Ik ga nog even dubben hoor... Vind het heel lastig.
Overigens heb ik er overna gedacht, ik ben tot de conclusie gekomen dat elke fotograaf 5 foto's per model levert. Niet meer, niet minder. Zo blijft het voor beide partijen ook nog leuk!
Is iedereen het daar mee eens? Dan heb je als model nog 30 foto's van je paard na afloop, van elke fotograaf 5!
Nabestellen is vrij. Maar er worden geen gratis extra bestanden geleverd & geen originelen weggegeven.
Inderdaad wat Wendy zegt, ik kies de 5 beste foto's uit.
Er komen 6 fotografen! Dus je krijgt 30 foto's in totaal als je als model mee gaat.
Per 5 foto's ben ik een uur bezig. Reken maar uit. En ik heb hiernaast ook gewoon (betaalde) opdrachten die voorrang krijgen. Wil niet een maand/twee maanden later nog met de foto's bezig zijn. Dat is ook niet fijn voor de modellen. Daarom doe ik meestal 5, zodat de modellen toch genoeg foto's krijgen.
Ja ik ook inderdaad ik bewerk er altijd 5 de rest heeft gewoon basis bewerking dus geen touwtjes weggewerkt etc. Vaak nemen mensen toch alleen die 5 voor topic of internet. De rest is dan bij te bestellen
Ik snap het niet zo goed van die 5 foto's per model. Iemand zei dat ze de amdere niet-bewerkte foto's wel ter nabestelling in een collage stopt. Wat bedoelen jullie daarmee? de foto nog kleiner dan 800x500? Persoonlijk vind ik 5 foto's ook erg weinig. Dan moet ik per model nog 10 andere goede foto's gaan weggooien omdat ik er maar 5 mag.
Nee, je levert 5 foto's op (gemiddeld) 800x600, vervolgens kunnen de modellen na afloop kiezen om extra foto's nabestellen mochten ze dat leuk vinden. Die extra 10 moet je dus juist niet weggooien omdat de kans dat er van die 10 nog een paar worden nabesteld, al is het maar digitalen op 800x600 is erg groot
Lara, als ik het goed begrijp laat jij dan mensen betalen voor foto's die ze voordien nog niet hebben gezien? naja, ik vind het een beetje een gek systeem. ik snap dat de foto's niet gratis mogen weggegeven worden, zou ik zelf ook niet doen. maar ik fotografeer voor mijn plezier em wil dan ook graag alle leuke foto's laten zien. maar goed, ik zal me er aan houden als dat gewenst is