Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dus t kan in zee)
Ben helemaal enthousiast hahahah aanstaande maandag ga ik samen met vriendlief aan een flink dieet beginnen dus dit zou wel een leuke motivatie zijn om naartoe te werken
Daarbij is Beggar een heeeeeel bomproof paard dus misschien kan ik ook nog wel even kijken of ik dan iets met een fakkel ofzo zou kunnen doen... maar dat zie ik tegen die tijd wel
eerst maar even een stylish boog en pijlen regelen want die wil ik zoizo

Paulusjuh schreef:Wat zijn/worden trouwens de afspraken omtrent de gemaakte foto's?
Mogen de modellen deze (betaald) nabestellen? Of gaat dit gewoon kosteloos? Lijkt me prettig als hier goede afspraken over worden gemaakt waarvan de fotografen en modellen op de hoogte zijn...
Marit schreef:Meestal worden er per model gratis een klein aantal foto's geleverd (rond de 10, meestal) met copyright en klein formaat, en de kosten voor het nabestellen zijn per fotograaf verschillend. Als je na de meeting een foto hebt waar je graag een nabestelling van wilt, kun je de fotograaf pb'en voor de tarieven en mogelijkheden.
alleen er moet wel bijgezegd worden dat het voor fotografen niet toegestaan is om gratis of voor spotprijsjes groot formaat digitale foto's "weg te geven". Het is belangrijk dat elke fotograaf evenveel kans heeft op nabestellingen

Marit schreef:Meestal worden er per model gratis een klein aantal foto's geleverd (rond de 10, meestal) met copyright en klein formaat,
reduceren tot 10 lukt mij meestal niet, is dat erg?
Zit meestal meer rond de 25, dan heeft het model ook wat keuze

.
Het is namelijk geen gratis fotoshoots, het is een foto meeting. Het is niet eerlijk tegenover andere fotografen als een iemand gewoon de hele handel geeft. 10 foto's is nog veel, gebruikelijker is 5. Marit schreef:Bovendien is het alleen maar goede reclame voor jezelf om alleen de allerbeste foto's te sturen ipv alles.

EquiPhoto schreef:Enne, normaal gesproken worden de fotografen gewoon betaald voor een fotoshoot, dat is misschien iets om in je achterhoofd te houden...
noue, het is niet dat ik nog nooit een betaalde shoot heb gedaan hoor 
Ik ga ook niet een week wachten voor ik wat plaats, dan weten jullie dat alvast 

soms heb ik maar een paar van een model, andere keren wat meer. het hangt ook gewoon van de situatie af. Het kost als fotografe zijnde enorm veel tijd. Normaal moet je als paardeneigenaar gewoon dokken voor een fotoshoot, nu heb je de luxe om meerdere fotografen tegelijk foto's te laten maken van jouw paard. Sorry, vind dat je een gegeven paard niet in de bek moet gaan kijken als je "maar" 5 foto's per fotograaf krijgt

lifaya schreef:Ik kom ook even binnenvallen
Als fotograaf wil je alleen het beste laten zzien. Ik heb wel eens tijdens een meeting gehad dat ik van 1 model helemaal geen enkele foto had die presentabel was, jammer maar helaas die ga ik niet online plaatsensoms heb ik maar een paar van een model, andere keren wat meer. het hangt ook gewoon van de situatie af. Het kost als fotografe zijnde enorm veel tijd. Normaal moet je als paardeneigenaar gewoon dokken voor een fotoshoot, nu heb je de luxe om meerdere fotografen tegelijk foto's te laten maken van jouw paard. Sorry, vind dat je een gegeven paard niet in de bek moet gaan kijken als je "maar" 5 foto's per fotograaf krijgt
![]()
Ik lees stilletjes mee, vind het wel interessant haha.