Fotomeeting Holterberg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Re: Fotomeeting Holterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 17:23

Of de borkeld kan ook. Ze rijden wel echt overal op de holterberg haha.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:24

Ik vind Ommen ook goed.
Borkeld weet ik niet hoe ver weg dat is.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:27

De Sahara lijkt mij ook prima!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 17:49

Uhm ik ga morgen gewoon even kijken en dan laat ik het wel horen sahara ben ik al geweest. Lijkt mij leuker om een nieuwe plek te doen maar zal wel even kijken morgen

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:57

Koekeroekus schreef:
Uhm ik ga morgen gewoon even kijken en dan laat ik het wel horen sahara ben ik al geweest. Lijkt mij leuker om een nieuwe plek te doen maar zal wel even kijken morgen

Ik begrijp dat de plaats nog niet helemaal vast staat ?
Wat te denken van de tweede parkeerplaats tegen de besthemerberg, lemele ?
Dan zit je tegen de hei en het bos aan de anthoustelingen kunnen daar naar boven lopen en, met helder weer panorama foto ' s maken vanuit de hei ?

Ik heb nog wel foto,s maar dan moet ik vanavond even zoeken.
Holte is waanzinnig mooi, maar ik zou zo even niet weten wat een geschikte plek is. Daar ken ik het gebied niet goed genoeg voor.

Ik zou de konings belt (ook Sallandse heuvelrug) erg mooi vinden. Er loopt een redelijk drukke weg langs dat deel. Dus je zou daar goed moeten kunnen komen als je de beschikking hebt over een auto. Het is ook redelijk hoog. Dus wel een uitdaging om dat in je foto te kunnen vastlegen. Ik ben daar toevallig gister geweest. En ook foto's gemaakt.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 19:10

Ja dat klopt nobje. Het punt is alleen dat er ook een endurance over de hei loopt. En denk niet dat we die in de weg moeten gaan lopen. Ik zal even kijken welke plek jij bedoelt en of we dan niet in de weg lopen.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:20

Koekeroekus schreef:
Ja dat klopt nobje. Het punt is alleen dat er ook een endurance over de hei loopt. En denk niet dat we die in de weg moeten gaan lopen. Ik zal even kijken welke plek jij bedoelt en of we dan niet in de weg lopen.

Hier even een kaartje van het punt in Nijverdal de Konings belt op...
Afbeelding

Ik was er gister, en toen lag de hei er zo bij....
Maar ik weet alleen niet of ik er een paddock in uit zou durven zetten...

Afbeelding

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:22

Koekeroekus schreef:

En dan de besthemer berg, ligt tegen de boswachterij Ommen aan.

Afbeelding

Op dat stuk ben ik al een paar weken niet geweest...
er is veel heide.
Maar geen idee hoe dat er nu bij staat..
Hier een foto van de winter, toen de hei dus niet bloeide... dit ligt tegen de parkeer plaats aan.
en tegen het bos... als je achterom kijkt zie je dus bos en gaat er een wandel en ruiter pad meteen naar boven.
Afbeelding

Op het kaartje hieronder zie je dat het vast ligt aan de boswachterij Ommen,

Ps. die blauw lijn heb ik er niet ingezet hoor.. stond al in mijn kaartje
Afbeelding

en hieronder, het roze stipje is de parkeer plek
Afbeelding

Ik wou dat ik een mooie plek met een watertje wist hier... maar helaas....
Laatst bijgewerkt door nobje op 19-08-14 21:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:32

Het nobje, die weg uit je eerst post is degene die ik in gedachten had. Kun je daar parkeren met trailers? Die loopt pal over de heide en leek mij het ideaalste. Maar weet niet of er genoeg ruimte is voor trailers.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:41

Koekeroekus schreef:
Het nobje, die weg uit je eerst post is degene die ik in gedachten had. Kun je daar parkeren met trailers? Die loopt pal over de heide en leek mij het ideaalste. Maar weet niet of er genoeg ruimte is voor trailers.

Bedoel je die bij de konings belt ?
ik denk als we met niet teveel zijn dat we daar wel kunnen parkeren.
Mocht je willen kunnen we donderdag tussen de middag samen gaan kijken ?
Ik ben er maar een paar keer geweest. En ik weet dat de weg daar loopt.
Maar ik heb eerlijk gezegd nooit gelet op de capaciteit...

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:46

Donderdag zit ik in Zwolle. Ik ga morgen middag even,kijken. Weet niet of je dan kunt?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:09

Koekeroekus schreef:
Donderdag zit ik in Zwolle. Ik ga morgen middag even,kijken. Weet niet of je dan kunt?

hoi hoi ... En ik weet niet zeker of mijn afspraak doorgaat vanmiddag.
Dus ik durf niet te zeggen of ik kan.. Dus veel plezier vanmiddag...

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:58

ik hoop eerlijk gezegd wel dat we dicht bij de Holterberg blijven.
Mijn paarden staan aan de holterberg en kan er dus rijdend heen. Als het verder weg is moet ik iemand regelen die mee kan rijden met de trailer... :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:48

hey.. sorry voor mijn late reactie...
Als er niet genoeg fotografen zijn wil ik wel een dagdeel.. ik had gehoopt mijn paardje ook op de foto te krijgen... valt in je uppie nooit zo mee, en manlief heeft geen geduld.. maar wellicht vind iemand het wel een keer leuk om buiten de fotomeeting af te spreken:P

ik wil alleen fotograferen als het de holterberg word, ik sta met mijn paarden aan de holterberg, als ik het met de fiets afkan vind ik het super.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 19:22

Nou, ik ben even aan het rond toeren geweest.

