[BESLOTEN] Foto meeting Friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:53

lifaya schreef:
Haha ik val dus duidelijk buiten het budget :)) Maakt niet uit, hoop dat je een geschikte fotograaf vind!
edit: of mijn foto's zijn je smaak niet, kan ook :P

Oh, haha. Ik was je alweer vergeten.
Ik wilde je nog vragen wat jij aan reiskosten rekent, want die kon ik niet vinden op je webiste.
Het is inderdaad aardig bedrag, maar ik vind je foto's wel gaaf!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:55

Reiskosten reken ik vanaf station Leiden Centraal :P helaas nog afhankelijk van het OV (reis nog met 40% korting met trein)
Ach, echt een groot bedrag is het niet maar kan me voorstellen dat het voor menig mensen toch te duur is :P Zeker in deze tijd

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:57

lifaya schreef:
Reiskosten reken ik vanaf station Leiden Centraal :P helaas nog afhankelijk van het OV (reis nog met 40% korting met trein)
Ach, echt een groot bedrag is het niet maar kan me voorstellen dat het voor menig mensen toch te duur is :P Zeker in deze tijd

Klopt daar heb je zeker gelijk in. En het is natuurlijk afhankelijk wat je ervoor krijgt. voor een appel zou het een groot bedrag zijn(om maar even een dwarsstraat te noemen).
Ik vind het wel leuk om in omgeving drenthe/friesland/groningen een mooi natuurgebied te zoeken en daar foto's te maken. Ik hou je even in gedachten en je hoort weer van mij!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:03

LillLady schreef:
NienSCHaap schreef:
Als je de canon niet hebt, wil ik eventueel die van mij wel uitlenen ik heb ook een 70-300 liggen van Canon.
heb ook nog een Tamron en nog altijd spijt dat ik die lens toen gekocht hebt :')
Heb hard gespaard voor de 7D en wil daarna gaan sparen voor een andere lens ernog bij en verkoop dan mijn 4 lenzen.
:j

Dat zou wel heel tof zijn! Verkoop je de 70-300 van canon dan ook? Als hij me dan bevalt zou ik hem evt wel willen
overkopen :)
Oeh nice camera!! Ik heb nu ander half jaar de canon 500D ben ik nu nog wel tevreden over maar over een jaar wil ik ook naar wat professionelers over stappen :)

Weet nog niet wanneer ik ze verkoop ligt er maar net aan hoe snel het gaat met sparen :p voor een nieuwe lens _O-

Rennie89

Re: [BESLOTEN] Foto meeting Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:04

Nienschaap eff een tip, investeer eerst in goed lenswerk en dan pas een nieuw body :P

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:05

ijssnuiver schreef:
Ik ga hier nog even een oproepje plaatsen.
Ik wil altijd nog heeeel graag met mijn paard een keer een fotoshoot doen, maar het super lastig om iemand naar Schier te halen. Dus ik vroeg me af of er hier mensen bereid zijn om naar Schier te komen voor een fotoshoot. Overigens ben ik ook bereid om naar de wal te komen en in een mooi natuurgebied foto's te schieten.

Zou overigens wel om de periode gaan na het verharen, zo'n half verhaard paard vind ik niet echt heel mooi :P .

Ik houd me aangeboden ;) :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:06

lifaya schreef:
Nienschaap eff een tip, investeer eerst in goed lenswerk en dan pas een nieuw body :P

Die lenzen die ik nu gebruik zijn goed en ben er tevreden over, maar mijn body daarin tegen is gewoon af :')
Dus daarom kies ik eerst voor een betere body en dan ga ik wel opzoek naar een lens, heb hier nog 5 lenzen liggen en gebruik er altijd maar 2 (soms 3 ;))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:07

Welke body heb je icm welke lenzen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:09

Werkt er hier iemand ook met Adobe CS5? Zo ja, is het dan ook net als met Adobe Lightroom mogelijk dat je direct alle foto's tegelijkertijd naar binnen kunt halen (ARW) en dan stuk voor stuk bewerken maar daarna alles tegelijk weer exporteren als JPG? Of moet je met CS5 echt alle foto's individueel binnenhalen, bewerken en dan exporteren?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:14

ik werk met CS5 maar ik doe alles gewoon 1 voor 1 :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:17

Aah, ik moet echt even kijken hoe dit werkt. Ik ben nu zo gewend aan Lightroom. :=

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:21

Ik werk ook met CS5, maar ik doe ook alles een voor een.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:23

Ik heb een Canon 1000D met lenzen, 18-55mm (0.28m/0.9ft), 55-250mm (1.1m/3,6ft) en Tamron 18-200mm (0.45m/1.48ft) een Canon 75-300mm (1.5m/4.9ft) en nog een Tamron maar die weet ik niet zo en ken hem ook niet vinden ;) en kan de lens van een kennis van mij overnemen (ook paardensportfotograaf) als ik mijn nieuwe body heb :D.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:24

De foto's bewerk ik in Lightroom ook één voor één, maar ik kan ze wel allemaal als ARW tegelijk binnen halen en dan dus apart bewerken en daarna allemaal weer tegelijk exporteren als JPG. Dan is hij twee maal even 5 minuten aan het laden maar dan heb je dus alles tegelijk als JPG in een map.
CS5 is echt groot zie ik, dat wordt even een avondje stoeien met de zoekfunctie waar alles zit. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:26

