fotomeeting utrechtse heuvelrug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: fotomeeting utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:38

De 12e kan ik! Wordt het trouwens het Leersumse Veld?

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 16:48

het leersumse veld zou kunnen maar de foto's van de locatie's die Em stuurde zijn echt betoverend.
ik ga 1/ 2 weekjes voor de meeting al naar de locatie met mn paard om even een rondje te rijden en even te kijken
als mensen nog meer mooie plekjes weten zou ik het graag horen want dan kunnen we het op een kaartje in beeld brengen en kan ik een rondje gaan rijden om te kijken !

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:04

Ik kan niet heel ver reizen omdat ik afhankelijk ben van mijn scooter en daarmee ga ik geen uur op heen én een uur terug. Dat vind ik een beetje teveel van het goede. :+ Waar was de locatie die Em_ stuurde?

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 17:11

meerdere mensen konden ook iemand ophalen onderweg dus misschien zou dat nog een optie zijn als het te ver wordt?
en dat weet ik niet precies, moeten we het nog even over hebben!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:13

12 de van welke maand ??

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:14

Ik zal een kaartje maken met leuke locaties!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:17

Zolang het Utrechtse Heuvelrug blijft moet het wel te doen zijn denk ik.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:19

kani_ejj schreef:
12 de van welke maand ??

Juli

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 17:23

jaa graag Em !
super !

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:25

Amigo_stan schreef:
kani_ejj schreef:
12 de van welke maand ??

Juli

oke die is leeg bij mij.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:43

Ik moet me afmelden voor 12 Juli, aangezien ik elke zaterdag moet werken.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:21

super jammer chanelle!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:53

Em_ schreef:
Ik zou het wel leuk vinden als de meeting echt in een bos gedeelte zou zijn. Bij Leersumse Veld wat jullie bedoelen (Utrechtse baan) is een zandvlakte en niet echt een bos. Is ook erg mooi, maar in de zomer foto's met op de achtergrond mooie groene bomen en zonlicht er door heen, lijkt me ook prachtig!

Bijvoorbeeld in het Amerongse bos bij Elst (parkeerplaats is bij Bosweg) heb je een grafheuvel met bomen er om heen. (zie hieronder)

[ Afbeelding ]

Of het Prattenburgsche bos (bij Veenendaal, parkeerplaats bij Cuneraweg). Daar heb je een heel lang ruiterpad van het begin van het bos richting Elst waar je veel ruimte heb om foto's te maken. (zie hieronder)

[ Afbeelding ]

Als jullie Leersumse Veld leuker vinden dan vind ik dat ook prima hoor! Maar als jullie meer opties willen op de Utrechtse Heuvelrug dan weet ik wel wat leuke plekken :)

Hierboven had ik 2 leuke plekken aangegeven. Ik heb op een ruiterpad kaart deze (en nog wat andere) plekken omcirkeld. Er zijn uiteraard nog veel meer leuke plekken, maar lastiger te bereiken met veel auto's en trailers.. Dus die heb ik hierin niet genoemd.

Afbeelding

Blauw = zandverstuiving ("Leersumse Veld", parkeerplaats Utrechtse Baan)
Wit = Restaurant Berghuis, inclusief parkeerplaats (kunnen leuke plaatjes op de Amerongse berg en in het bos gemaakt worden (http://www.hetberghuis.nl/))
Rood = "grafheuvel" (zie hierboven, er is wel een parkeerplaatsje op het knooppunt van ruiterpaden er naast, maar ik weet niet of er genoeg ruimte is voor veel trailers)
Geel = lang bospad (eerst kon je bovenaan parkeren, maar die parkeerplaats is opgeheven (heb ik een kruis door heen gemaakt), onderaan is als het goed is ook een parkeerplaats en dan kom je op hetzelfde bospad (zie hierboven)

En voor de geïnteresseerde lezer, mijn paardje staat ongeveer boven het kruisje!

