Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paulusjuh schreef:Wat zijn/worden trouwens de afspraken omtrent de gemaakte foto's?
Mogen de modellen deze (betaald) nabestellen? Of gaat dit gewoon kosteloos? Lijkt me prettig als hier goede afspraken over worden gemaakt waarvan de fotografen en modellen op de hoogte zijn...
Marit schreef:Meestal worden er per model gratis een klein aantal foto's geleverd (rond de 10, meestal) met copyright en klein formaat, en de kosten voor het nabestellen zijn per fotograaf verschillend. Als je na de meeting een foto hebt waar je graag een nabestelling van wilt, kun je de fotograaf pb'en voor de tarieven en mogelijkheden.
Marit schreef:Meestal worden er per model gratis een klein aantal foto's geleverd (rond de 10, meestal) met copyright en klein formaat,
Marit schreef:Bovendien is het alleen maar goede reclame voor jezelf om alleen de allerbeste foto's te sturen ipv alles.
EquiPhoto schreef:Enne, normaal gesproken worden de fotografen gewoon betaald voor een fotoshoot, dat is misschien iets om in je achterhoofd te houden...
lifaya schreef:Ik kom ook even binnenvallen
Als fotograaf wil je alleen het beste laten zzien. Ik heb wel eens tijdens een meeting gehad dat ik van 1 model helemaal geen enkele foto had die presentabel was, jammer maar helaas die ga ik niet online plaatsensoms heb ik maar een paar van een model, andere keren wat meer. het hangt ook gewoon van de situatie af. Het kost als fotografe zijnde enorm veel tijd. Normaal moet je als paardeneigenaar gewoon dokken voor een fotoshoot, nu heb je de luxe om meerdere fotografen tegelijk foto's te laten maken van jouw paard. Sorry, vind dat je een gegeven paard niet in de bek moet gaan kijken als je "maar" 5 foto's per fotograaf krijgt
![]()
Ik lees stilletjes mee, vind het wel interessant haha.