Ik zou echt eerst voor een andere lens gaan :) de lenzen die ju nu hebt zijn, behalve de 55-250, niet echt van degelijk glaswerk. Glaswerk is belangrijker dan de body :P de 1000D is volgens mij zelfs nog nieuwer dan mijn camera, ik heb de mijne 2,5 jaar nu :+ Ik heb ook eerst een nieuwe lens gekocht. Ik wil nu uiteindelijk ook voor een nieuwe body gaan omdat ik alles heb wat mijn hartje begeerd (al zou ik nog wel een groothoek willen). De lens die ik heb gekocht is de canon 70-200 f2.8 L USM, een erg fijne lens, vrij prijzig maar dan heb je ook wat :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:32

Ja, nou ja de camera komt al dus ja ;) nee ik kies persoonlijk zelf voor de body (heeft meer redenen) en dan blijf ik zoals ik nu doen al zoveel mogenlijk met de 55-250 fotograveren en dan kan ik die lens van kennis overnemen en ga ik opzoek ook nog opzoek naar een lens (daar kijk ik rustig voor rond nu al)
Ik kan het er mee doen, Helaas is de body van 1000D nu een paar keer weg geweest omdat die het niet meer wou doen maar het probleem blijft terug komen en kan hem nog wel 10x opsturen heb er alleen geen vertrouwen meer in :Y) dus daarom koop ik een body.
En het blijft gewoon een hobby :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:37

Ik zal eens naar de canon 70-200 f2.8 L USM, want vriendin heeft die volgens mij ook een is er ook helemaal wijs mee :j

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:29

LillLady schreef:
Avalon kan helaas niet mee ivm vervoer.

-O- Wat jammer! Die stond hoog op mijn lijstje. Maar stiekem ben ik ook wel héél blij dat Haiko nou mee gaat, dat was toch wel mijn nummer 1. O:)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:31

Saskiaa_ schreef:
LillLady schreef:
Avalon kan helaas niet mee ivm vervoer.

-O- Wat jammer! Die stond hoog op mijn lijstje. Maar stiekem ben ik ook wel héél blij dat Haiko nou mee gaat, dat was toch wel mijn nummer 1. O:)

:D :D :D Ik zal zo een topicje maken van onze fotoshoot vandaag ohz @ canadameer en Kale Duinen, ook voor een impressie hoe Haiko er nu bijstaat en het zijn echt praaaachtige foto's geworden!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:35

NienSCHaap schreef:
Ik zal eens naar de canon 70-200 f2.8 L USM, want vriendin heeft die volgens mij ook een is er ook helemaal wijs mee :j

Die zou ik ook graag willen maar voor 1000,- kan ik ook heel veel andere dingen kopen.
Nu is het natuurlijk maar net wat voor body je in gedachten heb maar ik zou idd net als lifaya eerst een goede lens bv 70-200 f2.8 kopen dan een hele dure body. Weet niet of je bijvoorbeeld denkt aan een 1100D of een 7D, daar zit natuurlijk ook een groot verschil in :+ (prijstechnisch)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:54

_Daniella schreef:
NienSCHaap schreef:

Die zou ik ook graag willen maar voor 1000,- kan ik ook heel veel andere dingen kopen.
Nu is het natuurlijk maar net wat voor body je in gedachten heb maar ik zou idd net als lifaya eerst een goede lens bv 70-200 f2.8 kopen dan een hele dure body. Weet niet of je bijvoorbeeld denkt aan een 1100D of een 7D, daar zit natuurlijk ook een groot verschil in :+ (prijstechnisch)

De lens die ik gebruik/heb bevallen me prima, Allen de body is op dus heb je niks aan een lens als je geen body hebt :Y) Ik heb voor de 7d gekozen en daarbij mag Ik een goede lens van kennis gewoon overnemen dus Ja ;) tis hobby ga me nu niet scheel betalen, keuzes móet je maken ;)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:51

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:53

NienSCHaap schreef:
_Daniella schreef:

De lens die ik gebruik/heb bevallen me prima, Allen de body is op dus heb je niks aan een lens als je geen body hebt :Y) Ik heb voor de 7d gekozen en daarbij mag Ik een goede lens van kennis gewoon overnemen dus Ja ;) tis hobby ga me nu niet scheel betalen, keuzes móet je maken ;)

7D vind ik al scheel betalen :') Ik ben dus anders als ik zeg maar in jou schoenen zou staan en ik heb een nieuwe body nodig kies ik een goedkopere en een betere lens zeg maar :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:01

_Daniella schreef:
NienSCHaap schreef:

7D vind ik al scheel betalen :') Ik ben dus anders als ik zeg maar in jou schoenen zou staan en ik heb een nieuwe body nodig kies ik een goedkopere en een betere lens zeg maar :)

Haha nou ja wou al heel lang de 7D en heb er ook voor gespaard :j maar ben er inmiddels overuit en spaar nog iets langer door of moet mijn tuig nog even verkopen maar dan kan ik zowel een body als lens kopen _/-\o_

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:33

essy87 schreef:
Oh neeee, dat was mijn grote favoriet.. |(

Toch leuk om te horen... Vervoer was eerst rond maar ivm. gezondheidsproblemen kan deze niet autorijden, laat staan met trailer. Zelf mag ik (nog) niet met een trailer achter de auto rijden.

Wie weet kom ik wel zelf even kijken naar het hele gebeuren, lijkt me superleuk en leerzaam!

Neskolay schreef:
Avalon: jammer dat je niet mee kan ivm vervoersproblemen :(:) ben zelf wel blij dat ik de eerstvolgende op de lijst was en Haiko dus meekan!

Ik wens je heel veel plezier, zullen vast mooie resultaten uit komen! :D