Speciale paarden Fotomeeting - Lommelse Sahara

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:19

Yvettee schreef:
Sorry maar ik vind dit een beetje een rare opmerking.. Ja jullie hebben er tijd ingestoken. (wassen en halve dagdeel daar zijn)
Maar wij fotografen zijn daar de hele dag geweest plus wij moeten nog alle foto's nabewerken... (rond de 10-15 min per foto en als er veel storends op de achtergrond is nog wel langer)
Als je snel je foto's wilt hebben ben ik van mening dat je een betaalde shoot moet boeken, want ja dan mag je inderdaad verwachten dat je de foto's op korte termijn krijgt. (vandaar dat het ook langer duurt want mijn betalende klanten krijgen nu eenmaal voorrang) Ik zou niet willen weten wat je normaal voor deze foto's kwijt zou zijn (van alle fotografen bij elkaar opgeteld)

Dat kun je een rare opmerking vinden maar ik ben wel eerlijk :j
Er zijn hier maar een paar fotograven, die ons op de hoogte hebben gehouden de afgelopen weken van het waarom. Nogmaals allemaal begrijpelijk :j Dat is het (drukke) leven...
Alleen is en blijft het een kwestie van plannen Y;(

Als je gaat kijken per paard, is het wassen + tuig schoonmaken + sommige (ikke dan niet) een flink eind rijden voor in totaal 1 uur fotograveren ( in deze vorm dus 1 dagdeel). Dat weet je allemaal van te voren en heb je er ook graag voorover _/-\o_
Tis immers kei leuk als je paard gekozen is, door knap schietende fotograven +:)+

Jullie zijn daar de hele dag geweest voor 8 paarden en voor jullie portfolio (dat is het uitgangspunt) + nabewerken komt dat dus +/- op dezelfde tijd uit als de eigenaren (alleen die doen het voorwerk :)* en jullie het nawerk :)* !)

Iedereen is heel enthousiast naar het nawerk, het resultaat en natuurlijk ook erg benieuwd of er iets voor jullie portfolio tussen zit :oo !!!!
Hoe langer het duurt, hoe minder enthousiast, sorry Y;(
Voor mij is het zelfs zo (dat als ik een betaalde shoot wil) ik dus ookal "beredeneer" wie ons hier wel/niet op de hoogte heeft gehouden. Want ook een onbetaalde shoot klant is menselijk, nieuwsgierig, benieuwd en als ik niets hoor, vind ik dat niet erg klantvriendelijk :o

En dan kunnen sommige eigenaren hier de schuld bij zichzelf zoeken dat ze te ongeduldig oid zijn maar het is en blijft gewoon een wisselwerking...
Al was het maar 1 foto ;)
sorry maar dat is mijn (misschien ouderwetse) mening :o

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:21

:oo oh, die laatste foto van Bandit :wow: !!!
Echt een leuke foto, zeg! Snap dat je kamer een fotoparadijs wordt := _O- :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:29

Evelienepien schreef:
Yvettee schreef:
Sorry maar ik vind dit een beetje een rare opmerking.. Ja jullie hebben er tijd ingestoken. (wassen en halve dagdeel daar zijn)
Maar wij fotografen zijn daar de hele dag geweest plus wij moeten nog alle foto's nabewerken... (rond de 10-15 min per foto en als er veel storends op de achtergrond is nog wel langer)
Als je snel je foto's wilt hebben ben ik van mening dat je een betaalde shoot moet boeken, want ja dan mag je inderdaad verwachten dat je de foto's op korte termijn krijgt. (vandaar dat het ook langer duurt want mijn betalende klanten krijgen nu eenmaal voorrang) Ik zou niet willen weten wat je normaal voor deze foto's kwijt zou zijn (van alle fotografen bij elkaar opgeteld)

Er zijn hier maar een paar fotograven, die ons op de hoogte hebben gehouden de afgelopen weken van het waarom. Nogmaals allemaal begrijpelijk :j Dat is het (drukke) leven...

