[Fotomeeting mensen] Mallebos Spijkenisse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:41

valiantS schreef:
Leuke modellen , al waren ze allemaal leuk maar we moeten tenslotte een keuze maken.
Ik heb ook al aardig wat leuke ideetjes ! ;) ,heb oa een prachtige jurk ter beschikking voor 1 van de modellen waar ik ook een leuk idee bij heb.
Ik zal ook even kijken wat ik aan accessoires heb en als de modellen ook wat mee brengen
petjes , zonnebrillen, leuke kettingen etc kan je nooit genoeg bij je hebben en het zijn juist de kleine
dingen die het vaak doen ! Plus als er veel gewisseld wordt in die kleine detials hebben we ook niet allemaal dezelfde foto's :D

ben wel benieuwd naar wat voor jurk het is?

Ik heb denk ik meestal maat M, zo rond de 38-40 ofzo. Ik ben alleen wel lang, 1.85. Schoenmaat 41-42 :+ Ik heb diverse sieraden :) En neem lekker veel kleding mee, moet nog even kijken wat allemaal. Enige waar ik misschien gebrek aan heb zijn schoenen, heb elk geval wel 1 paar zwarte hakken en lage beige achtige laarsjes met hak en verder zijn slippertjes misschien nog leuk of gewoon met blote voeten in t gras ofzo.

ballonnen vind ik wel een erg leuk idee. Net als bellenblaas trouwens, ik ga zelf sowieso kijken voor bellenblaas om mee te nemen :)
trailer als kleedhokje zou ook wel echt geniaal zijn :P

o en misschien een rare vraag maar ik zie dat Féline, vriendin van Patricia (gowlan) wel is gekozen en gowlan niet. Gaat Féline dan wel mee?

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 17:01

SimoneDV schreef:
o en misschien een rare vraag maar ik zie dat Féline, vriendin van Patricia (gowlan) wel is gekozen en gowlan niet. Gaat Féline dan wel mee?

Ja dat is een beetje een issue.
Ik heb Gowlan hierover gePB't.
Feline gaat inderdaad niet, als Gowlan niet gaat.
Heb al aangeboden dat ze dan samen op de foto gaan als "vriendinnenshoot" Maar volgens Gowlan heeft Feline hier nog niet op gereageerd!

Gowlan vroeg ook aan mij of we deze shoot in 2 dagen konden doen.
Dus zondag 28 apr. de groep die we nu hebben en dan op een andere dag, zelfde fotografen, zelfde locatie maar dan met de reserve modellen en eventueel nieuwe modellen.
Hoe denken jullie hier over?

RandyOrton25

Re: [Fotomeeting mensen] Mallebos Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:22

Wat mij betreft is 2 dagen prima ;)

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:50

Natuurlijk zou het leuk zijn voor de andere modellen !!
Maar persoonlijk ik hou het liever op 1 dag want ik heb aardig wat meetings, foto-opdrachten en wedstrijden in het voorjaar
en ik wil graag goed werk leveren en mezelf niet voorbij lopen :o

Er zijn vast en zeker wel andere fotografen die de 2e ronde graag mee willen draaien denk ik zo . ;)

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:01

Oke, ik neem mijn trailer mee:) maar dan mag iemand anders de ballonnen regelen en betalen. Auto zuipt met een trailer er achter. Tip: Corn & Co bij Rotterdam Zuidplein verkoopt helium balonnen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 06:09

Ik kom ook maar 1 dag.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 08:58

Rhyddid schreef:
SimoneDV schreef:

Ja dat is een beetje een issue.
Ik heb Gowlan hierover gePB't.
Feline gaat inderdaad niet, als Gowlan niet gaat.
Heb al aangeboden dat ze dan samen op de foto gaan als "vriendinnenshoot" Maar volgens Gowlan heeft Feline hier nog niet op gereageerd!

Gowlan vroeg ook aan mij of we deze shoot in 2 dagen konden doen.
Dus zondag 28 apr. de groep die we nu hebben en dan op een andere dag, zelfde fotografen, zelfde locatie maar dan met de reserve modellen en eventueel nieuwe modellen.
Hoe denken jullie hier over?