Ik ben de hele holterberg over geweest en overal gezocht naar parkeerplaats. De bergweg die ik en Mariska in gedachten hebben kun je niet parkeren. Er is wel een klein plekje maar dat ik bij lange na niet genoeg voor vier trailers. En dan de rest nog. Ook mag je daar geen autos langs de weg parkeren dus dat ging ook niet.

Hier onder even een plaatje. De gele en rode lijn die je ziet is de route die de endurance maakt. De blauwe cirkels zijn parkeerplekken. De bruine die je ziet ligt pal aan de heide alleen is die voor vergunninghouders. Geen idee waarom daar maargoed. De groene lijn is de plek die wel in gedachten hadden en zoals jullie waarschijnlijk zien ook de enigste plek die zou kunnen.

Afbeelding

De meeste parkeerplaatsen zijn te ver lopen naar mijn menig.

Ik heb het natuurlijk niet zomaar opgegeven. Ik ben op de terug weg langs de borkeld gereden. Ook daar zit een heide met dat paarse spul. Natuurlijk lang niet zo groot als de holterberg maar wel mooi.
Kijk niet naar de kleur, is met de telefoon gemaakt dus tja.

Afbeelding
Afbeelding

Ook hier heb ik een kaartje van.
De blauwe is de parkeerplaats. De groene lijn is het stukje wat je moet lopen. Dit is 10 min lopen. Het paarse is de heide.

Afbeelding

Hier zit echt een parkeerplaats bij dus dat ik ook makkelijker parkeren

Afbeelding

Als ik mag kiezen ga ik voor de optie de borkeld. Maargoed ik ben niet de enigste. Ik wil ook wel graag naar de holterberg maar het is gewoon lastig met die endurance.
De enigste optie die we verder hebben is verplaatsen van de meeting maar dan loop je het risico dat de heide is uitgebloeit. Ik vond het nu al aanzienlijk minder dan een paar weken terug.

Laat even horen wat jullie er van vinden.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:39

Koekeroekus schreef:

Het maakt mij opzich niet veel uit maar moet wel vervoer regelen als het verder weg is.
Het rondje rechts boven in is voor mij echt vlakbij en daar kan ik met Donja zo heen rijden.

:)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:43

Borkeld is ook goed. Sahara is ook goed.

Zolang er maar een stuk is om ook te rijden zoals bij de Sahara dan de zandvlakte is. Anders gaan wij er niet drie kwartier voor heen en terugrijden.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:01

Goed bezig! Top dat jij je hier zo voor inzet!

Ik moest het even opzoeken, dat ligt tussen holten en rijssen in zeg maar? Ik vind het prima hoor, we moeten met die endurance niet de in de weg lopen. Ik kan me wel voorstellen dat het voor degenen die er anders ter paard heen waren gegaan lastig is.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 20:07

Ja snap ik ook. Maar we maken het onszelf onnodig moeilijk als we naar de holterberg gaan denk ik. En Sharon. Als we naar de borkeld gaan kan ik jullie wel een stukje meenemen. Ik ben dan denk ik van plan om te paard terug te gaan. Je kunt daar in elk geval ook wel een mooi rondje maken hoor !

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:09

Koekeroekus schreef:
Ja snap ik ook. Maar we maken het onszelf onnodig moeilijk als we naar de holterberg gaan denk ik. En Sharon. Als we naar de borkeld gaan kan ik jullie wel een stukje meenemen. Ik ben dan denk ik van plan om te paard terug te gaan. Je kunt daar in elk geval ook wel een mooi rondje maken hoor !

Haha oke. Want anders wilmijn moeder mij nooit daar heen brengen ;p

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 20:29

Ik weet niet wat eva wil. Of die mee wil anders kan ik wel een mooi ritje uitzetten maar dan moet ik met de trailer weer terug. Zal wel ff overleggen.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:52

Als een andere plek ook mooi is vind ik dat prima! Ik ben sowieso voor deze datum laten staan, want heb net vandaag vrij geregeld voor die dag, haha!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 20:53

Nou het gaat in theorie om dat paarse spul toch ? :') en dat heeft de borkeld ook.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:54

Koekeroekus schreef:
Ik weet niet wat eva wil. Of die mee wil anders kan ik wel een mooi ritje uitzetten maar dan moet ik met de trailer weer terug. Zal wel ff overleggen.

Koekeroekus, zullen we samen nog even naar de andere plek kijken die het verlengde is dan Ommen ?
Daar zit een grote parkeer plaats bij. En is makkelijk te vinden.
Ik wil wel samen met je het rondje doen. Maar dan is het makkelijk om samen even af te spreken.... dan ga ik gewoon met je mee. Dan hoef je dit niet alleen te doen.
Mooie tocht heb je gemaakt als ik naar je kaartje kijk 8-)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 20:56

De borkeld is ook makkelijk te vinden hoor. En aangezien we niet zoveel tijd meet hebben denk ik dat we een keuze moeten gaan maken. Wil jij niet naar de borkeld dan?