Als je gaat kijken per paard, is het wassen + tuig schoonmaken + sommige (ikke dan niet) een flink eind rijden voor in totaal 1 uur fotograveren ( in deze vorm dus 1 dagdeel). Dat weet je allemaal van te voren en heb je er ook graag voorover _/-\o_
Tis immers kei leuk als je paard gekozen is, door knap schietende fotograven +:)+

Jullie zijn daar de hele dag geweest voor 8 paarden en voor jullie portfolio (dat is het uitgangspunt) + nabewerken komt dat dus +/- op dezelfde tijd uit als de eigenaren (alleen die doen het voorwerk :)* en jullie het nawerk :)* !)

Iedereen is heel enthousiast naar het nawerk, het resultaat en natuurlijk ook erg benieuwd of er iets voor jullie portfolio tussen zit :oo !!!!
Voor mij is het zelfs zo (dat als ik een betaalde shoot wil) ik dus ookal "beredeneer" wie ons hier wel/niet op de hoogte heeft gehouden. Want ook een onbetaalde shoot klant is menselijk, nieuwsgierig, benieuwd en als ik niets hoor, vind ik dat niet erg klantvriendelijk :o

En dan kunnen sommige eigenaren hier de schuld bij zichzelf zoeken dat ze te ongeduldig oid zijn maar het is en blijft gewoon een wisselwerking...

Hier wil ik even op reageren.
Ik ben vaak als fotograaf geweest en een aantal keer met model (waaronder een spierwitte die zich niet wit houdt). Als fotograaf kost het me toch echt zo'n 3/4x meer tijd dan als model. Als model ben je de dag ervoor een paar uur (3-5) aan het wassen, poetsen, etc. + reistijd + dagdeel maar als fotograaf heb je reistijd + hele dag + 5-10 foto's x 10/15min x 8/10 modellen = 7 tot 27 uur bezig met foto's nabewerken. Dus laten we gemiddeld zo'n 20 uur zeggen. En dan hebben we nog niet de foto's die extra tijd kosten ivm storende objecten/lastige touwtjes wegwerken erbij gerekend. ;)
Edit: Ik vergeet het importeren en uitzoeken van de foto's nog. Tel er nog maar 5 uur bij op :j
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 07-07-13 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:32

Evelienepien schreef:
Yvettee schreef:

Sorry hoor... Maar wij besteden er echt wel veel meer werk aan dan jij volgens mij denkt..
Ik vind het echt een hele rare reactie.. Op deze manier heb ik bijna al geen zin meer om aan de foto's te beginnen..
En ik heb al een tijdje geleden aangegeven dat ik erg weinig tijd heb op het moment.. Dus ja ik heb jullie op de hoogte gehouden

En dan nog iets. Hoe zou jij het vinden als je van mij een betaalde klant zou zijn en zou zien dat ik foto's van een meeting voorrang zou geven.. Komt niet heel serieus over hea..

Ik vind het erg ondankbaar sorry ik kan er niks anders van maken..

@ Madelon: Amen! Helemaal mee eens. Ik heb ook eens een fotoshoot van mijn verzorgpaardjes laten maken, veel tijd in gestoken. Wit paard wassen, bijpassende kleren zoeken, halster etc. Maar de foto's nabewerken kost veeeeel meer tijd.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:35

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:57

Als jullie mijn mening zo raar vinden en ons op de hoogte gehouden hebben waarom voelen jullie je dan aangesproken / aangevallen? dat hoeft toch helemaal niet (het geld toch immers niet voor jezelf?) :n

Tuurlijk gaan betaalde shoots, werk, vakantie gaan, school ed voor...alleen ben ik toch van mening dat er met zoiets dus vrijwillig niet wil zeggen vrijblijvend...en blijft het een kwestie van tijdsindeling...

