Dressuurpaarden en pony's meeting Groningen/Drenthe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annuuuhh

Re: Dressuurpaarden en pony's meeting Groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:32

Ik wacht de locatie nog even af, exloo is voor mij een behoorlijk eind rijden..

Fotoveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:34

Exloo ik moet even spieken waar dat ook al weer ligt op de kaart van NL :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:36

Ik ben benieuwd wat de locatie gaat worden

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:44

Op zich Exloo is een mooie locatie, het is wel even rijden, rond de 50 minuten, maar das geen ramp.

Persoonlijk zou ik het ook mooi vinden en een toevoeging vinden voor mijn portfolio om ook portret foto's te maken. Dit kunnen we als eerste doen, daarna rijfoto's maken.

Fotoveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:45

DrawnHorse schreef:
Op zich Exloo is een mooie locatie, het is wel even rijden, rond de 50 minuten, maar das geen ramp.

Persoonlijk zou ik het ook mooi vinden en een toevoeging vinden voor mijn portfolio om ook portret foto's te maken. Dit kunnen we als eerste doen, daarna rijfoto's maken.

Ik ben het daar 100% mee eens, was ook mijn idee erachter. ;)

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:47

Ik zie ook net in de OP staan dat er 8 fotografen zijn en 8 modellen, dus zou iedere fotograaf 10 minuten (?) van iedere paard portretfoto's kunnen maken en dan wisselen.
Dus dat steeds 1 fotograaf bezig is met 1 model. Zo hoeven de fotografen als de modellen niet te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:48

Is het niet handiger om in tweetallen portret te doen? 80 minuten stilstaan is heel erg lang.

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:48

Gezien niemand reageert op mijn bericht ga ik er vanuit dat ik gewoon mee kan als fotograaf..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:52

Je kan ook alle fotografen te gelijk neer zetten, zeker met de jonge paarden is een nieuwe omgeving wat spannend als ze dan ook nog 8 x stil moeten staan.

Ook met rijden ga ik er vanuit dat iedereen te gelijk foto's maakt.

Dit lijkt me geen gewone meeting kwa portretten, maar meer rij gericht. Daar zit ook wel wat tijd in kwa fotografie :D zeker als ze per fotograaf moeten lopen

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:56

Ik snap je wel WiancaR, maar je zit met het punt dat er dan steeds vier mensen en paarden moeten wachten. Natuurlijk kunnen we ook zeggen dan er een pauze tussen komt of twee pauzes.

Ik geef alleen maar een voorstel.

@Seven, daar ben ik het op zich wel mee eens, het gaat met name om het rijden, maar een moment van voor portretfoto's zou toch geen kwaad kunnen?

@Rozenveld, ik weet niet op welke plek je staat op de lijst, maar als je binnen de eerste 8 fotografen zit, mag je zeker, maar als je op de reservelijst staat, is het niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:00

Iedereen tegelijk rij foto's lijkt mij ook goed ja! Maar ik denk dat de paarden wel in groepen opgedeeld gaan worden?

Ik fotografeer namelijk liever geen 8 paarden tegelijk.

En wat betreft de portretfotos. Komt iedereen tegelijk? Dat is toch helemaal niet handig? Misschien ben ik nu wel te voorbarig, maar is het niet beter om een ochtend en middag groep te doen.

Fotoveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:02

Ik denk eerlijk gezegd wel dat een ochtend en middag groep beter is ja. Dan kan je veel overzichtelijker werken. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:03

Dat denk ik ook ja. Ik wil zo goed mogelijke foto's maken voor iedereen en dat wil bij niet als iedereen door elkaar rijd. Dan krijg ik chaos en raak ik het overzicht kwijt.

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:05

Ja daar ben ik wel helemaal mee eens, dan is het ook gemakkelijker om portret foto's te maken.
En het zou kunnen op het moment dat een fotograaf alleen 's ochtends kan, dan kan 's middags een andere fotograaf komen.

Dan hoeven de paarden misschien 40 minuten stil te staan?
Dan is het denk ik wel een goede om even met zijn alle los te rijden en daarna 1 paard zijn oefeningen te laten doen?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:05

Ik wil me, onder voorbehoud van locatie en definitieve datum, ook wel opgeven.
Heb 2 kandidaten...

