Fotomeeting Soesterduinen - honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Re: Fotomeeting Soesterduinen - honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:39

komt er tussen nu en 15 min aan. stuur oko iedereen een PB

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:12

ik heb linda in de middag groep, heb namelijk 4 mensen die in de ochtend graag willen, je mag ook al eerder aanwezig zijn linda maakt mij niet zoveel uit :) alleen worden je honden dan in de middag op de foto gezet. Doen we regelmatig met meetings vanwege de carpool.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:14

De dagindeling
In het schema wordt een weergave gegeven hoe de dag er uit zal zien.
De tijden zijn ruim genomen zodat iedereen rustig aan kan doen.
Zo kan je naar verschillende plekjes lopen met de modellen of even overleggen met je mede-fotograaf. Voor de wat ongeduldigere of jonge honden zou je eventueel ook tussendoor een korte pauze houden.

*schema*
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10646864_902329806461611_7997877430231988347_n.jpg?oh=905920b305132aae2bd883e9a5896d93&oe=5490BF49&__gda__=1421741297_3635638096e5ee19ea1d959eac5dad0f

De locatie is de Soesterduinen. Het adres is Foekenlaan 25, 3768 BJ, Soest
We spreken af langs de speeltuin bij de berg. Ik ben wat eerder, heb altijd een hoop spullen bij me :j
Iedereen wacht op de afgesproken plek zodat ik weet dat iedereen er is.

voor de middag groep, graag allemaal op tijd aanwezig zijn.
als je de berg oploopt zie je een groep mensen staan, waarschijnlijk met een hoop tassen en camera's, loop hier maar naar toe. Ik heet Elvira, mocht je mensen aanspreken en niet weten waar je moet zijn.

Info Fotografen
Van de fotografen wordt er verwacht dat zij min 5 max 10 foto’s per hond afleveren, op klein formaat met naam/logo. Deze moeten binnen 3 weken na de meeting af zijn.
De eventuele nabestelling en de prijs hiervan bespreek je prive met het desbetreffende model (althans, de eigenaar ervan).
Het is niet de bedoeling dat alle foto's worden gegeven, en ook niet foto's zonder logo op groot/orgineel formaat voor gratis en voor niets. Dit is niet fair tegenover de andere fotografen die dan moeite voor niets doen.

Meenemen:
- Cameragear
lens, body & tas
Genoeg (lege) geheugenkaartjes
Volle Accu (eventueel reserve)
Reflectie scherm
- iets om op te zitten als je dat wilt
- Eten en drinken

Tips:
- Maak gebruik van je collega fotograaf. Stel vragen, overleg en bedenk samen hoe jullie het beste foto’s kunnen maken. Daag elkaar uit!
- Leer ook van elkaar! Daar zijn deze meetings voor.
- Hou voldoende afstand van de andere fotografen
- Stel je open voor eventuele opmerkingen (zie dit niet als kritiek) of vragen
- Ga van te voren onderzoek doen naar verschillende honden poses of invalshoeken, probeer deze ook uit!
- Leg eigenaren vriendelijk uit hoe ze het beste hun hond kunnen neer zetten, deze hebben vaak geen benul van mooie composities.
- Kleed je aan in laagjes, zo kan je altijd nog iets uit of aan trekken als het te warm/koud is.
- Kom op tijd ! wie niet op tijd is blijft achter.
- Mocht een model al binnen de 3 weken hebben nabesteld gelieve te vragen dit na de 3 weken te doen.

Info Modellen
Om mooie foto’s te kunnen maken van de honden willen we ervoor zorgen dat ze er natuurlijk op hun mooist opstaan. Hier een aantal tips voor de meeting:

- Zorg dat je hond mooi schoon gewassen en/of geborsteld is.
- Gebruik een mooi schone halsband. Als je meerdere hebt, kies de kleur die het beste bij jou hond staat of neem er meerdere mee, mocht je hond alleen aan een tuig kunnen, gelieve geen druk of een dek te gebruiken zoals K-9. Je hond mag natuurlijk ook helemaal los zonder tuig oid.
- Gebruik een dun touwtje/lijn als je hond niet los kan met portret
- Ga op onderzoek uit naar mooie honden foto's en kijk of er foto’s bij zitten die jij zou willen van je hond. Zet deze bijv op je telefoon en stel het voor aan de fotografen. (eventuele andere wensen zijn natuurlijk ook welkom)
- Oefen alvast met je hond om “netjes” stil te staan, zitten en liggen en kijk waar je hond leuk op reageert (zijn oortjes naar voren doet). Voor de meeste honden is het allemaal vrij nieuw en sommige zullen wat overweldigend zijn door de drukte, maar het is fijn om je hond zoveel mogelijk proberen voor te bereiden. (dit maakt het makkelijker voor fotografen)
- Voor de eigenaren, geef je hond min een uur voor de meeting te eten, nuchter mag ook. Zorg dat die niet meer nat is van bijv kwijlen in de auto, wassen oid. Zorg dat die alles heeft gedaan, plasje poepje. Laat hem liever niet te lang rennen, hierdoor heb je tong uit de bek wat bij 1 of 2 foto's leuk is maar niet bij alle. Gelieve mocht er water of plassen zijn je hond niet erin doen, dit mag bij het losgooien.
- Trek mooie, schone, kleding aan (eventueel in stijl met je hond). Zorg wel dat je laagjes aan hebt, mocht het te warm of te koud zijn kan je altijd iets aan/uittrekken. Geliieve geen felle kleuren of wit.
- Kom op tijd ! wie niet op tijd is blijft achter.

