Overigens zie ik dat de facebook filters de fotokwaliteit wel erg naar beneden vissen, dus ik ga ze ook gewoon uploaden via imageshack en op het forum zetten zodat ze vanaf daar opgeslagen kunnen worden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leo schreef:Enn alweer begonnen met Piropo.
Ik merk dat ik nog flink moet oefenen met schimmels.
cloris schreef:BrankaZ schreef:Een jaar of wat geleden had ik Frío mee naar Drenthe en kwam Hilda Koopmans hem op de foto zetten. Zij kwam 's avonds nog een keer en constateerde dat ze schimmels in het vervolg beter bij zonsondergang kon fotograferen.
Zeker met volle zon is de kans op een overbelicht paard erg groot. Frío is trouwens nog witter dan Piropo (als ik hem gewassen heb).
Piropo is NIET wit... hij is zilver en dat is toch wel een flink verschil hoor.
Myca schreef:@cloris. Ik denk ook niet dat je hier moet lezen als wit, qua kleur paard, maar licht en glanzend, dus gevoelig voor overbelichting.
Dat vraagt foto-technisch gezien weer een andere om dat goed op de plaat te krijgen.
Ik ken dit fenomeen in mijn werk ook en ik weet dat dit een uitdaging kan zijn.
paardjes123 schreef:Cloris is hij dan een schimmel met silver? Ik wist niet dat hij silver was, dus dacht zoek het ff op, maar word er niet zoveel wijzer van. Vererfd hij wel schimmel door? Wat is zijn basiskleur dan?
http://www.bokt.nl/wiki/Silver
Leo schreef:Nou op de goede gok ben ik de foto's aan het uploaden en op facebook aan het zetten... Nog een aantal foto's beeldschermen blijven allemaal een flink verschil aangeven, maar dan alleen met Casje en Twister.Willen jullie aangeven of het bij jullie een vreemde kleur heeft? Dan kan ik het nog even proberen te fixen.