Jonkers' Jort (v. Klein Roderijs Cocktail), wordt 4, Welsh NWR hengst, niveau B/L

Afbeelding
Afbeelding

Bakira (v. Sandreo), KWPN Elite merrie, 8jr, loopt de kampioenschappen nog M1 en vanaf dan M2, trainingsniveau Z1.

Afbeelding

Afbeelding

Evt de mogelijkheid voor hoedje/stang&trens bij het paard als daar een wens voor is.
Ik heb vluchtig wat doorgelezen over de locatie. Exloo/Emmen is voor mij meer dan een uur rijden, dus dat wordt hem niet. Tolbert zag ik genoemd en is erg mooi, goed bereikbaar vanaf de snelweg en je hebt zowel een hele grote zandbaan als gras, omzoomd door bossages.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:06

Ik bedoelde per paard de portretten alle fotografen dan per paard het rijden en daar ook alle fotografen.
Alle paarden te gelijk lijkt me nuet handig

De fotografen kunnen zelf kiezen waar ze buiten de baan gaan staan en ook voor de portretten :j

40 min stil staan is erg lang als er ook nog gereden moet worden

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:29

Wil mij hier ook graag aanmelden met mijn dan 12 jarige Arabische Volbloed merrie FHJ Remezida*D
We zijn de training weer aan het opbouwen en zullen dan weer Z1 gaan starten.
Exloo is voor mij geen probleem en ik geloof 27 april ook niet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:31

Het handigst:
Ochtend: 4 modellen, 2x4 fotografen (groepje van 2)
Middag: 4 modellen, 2x4 fotografen (groepje van 2)

Bv 10.30: portret. 11.30 rijden

Middag 13.00 portret 14.00 rijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-14 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:45

Het is wel beter om eerst portret foto's te maken en dan te gaan rijden, wegens het bezweten zijn van de paarden!

Dus dan zou je bijvoorbeeld 10.30 - 11.30 portret hebben en dan van 11.30 tot 12.45 rijden en zo ook 's middags

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:51

Ja foutje andersom dan :p

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:10

Ook portretfoto's maken, leuk! :))
Ik zal kijken of ik dit weekend een filmpje kan maken van mij en vriendin (PieternelMi) met rijden.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:04

ik weet dat het bij Paulien erg mooi is qua omgeving en dus ook voor portret foto's (Roland H itze heeft hier ook mooie foto's gemaakt, dacht vorig zomer) voorbeeld foto: http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater en op de site ook wel te zien: http://www.deoudemeerdijk.nl/nl-paarden

Het is jammer dat Emmen zo uit de buurt is voor sommigen!
Exloo kan ik me zo niet voor de geest halen, maar naast bos/bomen is er verder niet een geweldige achtergrond (correct me if i'm wrong). Hou er ook rekening mee dat aan de andere kant het golfterrein is, kan voor sommigen een probleem zijn ik weet het niet? Op zondag zullen er sws wel mensen aan het golfen zijn.

Tolbert weet ik niet hoe het er buiten uit ziet.

maar vooralsnog is het afwachten op een reactie van Exloo toch?

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 22:06

Citaat:
Fotografen:
1. DrawnHorse | DrawnHorseFotografie | http://www.drawnhorsefotografie.weebly.com
2. Naaoommii | Nluder Shots | http://www.nludershots.weebly.com
3. VHPhoto | Vera Heidekamp Fotografie | http://www.veraheidekampfotografie.weebly.com
4. Kimberley23 | Klik-Fotografie | http://www.klik-fotografie.weebly.com
5. Coronalime | Linda Mara Fotografie | http://www.lindamara.nl
6. Annuuuhh | AnneTeune Fotografie | site tijdelijk uit de lucht
7. pimaude l Pimaude Fotografie l http://www.pimaudefotografie.weebly.com (site in onderhoud)
8. WiancaR | Malissa Verhoef Photography | tijdelijk geen website

Reserve fotografen:
1. Adje30 | Eduard Fotografie | https://www.facebook.com/eduardfotografie
2. Rozenveld | Rozenveld Fotografie | http://rozenveld.weebly.com
3. MarjoleinS | Marjolein Smallenbroek Fotografie| nu geen website

Modellen:
1. Mando | Mando | Haflinger | 12 jaar en M dressuur | (1)
2. Wesabo | Armando | Haflinger | 9jaar en Z dressuur | (1) (2) (3) (4)
3. ChelseaII | Chelsea | KWPN | 6,5 jaar en L2 dressuur | (1) (2) (3)
4. Nynke_Mandy | Sylvester | onbekend | 18 jaar en M1 dressuur | (1) (2) (3)
5. cp112 | Nuadhu Nuage | Tinker (hengst) | 5,5 jaar en L2/M1 dressuur | (1) (2) (3)
6. josje4 | Baie Rose | KWPN (Gribaldi x Kennedy xx Rubenstein | 8 jaar en M1 en M/Z trainingsniveau | (1) (2) (3) (4)
7. PieternelMi | Mack | New Forest | 12 jaar en M dressuur | (1) (2) (3)
8. Seven | marjolein | Echo js | 4 jaar en L1 dressuur | (1) (2)
9. Seven | marjolein | Uriël | 12 jaar en M2 dressuur | (1)
10. Liefmeisje15 | Don Matcho | Hannoveraan (Don Larino X World Cup II) | 9 jaar en M/Z dressuur | (1) (2) (3) (4) (5)
11. Joyced | Bonaparte | Florencio X Gribaldi | 7 jaar en L/M dressuur | (1) (2) (3) (4)
12. saskiaojan | Cordia | 8 jaar en L dressuur | (1) (2) (3)
13. Royaltjuh | Jonkers' Jort | Welsh NWR hengst (v. Klein Roderijs Cocktail) | wordt 4 en niveau B/L | (1) (2)
14. Royaltjuh | Bakira | KWPN (v. Sandreo) | 8 jaar en M/Z dressuur | (1) (2)
15. Bren79 | FHJ Remezida*D | Arabische Volbloed | Z dressuur | (1) (2) (3)

Als het goed is, is de lijst nu weer helemaal up to date. :-)

Ik heb nog geen reactie weer gehad van Exloo, alleen een mailtje dat mijn mail is doorgestuurd naar iemand anders, het is dus wel in behandeling. De foto's zo te zien van XMaaiike is de locatie in Emmen echt prachtig! Alleen is de kans denk ik klein dat we daar heen mogen aangezien het een privé stal is.

Ik denk welke locatie het ook word, er helaas altijd afmelders zullen zijn. De afstand tussen Friesland en het zuidelijkste puntje van Drenthe is gewoon te groot. We zullen het er gewoon mee moeten doen wat kan.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:21

Misschien dat Borgerswold Veendam/Wildervank ook een optie is hier worden ook wel een andere fotomeetings gehouden, genoeg ruimte om te rijden. Maar ook voor potretfotos mooie achtergronden

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 11:01

Bren79 schreef:
Misschien dat Borgerswold Veendam/Wildervank ook een optie is hier worden ook wel een andere fotomeetings gehouden, genoeg ruimte om te rijden. Maar ook voor potretfotos mooie achtergronden

Borgerswold is inderdaad een hele goede optie wanneer het met een bak niet gaat lukken. :-) Alleen mag je er op het wedstrijdterrein niet rijden dacht ik.

Het leek mij inderdaad handig om de modellen in te delen in 4 's ochtends en 4 's middags. De fotografen zijn er gewoon de hele dag.

Eerst portretfoto's maken, twee fotografen of vier fotografen per model ongeveer 5 á 10 minuten en dan wisselen. Mijn ervaring met mijn eigen paard is namelijk dat ik hem niet 20 minuten of een half uur lang mooi stil kan laten staan, dan gaat ie heel erg vervelend worden. Daarna de rijfoto's, alle 8 fotografen per paard een kwartier tot 20 minuten?

Zo zat ik te denken, wat vinden jullie ervan?