Yvettee schreef:Sorry maar ik vind dit een beetje een rare opmerking.. Ja jullie hebben er tijd ingestoken. (wassen en halve dagdeel daar zijn)
Maar wij fotografen zijn daar de hele dag geweest plus wij moeten nog alle foto's nabewerken... (rond de 10-15 min per foto en als er veel storends op de achtergrond is nog wel langer)
Als je snel je foto's wilt hebben ben ik van mening dat je een betaalde shoot moet boeken, want ja dan mag je inderdaad verwachten dat je de foto's op korte termijn krijgt. (vandaar dat het ook langer duurt want mijn betalende klanten krijgen nu eenmaal voorrang) Ik zou niet willen weten wat je normaal voor deze foto's kwijt zou zijn (van alle fotografen bij elkaar opgeteld)
Dat kun je een rare opmerking vinden maar ik ben wel eerlijk

Er zijn hier maar een paar fotograven, die ons op de hoogte hebben gehouden de afgelopen weken van het waarom. Nogmaals allemaal begrijpelijk

Alleen is en blijft het een kwestie van plannen

Als je gaat kijken per paard, is het wassen + tuig schoonmaken + sommige (ikke dan niet) een flink eind rijden voor in totaal 1 uur fotograveren ( in deze vorm dus 1 dagdeel). Dat weet je allemaal van te voren en heb je er ook graag voorover

Tis immers kei leuk als je paard gekozen is, door knap schietende fotograven

Jullie zijn daar de hele dag geweest voor 8 paarden en voor jullie portfolio (dat is het uitgangspunt) + nabewerken komt dat dus +/- op dezelfde tijd uit als de eigenaren (alleen die doen het voorwerk

Iedereen is heel enthousiast naar het nawerk, het resultaat en natuurlijk ook erg benieuwd of er iets voor jullie portfolio tussen zit

Hoe langer het duurt, hoe minder enthousiast, sorry

Voor mij is het zelfs zo (dat als ik een betaalde shoot wil) ik dus ookal "beredeneer" wie ons hier wel/niet op de hoogte heeft gehouden. Want ook een onbetaalde shoot klant is menselijk, nieuwsgierig, benieuwd en als ik niets hoor, vind ik dat niet erg klantvriendelijk

En dan kunnen sommige eigenaren hier de schuld bij zichzelf zoeken dat ze te ongeduldig oid zijn maar het is en blijft gewoon een wisselwerking...
Al was het maar 1 foto

sorry maar dat is mijn (misschien ouderwetse) mening