Fotomeeting Delfse Hout 12 Oktober (Delft, ZH)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Erna_

Re: Fotomeeting Delfse Hout 12 Oktober (Delft, ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:35

Prima rooster hoor! :)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:56

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:32

Hmm... Er is echt geen mogelijkheid om flip beer en trekpaard in de middag te doen? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:44

Anniick schreef:
Hmm... Er is echt geen mogelijkheid om flip beer en trekpaard in de middag te doen? -O-

Zoals ik al eerder heb aangegeven; ik kan helaas niet iedereen tevreden stellen. Ik heb voor de ochtend en de middag 4 plekken, en ik snap echt dat het een stuk gezelliger is als men er een leuk stal-uitje van kan maken maar meer smaken(plaatsen) zijn er niet, er zijn immers ook ruiters die met de trailer op pad moeten met hun paard en hier al vrij ver van tevoren rekening mee hebben gehouden. Het was voor mij ook even een warboel; trek je een groep uit elkaar of verschuif je ze naar de ochtend. Mocht dit echt een showstopper zijn dan hoor ik dat graag vóór 1 oktober zodat we nog op tijd op zoek kunnen naar nieuwe modellen :)

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:25

Sorry ik ben helemaal vergeten je pb te beantwoorden!! Ik vind het rooster prima! Anders had ik wel erg vroeg op stal moet zijn om Flo in de knotten te zetten!

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:48

Voor mij is het ook prima zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:06

Gelukkig! :j Hoop dat het in ieder geval een zonnige dag wordt maar het schijnt dat we wel een enorm mooie oktobermaand krijgen.. even duimen draaien dan maar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:41

Dames, even voor de goede orde, graag het volgende!

Modellen:
-Houd er rekening mee dat 'deelname' aan deze fotomeeting op eigen risico is. Dit betekent dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen daden, harnachement en veiligheid. Ik ga er vanuit dat dit niet nodig zal zijn, maar ik wil het toch maar goed en duidelijk vermeld hebben :+
-Houd je alsjeblieft aan de regels van het Delfse Hout en ga dus NIET, ik herhaal echt met klem, NIET van het ruiterpad af in de gebieden waar je niet van het pad af mag. Ik weet niet hoe hoog de boetes zijn als je ervoor 'gepakt' wordt maar ik wilde het maar niet uitproberen. Ook zou ik het jammer vinden als we in het vervolg geen fotomeetings daar mogen organiseren omdat men zich niet aan de daar geldende regels zou houden.

Fotografen:
-Ook voor de fotografen is de 'deelname' op eigen risico.
-Gelukkig mogen wij wel van de ruiterpaden af, maar houd wel rekening met andere bezoekers ook in het Delfse Hout, probeer deze mensen dus niet als een malle in de weg te lopen :+ Ik weet niet hoe druk het daar zal zijn, maar als het een warme oktoberdag word dan zal het vast wel drukker zijn dan als het regent :+

In het algemeen:

Ik ga geen verplichtingen opleggen w.b.t. aantal foto's, wel of geen foto's weggeven of wat dan ook. Ook ga ik, zoals eerder aangegeven, geen "verzamelsite" aanmaken voor alle modellen en fotografen; iedere fotograaf is zelf verantwoordelijk voor het plaatsen/sturen van de foto's naar de modellen.
De voorwaarden per fotograaf kunnen ook verschillen, evenals nabestel tarieven. Twijfel je hierover bij een fotograaf, dan is het het handigste om de fotograaf waar je een vraag over hebt zelf direct te benaderen.

Ik hoop dat het een leuke en gezellige fotomeeting gaat worden, maar houd er rekening mee dat er veel moeite in gaat zitten van beide kanten natuurlijk; modellen steken een hoop tijd en energie in hun paarden om deze zo chique mogelijk voor de dag te laten komen (hoop ik!) en fotografen steken een hoop tijd in het afleveren van de foto's. Het zou fijn zijn als we dus met respect met elkaar om kunnen gaan :+

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:21

Lijkt me wel dat er geen gratis foto's weggegeven worden, toch?
Dan bedoel ik zonder logo en groot formaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:41

Naoom_, zoals ik onder het 'algemeen' "kopje" heb gezet; ik ga fotografen geen verplichtingen opleggen. Als iemand een foto "gratis" weg wil geven, dan ga ik daar geen rel om schoppen. Tevens vind ik dat ook niet mijn plaats, dat soort 'overeenkomsten' zijn tussen de 'koper' (model) en 'verkoper' (fotograaf).

Ik wil het er alleen even bijgezegd hebben dat ik fotografen niet ga verplichten om "minimaal" 10 foto's af te leveren o.i.d. of dat iedereen het 'verplicht' in het topic moet plaatsen, zulke types heb je er af en toe wel bijzitten namelijk dus even voor de zekerheid melden kan natuurlijk nooit kwaad.

Het is inderdaad niet de bedoeling om (als model zijnde) er vanuit te gaan dat iedereen ze gratis weg geeft natuurlijk, maar zoals ik al zei vind ik dat iets waar de fotograaf en het model in kwestie zelf uit moeten komen :+

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:05

Ik heb er onwijs veel zin in! Ben alleen nog crisis aan het houden welke kleur we aan moeten doen haha!

