Fotomeeting Paarden Ijmuiden, zondag 31 maart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:14

Cchanny schreef:
Dat word spannend als ik mee mag. :')
Als mijn merrie het maar niet in der hoofd haalt dat ze zo vroeger ook getraind is. Haha!
1 voordeel, we kunnen wel kijken of ze haar record kan verbeteren.

Niet helemaal te vergelijken hé renpaarden en dravers. Die worden echt op totaal verschillende manieren getraind, weet niet waar ze getraind werd en in welke plaats maar grote kans dat die er niet van op of om kijkt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:25

daffie1986 schreef:
Cchanny schreef:
Dat word spannend als ik mee mag. :')
Als mijn merrie het maar niet in der hoofd haalt dat ze zo vroeger ook getraind is. Haha!
1 voordeel, we kunnen wel kijken of ze haar record kan verbeteren.

Niet helemaal te vergelijken hé renpaarden en dravers. Die worden echt op totaal verschillende manieren getraind, weet niet waar ze getraind werd en in welke plaats maar grote kans dat die er niet van op of om kijkt.

Ze is wel op het strand getraind. Dan wel met Sulky. Maar het idee is het zelfde. :)

Ik denk ook niet dat ze er naar om kijkt hoor. Tenzij ze echt naast haar gaan lopen. Dan moet en zal ze winnen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:35

Nee daar gaat het mij ook niet om, iedereen mag natuurlijk op het strand rijden. Maar (correct me if I'm wrong) ik maakte uit je post op dat je het leuk vond als er ook foto's van jullie dan worden gemaakt. Ofwel dan kom je met de paarden langs de groep gegaloppeerd. Dat lijkt mij niet zo'n sterk en veilig plan.

xliisaa

Re: Fotomeeting Paarden Ijmuiden, zondag 31 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:42

Je zegt zelf dat iedereen op hèt strand mag komen,
Dus een beetje rekening houden met elkaar mag wel, ook van jou kant :))
Eventueel zou je dan hier om heen kunnen plannen oid.
Weet niet hoe dat trainen er aan toe gaat dus kan er verder weinig over zeggen.
Zou iig niet blij zijn als ik daar lekker wandel met mijn paard en er komen paarden in rengalop langs ons heen.
En lijkt me ook biet altijd even prettig voor de andere "bezoekers" op hèt strand.
Maar zzoals ik al zei weet ik niet hoe dat gaat dus kan zijn dat ik nu onzin praat :=

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 01:53

__Nicky schreef:
Nee daar gaat het mij ook niet om, iedereen mag natuurlijk op het strand rijden. Maar (correct me if I'm wrong) ik maakte uit je post op dat je het leuk vond als er ook foto's van jullie dan worden gemaakt. Ofwel dan kom je met de paarden langs de groep gegaloppeerd. Dat lijkt mij niet zo'n sterk en veilig plan.

Nee, de paarden worden gewoon op hun eigen stuk getraind en dat is dus altijd vanaf beach inn richting zandvoort. En als er mensen zijn die het leuk vinden om daar foto's van te maken zullen dan dus wel een stuk die kant op moeten lopen of alleen foto's maken van het losstappen of het uitstappen in de zee.
xliisaa schreef:
Je zegt zelf dat iedereen op hèt strand mag komen,
Dus een beetje rekening houden met elkaar mag wel, ook van jou kant :))
Eventueel zou je dan hier om heen kunnen plannen oid.
Weet niet hoe dat trainen er aan toe gaat dus kan er verder weinig over zeggen.
Zou iig niet blij zijn als ik daar lekker wandel met mijn paard en er komen paarden in rengalop langs ons heen.
En lijkt me ook biet altijd even prettig voor de andere "bezoekers" op hèt strand.
Maar zzoals ik al zei weet ik niet hoe dat gaat dus kan zijn dat ik nu onzin praat :=

Ten 1ste, het zijn niet mijn paarden en ten 2de heb ik dus ook niks over de tijden te zeggen of hoe hun trainen. En zoals ik al eerder aangaf worden de paarden om de dag getraind dus het is nog niet eens zeker of ze op die dag wel op het strand zijn. Overigens is het strand heel breed bij ijmuiden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 07:43

Schrik wel even van de arrogantie van eventuele kandidaten. Er wordt regelmatig wat georganiseerd op het strand. Je kan niet verwachten dat heel gemeente Velsen zich aanpast aan een boktmeeting. Er rijden ook veel karretjes (met allerlei soorten zeilen/ vliegers) op het strand. Zoals Daffie aangeeft is het strand bij ons heel breed.
Het zal wel druk worden met paarden, het is zo'n beetje het laatste weekend dat je het strand op mag. Daarna heb je tijden waaraan je je moet houden.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:51

