Fotomeeting paarden Drunense Duinen zaterdag 18 augustus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:31

Er zíjn geen strenge regels. Er is een richtlijn van 5-15 foto's per model. Dit om te voorkomen dat fotografen die het alleen voor hun plezier doen zonder er over na te denken al hun foto's gratis weggeven waardoor de andere, wellicht semi-professionele fotografen (mensen die het wel daadwerkelijk als bijbaan hebben), minder kans hebben nabestellingen te krijgen. Modellen hóeven helemaal niet 25 foto's van een fotograaf te krijgen, want zoals je zelf zegt is zelfs 2 of 3 foto's per fotograaf al mooi meegenomen. Het is een stukje marktbecherming, net als dat er geen gratis afdrukken of originelen weggeven mogen worden, wat naar mijn weten een algemeen geaccepteerde regel is die voor elke fotograaf zijn bescherming is bedacht. Het ligt enkel in het verlengde daarvan. Natuurlijk krijg je geen 'straf' als je 18 of 2 foto's plaatst. Maar doe je dat bij élk model of plaats je er geen of 30, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat andere fotografen je daar op aanspreken. En dan niet als organisatie, maar als personen in hetzelfde vakgebied die allemaal een gezonde markt willen behouden/creëren. Zo weten modellen én fotografen waar ze ongeveer op kunnen rekenen :) Ik begrijp je punt maar ben het er niet mee eens, en ik denk dat je er meer achter zoekt dan nodig is ^^

Zelf kom ik ook naar fotomeetings voor de gezelligheid, voor een shoot krijg ik een hoop meer geld en hoef ik er minder tijd in te stoppen, maar ik vind het dusdanig leuk om met zo veel fotografen en paardenmensen samen een dag te fotograferen at dat ruimschoots opweegt tegen de tijd en moeite die ik er in stop. Je bent met enorm veel verschillende mensen, paarden en fotografieniveau's bij elkaar en juist daarom vind ik het niet meer dan normaal dat er enigszins een richtlijn is om elkaar te beschermen tegen deze verschillen :)

Killyenn

Re: Fotomeeting paarden Drunense Duinen zaterdag 18 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:33

Leuk dat je een topic hebt geopend, het is interessante discussie :j Zal zo daar even op het specifieke onderwerp in het topic reageren :) Dan kunnen we hier weer gewoon over de meeting verder :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:36

Geen originele fotos of uberhaupt fotos zonder copyright gratis weggeven ben ik ook erg tegen, begrijp me niet verkeerd :P

Maar ik vind een minimum van 5 best veel. Je hebt het misschien zelf gezien bij Poker en Bluff? Die waren gewoon érg lastig, en ik heb er dan 6 van beide. Dat is dus 3 fotos per paard (zal de verhouding anders zijn, want ik weet nog steeds niet wie wie is) maar je snapt wat ik bedoel toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:37

Ik kan me ook een meeting herinneren met een erg lastig paard!
Je wil toch ook wat moois afleveren lijkt me dus als je er dan 3 hebt vind ik dat begrijpelijk!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:39

Ja, maar daarom is het ook een richtlijn ^^ Er zijn natuurlijk uitzonderingen, sommige paarden zijn moeilijker dan anderen en die mini's waren inderdaad niet makkelijk. Ik rekende ze overigens gewoon als 1 model omdat je ook de tijd moest verdelen natuurlijk, dus dan kom je wel op de 5 uit :+ Mini's heb je natuurlijk ook niet daarnaast nog onder het zadel, dus nog minder fotokansen. Maar een 'gewoon' paard wat je wellicht zowel portret als aan de longe/los als ohz voor de lens hebt, daar moeten zonder rare fratsen toch wel 5 mooie foto's uit kunnen komen dunkt me ^^ En mocht dat onverhoopt toch niet lukken dan geeft dat niet; maar er naar streven lijkt me geen verkeers voornemen :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:42

Eerlijk gezegd, plaats ik liever maar 3 fotos die ik súpergaaf vind, dan 10 fotos die ik wel leuk vind :P

Maar ik hoop inderdaad dat mensen niet boos worden als je niet aan de richtlijnen voldoet. Je probeert je eraan te houden, maar ik hoop dat ook de modellen begrijpen dat het niet altijd lukt met elk paard :)

En, daar wil ik aan toevoegen: Als ik een paard voor mijn lens krijg, die níet netjes gepoetst is, niet passend tuig heeft of slecht voorgebracht word, ben ik zeer geneigd om van dit model géén foto's te maken.
Maar ik neem aan dat de modellen dat ook begrijpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:13

Jongens, ik werk morgen de lijst weer bij. Of misschien vanavond.

