[P] Fotomeeting Limburg BE

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Re: [P] Fotomeeting Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:50

wedstrijd datums heb ik natuurlijk ook nog niet, maar voor 1 keertje kan ik wel een wedstrijd missen voor zo'n meeting dichtbij! :j

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:21

Ik heb ook de doodle nog ingevuld, maar als er gesplitst wordt, toch liever in de namiddag, paard moet toch een uur op de trailer staan voor we in Zonhoven zijn.

Kan iemand deze foto's nog toevoegen, dat lukt niet zo goed op de gsm

Afbeelding
Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 10:15

Citaat:

Datum

Ik heb een pol aangemaakt, graag bericht plaatsen met je bokt-naam en voor de fotografen een F ervoor, voor de modellen een M. Zo blijft het overzichtelijk.

http://doodle.com/poll/qi7rubs5z77unv5h

Citaat:
Uiteraard zal voor iedereen onder voorbehoud van datum en locatie zijn, dus dat hoeft niet per persoon extra vermeld worden. Kwestie van het overzichtelijk te houden

Fotografen (boktnaam | fotografienaam | link naar website)

- chimello | sk | website
- Leen | Leen Schaessens Fotografie | website
- Art_Ificious | Marico-Graphy | recente foto's
- Dejoni | -knip-
- JewEmm | Irene Lantman Fotografie | Flickr
- Leverage | Kim van der Veeke Fotografie | website

Reserve:
- Lynn85 | Lynn | website
- loveskiara | CaVaLa Photography | website

Citaat:
Modellen (naam | naam paard | kan los (binnen omheining) of niet, extra bijzonderheden... | link naar foto's)

- zoe_97 (Zoë) | Olaf van het biezenhof | kan los | schimmel, kan goed bewegen en kijkt meestal goed in de lens | profiel
- chimello | Bones | Kan onder het zadel en aan de longe, liefst als laatste als model | Hij is cremello, blauwe maanogen | foto's
- chimello | Sansa | Alleen aan de hand | Buckskin bont met maanoog | foto's
- Art_Ificious (Marijke) | Harley | Los mits hoge omheining en mensen errond, niet bereden | Foto's
- X_Kaat_X | Don Amigo (KWPN 1m75) | kan los afhangend van omheining en gedrag | Amigo1 Amigo2
- X_Kaat_X | Juliet (NMRPS) | kan los en heeft speciaal kleurtje, niet bereden | Juliet
- Snollygoster | Yutah | Kan los | Speciaal kleurtje (grullo bont), aansprekend hoofd en kijkt vrijwel altijd vrolijk op foto | Foto's
- Amaranth7 | Diiana (fries) | kan los | kent vd ohz en los | z2 dressuur (kent piaffe en passage) foto 1 foto 2
- Seltje | Black Beauty | Kan los | Mooi zwart met 4 witte benen, kan natuursprongen en wat dressuurplaatjes foto 1 foto 2
- spatter| Blue, am paint horse, blauwe ogen, kan los en western gereden foto
- spatter| Tika, muildier, roan in voor en najaar, niet bereden foto 1 foto 2
- neleehx | Cheyenne | Kan (eventueel helemaal) los, veel VD, barebackpad/bitloos | Collage, Rijfoto

Edit: chimello, ik had even over jou sansa heen gekeken. Die heb ik er nu ook bij gezet.

SheeNegro schreef:
Leen, hou je mij op de hoogte als de datum vast ligt? Indien het dan 22 mei is, houd ik er rekening mee in het kiezen van de datum voor de meeting in Averbode ;)

Zal ik zeker doen! :)
Laatst bijgewerkt door Muiz op 11-04-20 14:40, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:26

Top, dus hoe wat wie waar worden de modellen nu gekozen?
gaan we een voor-en namiddag doen?
of hoe gaat nu alles verlopen?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 10:36

Ik was er al wat over aan het opschrijven, maar dacht ik ga het pas posten als we weten wie er meekan. Maar op het moment ziet het er naar uit dat de meeste wel meekunnen.

