Fotomeeting paarden, Januari!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Its_Juliaa

Re: Fotomeeting paarden, Januari!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:07

Bij mij valt er ook over te praten de prijzen. Er komt altijd wel een goede prijs uitmet overleg denkik :)

Verder ga ik mee met de reacties hier boven ;)

Ik zal nog even op die foto van spook me copy zetten.

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:01

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 16:05

Is het een idee om een vaste prijs per digitaal bestand te nemen voor iedereen.
Ik dacht dan aan 5 euro per digitaal bestand, dat is toch wel redelijk aangezien het een meeting was!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:08

Nee. Ik heb mijn eigen prijzen en ga die absoluut niet veranderen. De fotografen zijn allemaal 'eigen baas' van hun 'eigen bedrijfje' en kiezen dus zelf te prijzen. Ik wil altijd overleggen met modellen maar ik ga niet mijn prijzen hiervoor veranderen. Afdrukjes kosten bij mij trouwens helemaal niet zoveel.

€5,- is trouwens belachelijk weinig voor een origineel digitaal bestand. De klant kan er daarna alles mee doen, op internet zetten/afdrukken alles. Daar mag je echt wel een flink bedag voor vragen.

Meetings zijn er voor fotografen he, niet voor modellen. Het wat om het portfolio van fotografen wat uitgebreid moet worden, en in ruil daarvoor krijgen de modellen wat foto's op klein formaat. Normaal zouden ze aan zoveel foto's van verschillende fotografen honderden euro's kwijt zijn.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:36

Daar heb je je punt ja....

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:46

Meetingen zijn niet alleen voor fotografen, maar ook voor modellen.
Als je betaald voor de shoot krijg je meestal sowieso een aantal zonder logo, nu hebben we niets zonder logo en betekend dat we rond de 15-20€ per foto die wij graag zonder logo willen moeten betalen, dan ben je nog meer kwijt, dan dat je zou betalen voor de shoot aangezien je er dan een paar bij krijgt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:02

Tijdens een betaalde fotoshoot krijg je over het algemeen géén foto's zonder logo. Verwar jij ze niet met afdrukjes?
Bij een gewone shoot (neem gemiddeld even €50,-) betaal je een bedrag waar je meestal zo'n 20 foto's in klein formaat met logo voor krijgt. Eventueel met een afdrukje erbij. Je hebt nu 100 foto's. Dat is dus waar je eigenlijk ook 5 x €50,- voor zou kunnen betalen.
Meetings zijn niet bedoeld als 'gratis foto's voor modellen die geen shoot willen betalen'.
Laatst bijgewerkt door Marit op 14-05-13 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:02

Maybritt90 schreef:
Meetingen zijn niet alleen voor fotografen, maar ook voor modellen.
Als je betaald voor de shoot krijg je meestal sowieso een aantal zonder logo, nu hebben we niets zonder logo en betekend dat we rond de 15-20€ per foto die wij graag zonder logo willen moeten betalen, dan ben je nog meer kwijt, dan dat je zou betalen voor de shoot aangezien je er dan een paar bij krijgt

Meetingen worden wel georganiseerd voor de fotografen. Het gaat erom dat fotografen kunnen oefenen, portfolio uitbreiden, reclame etc.
Modellen die profiteren daar onwijs van omdat ze ontzettend veel foto's krijgen van hun paard/pony.
Dus tuurlijk hebben beide partijen er profijt van, maar het is voornamelijk voor de fotografen.

Modellen die meetings organiseren 'omdat ze leuke foto's van hun pony willen' is eigenlijk ook not done op bokt en er zijn daar al heel wat discussies over geweest.
Fotografen 'horen' zo'n meeting op te zetten.

Ik geef geen foto's zonder logo?
(Misschien alleen aan beste vriendinnen waarvan ik weet dat ze er geen misbruik van maken en het voor hunzelf houden)

En een digitaal bestand is ook wel gelijk een bestand met een heel bereik. Deze bestanden kunnen óveral gebruikt worden. Op internet, op facebook, ze kunnen afgedrukt worden van klein tot canvas, er kan misbruik van gemaakt worden, ze kunnen bewerkt worden.
En dan heb je als 'fotograaf' van die foto NIKS meer te zeggen, wantja.. bewijs jij maar eens dat die foto van jou is.

Modellen kunnen er ook voor kiezen om afdrukjes te bestellen bij fotografen van bijv. 10x15 oid. Dan is er best te onderhandelen over de prijs :)

Maar €5,- voor een digitaal bestand.. :n

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:17

Ik ben volgensmij gewoon spotgoedkoop...7,50 voor een digitaal bestand...maarja!
Bezorg mensen liever een leuke foto op de muur dan aan de rechten denken...
(kan altijd bewijzen dat een foto van mij is namelijk, heb er een serie van op groot formaat...)

Een fotograaf blijft ALTIJD eigenaar van de foto, tenzij deze de rechten verkocht heeft!
(en dat is niet door een digitaal bestand te leveren)
Een regel bij mij is ook dat alleen de webformaatjes met logo op internet etc. mogen.

