[P] Herfstmeeting Gelderland/Duitse Grens, 10 oktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:31

Dankjewel! T vosje is verkocht..

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:36

Laat maar doorkomen!!! Prachtig paard <3

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:29

Ja, ik neem Vinnie (het vosje) mee.

Wat is verder eigenlijk handig om mee te nemen? Een hengstenketting neem ik sowieso mee, maar moet iedereen ook een eigen longeerlijn en borstels meenemen? Of neemt één persoon dat mee?

Moonfight

Re: [P] Herfstmeeting Gelderland/Duitse Grens, 10 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:04

Ik heb er ook zin in!
Er was nog geen verzameladres toch? Of heb ik er overheen gelezen?

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 21:55

Ik ben vandaag weer op de locatie geweest. Parkeren kan vlak voor het bos aan de Peeskesweg, bij t' Peeske. Als je uit Beek komt is dat gelijk links. Een 100 meter verder is aan de linkerkant nog een parkeerplaats, maar kan goed zijn dat die zaterdag vol is. Als ik daar zo rond ' wandel' is het ruiterpad inderdaad wel erg ver van het zandgat af. Ik heb gebeld met natuurmonumenten, we mogen dan wel kort foto's maken op het paard, maar daar echt uitgebreid rijden stellen ze minder op prijs. Ook omdat het daar zaterdag's erg druk is met gezinnen en het eigenlijk honden gebied is. Dus dan moeten we een eind lopen of geen rijfoto's maken. En dat is toch jammer denk ik?!
Daarom zijn mijn vriend en ik nog wat verder gaan kijken, en als je vanaf Zeddam de weg naar Beek hebt, daar heb je halverwege een kruising met afslag richting het Montferland Hotel. Hieraan ligt een ruime parkeerplaats, én verschillende ruiterpaden! We zouden hier het bos in kunnen om foto's te maken, kunnen rijden op de paden en er is een weiland nog geen 100 meter voor de parkeerplaats, waar we de losgooifoto's aan de longeerlijn zouden kunnen maken! Mooie achtergrond en de paarden zijn voor de zekerheid ook 'binnen extra hekjes' :P dus ie weet ook zonder longeerlijn, mar dat moeten jullie dan op locatie zelf even beoordelen. Alleen dit is te ver van de zandvlakte. Dan worden het echt alleen herfst foto's in het bos en in de beide met bos op de achtergrond.
Zandvlakte
Afbeelding
Afbeelding
Bos bij zandvlakte (honden-wandelpad)
Afbeelding

Parkeerplaats onderaan de weg richting Montferland hotel
Afbeelding
Afbeelding

Bos daar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het weiland
Afbeelding

Graag hoor ik wat jullie hier van vinden:
1. toch het zandgat maar dan geen echte rijfoto's en in het bos waar honden los mogen lopen
2. onderaan het montferland hotel waar we het rijk alleen hebben en alle ruimte.
Het bos begint sowieso al mooi te verkleuren! :)

Let op, we mogen dus wel bij t zandgat, alleen het kan er druk zijn met gezinnen en hondeneignaren die miss niet zo blij zijn met ons. Ik dacht dat het ruiterpad daar dichterbij was eerlijk gezegd... Optie twee lijke me iets relaxter, en nog steeds super mooi

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:35

Ik heb niet perse een voorkeur echter denk ik dat je voor de rust beter voor optie 2 kan gaan.
Echter zul je, met mooi weer, ook daar wel redelijk 'last' hebben van wandelaars, honden, mountainbikers. Parkeerplaatsen staan ook daar vaak wel redelijk vol. Rij daar meerdere keren per week en zal van de week anders even nog wat foto's maken van enkele ruiterpaden heb wel wat plekjes in mn hoofd.
Evt zou je ook nog bij de volgende afslag kunnen parkeren paar meter verderop.
Ook zou je daar over kunnen steken dus meer richting zeddam, heb je ook wel fijne zandpaden

Heb je voor het weiland ook toestemming gekregen? Volgens mij is die namelijk van een boer en niet van natuurmonumenten.

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 22:42

desi92 schreef:
Ik heb niet perse een voorkeur echter denk ik dat je voor de rust beter voor optie 2 kan gaan.
Echter zul je, met mooi weer, ook daar wel redelijk 'last' hebben van wandelaars, honden, mountainbikers. Parkeerplaatsen staan ook daar vaak wel redelijk vol. Rij daar meerdere keren per week en zal van de week anders even nog wat foto's maken van enkele ruiterpaden heb wel wat plekjes in mn hoofd.
Evt zou je ook nog bij de volgende afslag kunnen parkeren paar meter verderop.