Ik dacht om de fotografen op te delen in groepjes van 2. Mensen die liever alleen fotograferen mag van mij zeker ook, dan houden we daar rekening mee.
Maar dus voor de groepjes zou ik proberen te kijken dat er van elkaar geleerd kan worden.

Ik wou kijken of het mogelijk was om het zo op te delen dat we een aantal modellen hebben welke erna gereden worden als eerste, dan een paar welke niet bereden worden en dan hebben de eerste modellen tijd om op te zadelen en eventueel een beetje los te rijden.

Mijn plan was eerst voor een 6-tal modellen te gaan, maar dan moeten we zoveel mensen laten vallen.
Terwijl voor sommige paarden op zich niet zo veel tijd nodig is.

Wat ik daar wou doen, is gelijk een stukje afzetten waar ze los in kunnen. Portret foto's maken bij elke fotograaf en daarna om beurten los. Ook de mensen die graag los foto's erbij willen nemen kunnen bij portret al gebruik maken van het afgezette stuk.
Nu dat moet ik nog even allemaal bekijken.

Sowieso wil ik dus een groep voormiddag en namiddag maken als dat gaat voor alle fotografen. Mocht iemand alleen een voormiddag kunnen, kunnen we nog een reserve fotograaf voor de namiddag vragen, dan kan die er ook bij zijn.

Ik ben normaal niet voor grote meetings omdat het vaak in de soep loopt, maar ik hoop wel dat we iedereen blij kunnen maken. We hebben nog tijd genoeg om alles netjes te organiseren voor dan. Eventueel als we merken dat het niet gaat, delen we het op in 2 dagen als de fotografen dat ook zien zitten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:42

klinkt erg leuk! maar hoe weet je op voorhand wie gaat rijden? ik moet dat op het moment aan olaf zien en er was nog iemand meen ik gelezen te hebben die naar haar paard op het moment ging kijken :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:53

Onder normaal geziene omstandigheden rijd ik zowiezo. Moest het nu echt zo zijn dat mijn paard niet goed aanvoelt dan niet. Maar ik neem zowiezo mijn longeerlijn mee, moest hij nerveus zijn dan longeer ik hem eerst even.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 10:59

Zij kunnen ook nog opzadelen terwijl de andere rijden, maar dat zullen we kijken als de datum bekend is, en we weten wie er bij zal zijn.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:01

Klinkt goed, desnoods ga ik met de bus naar huis erna, dan kan mn moeder mn paard mee nemen. Ik vind per twee fotograferen niet erg trouwens, ik loop toch op en neer.
Dan zal ik Bones maar al van de lijst halen, denk dat Sansa makkelijker is als ik zelf fotografeer.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:01

klinkt goed! :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:05

klinkt idd goed! :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 11:26

chimello schreef:
Klinkt goed, desnoods ga ik met de bus naar huis erna, dan kan mn moeder mn paard mee nemen. Ik vind per twee fotograferen niet erg trouwens, ik loop toch op en neer.
Dan zal ik Bones maar al van de lijst halen, denk dat Sansa makkelijker is als ik zelf fotografeer.

Van waar ben je? Er zal vast wel iemand zijn uit jou richting die je ook gewoon kan thuis brengen. Mocht je mijn richting uit wonen kan ik je best meenemen naar huis.

Oh en is deze linkse (voor ons) Sansa?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Leen op 05-12-15 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:28

Ik woon in Lanaken, weet niet of iemand uit dezelfde buurt komt :o

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:57

Klinkt goed :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:32

chimello schreef:
Ik woon in Lanaken, weet niet of iemand uit dezelfde buurt komt :o

Dan kun je wel met mij mee terug, ik woon in Eigenbilzen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:59

Top! Dan kan het zo wel voor mij :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 11:44

Oke, hier even mijn idee qua indeling van de tijd.
Ik heb 2 opties, dan kunnen we kijken welke het beste uitkomt.

