Fotomeeting Amsterdamse bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:02

Heb een zwarte en een witte: de een is te wit en de ander te zwart :P

Chico is dit weekend weer geschoren. Als het goed is hoeft hij dan niet weer voor de fotoshoot.

@ sannerebel, de foto van Chico is volgens mij vorig jaar door jou gemaakt in Middenbeemster ;)

EJuniorJoost

Re: Fotomeeting Amsterdamse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:11

leuke paarden! heb er zin in :) mijn voorkeur is wel geschoren vind ik zelf mooier en paarden met korte manen knotjes en paarden met lange manen los :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:33

Wij gaan zonder manen :+

Afbeelding

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:40

EJuniorJoost schreef:
leuke paarden! heb er zin in :) mijn voorkeur is wel geschoren vind ik zelf mooier en paarden met korte manen knotjes en paarden met lange manen los :)

Tja, ga der winterjas niet uitrekken voor een paar foto's :P Dat is een beetje sneu! Ze staat gewoon zonder deken de hele dag en dat houden we ook graag zo. Maar ik merk wel dat als ze al een beetje aan t werk is geweest dat der vacht een stuk minder is. Ik zal haar wel even longeren van tevoren :)

En wat manen betreft, die zijn te lang en stug op het moment voor knotten (ga het niet wassen met dit koude weer haha) En net te kort voor een hengstenvlecht (jaa kan wel maar ziet en een beetje banketstaaf uit.)Ze zit er zegmaar net tussenin, dit omdat we haar manen laten groeien omdat ze echt een zielig bosje had dat ze bij ons kwam :P

Maar ga gewoon zoals altijd mijn stinkende best doen haar zo mooi mogelijk voor de dag te laten komen, netjes getoiletteerd en blinkend schoon! :)

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:27

Waneer vinden jullie de manen lang?
Ik vind hem zelf een matige lengte hebben.
Meneer heeft altijd blubber in de vacht bij zijn oren en daar mag ik niet aankomen even kijken hoe we dat gaan doen..
Mag er met de borstel nu wel aankomen.
Ik probeerde een keer het eruit te pulken en hij trok zijn hoofd weg, trok de haren er zo uit :(:) sindsdien is hij nogal wantrouwig.
Iemand tips :D

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:17

Gewoon puur natuur je paard op de foto? Haha

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:21

XxJustinexX
Ik kom er net achter dat ik toch niet mee kan. Vandaar dat ik al eventueel had neergezet.
Veel plezier met de meeting!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:47

weet, toiletteer je paard netjes, maar maak keuzes over uiterlijk zelf! Het is jouw paard. :) Wij willen mooie foto's, dus een net paard, maar jij moet je paard wel terug herkennen.

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:38

Haal het graag weg! Het is alleen dat het me niet lukt. :')

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:15

Gewoon knippen en heel rustig beetje aaien en prutsen bij zn oor dan zn oor beet pakken heel erg belonen en dan voorzichtig recht afknippen

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:17

Ik ga morgen eens even kijken om een schema te maken! Dan staat dat allemaal al vast.

Graag ontvang ik graag van Alle fotografen én alle modellen hun telefoonnummer. Ik reageer op het pb'tje en zorg dat jullie mijn nummer, en die van Marcato ook krijgen! Er gaat geen groepsapp gemaakt worden want dit is vaak en grote chaos en worden vaak veel meer dingen dan alleen de meeting besproken en dat helpt niet echt als je een dringende vraag/mededeling hebt!

Wat het weer betreft. Ik ga de dag van tevoren om 20:00 beslissen of de meeting doorgang krijgt. Ik ga de komende week het weer nauwlettend in de gaten houden en hoop eigenlijk gewoon mooi op een herfstzonnetje! Haha. Wel raad ik iedereen aan in ieder geval een paraplu of iets om over je spullen/paard heen te gooien mocht het wel gaan regenen. We zitten natuurlijk in november en ook al is er geen regen voorspelt, er kan toch altijd een herfstbuitje vallen haha!

Ook ontvang ik van ieder model graag hun mailadres , zodat ik een lijst voor de fotografen hebt, zodat de foto's makkelijk doorgestuurd kunnen worden. Ook ga ik een website maken, waar alle foto's op geplaatst kunnen worden na afloop :) Dit is ook fijn als je nog bezig bent met je foto's en er toch al een paar wil showen, en het is leuk elkaars resultaten te kunnen zien. Voor deze site ontvangen alle fotografen inloggegevens. Tevens maak ik een pagina op die site waar de fotografen hun info, zoals contact, website en nabesteltarieven neer kunnen zetten.