Heb je voor het weiland ook toestemming gekregen? Volgens mij is die namelijk van een boer en niet van natuurmonumenten.

Oh nog wat foto's van leuke plekjes zouden super zijn! De wei zouden we dan kort gebruiken, heb daar nog geen toestemming voor en dat gaat me voor zaterdag ook niet lukken vrees ik. Dus die zouden we dan even 'lenen'...

Wil iedereen die dat fijn vindt, mij een pb met je telefoonnummer sturen? Dan maak ik een whatsappgroep :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:49

De plekjes maken mij niet zoveel uit.
Zandvlakte of meer in het bos.

Enige wat ik wel vervelend zou vinden is om een weiland even te 'lenen'.
Ik zou er zelf ook niet van gecharmeerd zijn als mensen bij ons op de weilanden even bezig gingen voor een foto. Dus daar zou ik dan wel op afhaken als fotolocatie. :o

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:06

NAIWHL schreef:
Ik zou er zelf ook niet van gecharmeerd zijn als mensen bij ons op de weilanden even bezig gingen voor een foto. Dus daar zou ik dan wel op afhaken als fotolocatie. :o

Dit dus.

Ik weet dat de montferland ruiters er eens per jaar concours hebben miss die even een mail sturen of bellen? Weet zo ook niet van wie dat stuk land is

mellienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 01:39

Is er al een fotografe 6? Ik kan waarschijnlijk met M_M_F meerijden, wat mijn reistijd best wel verkort! Dus dan zou ik alsnog meekunnen als er nog een plaatsje vrij is :)

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 07:43

desi92 schreef:
NAIWHL schreef:

Dit dus.

Ik weet dat de montferland ruiters er eens per jaar concours hebben miss die even een mail sturen of bellen? Weet zo ook niet van wie dat stuk land is

Oke ik ga er achter aan!

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 07:44

mellienie schreef:
Is er al een fotografe 6? Ik kan waarschijnlijk met M_M_F meerijden, wat mijn reistijd best wel verkort! Dus dan zou ik alsnog meekunnen als er nog een plaatsje vrij is :)

Nope, dus je bent zeer welkom!!:D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:53

Super!
Hopelijk lukt het.

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:09

Qua plek maakt mij niet zoveel uit! Zandvlakte is wel erg mooi maar het bos bij het hotel is ook super, zeker als we toestemming krijgen om het weiland te gebruiken.

Fijn Melanie dat je op deze manier toch mee kan :D

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:56

Ik zit trouwens bij de montferlandruiters maar bedoel je t grasveld in Zeddam? Dat is t concours terein van de Liemers..

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:23

lauxmautink schreef:
Ik zit trouwens bij de montferlandruiters maar bedoel je t grasveld in Zeddam? Dat is t concours terein van de Liemers..

Oeps mijn fout |o

Het is idd van de Liemers.
Laten we het er maar op houden dat ik nogal moe was van het weekendje weg

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:29

Persoonlijk sta ik zelf niet echt te springen om de nieuwe locatie in het bos. Ik vind dat niet ideaal voor fotograferen. Vaak erg donker en bij zonneschijn veel lichtvlekken. Daarnaast vind ik de kale boomstammen als achtergrond niet echt geweldig.

Als er wat open plekken zijn in het bos met wat andere soorten begroeiing vind ik het helemaal prima maar deze zijn niet te zien op de foto's die de TS plaatste.

Ook ik ben niet zo voor het lenen van een weiland voor los foto's

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 15:15

Dan zouden we het op de oorspronkelijke locatie moeten houden, bij t zandgat?! Het bos wordt daar al prachtig rood/geel. Alleen moeten we dan om de beurt rijden dat de rest naast de pony/het paard wacht om mensen niet de indruk te geven dat we daar massaal aan het rijden zijn. Dat we een rustig pad uitzoeken. En ons daar gewoon goed gedragen natuurlijk :) ik neem een vuilniszak mee om mest op te ruimen :')

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:24

Lijkt me dan het beste plan Anoek!