Neem aan dat het niet erg is als ik mijn cap thuis laat op eigen risico natuurlijk?! Neem hem wel mee maar voor de rijfoto's zou ik hem liever aflaten tenzij ze zulk wangedrag vertoont dat ik het niet vertrouw!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:06

Miiejs schreef:
Ik heb er onwijs veel zin in! Ben alleen nog crisis aan het houden welke kleur we aan moeten doen haha!

Neem aan dat het niet erg is als ik mijn cap thuis laat op eigen risico natuurlijk?! Neem hem wel mee maar voor de rijfoto's zou ik hem liever aflaten tenzij ze zulk wangedrag vertoont dat ik het niet vertrouw!!

Geen punt :p Als jij het vertrouwt, is er niks aan de hand haha :p

Ik zeg qua kleur... Pennyroze :D

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:52

Haha okee weet wat je zegt mijn halve schuur is roze :+ haha maar denk dat voor de foto's licht roze het mooiste is... Heb fluoriserende roze :)

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:52

Ik ga denk ik in het rood of donkerblauw. Ik ben wel van plan om hem in de knotten te zetten. Weet niet of dat misschien niet de bedoeling is?

Op welke parkeerplaats wordt er nu precies verzameld? Is dit nog steeds P4?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:04

Miiejs: Zoiets had ik begrepen ja haha :')

Rubio_lover: We houden inderdaad P4 als verzamelplaats aan. Ik ben alleen gisteren vergeten het adres op te slaan van P4 maar morgen kom ik weer langs "P4" dus morgen denk ik er goed aan om even de navigatie aan te zetten zodat ik 't exacte adres weet :')

Knotten zijn helemaal gaaf, gewoon doen! :j Tenminste, wat mij betreft dan :')

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:40

Haha ja ben gek op roze hihi :=
Maar heb ook nog andere leuke kleuren hoor ook gewoon zwart dat is ook mogelijk ;)

Ik zet der ook in de knotten want ze heeft nogal rare pluis manen en ze zit al onwijs in der wintervacht!! Tis echt al een teddybeer hihi

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:42

Die van mij heeft ook al aardig wat vacht. Het zal er in de week na de fotomeeting denk ik ook afgaan....
Laatst bijgewerkt door Rubio op 28-09-14 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:53

Ik meld mij af. Heb al wat anders gepland. Sta nu reserve als fotograaf.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:24

Oo dat is wel fijn rubio_lover!
Die van mij is niet te scheren dus wil het maar 1x doen en dan moet ik der benen er inlaten maar dan ziet ze er niet uit hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:40

Oke.. Volgens mij ben ik eruit :')

http://i62.tinypic.com/21jmwqq.png

Uiteraard is het plaatje te groot dus vandaar alles even in link :')

Als het goed is, is de printscreen hierboven de P4 waar we kunnen parkeren voor degenen met trailer en auto natuurlijk.

De bereikbaarheid en hoe hier te komen vind je hier:
http://www.delft.nl/Inwoners/Wonen_en_l ... ikbaarheid

Hier nog een heel mooi kaartje van waar P4 zich bevind:

http://www.schaapskooi.nl/files/pdf/delftse_hout.pdf

Zouden alle fotografen en modellen hun nummer door willen geven via PB? Dit is niet om te spammen o.i.d. maar om op de avond van tevoren in ieder geval een groepsapp aan te kunnen maken voor het geval er een file ontstaat, je de P niet kunt vinden of voor andere "noodgevallen". :j

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:48

Ik ben vandaag onder de man nog even naar P4 gereden en dat is goed te doen voor mij. Ik zal er op tijd zijn zodat pony nog een beetje kan opdrogen mocht hij iets bezweet zijn.

Wel denk ik persoonlijk dat het wel nog een stuk lopen is naar mooie foto plekjes... Ik weet niet of je zelf al op onderzoek bent uitgeweest toevallig? Rondom P4 is het best donker door de bomen en op dagen zoals deze wordt het er ook niet echt licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:09

Rubio_lover schreef:
Ik ben vandaag onder de man nog even naar P4 gereden en dat is goed te doen voor mij. Ik zal er op tijd zijn zodat pony nog een beetje kan opdrogen mocht hij iets bezweet zijn.

Wel denk ik persoonlijk dat het wel nog een stuk lopen is naar mooie foto plekjes... Ik weet niet of je zelf al op onderzoek bent uitgeweest toevallig? Rondom P4 is het best donker door de bomen en op dagen zoals deze wordt het er ook niet echt licht.

Planning is om zelf in ieder geval morgen of vrijdag (een beetje afhankelijk van uitloop op school) die kant op te gaan, om op zoek te gaan naar goed verlichte plekken. Ik denk inderdaad wel dat het handig is om in ieder geval over een basisconditie op z'n minst te beschikken voor zowel paard als ruiter, absoluut :j

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:29

Afbeelding

Aan de overkant van de plas zit een heel mooi groot grasveld. Dat is echt een open plek. Je mag dan wel niet van het ruiterpad af, maar ook op het ruiterpad kun je er mooie foto's maken. Maar dat is dus wel een stukje lopen.....

Geen idee of de andere mensen die veel in de DH komen nog suggesties of ideeën hebben?

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:09

Die plek hadden wij inderdaad ook in ons hoofd! Het ruiterpad direct langs de plas is ook goed licht denk ik.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:02

Heb er zin in! Kan mijn nieuwe lensje mee. De 70-200 f2.8 :D