Maargoed :)
het is wel duidelijk, modellen moeten gewoon per fotograaf nabestellen met die prijzen!:)

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:25

Marit schreef:
Tijdens een betaalde fotoshoot krijg je over het algemeen géén foto's zonder logo. Verwar jij ze niet met afdrukjes?
Bij een gewone shoot (neem gemiddeld even €50,-) betaal je een bedrag waar je meestal zo'n 20 foto's in klein formaat met logo voor krijgt. Eventueel met een afdrukje erbij. Je hebt nu 100 foto's. Dat is dus waar je eigenlijk ook 5 x €50,- voor zou kunnen betalen.
Meetings zijn niet bedoeld als 'gratis foto's voor modellen die geen shoot willen betalen'.

Ik hoef ook geen gratis foto's , maar voor een prijs van 20€ bestel ik hooguit 3-4 foto's, terwijl ik bij een prijs van 5-10€ al veel meer foto's en dus verschillende fotografen zal bestellen.
Ik ben gewoon van mening dat je bij een meeting, wel wat meer naar elkaar toe kan komen. Ik vraag niet om gratis foto's, maar om een wat lagere prijs doordat dit een meeting was.
Bij vorige meetings lagen de prijzen rond de 8€ en van sommige fotografen (geheel vrijwillig) kreeg je er 1 zonder logo.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:17

Vergeet niet dat fotografen kosten maken (reiskosten, apparatuur, tijd) en die moeten we terug verdienen. Aangezien meetings gratis zijn is de enige manier om überhaupt geen verlies te maken nabestellingen te krijgen. Een paar afdrukjes zijn nog niet eens genoeg om de reiskosten alleen al te dekken. Als ik een paar meetings achter elkaar alleen maar verlies maak moet ik meetings gaan afzeggen. Daarom vragen fotografen geldbedragen voor nabestellingen. Júíst bij meetings.

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:39

Fotograaf - Boktnaam - Site

-XiaoNa - XiiaaooNaa - http://www.xinashots-albums.weebly.com (hoofdstie: http://www.xina-shots.weebly.com )
- Chernique - Chernique - http://www.cherniquefotografie.nl (copyright op foto's: CherniqueFotografie)
- MHilarius - Marit - http://www.mhilariusfotografie.nl
--Sanne - Sanne_com - http://www.sa-dyoshots.com
- Nathalie Meijer - meijer1990 - Geen website (eigen die actief is) Voor prijzen of vragen kun je de foto's doorsturen en maak ik een prijsje.
- Julia -Its_Juliaa - www.juliavianenfotografie.nl of www.facebook.com/juliavianenfotografie .

Mijn prijzen staan niet op mijn site, maar het is €7,50 per foto. Als je meerdere foto's besteld krijg je ook nog korting, maar daar moet je maar even over pb'en.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:48

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:56

Leuk.

Zijn er andere die ook topics van openen? Ben benieuwd wat jullie mooi vinden van alle fotografen

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:50

tadaa!!!

[ITP] Evy @ fotomeeting Meijendel.

Ik kreeg de foto`s van MHilarius en Chernique er echt niet op. Sorry! En ook jullie hadden foto`s die ik er graag bij had willen zetten. Misschien kan ik ze nog uploaden via mijnalbum en kan ik ze er later nog plaatsen. Ik heb ook de websites van de fotografen indien mogelijk vermeld. Is dat goed?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:58

Merel_Brit schreef:
tadaa!!!

[ITP] Evy @ fotomeeting Meijendel.

Ik kreeg de foto`s van MHilarius en Chernique er echt niet op. Sorry! En ook jullie hadden foto`s die ik er graag bij had willen zetten. Misschien kan ik ze nog uploaden via mijnalbum en kan ik ze er later nog plaatsen. Ik heb ook de websites van de fotografen indien mogelijk vermeld. Is dat goed?

Leuk dat je een topic hebt gemaakt :)
Maar huh.. hoe kan dat nou? -O-

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:05

Ik weet het niet...ik kreeg heel de tijd de melding dat hij aan de foto geen afmetingen kon toekennen. Toen heb ik geporbeerd om de instellingen van photobucket aan te passen zodat het formaat kleiner zichtbaar zou zijn maar dat hielp ook niets. Na 4 dagen proberen heb ik het ook wel een beetje opgegeven. Ik kan ze ook zelf uploaden naar mijnalbum maar daar gaat de kwaliteit zo idioot van achteruit.

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:33

Ik heb volgende week vakantie en ga dan een topic openen, helaas heeft m'n vriend een schouderblessure en moet hij vanaf nu 4 weken op rust :-(

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 19:02

Hebben de modellen hun nabestelling gedaan bij iedereen? :)
(even benieuwd of ik nog wat kan verwachten of niet)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:16

Ik nog niet, joy staat momenteel slecht.. ze heeft een stuk kalk door haar diepe buigpees.
Dat is alleen met een operatie te verwijderen, als het dan teminste te verwijderen is.
Als de rust weer een beetje terug is ga ik foto's bestellen als ik daar tijd voor heb.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:26

smurffie schreef:
Ik nog niet, joy staat momenteel slecht.. ze heeft een stuk kalk door haar diepe buigpees.
Dat is alleen met een operatie te verwijderen, als het dan teminste te verwijderen is.
Als de rust weer een beetje terug is ga ik foto's bestellen als ik daar tijd voor heb.

Oh wat erg..
Sterkte :(:)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:32

Sterkte! -O-

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:06

Ik heb ook nog niet besteld

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 21:15

smurffie schreef:

Wat vervelend!! Beterschap&Sterkte!!

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:58

Stekte. Wanneer weet je met of er vooruitgang in zit?