Sharon en ik hebben beide voorkeur voor de ochtend...dus dat komt mooi uit. Ik heb zelf voorkeur voor losgooien maar ik ga nog even nadenken of ik dit aandurf of niet, neem voor de zekerheid wel een longelijn mee. Sharon gaat rijfoto's doen (en ik ga er gewoon heel ff opzitten) Dino is nog niet goed genoeg in het tuig gezet dat ik dat ga proberen.
Als het kan graag ochtend! Draad en paaltjes zal ik meenemen
elfje72
Geplaatst: 05-05-16 10:45
Murosch schreef:
SummerRemedy als het je zou lukken om dat mee te nemen dan heel graag!
Elfje72 wanneer denk je zeker te weten of je vervoer en hulp hebt?
Ik zou van de modellen ook nog graag willen weten of jullie een specifieke voorkeur hebben voor ochtend of middag?
Je hebt een pb.
rina
Geplaatst: 05-05-16 23:58
Haal mij maar van de lijst, bij deze meld ik me af.
Ja deze post gaat hard worden, maar zo ben ik nu eenmaal, ik ben recht voor z'n raap. Ik dacht dat het me niet zo zou storen dat ipv diegene die zich het eerste opgegeven hadden, toch ineens wel weer gestemd ging worden. Maar het doet het toch. En ja ik had het topic niet helemaal gelezen toen ik me opgaf, want het was een aantal posts voor me geschreven, maar ik las alleen maar de openingspost: Borgerswold en dacht alleen nog maar gezellig, leuke lokatie en als er dan uitvallers zijn is er mss een kansje dat ik mijn schoonheid Clips kan laten zien enz enz.
Maar het stoort me dus geweldig dat de fotografen weer voor de plaatjes van paarden gaan ipv zichzelf eens een uitdaging te geven en een minder "mooi" model voor de lens te pakken. Ja ik snap dat ze de mooiste foto's voor hun portfolio willen, maar het is gewoon niet leuk voor diegene die nou net niet zon "mooi" plaatje van een paard heeft en zich wel eerder heeft opgegeven. Kijk naar de 3 die op de eerste plaatsen staan, alle 3 bruin, alle 3 dressuurtypes en eerlijk alle 3 plaatjes van paarden. Maar daar is dan toch ook geen uitdaging meer aan die mooi op de foto te zetten. En ik kan bv in de post van Torn ook gewoon voelen dat ze zich gepasseerd voelt. En ik kan me dat ook heel goed voorstellen aangezien zij 1 van de eersten was die zich opgegeven had en in de openingspost geen woord gerept is over stemmen. Het stoort me, en heb daarom ook gewoon geen zin meer om mijn paard op te poetsen, alles te laten glimmen, voor de shoot. Sorry als dit heel hard overkomt maar dit is mijn gevoel, en ik moest dat gewoon uiten.
Ik wens jullie toch een mooie dag in Borgerswold.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-16 00:07
rina, misschien moet je de OP nog eens lezen? Daar staat namelijk wel gewoon duidelijk in dat bij veel opgave van modellen, de fotografen zullen stemmen welke modellen mee kunnen.
Ik kan alleen voor mijzelf spreken en mijn keuze, en ik heb gestemd op een grote verscheidenheid aan paarden/pony's. Ik wil graag van alles wat voor mijn lens.
Iedereen had gewoon gelijke kansen en niet alle modellen kunnen op zo'n dag mee. Je kunt niet van een paard verwachten dat hij anderhalf uur netjes wil staan te poseren voor portretfoto's. Dan is een uur echt lang genoeg en vaak is een paard er bij de laatste rond al wel klaar mee.
Het is prima wanneer je je af wilt melden, maar deze redenen die je nu geeft kloppen gewoon niet. Dat is wel jammer.
kim_1990
Geplaatst: 06-05-16 03:17
Er staat idd duidelijk in de openingspost dat er gestemd ging worden bij meer dan 8 modellen...dan is het niet wie het eerst komt, wie het eerst gaat...lijkt me logisch...