Meenemen:
- poetsgerei. Denk hierbij aan babydoekjes om even snel de ogen of neus schoon te maken (en borstels).
- dunne riem/touwtje (mocht je hond niet loskunnen, gelieve een 10 meter touw eraan doen, bijv een longeertouw liever geen uitloopriem
- Een helpende hand. Het is handig om iemand mee te nemen. Diegene kan bijvoorbeeld je hond even vasthouden, snel wat wegpoetsen, helpen dragen van je spullen of tijdens het fotograferen je hond attent houden en evt reflectie vasthouden
- poepzakjes, bakje met snoepjes of iets anders waar je hond op reageert.
Vaak als je snoepjes hebt zal de hond ook attenter zijn op de eigenaar.
Onderzoek wat het beste voor jullie werkt.
-Nabestellen mag pas na de 3 weken, dit wordt ook in het topic gezet

Na afloop
Als de meeting geweest is hebben de fotografen 3 weken de tijd om de foto's te plaatsen. Deze zijn op klein formaat (niet geschikt voor print) en met logo. Eventuele nabestellingen (Groot formaat, voor print, zonder logo) wordt prive besproken tussen fotograaf en model.
de foto's mogen op je eigen site neergezet worden, geef wel een proefje op bokt, vinden we wel zo leuk :j Nadat alle fotografen hun foto's hebben geleverd (binnen de 3 weken) wordt er nabesteld.

Als de fotografen hun gegevens willen plaatsen en waar/hoe ze het makkelijkste bereikbaar zijn. Dat is handig voor eventuele nabestellingen, hiervoor komt een bericht waar je zelf in kan zetten.

Mochten er vragen, ideeen of suggesties zijn hoor ik dit graag.
Jullie krijgen tegen die tijd ook mijn telefoon nummer mocht je in de file staan niet kunnen vinden oid kan je me altijd bellen of appe.

Afmelden graag optijd, niet last minute wat nu blijkbaar een trend is met meetings.
Helaas vaak genoeg voor niks op een locatie gestaan.

Is je hond dominant of juist erg onderdanig of angstig meld dit van te voren zodat ik daar rekening mee kan houden.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:20

zo als het goed is heeft iedereen PB gehad ik zie wanneer die gelezen is.

Ben mijn telefoon nummer vergeten erin te zetten haha, kunnen jullie mij een pb sturen dat je het hebt gelezen en komt ? dan stuur ik mijn tel nr door

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:36

Top schema, zal je een pb sturen. :j
Als het goed is dan is mijn reflectiescherm ook precies op tijd, vandaag besteld.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:49

Ik weet niet zo goed wat handig is... Ik vind het niet erg om sochtends al te komen en te wachten tot de middag voor foto's, alleen mijn staff is nog jong en enorm enthousiast. Ik denk dat zij dan wel enorm gaat hijgen als ze zich al zo lang op zit te naaien.....

Ervaring mee? Wat te doen? Help?

(Ik heb de pb trouwens ontvangen :) super netjes!)

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:53

Zal ik een bloemenmand meenemen voor de hondjes die daarin passen? Heb ook voorbeeld foto die komt strx

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 21:01

Ik weet wel dat als je een jonge hond hebt en deze is (zoals je aangeeft) erg enthousiast, dan staan die aan het einde van de dag niet meer geweldig op de foto. Ze luisteren dan niet goed meer, want ze zijn moe en het zat. Of ze zien er niet meer uit en staan continu te hijgen op een foto. Persoonlijk zou ik het zelf niet doen als je weet dat je een jonge, redelijk drukke hond hebt. Lijkt me vervelend ook voor jezelf als je mooie foto's wilt en dit daardoor minder goed lukt. Of dat je continu je hond in de gaten moet houden. Maar dat is allemaal aan jezelf :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:12

Maar zorg ik dan voor problemen? Als ik geen lift kan aanbieden??

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:13

ik heb mijn jonge hond toen meegenomen een hele dag, die was eind van de dag idd moe, maar hierdoor bleef hij wel lekker rustig met shooten anders was t een springveer.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:19

Ja haha dat kan ook! Nou weetje wat... We proberen het gewoon!
Pb maar even adres :)
Mijn moeder woont er niet zo ver vandaan, ga ik daar eerst wel even koffie drinken ;)
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 22-09-14 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:19

adres van de meeting staat in PB

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:22

Sorry bedoel adres waar ik marlinde op kan halen :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:26

oh haha, zeg ik niks haha

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:27

Zal ik deze mand meenemen?

Afbeelding

O en ik heb geen pb gehad.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:43

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:08

Ik ben ook van de partij als fotograaf

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:23

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 00:17

linda2008 schreef:
Ik weet niet zo goed wat handig is... Ik vind het niet erg om sochtends al te komen en te wachten tot de middag voor foto's, alleen mijn staff is nog jong en enorm enthousiast. Ik denk dat zij dan wel enorm gaat hijgen als ze zich al zo lang op zit te naaien.....

Ervaring mee? Wat te doen? Help?

(Ik heb de pb trouwens ontvangen :) super netjes!)

Ben jij 's middags? Je zou met Evaa_ kunnen ruilen, die wil toch graag s middags met mij in de groep O:)

Leuk hoor! We hebben er zin in :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 06:41

dat zou wel echt perfect zijn... Organisatie; is dat oké?

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 06:57

Ja wil graag ruilen anders houdt het voor mij op..
Had inderdaad eerst sochtends aan gevraagd maar later toch de middag! Zou top zijn als je wilt ruilen

( wat is Xenga leuk!! <3 )

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 07:32

Als Linda2008 's ochtends zou zijn dan kan ik heen met haar meerijden en terug met ApolloPaard :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 07:33

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:02

Ruilen we om :)

Dan wissel ik het rooster noet maar dat onthouden we zelf !

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:49

Dankjewel!