Maar sorry dat ik een andere mening heb en dat je het als ondankbaar voelt Y;(

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:59

Laten we het leuk houden jongens!
De foto's komen vanzelf binnen druppelen maar de fotografen moeten het inderdaad niet vergeten :) Ik weet als geen ander hoeveel werk het is. :))

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:04

Madelon: wat een mooie kleur achtergrond hebben ze <3
en die ene, dat ik z'n oren vast hield :roll: := _O- ! en gelukkig hielp het en hield ie ze erna wel an voren *\%/* Kei mooi!
Thanks _/-\o_

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:20

Omdat je dingen zegt die niet kloppen.. Dat wij er volgens jou helemaal niet zoveel tijd aan besteden en dat je het raar vind dat we deze foto's niet even afmaken en niet klantvriendelijk zijn..
Maargoed ik heb geen zin om hier nog energie in te gaan steken. Ik heb nog genoeg te doen.
Ik weet alleen een ding wel zeker, en dat is dat ik opeens ook een stuk minder zin heb om aan de foto's te gaan beginnen
Erg jammer allemaal.
En nu ga ik er ook niet meer op reageren, als je een discussie wilt voeren doe je dat maar via pb

Anoniem

Re: Speciale paarden Fotomeeting - Lommelse Sahara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:17

Dit was echt niet mijn bedoeling jongens, ik vroeg het mij gewoon af :|

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 01:12

Madelon bedankt hoor en pres was gewoon niet meewerkend bij jou.
Ook ik heb het nergens verkeerd bedoeld
Sorry als het zo overkomt :)
Ik ben iedereen enorm dankbaar haha

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:06

Ik krijg van deze zeurberichten echt geen zin meer om fotos te bewerken... Sorry, ik kan er niks aan doen. Maar voor mij is de lol wel een 'klein' beetje verpest. Zowel nu in het topic als op de meeting zelf. Vanzelfsprekend dat ik met deze fotos dan ook als laatste aan de slag ga :) Maar, al het andere werk is nu af dus ze komen binnenkort wel :)

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:53

nou ik gooi er nog een foto van mij in :) , want ja hier vind k mezelf echt wel leuk op staan ( en dat komt niet vaak voor haha )

Afbeelding

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:01

Leuk joh :)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:18

Je staat er idd mooi op en Bandit ook +:)+
Knap stel _/-\o_

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:10

SSDesign schreef:
Ik krijg van deze zeurberichten echt geen zin meer om fotos te bewerken... Sorry, ik kan er niks aan doen. Maar voor mij is de lol wel een 'klein' beetje verpest. Zowel nu in het topic als op de meeting zelf. Vanzelfsprekend dat ik met deze fotos dan ook als laatste aan de slag ga :) Maar, al het andere werk is nu af dus ze komen binnenkort wel :)

ik hoop niet dat de fotografen (ik qoute susan even :D maar doel op jullie allen) vinden dat ik zeurberichten geef terwijl ze zeer zeker goed bedoeld waren?
En niet om te zeuren?

Ik heb je foto's al ontvangen susan en was er heel erg blij mee :D
Zit nu met smart gewoon op de rest te wachten.

ik weet hoeveel werk het is :D
Groetjes fabs

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:32

Guillermo is klaar en doorgestuurd.. Aan de foto's van Present bezig :)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:08

Evi :oo Thanks *\o/*
Vind ze erg mooi en het is moeilijk om een keuze te maken :o
Dus je hoort nog van me! Ben er erg iig blij mee +:)+

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:21

owwww spannend :D
cant wait to see hahaha

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:57

Normaal gezien heb je de link in je mailbox ontvangen Fabienne :D

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:43

Nog niet :( zal zo nog eens kijken :)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:51

Evi ze zijn nog niet binnen helaas.
Lotte van jou ook niet :(

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:05

Foto's zijn allemaal doorgestuurd!

Mocht er nog iemand geen mailtje ontvangen hebben van mij graag een seintje. :)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:16

Nu wel ontvangen evi thnx zal asap antwoorden

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:42

De foto's van Dice ook doorgestuurd :) Nu bezig met die van Akin.

Afbeelding