Daarbij komt dat in mijn ogen alle paarden best hele knappe dieren waren...snap ook niet zo heel goed waar je je dan ook aan stoort want volgens mij staat jou paard ook gewoon op de lijst voor de shoot... De fotografen moeten stemmen, er zijn 14 paarden beschikbaar...je kunt ze niet alle 14 op nummer 1 zettten lijkt me... Nou staat mijn paard toevallig op nummer 1 omdat ik wellicht 2 bloedmooie foto's heb ingestuurd...wellicht als ik 2 simpele fotootjes van mijn paard had gestuurd dat hij ook niet op nummer 1 staat...dat lijkt mij niet een gebrek van de fotograaf maar meer gewoonweg slim gespeelt van mijn kant...als ik fotograaf was geweest had ik bijv. Niet op een haflinger gestemt...puur omdat in niet zoveel heb met haflingers, tis maar net wat de fotograaf graag wil zien om zijn of haar portfolio uit te breiden...als jij al tig westernpaarden erin hebt staan en weinig aangespannen of dressuur ofzo dan lijkt de keuze makkelijk om voor een aangespannen of dressuurcouple te gaan ipv een westerncouple...
Klinkt misschien hard van mijn kant dat ik het zeg...maar zo ben ik ook nu eenmaal...maar als je er zo negatief over denkt ben ik er ook niet rouwig om dat jou knappe paard niet voor de lens komt...want een negatieve gedachte gaat dat wellicht ook uitstralen als je daar bent en zal de sfeer helaas ook een groot deel verpesten...dan heb ik dus net zo lief 1 van de reserves mee die wel positief zijn en er dan niet zo moeilijk over denken. Daarbij komt ook bog eens dat je ietsje eerder in het topic zelf hebt aangegeven op de reservelihst te willen omdat je dacht dat er zoveel andere mensen heen wilde gaan en dat je het helemaal niet erg vond.. En je staat toch op de lijst als niet reserve...lijkt me eerlijke kans genoeg toch...?! Spijt me als ik een gevoelige snaar heb geraakt, maar zo denk ik er over. Van mijn kant kwestie van slim spelen geweest...overigens is mijn paard absoluut geen dressuurpaard maar een rasechte springer Ben het met murosch eens, het is prima als je je af wil melden met een geldige reden maar jou redenenn kloppen inderdaad gewoon niet en vind jou redenen ook gewoonweg niet eerlijk/beetje respectloos tegenover de fotografen die hier de hele dag gratis staan te knippen voor je terwijl ze het anders ook betaald doen...8 modellen gratis shooten...nou reken maar uit wat fotografen gemiddels met 8 modellen verdienen met portret, losgooi en rijfoto's.
Thorn2006
Geplaatst: 06-05-16 06:37
Rina voel me niet gepasseerd maar wel weer bevestigd hoor men naar paarden kijkt. Wie wil er nu een propje met een lange darm erop. Waarschijnlijk als ik mijn grote springer van 1.85 had opgegeven zat die er wel bij.
Daarom gaf ik ook aan om te willen komen in trouwjurk samen met mijn man. Denk dat maakt het misschien voor een aantal leuker voor de portfolio.
En ook ik voelde een ander sfeer erin komen.
En ook ging ik er vanuit dat er niet zoveel modellen zouden reageren omdat men eerst er helemaal niet zoveel animo voor was.
Heb gelukkig een hele lieve vriendin die ons gaat vast leggen. Nu gaan er foto's worden voor mijn schoonouders die 50 jaar zijn getrouwd. O ja prof fotograaf en gratis. Ook zoiets waar ik me aan stoor.
kim_1990
Geplaatst: 06-05-16 07:46
Thorn2006 schreef:
O ja prof fotograaf en gratis. Ook zoiets waar ik me aan stoor.
Vind het ook wel jammer dat je niet komt, had je wel willen zien met een trouwjurk aan! Vond het best een spectaculair idee een trouwkoppel erbij...was ook zeer verbaasd dat je op de reservelijst stond...
