[H] Hond & baas fotomeeting Scharlakenbos (Haren, Groningen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: [H] Hond & baas fotomeeting Scharlakenbos (Haren, Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:00

Top :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:05

Hoeveel modellen zijn er nu?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 13:09

5, je kunt dus gewoon meedoen *\o/*

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:47

Okee toppie!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 12:15

Ik hoop dat 't zaterdag niet zulk weer is als vandaag :=

Al is het wel voorspeld dat het gewoon droog blijft en gedeeltelijk zon.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:35

Als het zulk weer is kom ik niet hoor :'). Mijn hond krijg ik niet naar buiten met dit weer :D.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 11:48

Als het goed is heeft iedereen nu een PB van mij met de informatie over de meeting :)

Bij deze nog de afbeeldingen van de kaart en van het schema (met je mobiel ingedrukt houden op het plaatje, en dan kun je hem opslaan):

Afbeelding

Afbeelding

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:27

Dus als ik het goed begrijp zien de honden elkaar niet tijdens de shoots? Wolf wordt altijd zo spastisch aan de riem als hij een andere hond ziet en niet los mag.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:32

Nee, je zult meestal wel een eindje uit elkaar staan. Het kan voorkomen dat je verderop een hond vaag door de bosjes heen ziet, maar ik denk dat je daar geen last van zult hebben. Overigens, je kunt de hond tijdens het maken van de foto's op zich wel gewoon los doen hoor. Ik zie altijd honden loslopen in dat bos. Maar het is natuurlijk wel handig om je hond even vast te hebben als we gaan verzamelen, we willen natuurlijk geen vechtende honden oid (je weet natuurlijk nooit hoe ze op elkaar reageren..)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:04

Goed gedaan! Ik houd Yaro wel gewoon aan de riem tijdens shoots denk ik, die is altijd zo enthousiast als die een andere hond ziet rent hij er zo naar toe :D . Worden riemen wel weggewerkt bij de foto's of dat niet?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 15:03

Dat hangt er vanaf per fotograaf denk ik :P Ik kan zelf wel goed dingen wegwerken, alleen het kost soms wel veel tijd. Het is dus wel voordeliger om helemaal geen riem tijdens de foto's aan te hebben. Maar als het echt nodig is dan natuurlijk wel :D

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:14

Was er al een boxer achtige type? (kan nu niet alles terug lezen)
Anders wil ik mijn buffel wel opgeven haha. Kruising bull mastiff x bordeaux dog...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:14

Yaro kent de omgeving niet dus wellicht blijft hij ook wel bij me in de buurt. Ach we zien wel, ik kan overigens weinig bijzonders laten zien hoor. Hij kent geen trucjes, dus misschien is loslopen dan ook wel het leukst voor foto's!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:16

Die van mij net zo hoor, die rent als een dolle wervelwind op andere honden af; speluuuuhhhh :+ normaal gesproken als ik "alleen" in het bos ben luister hij prima en heb ik hem meestal ook gewoon los. Heb geen idee hoe goed hij luisterd als ik hem los hen in de buurt van andere honden :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 16:47

Hopelijk lukt het om aan het eind nog even een groepsfoto te maken. Met al die wildebrassen :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 18:02

Aangezien ''shetlander3'' (dus Jennifer met Quinty) niet kan reageren in dit topic, zet ik dit even namens haar hier neer :)

shetlander3 schreef:
Heyhoi,

Even over de fotomeeting. Ik heb het liefst dat de mensen niet hun honden bij mijn hond doen. Ze is erg bang voor andere mensen en honden. Ze is vooral bang voor grote honden met name herdershonden, want ze is vroeger aangevallen door een herdershond. Ik hoop dat ze zich wat gedraagt tijdens de shoot en niet teveel naar de fotograven blaft..

Groetjes jennifer

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:11

Dit komt misschien harder over dan dat ik het bedoel, maar waarom ga je dan naar een meeting met toch best wel wat bijzondere en grote rassen en dan ook nog best wat jonge honden... Ik ga er toch eigenlijk van uit dat alles wat naar zo'n meeting komt goed sociaal is of ben ik nu te optimistisch?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 18:13

Nynke, ik denk dat het net een beetje zo uitkomt. Ik had in de OP geprobeerd door middel van de verschillende categorieen, van alle soorten en maten wat te hebben. Maar toevallig hebben we nu best veel grote rassen en daarbij ook nog wat jonge honden, en zo blijft Quinty over als enige kleine hond. Het is dus vooral een beetje pech, denk ik :P

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:26

Hmm, wat valt onder niet gedragen?
naar andere honden is geen probleem, maar ik verwacht van modellen toch wel een bepaalde maat van fatsoen naar de fotografen toe (Dan heb ik het hier over de honden hea :P).
Ik ken een aantal honden die zich niet netjes gedragen naar andere mensen toe, wat absoluut niet ten goede komt bij een shoot. Ik werk altijd vanuit ontspanning, maar dat lukt niet als ik constant op mijn hoede moet zijn omdat een hond niet te vertrouwen is (vandaar dus de vraag in welke mate het is).

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 18:29

^ Ik heb het even aan haar gevraagd!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 18:37

Dit is haar antwoord:

shetlander3 schreef:
Ze doet verder niks dan blaffen. Het gaat nu best goed naar andere mensen en honden toe. Nu zijn er meerdere mensen en honden dus kan ze wel meer blaffen. Ze heeft nog nooit een hond of persoon gebeten. Een fotograaf zal ze niet bijten. Ze kan wel blaffen. Soms heeft ze een dag dat ze niet wil stoppen, maar over het algemeen gaat het goed. Ze loopt eerder weg dan dat ze iemand zal bijten. Als ze teveel gaat blaffen en de fotograven zouden het vervelnd vinden en haar niet willen fotograveren stop ik dan wel. Als jullie het helemaal niet willen dan laat ik de meeting aan mij voorbij gaan. ;)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 18:39

Wat mij betreft kan de hond wel gewoon meedoen, weet niet wat jullie vinden.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:42

Merci! Als het gewoon bij blaffen blijft is het geen ramp, het is het stukje op mijn hoede zijn waar ik niet echt zo op zit te wachten :')

Maar dan komt het vast wel goed!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 18:46

Ja, ik denk dat het ook wel goed komt. Na een tijdje blaffen zal ie er vast wel flauw van zijn, we zijn ten slotte toch zo'n 2,5 uur bezig :P En Quinty kan ook wat trucjes. Dus misschien helpt het nog om dat te proberen :P (trucjes staan aan begin lijstje, op pagina 1)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:48

Van mij hoeft ze echt niet weg te blijven alleen het klinkt nu een beetje alsof wij ons aan haar aan moeten passen terwijl ik eerder zou zeggen dat het andersom is. Tuurlijk ga ik mijn hond niet op haar hond afsturen en ik wil er best rekening mee houden maar als ik hem wel los doe tijdens foto's maken en hij rent wel haar kant op... Tja... Dan wil ik geen ruzie :D Dat is het meer.

Tigress ik heb wel een gevaarlijke killer hoor, ik denk dat die de eerste keer als je je "fotomaak positie" aanneemt keihard op je afrent en je dood knuffelt en likt }:)