Ik heb alleen mijn mening gedeeld en gezegd wat ik ervan vind. En ik vind andere paarden die gewoon een beetje aan het rommelen zijn op het strand lang niet zo onveilig als een langs galopperende groep paarden met hengsten. Het kwam op mij over alsof wij maar rekening moeten houden met jullie groep want jullie trainen die paarden al 20 jaar op hetzelfde stuk. Een beetje rekening houden met anderen mag ook wel. Ik spreek uit ervaring. Tijdens een andere meeting kwam er een groep in rengalop langs (hoezo asociaal) en een aantal paarden die waren gewoon er achteraan aan de kletter. Hield m'n hart vast. Maar als het goed is gaan jullie dan de andere kant op dus komen jullie ons dan niet tegen. Vind het dan wel apart dat je niet mee doet aan de meeting maar wel zegt dat als de fotografen foto's van je willen nemen dat ze een heel eind die kant op moeten komen. Staan wij daar te wachten zonder fotografen :P
Zeilen en vliegers vind ik wel totaal iets anders dan langs galopperende hengsten. Maar wie ben ik, zal nu m'n mond houden zodat het een gezellige en veilige meeting blijft :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:47

Ik wil me ook graag nog aanmelden als fotograaf, kan dat?

nicole2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:27

Bonny_CT schreef:
Ik wil me ook graag nog aanmelden als fotograaf, kan dat?

Jahoor je komt dan alleen op de reserve lijst

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:54

Geen probleem

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:18

gr_roos schreef:
Schrik wel even van de arrogantie van eventuele kandidaten. Er wordt regelmatig wat georganiseerd op het strand. Je kan niet verwachten dat heel gemeente Velsen zich aanpast aan een boktmeeting. Er rijden ook veel karretjes (met allerlei soorten zeilen/ vliegers) op het strand. Zoals Daffie aangeeft is het strand bij ons heel breed.
Het zal wel druk worden met paarden, het is zo'n beetje het laatste weekend dat je het strand op mag. Daarna heb je tijden waaraan je je moet houden.

_/-\o_ dank u.
__Nicky schreef:
Vind het dan wel apart dat je niet mee doet aan de meeting maar wel zegt dat als de fotografen foto's van je willen nemen dat ze een heel eind die kant op moeten komen. Staan wij daar te wachten zonder fotografen :P

Ik heb al in het begin gezegd als extra, dus ik verwacht helemaal niks van de fotografen ik bied het aan voor de fotografen die daarin geïnteresseerd zijn.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:01

Wat een gezelligheid hier in het topic :P

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:55

Wordt een leuke meeting zo :')

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:17

Ik doe niet mee aan de meeting, maar ik vind het absurd dat memn van medebokkers "eist" dat zij die dag niet op het strand trainen omdat er een fotomeeting is. Het strand is bijna mijn achtertuin, na 1 april (of 15 april) mag je tussen 07.00 en 19.00 (hoogzomer 21.00) niet meer het strand op. Je kan van de ruiters uit de omgeving toch niet verwachten dat ze die dag niet meer komen, terwijl het de laatste dag is dat je legaal het strand op mag.

Ook kan je niet van iemand eisen dat ze alleen maar stappen. Als ik naar het strand ga, ga ik voor conditietraining. Ik rij sgw en heb een trainingsschema om mijn paard zo goed mogelijk op M conditie te krijgen. Helaas kan je in deze omgeving moeilijk een interval training rijden waarbij je 3 tot 5 blokken van 5 min galop maakt, waardoor ik deze trainingen vaak op het strand rij. Vlak aan het water is de bodem goed en koelende zeewater is ook goed voor pezen en algehele conditie.

Ik probeer altijd al vroeg te gaan ivm honden enz. Ik hoop dat het een geslaagde meeting wordt en mijn ervaring is dat paarden die voor het eerst het strand zien er niet snel vandoor zullen gaan.

Daarnaast is het imo ook een stukje opvoeding dat een paard niet achter ieder galopperend paard aan gaat. Ik heb een gruwelijk hete pony, maar die blijft wel bij me als er een paard voorbij komt. Het gaat niet altijd even makkelijk :+ , maar bij sgw wedstrijden galopperen er ook wel eens paarden hard voorbij en dan hebben ze zich ook gewoon te gedragen en dat weten ze.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:11

Pardon, wij vragen alleen maar of er rekening gehouden kan worden!!
En ik vind hèt geen manieren als je voorbij gangers passeert in volle galop :n
Hèt strand is gelukkig heel breed dus dan heb je er geluk geen last van en is hèt een beetje een ander verhaal.
Maar vind het echt absurd dat gewoon alles verdraaid word terwijl we gewoon aangeven dat er rekening met elkaar gehouden moet worden.
En hèt is jammer dat er zo heftig gereageerd word in het topic :=

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:26

Volgens mij doe jij niet eens mee met de meeting ;) Er is vanaf het begin al door Daffie aangegeven dat het strand breed genoeg is................ Daarnaast zullen er ook genoeg ruiters voorbij komen die niet op bokt zitten en aan de locatie van een deel van de foto's is te zien dat die een eind van de vloedlijn af ligt.

Maar rekening houden met is wederzijds hé, alleen hoor je mij niet klagen als iemand voorbij galoppeert voor een foto.

Daffie bedoelde het alleen maar goed en ik neem aan dat haar intentie was dat mensen foto's van een groep renpaarden kan maken tijdens een training, zij geeft zich niet op en weet niet eens of ze op het strand is. Op haar opmerking wordt niet echt vriendelijk gereageerd, of ze niet een andere dag kan trainen en anders alleen stappen.................
Ik geef aan dat er zeker met mooi weer wel veel meer mensen met paarden naar het strand zullen gaan, omdat het een van de laatste weekenden is en je kan gewoon niet van iedereen, mens, hond, blowkart, kitesurfer, ruiter enz verwachten dat ze die dag niet naar het strand gaan en vooral niets doen waar een paard op kan reageren.

Nogmaals ik wens iedereen veel plezier en mischien zie ik julle en misschien ben ik heel ergens anders. Het is tenslotte nog maar 3,5 maand tot 31 maart.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:53

Umh ik sta op de reserve lijst ;)
En ik vind nog steeds dat jr de helft verdraaid,
Dus ik ga hierop niet meer reageren :n

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:05

Ik wil even duidelijk maken dat ik niks heb geëist . Ik heb alleen mijn mening gegeven dus raar dat dat zo verdraaid wordt. Ikzelf train voor endurance dus ga ook anderen niet altijd in stap voorbij maar zeker niet in volle galop. Maar wij zijn dan met een veulen en dan is het altijd de vraag hoe moeder en veulen reageren. Daarom dat ik hier extra op heb gewezen maar niks heb geëist!!
Tevens heb ik nooit gezegd dat mensen thuis moeten blijven. Ik heb gezegd dat er rekening moet worden gehouden met paarden die daar niet tegen kunnen.
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 15-12-12 20:10, in het totaal 2 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:06

gr_roos schreef:
Daffie bedoelde het alleen maar goed en ik neem aan dat haar intentie was dat mensen foto's van een groep renpaarden kan maken tijdens een training, zij geeft zich niet op en weet niet eens of ze op het strand is. Op haar opmerking wordt niet echt vriendelijk gereageerd, of ze niet een andere dag kan trainen en anders alleen stappen.................

Zo bedoelde ik het inderdaad en voel me dus ook behoorlijk aangevallen als iemand dan begint of het wel verstandig is. Zoals ik ook al aangaf traint de trainster al sinds 1992 op het strand van ijmuiden, er zijn nog nooit ongelukken gebeurd door onze training bij paarden van andere ruiters. IK vind het daarom ook heel vreemd dat mensen nu al(December) beginnen over: wat als. Wat als bananen recht waren zouden ze dan vies zijn?

__Nicky schreef:
Ik wil even duidelijk maken dat ik niks heb geëist. Ik heb alleen mijn mening gegeven dus raar dat dat zo verdraaid wordt. Ikzelf train voor endurance dus ga ook anderen niet altijd in stap voorbij maar zeker niet in volle galop. Maar wij zijn dan met een veulen en dan is het altijd de vraag hoe moeder en veulen reageren. Daarom dat ik hier extra op heb gewezen maar niks heb geëist!!
Tevens heb ik nooit gezegd dat mensen thuis moeten blijven. Ik heb gezegd dat er rekening moet worden gehouden met paarden die daar niet tegen kunnen.

Maar ik vraag/zeg toch ook niet of het wel verstandig is om met een veulen van ongeveer 1 maand naar het strand te komen terwijl mams en kind nog aan elkaar moeten wennen. Dat moet iedereen lekker voor zichzelf weten, maar volgende keer zeg ik wel niets dat scheelt over duidelijk een hoop gezeur en dan komen jullie er vanzelf wel achter.

Edit: Overigens zijn wij een tijdje terug een ex-renpaard van ons tegen gekomen op het strand en zelfs die ging er niet achteraan terwijl ze nog geen eens een half jaar verkocht was.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 15-12-12 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:16

Houden jullie het gezellig en stoppen jullie met deze zinloze discussie?
Strand is openbaar en iedereen zal rekening met elkaar moeten houden, training, meeting en alle andere recreanten :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:06

Keet schreef:
Houden jullie het gezellig en stoppen jullie met deze zinloze discussie?
Strand is openbaar en iedereen zal rekening met elkaar moeten houden, training, meeting en alle andere recreanten :)

Inderdaad hier ik ben ik het mee eens. Het is nou eenmaal een dag dat je grote kans heb dat er heel wat paarden op het strand kunnen zijn, zeker als het mooi weer is :) Als iedereen goed zn paard in de hand kan houden en rustig kan blijven is er niets aan de hand :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 21:10

Jongens jongens jongens zeg :roll: !

Ik zou het erg fijn vinden als íédereen het hierbij laat, desnoods de desbetreffende persoon een pbtje sturen ;)

Het strand is openbaar dus wie/wat gaat doen is diegene helemaal vrij in :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:20

Nou klaar nu dames! Wij willen gewoon een leuke meeting hebben! En niemand kan er wat aan doen als het druk is op het strand :P
Kan je van te voren niet ruiken of weten. Dat gebeurt je gewoon!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:49

Idd meiden leef en laten leven!! Come on..

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:20

Zo :D

En nu weer verder met het inschrijven van de modellen en fotografen =)