Ik bedoelde niet dat ze allemaal prof zijn, maar sommige van deze fotografen kunnen ook gewoon betaalde shoots doen dus vandaar het laatste stukje van mijn vorige reactie...
Fearn
Geplaatst: 06-05-16 07:47
Maar ik snap het hele probleem niet, jouw paard was toch gewoon uitgekozen? (rina)
Weet wel waarom ik heb gezegd haal me maar van de lijst, waar dan trouwens niemand op reageert.
Mijn man is Chefkok en eigenlijk nooit vrij op de zondag. Nu daarvoor vrij gevraagd en als ik dan op de lijst blijf staan kunnen wij niks anders leuks plannen. Is gewoon erg zuur.
Maar ik hoop echt dat jullie een gezellige fijne dag hebben.
En rina voelt voor mij alsof je het voor me opneemt en dat doet me goed. Dank je wel.
Ik vond jou reden dan ook een fatsoenlijke reden om je af te melden...je hebt immers een andere shoot op die dag dus snap dan wel dat je je afmeld hier...maar ik persoonlijk vind de reden van rina geen fatsoenlijke reden.
Ik had jullie graag willen zien op zo'n prachtige locatie als trouwkoppel! Ik hoop echt dat jullie een mooie shoot hebben straks met prachtige foto's!
Heeft iedereen zijn of haar voorkeur voor ochtend\middag nu doorgegeven? Ik wil maandag het schema gaan maken.
Fotografen: Is er iemand die met Nikon fotografeert? Diegene wil ik graag koppelen aan namira (ook nikon en wil graag meer leren daarover). Er zijn 2 fotografen die alleen gaan (waaronder ikzelf) en 2 groepjes van 2. Is er nog iemand die graag alleen fotografeert?
Voor mij maakt het niet zo veel uit, ochtend of middag.
SergeantRoos
Geplaatst: 09-05-16 21:12
Ik fotografeer met een Nikon! Ik wil niet zeggen dat mijn kennis enorm groot is, maar heb wel een basiskennis van de instellingen (diafragma, sluitertijd, ISO) en wat wanneer het beste te gebruiken. Maar veel verder dan dat zal ik niet kunnen helpen
Mevisto heeft zojuist afgemeld en dat betekent dat zowel Marjan als Chuckie bij deze meeting kunnen zijn.
SergeantRoos, dat is geen probleem, daar kan ze al heel wat mee hoor!
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-16 08:56
PROGRAMMA: Programma Meeting Borgerswold 5 juni: Parkeerplaats +/- 300 meter verder dan Fauna 4 te Veendam. We ontmoeten elkaar op deze parkeerplaats en lopen dan gezamenlijk naar de locatie.
Ik hoop dat het in een kwartiertje lukt per model Helemaal als je ook dan gelijk weer door moet naar het volgende model. Hoe wordt het ingedeeld qua plaatsen? Kies je zelf gewoon een plekje uit of wordt dat van te voren gedaan?
Edit: Ik weet niet of je eerder meetings hebt georganiseerd, maar ik heb er 3 gehouden en ik heb minstens 20 minuten aangehouden per model inclusief wisseltijd. Anders moet je je erg haasten vind ik.
Ik heb het met een kwartier al ruim gehouden vond ik, dit is bij de meetings waar ik ben geweest vaak zelfs 10 minuten per model. Ik had voor mezelf een maximum van een uur aangehouden voor de portretfoto's omdat de paarden het over het algemeen dan echt wel hebben gehad om zo lang stil te staan.
De fotografen kunnen zelf plekjes kiezen. Er zijn genoeg verschillende achtergronden zodat je kunt rouleren. Wel is het handig om niet te ver bij elkaar uit de buurt te gaan in verband met het wisselen.
Denk dat 5 minuten extra per model niet veel verschil maakt hoor.. of tenminste niet om te fotograferen maar als wisseltijd, om elkaar even op te zoeken, plekje uitzoeken etc.. anders heb je uiteindelijk alsnog maar 10 minuten per model, je moet toch wisselen.