Ik heb haar gevraagd, ze wilt als jullie instemmen een vriendinnenshoot doen. Ze vind dat ze daar meer aan heeft wbt de foto's en dat vind ze niet zo "gênant" :P

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:28

Wel leuk :) ook een vriendinnen shoot erbij.
Misschien kunnen we ook wat ideetjes uitwerken per model?
Zodat iedereen ook vast een beetje in grove lijnen weet wat er verwacht word enz en dan loopt vaak de dag ook soepeler :)

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:50

Vriendinnen shoot is voor mij ook prima !

Ik heb wel wat ideetjes maar moet dan toch even die dag kijken
welk idee er bij welk model past.
We kunnen alvast kijken wat we willen met bv het werken met de ballonnen ,doen we die bij 1 vast model
die dan toch bij elke fotograaf komt ( en daar misschien zelf achteraan gaat vwb aanschaf) of doen we die bij een
vast fotograaf koppel ( en dat deze dan voor de aanschaf zorgt) zodat wel elk model er mee op de foto komt
maar niet bij iedere fotograaf zo hou je wel variatie .....
Dat zijn dingen die wel fijn zijn om te plannen , snappen jullie me nog :+
Als elk model bij elke fotograaf met bv ballonnen op de foto wil wordt het idd wel erg chaotisch :P
Het is misschien ook handig om fotografen alvast te koppelen zodat deze met elkaar van alvast wat ideetjes uit kunnen werken?
Ik roep maar even een aantal opties .

Hoeveel tijd willen jullie inplannen per model / fotograaf koppel of solo fotograaf ?
Als het per koppel gaat gunnen we elkaar dan ook even een x aantal minuten alleen met het model etc..
En wie maakt er een goed schema ?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:08

ooo dat is ook super leuk vriendinnen shoot :D
word voor mij de eerste x ;)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:01

Ja hele goede plannen ValiantS ;)
Over die balonnen moeten we idd nog even goed nadenken wat handig is ahah!

Echter vind ik dat wel alle modellen vast een lijstje kunnen maken met wat ze mee kunnen nemen en wat voor style het dan bijvoorbeeld kan worden met foto's van de kleding/schoenen/accessories. en de fotografen kunnen daar dan bijv dingen aan toevoegen zie jij hebben en evt te leen willen stellen voor de modellen.

Dus bijvoorbeeld:

Citaat:
Modellen

Caitlin:
Schoenen ->
pumps sleehak met open teen *FOTO*
Laarsjes (bruin) met bont *FOTO*
Pumps met roesjes (foto volgt)

Boven kleding ->
Onder kleding ->
Accessories ->

Feline:

Estella:

Simone:

Marianne:

Fotografen

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:11

is wel handig ja. Al weet ik nog niet of ik nu al stuk voor stuk alles kan bedenken :P

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:13

hahha daarom kun je eerst je kast door ;)
en kan ook in grove lijnen natuurlijk,

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:58

Voor wie zo'n lijst handig vind vooral doen ! +:)+
Ik persoonlijk zou zeggen gooi je koffer vol en kijk ter plekke met de fotograaf wat passend is .

Voor mij persoonlijk is het niet zo belangerijk wat iemand aan heeft en ik denk dat de stijl van de foto meer van de fotograaf
afhangt die hebben tenslotte allemaal hun eigen 'stijl' van fotograferen en nabewerken.
Ook een ketelpak met rubberlaarzen een riek met een high fashion haarcoupe cq make-up kan een geweldige combi zijn :+
Snap je !

Lijkt mij dan eerder handig dat je een lijstje maakt met wat je graag zou willen gebruiken maar niet hebt
en dus mogelijk van iemand kan lenen.
Ook is het misschien handig om voor jezelf een aantal foto's op bv je telefoon te zetten met wat jezelf
leuk vind vwb poses etc zodat de fotograaf ongeveer een idee heeft wat je in gedachten hebt bij een specifieke wens en vice versa uiteraard.
En verder mag het voor mij gewoon lekker spontaan juist de niet voorbereide foto's zijn vaak de leukste :)

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 13:13

Afbeelding
Vinden jullie dit een handig schema, had het namelijk al gemaakt.
Het is best lastig om het schema te maken, want er zijn 7 fotografen en 5 modellen (inc. vriendinnenshoot)
Mij lijkt het ook leuker als je samen werkt telkens iemand anders naast je hebt staan. Omdat je van meerdere mensen kan leren.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:18

Ik denk dat de modellen tussendoor wel tijd moeten hebben om om te kleden en daar heb je nu geen rekening mee gehouden. Verder lijkt het me wel goed? Heb geen idee hoe lang handig is per ronde en qua omkleed tijd verder, weet niet of 15 min niet kort is.