Iedereen ontvangt een paar dagen voor de meeting ook nog even een PB met alle laatste info!
Voor deze meeting geld, iedere fotograaf houd zijn eigen tarieven!

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:57

Ik ben reserve model, zal ik mijn nummer enzo ook sturen voor het geval er nog iemand uitvalt?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:21

maximexfleur schreef:
Ik ben reserve model, zal ik mijn nummer enzo ook sturen voor het geval er nog iemand uitvalt?

Ja doe maar altijd handig! Zeker als 1e reserve!

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:34

Heeft er iemand een probleem oid mee als ik mijn 7 mnd oude hond mee breng? Dan laat ik m'n ouders tijdens het foto's maken enz een stuk lopen met me hond xD. Heb toch een "bob" nodig zolang ik niet met trailer kan rijden haha hebben hun ook nog iets te doen. De hond is wel aan paarden gewend. Maar mocht het voor iemand een probleem opleveren gaat ie niet mee :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:42

Ik heb altijd liever geen honden tijdens meetings (Is niks persoonlijks of om iemand voor z'n kop te stoten haha) Maar heb het een keer toegelaten, en er werd volgehouden dat de hond superbraaf was en goed luisterde, maar het was een groot drama :')

Ik moet even kijken hoe het schema gaat worden, maar die van mij vind honden niet eng, maar is wel onwijs gevaarlijk met honden. Ze is laatst op t strand in haar benen gehapt door een hond en opgejaagd, en nu gaat ze in de verdeding zodra er een hond in de buurt is (als ze hem in viezier heeft zegmaar) Ze valt ze aan.. :(

Maar kan wel even kijken hoe het met het schema gaat werken dus kom er nog even op terug. Als anderen er niks op tegen hebben vind ik het verder geen probleem hoor, maar dan moeten ze wel ver uit de buurt blijven van mijn paardje :')

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:46

Oh vervelend zeg voor jou en je paard :(:) ik zal nooit zeggen dat ie goed luistert mijn hond maar hij speelt alleen met mijn paarden en andere paarden blijft ie aardig weg.

Maar na jullie ervaring hou ik de hond wel thuis maakt ook niet uit.. oppas is zo geregeld :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:54

Ohh okay! Sorry! :(

Laatste keer dat ik op het strand was ook weer, je krijgt der dan ook echt niet meer vooruit, ze moet met alle kracht in vol achteruit om maar naar de hond te trappen die achter der aan jaagt. Ik roep vaak of ze even hun hond vast willen houden maar veel mensen hebben daar lak aan, en veel honden luisteren helaas ook niet meer als ze eenmaal achter een paard aan jagen :')

Wel heel fijn dat je het gewoon even netjes voorlegt!

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:59

Maakt niet uit een vriend van me wordt er weer blij van om op te passen haha. Tja kan het beter voorleggen dan gewoon doen zijn misschien wel meer eigenaren die het niet willen. Kleine moeite om rekening mee te houden :)

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:20

Ik zou het geen probleem vinden maar mijne is ook niet zo lief als honden te dichtbij komen.
Hij is niet bang maar valt aan (bijten en trappen).

edit: ik zie dat je hem al thuis laat, lezen is ook een kunst :+

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:56

daphiena schreef:
Ik zou het geen probleem vinden maar mijne is ook niet zo lief als honden te dichtbij komen.
Hij is niet bang maar valt aan (bijten en trappen).

edit: ik zie dat je hem al thuis laat, lezen is ook een kunst :+

Haha jouwe houd ook niet zo van hondjes? :')

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:27

Nee :P
zolang ze uit de buurt blijven geen probleem maar meerdere honden hebben een knal op hap gehad. (Meestal niet raak maar wel echt gericht).
Van mij mag er best een hond mee maar dan wel op eigen risico :Y)

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:21

Haha mijn hond heeft ook al een paar keer vliegles gehad hoor.. dat is het risico van achter een paard slapen haha ik geloof dat die het nu Door heeft :+ en mijn pony gaat dan ook alleen met een beetje grote honden xD

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:48

Update over de Locatie!