En oh ja, de foto van de kaart is van Chouchou.. :p

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:45

Mooie kaart Em_ :o

Ik vond het zelf bij de zandverstuiving wel super handig dat het zo breed is, we konden heel veel kanten op met wisselende achtergronden: gewoon zand, loofbomen en naaldbos. De rode en gele punten ken ik zelf niet, maar het Berghuis is inderdaad ook een goede optie! Denk wel dat er veel bekijks is dan, is best druk daar altijd, zeker in het weekend op een mooie zomerdag! Zo lang de toeschouwers niet op de achtergrond gaan staan en de paarden niet extra onrustig worden van al die hordes aandacht, is dat ook een mooie locatie!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:54

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 05:21

ik kan wel maar wil graag mn paardjes omruilen, gister shoot gehad met cay wat best heel goed ging maar ook ongelooflijk veel voor zn koppie was, hij moet eerst maar eens wat meer kms gaan maken en aan verschillende omgevingen wennen.

ik wil dan graag met mn jaarling shet Leo komen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 05:29

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 05:50

Ik heb de foto's even bekeken van de verschillende locaties en voor mij heeft het Leersumse veld de absolute voorkeur. Naar mijn idee is dat een unieke locatie, de andere locaties zijn ook mooi, maar niet bijzonder en kun je in ieder willekeurig bos wel vinden. Ik ga dan ook alleen mee als de uiteindelijke locatie het Leersumse veld wordt, ik vind het namelijk zonde om 100 km te reizen voor een locatie die voor mij weinig toevoegt.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:43

Chouchou schreef:
Mooie kaart Em_ :o

Ik vond het zelf bij de zandverstuiving wel super handig dat het zo breed is, we konden heel veel kanten op met wisselende achtergronden: gewoon zand, loofbomen en naaldbos. De rode en gele punten ken ik zelf niet, maar het Berghuis is inderdaad ook een goede optie! Denk wel dat er veel bekijks is dan, is best druk daar altijd, zeker in het weekend op een mooie zomerdag! Zo lang de toeschouwers niet op de achtergrond gaan staan en de paarden niet extra onrustig worden van al die hordes aandacht, is dat ook een mooie locatie!

Ja daar heb je gelijk in! Berghuis is door de drukte niet heel praktisch. Al zitten de spelende kinderen aan de andere kant van het restaurant dus dat scheelt al weer iets ;)
Zandverstuiving was prachtig maar ben ik zelf dit weekend nog geweest voor een shoot :p
Ik zat trouwens ook nog te denken aan iets heel anders: Amerongse kasteel! Dat zit ongeveer bij de paarden parkeerplaats onder het Berghuis (of iets naar rechts, moet ik nog even naar kijken). met een jurken thema lijkt me dat ook gaaf. :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:52

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:13

Volgens mij mag je niet bij het kasteel in Amerongen komen?

Mijn voorkeur gaat ook uit naar het Leersumse Veld, daar heb je zandverstuiving, maar ook bos. Makkelijk parkeren, rustige plek en er is ruimte genoeg voor iedereen.

Ik denk ook niet dat we naar locaties gaan moeten kijken en deze dan niet kiezen omdat één van de modellen hier al een shoot heeft gehad..

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:15

_Cowgirl schreef:
Volgens mij mag je niet bij het kasteel in Amerongen komen?

Mijn voorkeur gaat ook uit naar het Leersumse Veld, daar heb je zandverstuiving, maar ook bos. Makkelijk parkeren, rustige plek en er is ruimte genoeg voor iedereen.
Ik denk ook niet dat we naar locaties gaan moeten kijken en deze dan niet kiezen omdat één van de modellen hier al een shoot heeft gehad..

Dat zeg ik helemaal niet haha.. m'n woorden worden een beetje verdraaid denk ik? Er werd gevraagd naar locaties en die geef ik. Verder mag ik ook m'n voorkeur geven maar dat betekent niet dat dat meteen voor gaat? Ik neem aan dat er uiteindelijk een keuze wordt gemaakt door meeste stemmen of door de organisator ;)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:17

S en Z , dankje, maar paardje gaat dan even voor en wil niet teveel dingen aan hem opdringen die hij geestelijk nog niet kan verstouwen. En van Leo heb ik eigenlijk geen echt leuke fotoos, dus lijkt Me ook zo leuk om zoiets met hem te doen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:39

Begrijp ik :j

TS, dit zijn de vaste modellen trouwens?

Want dan ga ik kijken wat er voor mij tussen zit dat ik graag in mijn portfolio zou willen en of t dan rendabel is om er een hele dag (plus weken nabewerken) voor uit te trekken.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:49

Kunnen we misschien een beslissing krijgen over de locatie en over de modellen? Er komt steeds meer bij en de club begint te groot te worden om fijn te kunnen werken (12 fotografen en evenveel modellen is veel, duurt dan ook te lang voor de paarden). Kortom, kan de organisatie misschien even de leiding nemen?