[P] Cross(les)meeting - 30.04.2016 - Renswoude

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponycrosserr

Re: [P] Cross(les)meeting - 30.04.2016 - Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:38

Ik snap je wel hoor JorisDy, helaas ben ik daarin afhankelijk van mijn vader. Ik had er juist zo'n zin in en vind het heel jammer dat het nu niet kan. Sorry daarvoor :(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:54

Marjolijn, ik meld mij helaas toch af. Heb iedereen gevraagd die ik ken maar of ze hebben al zelf een wedstrijd, of ze hebben geen E rijbewijs, of geen auto die kan trekken, of ze wonen te ver weg. Ik heb zelfs een Facebook bericht geplaatst maar helaas niet de gewenste resultaten. :\

Ik vind het echt heel vervelend want ik was echt heel graag mee gegaan.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:40

Ik kom jullie vast even waarschuwen/verontschuldigen voor mijn paard :')
Met dit soort lessen met meerdere paarden ( normaal ook met losrijden voor de cross..) kan hij nogal heftig/onnozel doen.
Heb hem verder goed onder controle, dus hij gaat niet op hol ofzo, maar hij kan zomaar ineens uit het niets ontploffen op de plek.
Ook met het water moet ik even kijken of ik mee doe, of misschien dat ik als eerste het water in mag en daarna snel 100km verderop ga staan := .. Hij word helemaal leip van het geluid van andere paarden die het water in springen/galopperen.

Geef t liever nu vast even aan dan dat ik zaterdag allemaal boze blikken krijg omdat mijn paard 'wild' is :')
T is natuurlijk niet zo dat iedereen nu de hele les rekening met mij moet gaan houden, als hij maf doet kan iedereen gewoon lekker door rijden, wij redden ons wel :)
En misschien doet hij zaterdag wel helemaal niks en zit ik jullie nu voor niks te 'waarschuwen', het is altijd weer een verassing hoe hij gaat doen xD

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:04

Hoe zit het eigenlijk als het slecht weer wordt ? Zag net dat het weer niet heel derderend is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:05

De les gaat gewoon door. Ook bij slecht weer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:17

Maar bij slecht weer kan ik niet fotograferen...mijn materiaal moet droog blijven...

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:56

Hmm goed punt, bij slecht weer kan er prima gereden worden maar dan valt fotograferen af (of naja, ik zou een dure camera ook niet aan bagger weer blootstellen).
De les kan op zich dan doorgaan, maar zelf betwijfel ik of ik de les dan wel zo interessant vindt. Ik ga dan met een grote (bijna onbekende) groep lessen waarvan een groot deel op een ander niveau zonder het 'voordeel' van de fotografen.
Hoe staan anderen hier tegenover?

voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:54

Leuk he Susan, zo'n meeting organiseren. Ik mag me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar vind het wel tenenkrommend. Lijkt wel of iedereen die zich opgeeft voor meetings eigenlijk geen zin heeft. En alleen maar 'excuses' zoekt om er onderuit te komen. Men realiseert zich kennelijk niet dat er een hoop werk in zit, en afspraken ed al gemaakt zijn. Waar bovendien ook kosten aan verbonden zijn. Opgeven voor zulk soort 'evenementen' is dus niet geheel vrijblijvend. Ik zou iedereen vooraf laten betalen, en afmelden is dan pech, geld kwijt.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:19

Bij miezer en regen hou ik ook de camera in de tas. Keertje toch de gok genomen en dat kostte mij toch mooi mijn 70-200 mm 4.0 lens. Duur lesje was dat :=.

Maar vooralsnog ga ik er van uit dat het vast niet de hele dag regent en dat er op de droge momenten gewoon gefotografeerd kan worden.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:28

Ik vroeg het alleen uit interesse. Ik heb er onwijs zin in en kom echt wel:)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:31

Ook als er geen foto's worden gemaakt ivm regen komen wij maar al te graag hoor.mgaat voor ons vooral om de les, foto's zijn leuk maar als t regent begrijp ik goed dat er geen foto's worden gemaakt :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:52

met afzeggen moet je natuurlijk ook rekening houden met de kosten van de les als model

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:05

voet schreef:
Leuk he Susan, zo'n meeting organiseren. Ik mag me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar vind het wel tenenkrommend. Lijkt wel of iedereen die zich opgeeft voor meetings eigenlijk geen zin heeft. En alleen maar 'excuses' zoekt om er onderuit te komen. Men realiseert zich kennelijk niet dat er een hoop werk in zit, en afspraken ed al gemaakt zijn. Waar bovendien ook kosten aan verbonden zijn. Opgeven voor zulk soort 'evenementen' is dus niet geheel vrijblijvend. Ik zou iedereen vooraf laten betalen, en afmelden is dan pech, geld kwijt.