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:36

De plekken hoeven niet allemaal zo donker te zijn.
In het modellen overzicht, onderste rij bruin paard, zijn ook in dit bos genomen. Tegenover de parkeerplaats.
Ik zal morgen of donderdag(als t droog is) te paard Ff wat plekken afgaan en foto's maken.

mellienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:12

Leuk dat ik nog mee kan! :)

Ik zal ook even wat dingetjes invullen:

- Boktnaam: mellienie
- Naam: Melanie
- Apparatuur: Nikon D5100
- Ervaring: 1 fotomeeting, meerdere shoots
- Website/Facebookpagina: Is nog in aanbouw :)

Ik heb er zin in!

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:15

Achter t peeske langs loopt ook een ruiterpad! en richting duitsland heb je meerdere stukjes heide en open vlaktes, maar ik weet eigenlijk alleen hoe je daar met de mtb komt en ik weet niet precies hoe ver het is. Ik zal vanavond wel even kijken of ik een plattegrond kan maken.

Zeddam vind ik ook prima, daar heb je bij de ingang vanaf de groeneweg (zon 200m van hotel montferland af) ook een grasveldje waar we kunnen rijden, maar dan heb je vgm wel een bankje op de achtergrond.. Voor de rest weet ik zo geen mooie plekken daar

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:52

Anders kunnen we eerst standfoto's maken bij t peeske en daarna naar het ruiterpad gaan? Volgens loopt er een ruiterpad direct achter t peeske het restaurant en de camping langs. Alleen weet ik niet hoever dit vanaf de bult is..

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:14

Ik heb even wat plattegronden opgezocht ..

Hieronder zie je de ruiterroutes rond de huidige locatie (t peeske, Beek). Er loopt dus een ruiterroute vlak langsop, en het mooiste stukje daarvan is als we op de plattegrond vanaf de parkeerplaats wat naar beneden lopen. Dat zal ongeveer 300 meter zijn, dus minder dan 5 minuten lopen.
Afbeelding

De achtergrond die we dan ongeveer hebben bestaat dan uit een strook gras en daar achter de bosrand, hier te zien vanaf google maps.
Afbeelding

De heides en open vlaktes waar ik het over had liggen blijkbaar voor een groot deel midden in het bos dus dat is geen optie, maar er is wel een zandbult die aan de rand van het bos ligt. Dit is misschien een betere optie dan t peeske omdat het daar een stuk minder druk schijnt te zijn!
Afbeelding

Ik heb deze bult alleen vanaf een afstand voorbij zien komen, dus ik weet niet of er parkeerplaatsen zijn en hoe groot het is. Maar hij ziet er zo uit:
Afbeelding

En hier weer een kaartje met ruiterroutes, het rode kruisje is waar de zandbult zit. Het grenst dus direct aan een ruiterpad, maar ook daar ben ik nog nooit geweest dus ik weet niet hoe mooi het is.
Afbeelding

Voor de mensen die vanaf Doetinchem/Zeddam/'s-Heerenberg komen is de zandbult in Stokkum even ver als de zandbult bij 't peeske in Beek, voor de rest is het misschien 3 km extra rijden.

Ik vind Zeddam het minst leuk omdat de bospaden erg donker zijn, en de open zandpaden (zie foto's Desiree) die ik wel mooi vindt heb je bij t peeske in beek ook, dan ga ik liever voor 't peeske omdat je dan de zandbult er ook bij hebt. Dus wat mij betreft kijken we alleen nog even wat handiger is, t peeske of Stokkum.

Wat denken jullie? Ik kan misschien donderdag wel even kijken in Stokkum of dat wat is :j

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:19

Die zandbult in Stokkum is op een mooie dag ook druk met gezinnetjes die het als zandbak gebruiken en ook veel honden :)

Wel een erg mooie plek maar mogen officieel ook geen paarden op die zandbult komen, inderdaad wel op het ruiterpad wat erlangs loopt. Daarnaast is die parkeerplaats wel vrij lastig met trailers.. Knappe stuurmanskunsten nodig als er een aantal trailers + auto's tegelijk moeten staan.

Ik heb daar wel regelmatig honden gefotografeerd, maar vrees dat paarden niet zo handig zijn..

Honden bovenop de heuvel in Stokkum:
Afbeelding

Afbeelding

Het ruiterpad wat je aangeeft dichtbij Peeske is inderdaad wel heel ruim en licht. Maar misschien wat kaal als de mais eraf gaat/is?

Edit: bedankt trouwens voor die kaartjes! Kende die site nog niet maar is zeker erg nuttig :)
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 06-10-15 22:24, in het totaal 3 keer bewerkt