Menselijke modellen fotomeeting 6 januari 2013 - Beilen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:01

Jorinda__ schreef:
Gave foto's Frans!

Alhoewel ik geen fotograaf en ook geen model was, vond ik het ook jammer dat we zoveel tijd kwijt waren aan de kleding-, schoenen- een haarkeuze. Misschien een idee om voor de volgende keer sowieso een max op 4-5 modellen te zetten en van te voren een brainstorm-middag/avond organiseren voor alle fotografen en modellen zodat er op dat moment al heel veel informatie gegeven kan worden en alle kleding en schoenen al uitgekozen kan worden. Dan kan op de dag zelf de kleding gewoon aangetrokken worden en ben je daar al veel minder tijd aan kwijt. Dit is met een paarden- of hondenfotomeeting niet nodig, omdat je die niet aan hoeft te kleden, maar in mijn ogen wel handig voor een menselijke modellen-fotomeeting. :)

Zeker eens. :j

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:01

Wauw Frans prachtige foto's van Jeanine, wat geven die flitsers een mooi 'dramatisch' effect.

Ben het wel eens betreft de tijd, het liep in de ochtend al iets uit, daarnaast ging er nog veel tijd in de kleding etc zitten. Misschien is een volgende keer een moodbord handig oid om de uitstraling van de shoot te 'pakken' en het model zelf al kleding kan kiezen die hier bij past qua kleur of stijl..

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:08

Traber schreef:
Ik vind de bovenste heel mooi Frans. :j

Txs, 1ste foto is denk nog niet helemaal ok, daar heeft Saskiaa wel gelijk in, haha dat is het nadeel van fotografen die zien dat.

Saskiaa_ schreef:
De flitsers geven een mooi effect Frans. Daar heb je vooral 's middags wel profijt van gehad. Vind alleen wel dat je een beetje doorgeschoten bent met de bewerking van de ogen. Die zijn imo wel erg aangezet. Verder zie ik wat bewerkingsfoutjes bij de eerste foto (huid tussen de veren van de oorbellen is lichter, vlak langs het shirt zit een lichtere streep en links tegen de blazer aan zit ook een lichtere vlek). :)

Txs, zit op een mini notebook te bewerken, zie niet duidelijk wat ik doe (en ook zelf niet kritisch gecontroleerd op het einde, stom).
Wat ook speelde was dat andere fotografen tussen mijn flitser en model stonden wat vreemde schaduwen gaf die ik lichter heb gemaakt.
Zal het tzt.corrigeren op mijn mac.
Hoe is de kleurbalance Sasciaa, deze notebook is namelijk niet gekalibreerd.
Flitsers stonden ook niet goed opgesteld, met name flitser achter het model,
licht kwam te veel op de zijkant terecht, had eigenlijk een rim effekt moeten opleveren (smalle strook licht rond het model)
Was beter geweest om een toet op te zetten en deze op het haar richten.

Air schreef:
Ochtendmodellen zijn 'klaar'. http://marrietfotografie.picturepush.co ... 60113.html
Als ik de middagmodellen ook af heb zal ik alles nog weer even doorlopen of ik foto's over het hoofd heb gezien :P
Zeer gevarieerd en geslaagde foto's.
Foto's van Romy tussen de riet stengels, riet voor haar gezicht is weer minder prettig kijken.
http://picturepush.com/+nuAs

Haar foto staande op een tak is mooi.
http://picturepush.com/+nuAw

Dit is ook een geslaagde pose, alleen met een opmerking dat je bij de ogen moet opletten dat ze te veel in de hoek zitten.
http://picturepush.com/+nuAx
Laatst bijgewerkt door JAZZ4ff op 07-01-13 17:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:18

Die flitsers geven wel een erg gaaf effect hoor! :) Mooi!
Dankje Frans :)

Ook de middagmodellen zijn klaar... helaas weinig foto's te bewerken ivm. het donker. Trekt mijn lens helaas niet.

Volgende keer idd gewoon al de setjes kleding hier op internet kiezen, bespaart veel tijd :)

Saskiaa_

Re: Menselijke modellen fotomeeting 6 januari 2013 - Beilen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:27

Ik zit ook op een niet gekalibreerde laptop, dus kan de kleuren verder niet zo goed beoordelen Frans.

Het zal overigens nog wel even duren voor ik wat van mijn foto's kan laten zien. Probeer dat zo snel mogelijk te doen, maar morgen komt er sowieso niets van. Woensdag waarschijnlijk ook niet en volgende week heb ik tentamenweek en daar moet ik nog flink voor aan de slag..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:06

Mijn laptop is ook niet gekalibreerd, maar de kleuren zien er van jou prima uit! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:08

JAZZ4ff schreef:
Wat ook speelde was dat andere fotografen tussen mijn flitser en model stonden wat vreemde schaduwen gaf die ik lichter heb gemaakt.