Ik weet niet of je alle berichten hebt gelezen?
Ik begrijp ergens ook wel waarom je dit gezegd, maar soms zijn er gewoon situaties waar iemand niets aan kan doen.
Zo heb ik b.v. altijd vervoer, mijn vader rijd altijd voor mij en vind dit ook heel leuk. Nu was hij ook graag meegegaan, stond ook al groot in de agenda. Maar je beste vriend die je al 50 jaar kent die in eens gaat trouwens, dat is uniek en dat had voor hem voor deze keer dan toch prioriteit. Ik heb mijn best gedaan om ander vervoer te regelen en dit is helaas niet gelukt

Nogmaals ik begrijp dat afzeggingen vervelend zijn en ik begrijp ook dat opmerkingen zoals "met regen kom ik niet etc" heel vervelend zijn. Maar er zijn mensen die wel hun best doen om te komen en ik vind dit soort berichten dan ook vrij storend en ik moet ook heel eerlijk zeggen dat dit soort berichten mij dan ook tegen houden mij nog op te geven voor fotomeetings.
Wij vinden crossen geweldig en of het nou had geregend of niet, wij waren gekomen (als ik vervoer had), dat er fotografen bij staan is voor ons niet meer als een bonus.
Ik denk dat je niet half beseft hoe teleurgesteld ik ben dat ik er niet bij kan zijn en dit soort berichten zijn alleen maar zout in een open wonde.

Ik heb het idee dat ik mij constant moet verdedigen waarom ik niet kan, terwijl ik echt mijn best heb gedaan om wel te komen (en dit bericht is vast niet alleen tegen mij gericht, maar het staat er wel vlak na mijn afzegging dus ik reageer er maar op).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:27

Wat betreft doorgaan van de les, hou er wel rekening mee dat wanneer je je afmeldt omdat je niet met slecht weer wil rijden de kosten voor de andere mensen die wel komen daarmee oplopen. Wij kunnen op korte termijn geen reserve kandidaten meer regelen. Dat is het "nadeel" van een les tov een meeting in bijv. een natuurgebied, waar je makkelijker een alternatieve datum kan prikken.

Mariska: heb je via de app ook al uitgelegd dat het verschil in niveau meevalt, en dat daar in de les heel flexibel mee om gegaan wordt. Mijn man lest bij de SGW training daar ook als enige M combinatie in de groep. Hij moet dan gewoon moeilijkere lijntjes en hogere sprongen mee pakken. Als je het terrein kent weet je dat die mogelijkheid er altijd is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:35

Er wordt nu voor zaterdag overdag geen regen opgegeven trouwens. Maar het is nog even afwachten natuurlijk.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:42

Renswoude is inderdaad een heel uitdagend terrein waar op 1 lijntje vaak sprongen staan van verschillende hoogtes of die technischer zijn.

Ik rij zelf B cross en train op L niveau (rij onderling ook op L niveau), vorig jaar hebben we een les georganiseerd waarbij ook beginners in zaten en ik heb hier totaal geen last van gehad. De instructie (wie je ook hebt) kijkt daar goed na en denkt hier heel goed in mee.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 25-04-16 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:50

Idd :j

Mijn man heeft vorig jaar zelfs mee getraind met een groep pony's, beginnersniveau. Hij heeft hele andere lijntjes en sprongen moeten doen als de anderen in de groep. Hij heeft geen moment hinder gehad van het feit dat de rest een ander niveau had dan hij.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:12

Echt leuk dat ik nog mee kan doen! Dit wordt de eerste keer Renswoude voor ons. Sgw Renswoude was namelijk wel afgelast vanwege de regen...
En afgelopen weekend moest ik ook training en een oefencross missen door een lekke trailer band -O-
Dus heb nu echt weer zin om te crossen :D @marshmellow mijn paard wordt soms ook heel enthousiast van les in groepjes, vooral als ze als laatste achter blijft :') maar is wel heel braaf.
Ik ben trouwens niet echt van de setjes, dus ik denk dat ik in het zwart/wit ga. Of beige/groen zoals op de foto's in het lijstje. Maar dat is misschien een beetje saai...
Nou maar hopen op lekker weer!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 18:24

Ik ben een beetje druk op het moment. ik ga proberen vanavond even te reageren!

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:40

Als het de hele dag 80% of meer kans is op regen snap ik dat fotografen liever niet mee gaan. Voor mij valt de afstand nog mee (+- 35 minuten) en ik vind het ook leuk om eens een cross te zien.
Dus als het droog of wisselvallig weer is ga ik sowieso kijken en tijdens de droge momenten haal ik mijn camera tevoorschijn :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 19:49

Oke. De les gaat sowieso door, weer of geen weer. Gaan ruiters afzeggen vanwege het weer zou ik dat érg jammer vinden aangezien de andere dan meer moeten gaan betalen.

Ik kom sowieso. Andere fotografen zijn vrij in hun keuze of ze komen. Misschien dat er foto's gemaakt kunnen worden, dat valt pas op de dag zelf te zeggen. En anders, met een regenhoes kom je ook een heel eind. Misschien zijn er zelfs mensen die een plu boven de camera willen houden :D

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:06

Calanddra schreef:
Ook als er geen foto's worden gemaakt ivm regen komen wij maar al te graag hoor.mgaat voor ons vooral om de les, foto's zijn leuk maar als t regent begrijp ik goed dat er geen foto's worden gemaakt :)

Dat geldt ook voor mij, ik kom vooral voor de les :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:16

Ik heb twee handen vrij, dus paraplu vast houden is geen probleem!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:26

Als het regent kom ik denk ik niet. Vind het een groot risico om mn camera bloot te stellen aan regen

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:17

We hopen natuurlijk gewoon op een zonnetje met een blauwe lucht tijdens de lessen!