Wat Astid (valiantS) zei ben ik opzich ook wel voor, zo heb ik het bij 2 eerdere meetings ook gedaan. Gewoon wat dingen uit m'n tas omhoog gehouden en dan beetje in overleg per fotograaf wat we dan leuk vonden enzo :)
Laatst bijgewerkt door SimoneDV op 25-03-13 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:18

Ja wel overzichtelijk :)

alleen is 15 min niet te kort?

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 13:42

estella81 schreef:
Oke, ik neem mijn trailer mee:)

Je zult zeggen... lekkere late reactie, maar mijn schoonouders hebben een huis laten bouwen en zijn dit weekend er gaan wonen.
Zij wonen op nr. 1 (schuin tegenover nr. 2)
Mijn schoonouders hebben ook een trailer. Misschien is dat handiger?
Ook als er nog iemand met een Fries wil poseren, dat kan, schoonouders hebben een Friezenfokkerij.
Dit zijn tevens de ouders van Pippin1990 - Marianne.

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:47

Super duidelijk schema top!
Inderdaad fijn met steeds andere fotograaf en een keer alleen .
Alleen 15 minuten vind ik erg aan de krappe kant. Zo als ik het dan nu bekijk moeten we 5 modellen
op de foto zetten incl omkleden in 1.15 uur :P
Wat mij betreft kunnen we ook iets eerder beginnen hopelijk schijnt de zon en juist in de ochtend
is het licht dan op zijn mooist .

We hebben 5 modellen ik zou zeggen 0.30 uur per model dan zou de shoot totaal 2.30 uur duren.
Mijn voorstel is dan van 10.30 - 13.00 uur dan hebben we ruim tijd voor elk model en hebben we allemaal nog wat onze middag.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 15:40

@ValiantS, vind ik een goed plan, is de rest het ermee eens?

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:30

Prima hoor:) Ik heb de hele dag de tijd:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:39

Ik vind het prima! ;)

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:56

Rhyddid schreef:
estella81 schreef:
Oke, ik neem mijn trailer mee:)

Je zult zeggen... lekkere late reactie, maar mijn schoonouders hebben een huis laten bouwen en zijn dit weekend er gaan wonen.
Zij wonen op nr. 1 (schuin tegenover nr. 2)
Mijn schoonouders hebben ook een trailer. Misschien is dat handiger?
Ook als er nog iemand met een Fries wil poseren, dat kan, schoonouders hebben een Friezenfokkerij.
Dit zijn tevens de ouders van Pippin1990 - Marianne.

Das een stuk makkelijker:) hahah... Ik heb trekhaak maar heb 12puntjes stekker. Maar als t aan de overkant is, kan ik altijd ff trailer trekken zonder licht hoor.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:08

Ik vind het voorstel van VailiantS ook goed :)
Dan hoeft me schoonmoeder ook niet de hele dag met mijn puber peuter door te brengen }>

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:02

*Schopt weer even wat leven in het topic* :D

Ik heb intussen al aardig wat ideetjes uitgewerkt en voorbeeld foto's opgezocht.
Caitlin jij bent mijn laatste model daarom wordt jij mijn speciale projectje als je dat leuk vind , mocht het dan wat langer duren
dan gepland dan zitten we niemand in de weg .
Ik moet er wel het 1 ander voor mee slepen :P , tzt stuur ik je wat voorbeeld foto's zodat jij alvast
een beeld hebt van wat ongeveer de bedoeling is. Daarnaast zal ik ook wat 'gewone' foto's van je nemen
vandaar dat we dan mogelijk iets langer nodig hebben dan de 30 minuten.
Simone is ook een single model voor mij en ik heb op mijn wensen lijstje daar ook iets speciaals mee te doen ( maar dat is niet zo tijdrovend) mits ik
op tijd de benodigde spullen bij elkaar kan fiksen/lenen en dat zal nog even lastig worden
Dus dat is nog een onzeker plan in wording :)

Aangezien ik in Spijkenisse woon , ga ik een paar dagen van tevoren nog even de plek inspecteren
zodat ik op de dag zelf al ongeveer weet wat waar zodat ik daar geen tijd aan verspil.
Hondje mee vind hij vast niet erg :+
Misschien neem ik het erg serieus :o maar als ik doe waar ik een hoop tijd in steek wil ik het ook goed doen !
En een goede voorbereiding is de helft van het werk!! ;)