Heb vanmiddag gehoord dat ik voor mn vwo gezakt ben dus mn hoofd staat er even niet naar.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:15

hey desiree balen dat je gezakt bent jo

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:38

@ desiree balen dat je gezakt bent zeg kan me voorstellen
Dat je hoofd er even niet naar staat. Kan je wel herkansen?

Wat betreft fotografen en regels.. Tja ik snap heel
Goed dat ze niet alle fotos geven en snap ook dat ze soms
Meerdere mooie fotos hebben.
Dus dat de fotograaf dat zelf beslist vind ik logisch
Anderzijds zorgen wij dat paarden en tuig op hun mooist
Zijn en zien we daar ook graag iets voor
Terug :) met de mogelijkheid om na te bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 04:43

@fabske, helaas kan ik niet herkansen en dan nog slagen. Ik ga wel een vak herkansen om nog een certificaat binnen te proberen te halen.

Ik voelde me donderdag echt heel rot, maar ben er nu al ongeveer overheen en lekker vooruit aan het kijken. Volgend jaar lekker naar de vavo en dat diploma komt er dan wel.

Goed, back on topic:
Ik zou de lijst bijwerken nog. Sorry als ik foutjes maak, het is al laat/vroeg :+.

We hebben weer 2 nieuwe aanmeldingen als model, Killyenn en ik gaan dus een mooi gevarieerd aanbod aan modellen kunnen selecteren :D.

Fotografen:
1. Desiree_1993(organisator)
2. Killyenn(organisator) | site
3. Bagheera_206 | site
4. missfcdb | site
5. Blanket | site (Onder voorbehoud van datum en modellen)
6. Marjoow | site (Onder voorbehoud van datum en modellen)
7. IlonavB | site
8. Horsieslii | site
9. NinaCharlie
10. Goof | site
11. Obelix
12. Lalee_
13. Britt(niet bokt) -> fotografen van bokt.nl gaan voor!

Modellen:
1. Silke | VisibreTeam | Welsh | ovb vervoer | foto 1
2. Star | snoopydogy | Tinker | foto 1
3. Rogan | Blingh | Tinker | foto 1
4. Oakland | Intervarno | Oldenburger | foto 1 | foto 2
5. Vos NRPS of Dunalino Paint | prinsfasco
6. Connor | _Dune_ | Tinker | foto 1 | foto 2 | foto 3 | foto 4
7. Jauke | Amable | Fries | Voor foto's zie: http://www.amable.nl/
8. Sensational Roxy | Destinietje | Paint | foto 1 | foto 2
9. Modesta | Robijntjah | Andalusier | foto 1 | foto 2
10. Anne | Horsieslii | Fries | foto 1 | foto 2 | foto 3
11. Ballyheigue | freakish1977 | Tinker | foto 1 | foto 2
12. Silence | Silence | Arabier x Welsh | foto 1 | foto 2
13. Ragazzio | Ayleen_R | Welsh NWR | foto 1 | foto 2 | foto 3
14. Cortana | lovecortana | Pre x Appaloosa | foto 1 | foto 2 | foto 3
15. Precious Present | fabske | Appaloosa | foto 1 | foto 2 | foto 3
16. Ahearn | Skysari | Tinker | foto 1 | foto 2
17. Rico | Loonew | Fell pony | foto 1 | foto 2 | foto 3 | foto 4 | foto 5 | foto 6

Niet aan te raden dit zo laat nog te doen _O-, post 3x opnieuw moeten maken omdat ik hem iedere keer per ongeluk wegklikte :') (wat nogal makkelijk gaat, een tabblad wegklikken bij google chrome).

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 06:36

Mogen de fotografen niet kiezen? :o

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:22

@ desiree balen zeg ik duim voor je certificaat
En we horen het wel als jullie een selectie gemaakt hebben
Volgend weekend werd het bepaald toch?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:59

Desiree, balen dat je gezakt bent -O- Succes met je herkansing! Wanneer heb je die?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:13

obelix schreef:
Mogen de fotografen niet kiezen? :o

We hebben besloten dit niet te doen omdat het echt belachelijk veel extra tijd kost. We selecteren op kleur, ras, variatie en of het paard interessant is voor het gemiddelde portfolio. Wat we evt. Wel kunnen doen is iedereen een top 3 laten sturen, maar we gaan geen top-10 lijstjes doen en dan met een puntentelling de 8/10 beste selecteren, want daar ben je zo drie uur aan kwijt :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:18

Wanneer maken jullie de modellen bekend? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:21

Even zo, hoef ik het niet opnieuw te typen ^^

Desiree_1993 schreef:
Goed, vanavond heb ik even overleg gehad met Killyenn.

Wij vinden dat fotografen en modellen die lid zijn van bokt voorrang krijgen op fotografen en modellen die niet lid zijn van bokt.

Verder is het de bedoeling dat de fotografen tussen de 5 en de 15 foto’s per model op webformaat met logo gratis geven aan de eigenaren van de modellen. De eigenaren kunnen eventueel foto’s bij de desbetreffende fotograaf nabestellen, het is echter niet de bedoeling dat dit gratis gebeurd.

Het aantal fotografen zal tussen de 8 en de 12 fotografen liggen, dit is afhankelijk van het aantal modellen. Het aantal modellen zal tussen de 8 en de 10 liggen.

De uiterste aanmelddatum voor modellen is 24 juni 2012. Killyenn en ik zullen dan uiterlijk 1 juli de modellen die mee mogen bekend maken, die zullen wij samen uitkiezen en wij zullen hierbij voornamelijk letten op diversiteit.

Wat betreft de locaties voor het parkeren en voor de foto’s, dat zal ik komende week uitzoeken. Ik weet dat een dagkaart voor de drunense duinen 1 euro kost. Tegen die tijd hoor ik graag welke modellen die een nodig hebben en dan zullen we kijken hoe we dat het beste kunnen regelen.

[edit] Even voor de duidelijkheid: De eerste 8 fotografen op de lijst zijn dus verzekerd van een plek en ik verzoek hun ook zo snel mogelijk te laten weten of ze die datum kunnen of niet. Wie er voor de rest eventueel nog mee mogen en wie op de reservelijst komen wordt 1 juli bekend, dit gaat overigens gewoon op volgorde van aanmelding.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:22

oh haha, sorry xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:23

Marjoow schreef:
oh haha, sorry xD

Is geen probleem verder hoor ^^, maar dan staat die post er nog een keer extra ook voor de andere mensen met vragen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:25

Ik vind trouwens het idee van Bibi om elke fotograaf een top 3 op te laten sturen geen gek idee. dat zou dan vanaf 24 juni kunnen tot 29 juni. 29 juni t/m 1 juli is Bibi een weekend bij mij dus ik denk haast dat wij dan de modellen uit gaan zoeken samen, irl gaat dat makkelijker als over internet.

Maar dat laat ik jullie nog weten!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:26

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de Dunalino Paint? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:29

Marjoow schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de Dunalino Paint? :)

Ik heb haar gepb't maar nog geen reactie gehad. Ik zal nog een keer een pb sturen, mocht ik geen foto's krijgen houd dat helaas op.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:31

Heb haar even opgezocht, en deze foto gevonden uit het bijzondere kleurtjes topic :D :

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:31

Goed bezig! :D

Zal dr nog even een pb sturen :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:34

Ik ben te nieuwsgierig xD haha!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:22

Haha oke leuke lijst van modellen en fotografen al lolz
en tussen de 8 en de 10 modellen is dus 50/50 kans tot nog toe dat ik meemag haha
nou ben benieuwd.
groetjes