Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marit schreef:Lijkt mij een heel goed idee. Of mensen zich eraan gaan houden betwijfel ik. Er zijn nu mensen die gewoon een stuk of 50 digitale (originele!) bestanden gratis leveren. Per model.
Kom ik aan met mijn netjes 10 kleine formaten gratis foto's, en origineel formaat €15,- per stuk.
Door zulke verschillen verziekt de markt echt.. De modellen denken 'Als die ene persoon alles gratis doet, is zijn de rest afzetters' oid. Daardoor krijg je amper nog nabestellingen.. Ik krijg heel vaak te horen 'Wat ben jij duuuuur'. Terwijl de rest hun originele bestanden (die je oneindig groot kunt afdrukken) voor nog minder weggeven dan 10x15 afdrukjes (die je alleen klein hebt)Hallo, logica?
Marit schreef:Lijkt mij een heel goed idee. Of mensen zich eraan gaan houden betwijfel ik. Er zijn nu mensen die gewoon een stuk of 50 digitale (originele!) bestanden gratis leveren. Per model.
Kom ik aan met mijn netjes 10 kleine formaten gratis foto's, en origineel formaat €15,- per stuk.
Door zulke verschillen verziekt de markt echt.. De modellen denken 'Als die ene persoon alles gratis doet, is zijn de rest afzetters' oid. Daardoor krijg je amper nog nabestellingen.. Ik krijg heel vaak te horen 'Wat ben jij duuuuur'. Terwijl de rest hun originele bestanden (die je oneindig groot kunt afdrukken) voor nog minder weggeven dan 10x15 afdrukjes (die je alleen klein hebt)Hallo, logica?
kgambler schreef:Marjoow, ik zit ook makkelijk 10 minuten per foto, ik wil graag dat de kleuren goed zijn en soms is dat gewoon erg pielen totdat je er alles uitgehaald hebt wat er uit te halen is. Ik ben wel eens een uur met één foto bezig geweest. Dus dat jouw manier van bewerken anders is zodat je niet zo lang bezig bent met je foto's is fijn! Maar voor mij en Lisa ligt dat gewoon net wat anders.
Marjoow schreef:Oja, en alleen jullie zijn secuur op kleur en leveren alleen goede platen af? Sorry, maar dat doet toch élke fotograaf
Marjoow schreef:Oja, en alleen jullie zijn secuur op kleur en leveren alleen goede platen af? Sorry, maar dat doet toch élke fotograaf
xSlvna schreef:Marjoow schreef:Oja, en alleen jullie zijn secuur op kleur en leveren alleen goede platen af? Sorry, maar dat doet toch élke fotograaf
Als ik op jou profiel kijk als hobbyfotograaf en -bewerker, heb ik toch al een hoop 'te klagen' (compositie, scherpte, kleuren, achtergrond, storende voorwerpen).
Maar kijk ik bij Lisa, heb ik zelf met mijn niveau niks aan te merken.
Marjoow schreef:xSlvna schreef:
Als ik op jou profiel kijk als hobbyfotograaf en -bewerker, heb ik toch al een hoop 'te klagen' (compositie, scherpte, kleuren, achtergrond, storende voorwerpen).
Maar kijk ik bij Lisa, heb ik zelf met mijn niveau niks aan te merken.
Dat mag. Maar dat heb ik ook bij fotografen als Lisa en Femke bijvoorbeeld. En dat mag, niet iedereen vind hetzelfde mooi.
Ik blijf het gewoom erg raar vinden dat je maar 2 fotos per paard aflevert, en daar blijf ik bij. Hoeveel je ook zou moeten nabewerken ofzo.