Voor de Arena krijgen we alleen toestemming als we 240 euro neerleggen en dan mogen we alleen portret foto's maken :')

Wel mogen we bij de paardenpicknick, (bij de geitenboerderij parkeren) de meeting houden, gratis, met toestemming en er mag dan een paddock gebouwd worden :) We moeten dus een klein stukje lopen vanaf de parkeerplaats, en ik vraag iedereen dan ook om te wachten tot alle deelnemers van je groep (ochtend/middag) aanwezig zijn zodat er maar één keer gelopen hoeft te worden en er geen mensen verdwalen :). Ook moeten alle spullen , dus evt. zadel etc. gelijk meegenomen worden naar de plek, er is geen tijd voor om terug naar de parkeerplaats te gaan! Ook als je te paard komt wil ik evengoed verzamelen op de parkeerplaats :)

Er komt een route beschrijving, adres, en getekend op de kaart voor jullie om de plek zo duidelijk mogelijk aan te geven.

Dat over de locatie!
Ik ga nu aan een schema beginnen :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:21

Let op! Belangrijk bericht!

Hierbij alvast de website (nog in aanbouw):Klik

Hierbij het schema voor de dag, adres en routegegevens volgen. Meldt het even als er problemen zijn met het schema! Suus (Marcato), helpt mij met de organisatie deze dag. En zal de ochtendgroep dan ook ontvangen en begeleiden! Ik zorg dat Suus uitgeprinte schema's meekrijgt voor alle fotografen, en ik zorg ook dat Suus de paddockspullen mee heeft :)

Aanvang 9:30 verzamelen.
Er wordt tot ongeveer 9:45 gewacht op iedereen maar om kwart voor 10 gaan we lopen naar de plek. Zorg dus dat je ruim op tijd bent!!!!
Want om 10:00 willen we graag beginnen!

Iedereen helpt even de paddockspullen meenemen.

De groepen Fotografen bestaan uit 3 fotografen (in de middag is er 1 groep van 2)
Groep A : Marcato - Nikkylove - Manou_xxx (alleen ochtend)
Groep B : Nadineh - Cindeeh - Pricilla Van Der Meijs Haafst
Groep C : Unleash - sannerebbel - InMu
Groep D : Ejuniorjoost - mariekepiep - verography

Schema
Afbeelding

Van 11:20 tot 11:30 is er tijd om de paddock op te bouwen. Als iedereen eventjes meehelpt is dat zo voor elkaar!

Afbeelding

Mocht je willen rijden, zodra je paard uit de paddock komt graag opzadelen en alvast los gaan rijden!

Middaggroep

Verzamelen : 12:30
Lopen: 12:45

Schema
Afbeelding

Afbeelding

Als we klaar zijn helpt iedereen weer even de paddock af te breken en mee te nemen naar de parkeerplaats!

XxJustinexX schreef:
Hierbij de lijst Up to date!

Modellen
1.KylaLover - Rozita van de Rijsdijk (merrie) - Klik
2.XxJustinexX - Blacky (merrie) - Klik
3.daphiena - Bono (ruin) - Klik
4.gaucho - Fuego (ruin)- Klik
5.Mosh - Chico de Campari (ruin) - Klik
6.loadihra - charlie (ruin) - Klik
7.NaomixAline - Aline (merrie)- Klik
8.Saleentje - Une D'iloni (merrie) - Klik

Reserves:
1.maximexfleur - Katie (merrie)- Klik
2.ivy_power89 - Barock pinto (hengst), 3 jaar - Klik
3.Myrthee_ - Lady Liberty (merrie) - Klik

Fotografen
1.Marcato - Suus fotografie - Website
2.Nikkylove -Lois van zomeren - Website
3.Nadineh - NAH-Photography - Website
4.InMu - Website
5.mariekepiep - nog geen website
6.Cindeeh - Cindy - CR FocuShots - Website
7.Ejuniorjoost-Annemay-Amdfotografie-Website
8.sannerebbel-Sanne- Fotografie: Sanne B - Website
9. Pricilla Van Der Meijs Haafst (geen bokt) -
Website
10. verography - Website
11.Unleash - Unleashphotography - Website
12. Manou_xxx - Manou Schreurs fotografie -Website

Reserve:

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:36

Oh en even voor de modellen, zorg dat je een handje extra mee hebt die je kan helpen met aandacht trekken, of evt. reflectieschermen vasthouden enzo!