Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lois_ schreef:Zijn er trouwens eigenaren die een topic gaan maken als ze alle foto's hebben?
Vind dat altijd wel leuk om te zien
Escalutia schreef:De foto heb ik iets bij gesneden, maar dit is 1 van de weinige losgooi, die naar mijn mening aardig gelukt is.
Heeft er iemand nog tips? Op het wegwerken van de lijntje na dan haha
[ Afbeelding ]
Myca schreef:Escalutia schreef:De foto heb ik iets bij gesneden, maar dit is 1 van de weinige losgooi, die naar mijn mening aardig gelukt is.
Heeft er iemand nog tips? Op het wegwerken van de lijntje na dan haha
[ Afbeelding ]
Ik ben geen fotograaf, maar ik kan wel aangeven wat ik zie.
Jammer dat net dat rechteroortje naar achter wijst.
Ik weet niet hoeveel je gecropt hebt maar van mij had de foto wel iets breder gekund.
Stond het achtervoetje op de originele foto? Ik vermoed van niet, maar dan nog had er wel meer van de omgeving aan de andere kant bij gemogen. Als er iets meer omgeving zichtbaar is in de richting van waar het paard gaat vind ik dat vaak mooier/rustiger ogen. Het paard hoeft niet perse in het midden van de (actie)foto.
Op de achtergrond zie je dat de horizon een paar graden scheef staat, misschien als je op het origineel eerst de horizon weer recht zet en dan nog een keer gaat croppen dat het er net iets fraaier uit ziet.
Voor echte fotgrafische tips kan ik je niet helpen, maar misschien heb je hier toch nog iets aan.
Chernique schreef:@Escalutia: Ookal is het een mooi drafmoment, een actiefoto waar een been mist omdat je er zelf te dicht op zat kan gewoon echt niet, sorry..
Vind de verhoudingen ook niet overal helemaal realistisch. Fotografeer je steeds vanuit een ander standpunt? Zoals de laatste, het paard staat lager en wrs sta jij ook nog eens waardoor je een perspectief vanaf bovnaf krijgt. Terwijl het met paardenfotografie gewenst is een foto te laten zien uit het oog van de kijker (dus op ooghoogte)
En bij je een na laatste foto is het ook een beetje gek omdat columbo omhoog loopt maar wel op jou af. Dat had je beter vanaf opzij kunnen fotograferen
Let er ook op dat Columbo niet overbelicht wordt en dat je dus geen details meer ziet van de vacht
Ze zijn wel erg scherp!