Dat krijg je als je met meerdere fotografen één model fotografeert. Je moet al rekening houden met de andere fotograferen qua ruimte (zodat je niet ineens onbewust zelf op de foto komt), maar het wordt erg lastig als je ook nog rekening moet houden met de flitsers. Dan ben je als tweede/derde/meerdere fotograaf wel erg beperkt in je ruimte en sta je al snel 'in de weg'. Persoonlijk vond ik het ook niet zo handig daarom, helemaal niet in de middag gezien er toen véél fotografen om een model stonden. Wellicht komt deze indruk ook wel omdat ik onervaren ben op het gebied van modelfotografie...

Qua smaak vind ik het flitseffect eerlijk gezegd ook niet helemaal mooi op je foto's, het komt zo over alsof je in een studio hebt gestaan en niet buiten. Dan vind ik de foto's van onder andere Marriet toch natuurlijker ogen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:12

Ik vind het erg geflitst eruit zien de foto's van Frans. :) Dat het effect mooi is kan ik inkomen maar het ziet er erg vlak/nep uit. Nee voor mij is het 'm niet :)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:16

Vind de flitsen wel een gaaf effect geven, imo moet dan niet elke foto zo zijn maar als je er een paar met flits maakt vind ik wel gaaf!
Ben ook wel benieuwd hoe de ochtend foto's er uit zien met flits.
Heb ook totaal geen last gehad van de flisters, ik vond het persoonlijk vervelender dat we met z'n 6en rond 1 model stonden :=
Dat kan gewoon niet en vandaar dat ik ook weinig foto's hebt gemaakt in de middag en vanwege het donkere weer.

nog 2 van mijn kant:
Afbeelding
edit op de tweede foto stond geen naamsvermelding
Laatst bijgewerkt door xliisaa op 07-01-13 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:17

Hoppa, lekker groot, excuses :=

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:47

Mooi hoor! <3
Romy ala Nikita :D Ik vind de rode barret ook mooi afsteken. Heel mooi gedaan. :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:11

Wij stonden in de middag ook al te kijken, WOW wat staan zij met z'n allen dicht op dat model. :')

Ik vind trouwens de geflitste foto's wel heel gaaf :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:21

Ja jullie stonden echt op 1m afstand op haar gezicht te richten haha, zag er van een afstandje wel komisch uit :+

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 20:22

Dat had ik van te voren ook niet zo in mijn hoofd gehad, maar anders stonden er wat fotografen niets te doen terwijl het langzaamaan steeds donkerder werd, dus toen maar die knoop doorgehakt, weer een leer moment voor de volgende keer, ik denk dat ik dan ga naar max 4 modellen op een dag, dit was al erg veel...

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:33

Kon jij ook niets aan doen Claudia. :) Wanneer de modellen niet ziek waren geworden (waar ze ook niets aan kunnen doen), was er niets aan de hand geweest. Op de tijd na dan. :Y)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:34

Jorinda__ schreef:
Ja jullie stonden echt op 1m afstand op haar gezicht te richten haha, zag er van een afstandje wel komisch uit :+

Heb er een foto van gemaakt :+ zal hem straks eens plaatsen hahaha

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:41

Ja bijna iedereen had de 50mm lens er op zitten en allemaal close ups maken :=

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:41

Prachtig gezicht was dat. :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:47

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:50

Oh die rechter is echt gaaf!! :D
Verteld echt een verhaal :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:52

Carmen heb jij je IS wel gebruikt? :P

Voor de geinteresseerden: Ik heb bij PSP laatst ondervonden dat je een foto veel mooier kan oplichten dan dmv. helderheid. Bij aanpassen -> Helderheid en contrast -> Lichtste delen/middentonen/schaduwen
Photoshop zal vast ook wel zoiets hebben.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:57

Mar, ja hoezo? Die staat altijd aan..
En ik heb geen PSP, maar ik zal eens kijken bij Photoshop..

Saskia, dankewel! :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 20:59

Als het goed is moet dat ook met photoshop kunnen :j

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:00

Die eerste lijkt heel erg verscherpt of niet? Ik schrok een beetje van mezelf :') :=
Rest is erg leuk, jammer inderdaad dat het al zo snel donker werd :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:00

Air schreef:
Carmen heb jij je IS wel gebruikt? :P

Voor de geinteresseerden: Ik heb bij PSP laatst ondervonden dat je een foto veel mooier kan oplichten dan dmv. helderheid. Bij aanpassen -> Helderheid en contrast -> Lichtste delen/middentonen/schaduwen
Photoshop zal vast ook wel zoiets hebben.

Gebruik ik ook vaak :j erg fijn, en zelfs gedeeltelijk met een tool iets donkerder of lichter maken kan erg goed werken.