maratjesammy schreef:Ik had het schema bekeken maar weet nie zo goed voor wie ik nou inval.
Ik heb trouwens zelf een vergunnings label.
Je bent in plaats van Pintado, de middaggroep geloof ik.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blingh schreef:Ik heb nu 2 meetings gehad, de 1e ben ik er niet eens opgestapt omdat ik niet durfde en met de 2de ben ik er wel opgeweest en was ik mijn cap vergeten. Het was dat we op een strand waren en ik een pokke end terug zou moeten lopen voor die cap maar ik heb dat ding altijd op![]()
Ik weet ook niet of het rijfoto`s gaan worden. Als ik niet los durf pakt Monique me aan de longeerlijn, ik zie het wel
Citaat:Waar je aan moet denken als model
Om vooraf te doen:
- Je paard wassen/poetsen. Laat wit ook echt wit zijn, zorg dat er geen mestvlekken zichtbaar zijn e.d.
- Je paard toiletteren. Wanneer je wilt vlechten, doe dit dan ook netjes. Lukt het je niet netjes? Laat dan de manen liever los. Heeft je paard mooie lange manen? Houd ze dan ook los, bij voorkeur steil, dus geen krullen door vlechten.
- Zien waar je paard op reageert. Doet hij de oortjes naar voren op een hinnik? Of werkt een plastic zakje beter?
- Tuig poetsen. Niet alleen het paard, maar ook het tuig moet netjes en passend zijn. Heb je geen passend tuig? Vraag even rond, wellicht is er iemand die iets mee kan nemen.
- Bedenk op tijd je setje. Match de kleuren met je paard en gebruik niet te veel drukke kleuren. Bij voorkeur neutrale kleuren, zoals blauw, groen, rood en zwart.
- Route uitstippelen en er voor zorgen dat je ruim op tijd aanwezig bent.
Niet vergeten mee te nemen:
- Longeerlijn, bij voorkeur een zwarte.
- Longeerzweep, is je paard van nature sloom? Neem een zweep mee voor de actiefotos. Of je hem gebruikt kun je altijd later nog bepalen.
- Hengstenketting (wanneer je deze niet hebt, fotografen hebben deze vaak ook te leen)
- Zwart halstertouw
- Je tuig, zadel & hoofdstel etc.
- Dingen waar je paard van opkijkt.
- Eventueel een beloning voor je paard.
- Touwhalster wanneer je dit hebt. Wil je actiefotos, maar je paard niet helemaal los zetten? Een touwhalster is gemakkelijk weg te werken! Ook deze kun je vast lenen als je die zelf niet hebt.
Een derde persoon erbij is altijd makkelijk. Voor de fotografen om bijvoorbeeld een reflectiescherm vast te houden en ook om jou te assisteren.
Robijntjah schreef:Uit veiligheidsoverwegingen sluit ik me met de rijfoto's bij fabske aan en blijf bij haar in de buurt en het worden dus geen (geplande) race foto's!
Dit in verband met een terugval van mijn getraumatiseerde paard! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor!
Robijntjah schreef:Nou ik mag op het moment blij zijn als ik er een ontspannen drafje uit kan persen, ik zie het wel, gaat het niet dan gaat het niet!
Marjoow schreef:Iedereen bepaalt zelf hoe ver zij gaat met haar paard. Dat gaan wij niet beslissen
Daarbij, wil ik even aan de fotografen vragen, níet pushen om caps af te laten. Ik snap dat dit misschien mooier is voor de foto maar ik vind dat de modellen zélf bepalen of er een cap op gaat of niet. Als dat wel zo is, ga dan niet lopen zeuren met "Zonder cap is mooier" blablabla.... Cap is veiligheid en veiligheid gaat voor
Heb me hier een vorige meeting best aan geërgerd
![]()
Westernmodellen: Een echte westernhoed is altijd een leuk extraatje, al is het enkel voor portretfoto's! Misschien dat jullie dus een hoed mee kunnen nemen??
_Daniella schreef:Marjoow schreef:Iedereen bepaalt zelf hoe ver zij gaat met haar paard. Dat gaan wij niet beslissen
Daarbij, wil ik even aan de fotografen vragen, níet pushen om caps af te laten. Ik snap dat dit misschien mooier is voor de foto maar ik vind dat de modellen zélf bepalen of er een cap op gaat of niet. Als dat wel zo is, ga dan niet lopen zeuren met "Zonder cap is mooier" blablabla.... Cap is veiligheid en veiligheid gaat voor
Heb me hier een vorige meeting best aan geërgerd
![]()
Westernmodellen: Een echte westernhoed is altijd een leuk extraatje, al is het enkel voor portretfoto's! Misschien dat jullie dus een hoed mee kunnen nemen??
Heb je dat ooit meegemaakt dan dat dat werd gedaan?
Kan me dat bijna niet voorstellen
Ik juich het alleen maar toe.