Oh ik zou ook nog wel wat kunnen bewerken hoor maar had er geen zin in haha en vindt in sommige gevallen ook hoe meer je bewerkt hoe minder levendig foto´s soms worden. Het heeft voor en nadelen vind ik.
Artocreas
Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.
Ach noem het de make-up van de foto. Ik bewerk nooit heel extreem. Ga eigenlijk altijd mij ronde van knoppen af om het platte uit de foto te halen.
Zag alleen 2 modellen die ik wat dicht tegen de achtergrond had gezet waardoor ze er niet mooi uitkomen. Kijken of ik dat met lichtspel nog wat kan verbeteren.
Vind die ogen echt heel gaaf! Je bewerkte met GIMP (toch?) hoe doe je dat dan?
Artocreas
Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.
Geplaatst: 15-02-13 19:41
Ik ga dan naar kleuren -> curves. Daar ga ik wat met de lijn spelen tot ik de juiste kleur voor de ogen heb gevonden. Vervolgens zorg ik dat enkel de ogen die kleur krijgen omdat het er anders heel vreemd uitziet.
Door de laag van de foto eerst te dupliceren en vervolgens daarop de curves toe te passen. Vervolgens gum je van die laag alles weg behalve de ogen. Volg je me?
Wow Fatima, als jij een schoot hebt en je geeft 30 foto's dan ben je eerst 10 weken bezig met nabewerken. Wel leuk want dan kan je wel je 'eigen' soort foto's maken.
Artocreas
Ja dat is wel zo idd. Als ik van te voren wist dat ik 30 foto's zou geven zou ik dit soort bewerkingen ook niet doen hoor. En ik zet mijn foto's inderdaad wel helemaal naar mij eigen hand, ja.