6 fotgrafen = 3 groepjes van 2.
Ofwel doen we eerst een 3/4 modellen portret, dus 3x een kwartier per fotograaf. Daarna met alle fotografen per paard een 10 min losgooien.
We starten dan met de paarden die erna bereden worden zodat zij kunnen opzadelen terwijl de andere losgooien.
Dus stel dat er nog 2 los gaan terwijl de andere opzadelen, dan hebben we ook nog even tijd om Sansa op de foto te zetten. Portet en los, tegen dan zullen de mensen die rijden wel wat losgestapt zijn.

Daarna middagpauze en na de middag hetzelfde maar dan met andere modellen.

Andere optie is om eerst alle portrets af te werken van en 6/8 modellen (een 2u ongeveer). Zelfde systeem met de fotografen in groepjes en doorschuiven. Daarna iedereen los, en aansluitend rijden.

Normaal wordt de laatste optie gedaan op de meeste meetings, maar meestal betreffen die 6 modellen. Wij zouden er wel eens makkelijk 8 kunnen hebben, als het er geen 10 zijn.
Nu, ik zou het limiet sowieso op 8 willen zetten, met dan op het moment 2 reserve modellen. Dus de laatste is goed mogelijk, maar misschien is de eerste praktischer zodat de voormiddag groep al kan vertrekken als ze dat willen.

Ik ga dadelijk even uitrekenen op hoeveel tijd het zou komen als we beide opties doen met 8. Dan kunnen jullie daaruit kiezen wat het meest interessant lijkt en dan kunnen we gelijk ook kijken dat we eventueel niet te vroeg beginnen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:15

ik denk dat optie 1 voor de paarden het fijnst is :p dan moeten ze niet zo lang mooi en braaf zijn :p degene van de namiddag komen later aan en die van de voormiddag kunnen vroeger weg :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 12:36

Ja dat dacht ik dus ook, had eens gekeken bij hoe de vorige meetings geregeld werden maar dat was allemaal zoals idee 2. Lijkt me erg veel tijd in beslag nemen. Zeker voor de modellen die dan vaak niets doen. Niet alle paarden zijn het daar mee eens :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:37

nee idd, olaf kennende zou die het er ook niet mee eens zijn :p Maar als de andere idee 2 beter vinden moet olaf maar oefenen op geduld :p

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 12:50

Kaat, heb jij een voorkeur of je liever Don Amigo meeneemt of Julliet?
Of wil je dat aan de fotografen overlaten wat hun keuze is?

Ik ga mijn best doen om iedereen mee te kunnen nemen, nu er zijn 3 mensen die nog niet gestemd hebben op de datum, dus het kan zijn dat zij nog afvallen mocht de datum niet passen. Maar dat weten we dan waarschijnlijk vanavond.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:01

Dus de datum ligt nu definitief vast op de 22ste? Achja, moest ik een wedstrijd hebben wil ik die best een keertje missen voor die ene keer dat er een fotomeeting in de buurt is ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:24

waar zie jij 22e? :p
7 mei kunnen er meer mensen?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:27

Omdat er in het begin sprake was van de 22 april. Heb gewoon mijn eventuele datums aangegeven en geen tijd meer gehad om de poll nog te bekijken of zo.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 14:28

Waarschijnlijk door het bericht van SheeNegro, haar meeting stond die datum ook bij. Dus ik had even laten weten dat die van ons ook rond mei doorging. En dat dus haar eerst datum of onze laatste eventueel zou kunnen dezelfde zijn.
Maar dat ging sowieso over 22 mei, niet april.

Maar waarschijnlijk zal het de 7e worden, reserve datum moet ik nog even kijken want het zijn altijd 2 modellen of 2 fotografen die niet kunnen.
Leverage, lukt dat voor jou om zaterdag 7 mei vrij te vragen? Ik zal uiteraard vanavond laten weten of dit dan de vaste datum zal worden of niet.
Laatst bijgewerkt door Leen op 06-12-15 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt