Actie fotomeeting strand in Wassenaar 12 april

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:54

Ik wil wel mee als model. (ben getipt door Suuszels)

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:05

Ik heb haar ff de link gegeven. Zal zsm laten horen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 13:28

Citaat:
NIET QUOTEN AUB. BIJ INTERESSE PB STUREN NAAR Jikkeee
Fotografen;
1. Jikkeee | Jikke | Site of Facebook
2. Stephzdesign | Stephanie | Facebook
3. joey_lover | Hinke | Voorbeeldfoto
4. Annexxx | Anne | Site of Facebook
5. Erna_ | Erna
6. Nescafe | Monique | Site
7. NRJ | Jessy | Voorbeeldfoto's in profiel
8. pradadaan | Danielle | Site
9. Jenne | Jennefer | Site
10. Juliette17 | Juliette | Site
11. Bellavie | Martine | Site of Facebook
12. Suuszels | Suzanne | Facebook
13. Blarhiminn | Sharon | Facebook
14 SSDesign | Susan | Site of Facebook

15. _Lisaa_ | Lisa | Site
16. Hamsterfan | Sylvana | Site
17. XxJustinexX | Justine | Site of Facebook
18. callychanel | Nikita | Site of Facebook
19. _Chendo_ | Suzanne | Site

Modellen;
1. Moppie__ | Monique | Travis | Kan los en onder het zadel | Foto1 en Foto2
2. Smurffie | Katja | Pride and Joy |Paint horse| zowel onder het zadel als los kan ze flink hard |Foto1 Foto2 Foto3
3. Smurffie | Katja | Pleasure| Tinker | flinke bewegingen voor een tinker, lang behang zorgt voor gave foto's zowel los als onder het zadel | Foto1 Foto2 Foto3
4. _Jorien_ | Jorien | Whaya | Kan los en onder het zadel | Foto1 Foto2 Foto3 | (ovb vervoer)
5. Merlinde | Merlinde | Ollie | Onder het zadel | Foto1 Foto2 Foto3
6. Sammy2000 | Kelly | Bandito | Kan los en onder het zadel (ook zonder tuig) | Foto1 Foto2 Foto3
7. NickyJM | Nicky | Zehna | Kan los en onder het zadel | Foto1 Foto2
8. judith_irene | Judith | Irene | Kan los en onder het zadel | Foto1 Foto2 Foto3

Stephzdesign

Re: Actie fotomeeting strand in Wassenaar 12 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:05

Het gaat hier ook snel met modellen hihi.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 15:06

Jaa ik ben er echt zoo blij mee! Jullie maken mijn week goed *\o/*

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:09

Haha. Wanneer mogen de fotografen de modellen kiezen? Mmm als er nog meer aanmelden of doe je gewoon de lijst ?
Laatst bijgewerkt door Stephzdesign op 08-01-14 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 15:12

Dat ligt er aan, ik heb er nog een enkel onder voorbehoud staan, ik zit te twijfelen omdat er best wel wat opkomst is. Ik moet in totaal 8 modellen hebben dus dat is een goede om over na te denken :j. Ik heb wel een paar modellen die beide kunnen, dus daar kan sowieso tussen gekozen worden. Of de fotografen die graag ohz willen zien of juist los.

Citaat:
NIET QUOTEN AUB. BIJ INTERESSE PB STUREN NAAR Jikkeee
Fotografen;
1. Jikkeee | Jikke | Site of Facebook
2. Stephzdesign | Stephanie | Facebook
3. joey_lover | Hinke | Voorbeeldfoto
4. Annexxx | Anne | Site of Facebook
5. Erna_ | Erna
6. Nescafe | Monique | Site
7. NRJ | Jessy | Voorbeeldfoto's in profiel
8. pradadaan | Danielle | Site
9. Jenne | Jennefer | Site
10. Juliette17 | Juliette | Site
11. Bellavie | Martine | Site of Facebook
12. Suuszels | Suzanne | Facebook
13. Blarhiminn | Sharon | Facebook
14 SSDesign | Susan | Site of Facebook

15. _Lisaa_ | Lisa | Site
16. Hamsterfan | Sylvana | Site
17. XxJustinexX | Justine | Site of Facebook
18. callychanel | Nikita | Site of Facebook
19. _Chendo_ | Suzanne | Site
20. RDLFoto | Rachelle | volgt...

Modellen;
1. Moppie__ | Monique | Travis | Kan los en onder het zadel | Foto1 en Foto2
2. Smurffie | Katja | Pride and Joy |Paint horse| zowel onder het zadel als los kan ze flink hard |Foto1 Foto2 Foto3
3. Smurffie | Katja | Pleasure| Tinker | flinke bewegingen voor een tinker, lang behang zorgt voor gave foto's zowel los als onder het zadel | Foto1 Foto2 Foto3
4. _Jorien_ | Jorien | Whaya | Kan los en onder het zadel | Foto1 Foto2 Foto3 | (ovb vervoer)
5. Merlinde | Merlinde | Ollie | Onder het zadel | Foto1 Foto2 Foto3
6. Sammy2000 | Kelly | Bandito | Kan los en onder het zadel (ook zonder tuig) | Foto1 Foto2 Foto3
7. NickyJM | Nicky | Zehna | Kan los en onder het zadel | Foto1 Foto2
8. judith_irene | Judith | Irene | Kan los en onder het zadel | Foto1 Foto2 Foto3
9. RDLfoto | Rachelle | Uk | Onder het zadel | Foto's volgen | ovb

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:49

Ik dacht dat je dat gewoon beide deed? Dus eerst los en daarna zadelen? Lijkt mij logischer dan kiezen?

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:16

Nog even een mooiere foto van mijn paard in actie :+

Afbeelding

Hierboven wordt er geschreven over modellen kiezen?? Ik krijg nergens mee uit dit topic dat de modellen uiteindelijk gekozen worden :?
Hoe zit dit?
Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat het beide was. Maar goed, het kan ook anders.

Ik heb wel mijn bijrijder mee, ik ben zelf zeer, zeer slecht ter been maar mijn paard draagt mij het strand op en ik neem een krukje mee om te zitten, dan komt het helemaal goed :j

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:34

Zo bedoelde ik het niet van kiezen wie er onder t zadel gaat en welk paard gewoon los.
Ik bedoelde of de fotografen de modellen mogen uitkiezen omdat je uiteindelijk 8 modellen meeneemt :).
Snap je wat ik bedoel ;)

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:36

Maar is dat niet op volgorde van aanmelden dan?

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:42

Moppie__ schreef:
Maar is dat niet op volgorde van aanmelden dan?

Dat vraag ik haha.. dat weet ik niet of dat de bedoeling was ;).. Ik wil geen verwarring opwekken hier. Ik was gewoon eventjes nieuwsgierig.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 17:49

smurffie schreef:
Ik dacht dat je dat gewoon beide deed? Dus eerst los en daarna zadelen? Lijkt mij logischer dan kiezen?

Nee, dat was van t begin af aan niet mijn idee. Want als dat het geval is moet de groep of nog veel groter, of kleiner of over 2 dagen of wat dan ook... Er gaat veel tijd in zitten met wisselen namelijk, dus wilde kijken of ik het voor elkaar krijg om 3 paddockjes op te zetten en dan een groepje ohz. En dat de fotografen wisselen met rust voor de paarden natuurlijk.
Dit voornamelijk omdat niet alle paarden los kunnen. Ik wilde deze meeting op zetten voor portfolio uitbreiding en dat optimaal benutten.
Dit is mijn idee natuurlijk, mochten er andere ideeën zijn hoor ik dat graag en neem ik het mee.

Zo ook het stemmen neem ik in gedachte. Dit was niet in eerste instantie mijn idee omdat ik niet had verwacht dat er zo veel modellen zouden aanmelden...
Edit; om het maar direct duidelijk te maken, er gaat NIET gestemd worden op de modellen.
Het enige waar ik in mijn visie over wil stemmen is wie de fotografen onder het zadel willen zien, en wie graag los.

Ik weet dat dit heel kort door de bocht klinkt, en daar hoef je het zeker niet mee eens te zijn. Maar dit is echt een meeting voor fotografen die graag hun portfolio willen uitbreiden, daarom dus al geen portretfoto's of lange wissels. Goed, mochten fotografen nou liever toch een wissel zien zodat niet iedereen hetzelfde paard in zijn portfolio heeft staan is het anders. Maar dit gaat niet om dat modellen 'gratis' foto's krijgen waar het de laatste tijd wel vaak om draait bij meetings.
Nee deze gedachtegang heeft zeker niet iedereen, maar daarom zie je waarschijnlijk wel verschil tussen deze meeting en anderen. Ik heb een actie meeting nog nooit op gezet, en volgens mij niemand anders. Ik ben er zoekende in, en heb er mijn idee in.
Zoals ik zei, je hoeft het hier niet mee eens te zijn. Maar dat is wel mijn idee voor deze meeting. En ik heb dat niet duidelijk gebracht, dat zie ik ook als ik terug lees.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben aan het proberen en we hebben gelukkig nog 3 maand om dit samen een goeie meeting te maken. Maar ik wil wel een oog houden op de fotografen :)

Edit2; sorry als ik bot over kom, dit is zeker niet mijn bedoeling ;) !

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:55

Jikkeee schreef:
smurffie schreef:

Nee, dat was van t begin af aan niet mijn idee. Want als dat het geval is moet de groep of nog veel groter, of kleiner of over 2 dagen of wat dan ook... Er gaat veel tijd in zitten met wisselen namelijk, dus wilde kijken of ik het voor elkaar krijg om 3 paddockjes op te zetten en dan een groepje ohz. En dat de fotografen wisselen met rust voor de paarden natuurlijk.
Dit voornamelijk omdat niet alle paarden los kunnen. Ik wilde deze meeting op zetten voor portfolio uitbreiding en dat optimaal benutten.
Dit is mijn idee natuurlijk, mochten er andere ideeën zijn hoor ik dat graag en neem ik het mee.

Zo ook het stemmen neem ik in gedachte. Dit was niet in eerste instantie mijn idee omdat ik niet had verwacht dat er zo veel modellen zouden aanmelden...
Edit; om het maar direct duidelijk te maken, er gaat NIET gestemd worden op de modellen.
Het enige waar ik in mijn visie over wil stemmen is wie de fotografen onder het zadel willen zien, en wie graag los.

Ik weet dat dit heel kort door de bocht klinkt, en daar hoef je het zeker niet mee eens te zijn. Maar dit is echt een meeting voor fotografen die graag hun portfolio willen uitbreiden, daarom dus al geen portretfoto's of lange wissels. Goed, mochten fotografen nou liever toch een wissel zien zodat niet iedereen hetzelfde paard in zijn portfolio heeft staan is het anders. Maar dit gaat niet om dat modellen 'gratis' foto's krijgen waar het de laatste tijd wel vaak om draait bij meetings.
Nee deze gedachtegang heeft zeker niet iedereen, maar daarom zie je waarschijnlijk wel verschil tussen deze meeting en anderen. Ik heb een actie meeting nog nooit op gezet, en volgens mij niemand anders. Ik ben er zoekende in, en heb er mijn idee in.
Zoals ik zei, je hoeft het hier niet mee eens te zijn. Maar dat is wel mijn idee voor deze meeting. En ik heb dat niet duidelijk gebracht, dat zie ik ook als ik terug lees.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben aan het proberen en we hebben gelukkig nog 3 maand om dit samen een goeie meeting te maken. Maar ik wil wel een oog houden op de fotografen :)

Edit2; sorry als ik bot over kom, dit is zeker niet mijn bedoeling ;) !

Komt prima over.
Ik denk dat het een goed idee is dat je de fotografen laat bepalen wat voor fotos ze willen. ( onder de man of los).
Tevens denk ik dat elke fotograaf elk model op de foto wilt zien ( althans ik spreek nu voor mijzelf voornamelijk)

Het moet goed komen.

nog een vraagje. Paaltjes en lint voor de paddocks? had iemand dat toevallig of moet dat nog geregeld worden? Want toevallig voor een eigen meeting die ik samen met een ander boktmember organiseer, zijn wij ook op zoek naar paaltjes en lint. Maar ik kan eventueel op mp een gokje wagen?

Verder als fotograaf zou ik eigenlijk beide wel willen. mensen te paard en de paarden gewoon los. Ik ga er eens goed overnadenken wat ik "leuker' vind.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:08

ik laat mijn paard niet los met andere paarden er omheen rennend. Veel te gevaarlijk imo.
Ik dacht dat de opzet was ieder paard een kwartier los en daarna rijden ongeveer.
Als je met de modellen een tijd afspreekt draait dat makkelijk door.

Ik begrijp dat je het voor de fotograven zo aantrekkelijk mogelijk wilt maken, maar je moet ook rekening met de modellen ihouden denk ik, het strand is zwaar om echt flink te laten zien als het te lang duurt en dan hebben dus alleen de eerste fotograven een gaaf en wakker paard voor de lens.
Laatst bijgewerkt door smurffie op 08-01-14 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 18:12

Inderdaad prikpaaltjes met lint, volgens mij had iemand het maar extra kan zeker nooit kwaad...

Nouja dat is dus ook een goede om mee te nemen @smurffie. Misschien iets grotere groepjes fotografen en 2 groepen modellen om dat te voorkomen. Even denken..

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:13

Dan is het misschien bter om dan inderdaad alle fotografen te gelijk gaan per model ( die los kan) en dat je dan achteraf, de mensen die nog willen rijden, dit ook kunnen laten doen? Want wat smurffie zegt, het is zonde al ben je de laatste fotograaf, dat het model niet meer wilt. ;)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 18:25

Stephzdesign schreef:
Dan is het misschien bter om dan inderdaad alle fotografen te gelijk gaan per model ( die los kan) en dat je dan achteraf, de mensen die nog willen rijden, dit ook kunnen laten doen? Want wat smurffie zegt, het is zonde al ben je de laatste fotograaf, dat het model niet meer wilt. ;)

Ik plaats vanavond of morgen even het idee van mijn schema (met alle fotografen tegelijk)

Met 12 fotografen op 1 paard vind ik namelijk wel een beetje veel :=. Zeker omdat er dan 8 paarden staan die moeten wachten. Of 4 in 2 groepen. Dan is het nog te overzien, maar dan doe ik het toch alsnog liever met 2 paddocks en dan een korte losgooitijd. Want wat ik bij eerdere meetings heb gehad is dat bijna iedereen hetzelfde moment heeft. Dat vind ik als tiener zijnde niet leuk :o :o. Wat klinkt dat stom als ik dat zo zeg :').

Ik wil iedereen graag zijn eigen plaatje gunnen, en daarom dus meerdere paddocks en kleine groepjes dus meer fotografen. En natuurlijk rekening houdende met paarden die niet los kunnen! Ik wil bewust geen longeerlijnen dus zit het er helaas niet voor iedereen in...

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:32

Jikkeee, ja daar heb je gelijk in haha.. maar goed we moeten maar ff kijken. Komt vast goed :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:45

Ik snap dat je dezelfde momenten hebben niet leuk vind maar vooral de eerste 5 minuten zijn ze nog hitsig en vol actie, daarna gaan ze gewoon hun rondje, wellicht hard maar geen echte sprongen meer. Als je dan dus de eerste 5 minuten mist mis je een hoop actie.
Beter hetzelfde moment dan geen toch?

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:56

Ik kreeg het idee dat de modellen zowel onder het zadel gingen en als het kan los. Maar ik pas me aan, ik vind het gewoon een erg leuk idee!

Ik denk wel dat smurffie een goed punt heeft, paarden los laten terwijl er een stukje verderop paarden flink gaan crossen lijkt mij niet verstandig.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:02

Inderdaad beter ook alles 1 voor 1, anders mis je als fotograaf ook zo'n hoop.
Om alle drukte een beetje in de perken te houden zouden we ook ipv 2 groepen te doen ieder paard apart laten komen.
Groepen zijn eigenlijk alleen handig bij portret foto's, waarbij 1 of 2 fotografen bij 1 paard staan.
Als we nu gewoon per 1 of 2 paarden een tijd afspreken... Dan hoeft ook niet iedereen zo lang te wachten.
Dus paard 1 komt om ...uur, gaat in de paddock, gaat rijden en gaat weer weg. Dan komt paard 2 pas.
De groep fotografen kan bij actie foto's toch maar 1 paard tegelijk op de foto zetten, bij longe en paddock sowieso.

Edit:
Per 2 paarden is denk het handigst. Dan kunnen ze samen naar het strand komen en kunnen we
Paard 1 los
Paard 2 los, paard 1 zadelt ondertussen op.
Paard 1 rijden, paard 2 zadelt ondertussen op.
Paard 2 rijden.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:09

AnneXxX schreef:
Inderdaad beter ook alles 1 voor 1, anders mis je als fotograaf ook zo'n hoop.
Om alle drukte een beetje in de perken te houden zouden we ook ipv 2 groepen te doen ieder paard apart laten komen.
Groepen zijn eigenlijk alleen handig bij portret foto's, waarbij 1 of 2 fotografen bij 1 paard staan.
Als we nu gewoon per 1 of 2 paarden een tijd afspreken... Dan hoeft ook niet iedereen zo lang te wachten.
Dus paard 1 komt om ...uur, gaat in de paddock, gaat rijden en gaat weer weg. Dan komt paard 2 pas.
De groep fotografen kan bij actie foto's toch maar 1 paard tegelijk op de foto zetten, bij longe en paddock sowieso.

Edit:
Per 2 paarden is denk het handigst. Dan kunnen ze samen naar het strand komen en kunnen we
Paard 1 los
Paard 2 los, paard 1 zadelt ondertussen op.
Paard 1 rijden, paard 2 zadelt ondertussen op.
Paard 2 rijden.

Heel goed Anne, k zeg doen :).

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:21

Ik wil aram en mij ook eventueel aaanmelden als model. Aram is een Arabische volbloed van bijna 6 jaar. Hij mag m1 starten maar zijn al appyuemente travers ed bezig.
Hij is Nog nooit op het strand geweest dus zal leuke kiekjes geven.
Hij is al eerde tussen de paaltjes los gegaan

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:21

Ik denk inderdaad dat het voorstel van Anne heel goed is, zou het persoonlijk jammer vinden als ik van een paard wat zowel kan rijden als in de paddock maar 1 soort foto's heb :j
Met actiefoto's maakt het naar mijn idee ook niet uit dat je met alle fotografen op een kluitje staat.