Wow wat een prachtige foto's iedereen!! Suuuuuuperknap echt ontzettend mooi gedaan! Ik herken mezelf echt niet meer terug! Alle foto's zijn echt geweldig, van iedereen! Ja voeg me maar toe op facebook, als je me niet kunt vinden stuur maar een pb dan kan ik de link geven! Bedankt allemaal voor de prachtige foto's en de gezellige dag, dit was het kleumen zeker waard!!
showteam
Geplaatst: 22-12-14 00:23
Heel tof gedaan iedereen zeg! Super mooie foto's geworden
Echt gaaf allemaal! Ik ben vanalles aan het uitproberen in photoshop.. Weet iemand hoe dat zit met copyright, als je een achtergrond of object van internet in je foto gebruikt?
Killyenn
Geplaatst: 22-12-14 13:35
Hangt er van af wat je gebruikt Je mag überhaupt niet zomaar foto's pakken, dan moet je voor stockphotos gaan. Sommige mag je gewoon gebruiken, voor sommige moet je hun naam bij of op de foto zetten. Verkopen mag meestal niet als je stockphotos gebruikt. Nou ben ik wel benieuwd wat je aan het creëren bent dan
Artocreas
Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.
Geplaatst: 22-12-14 13:36
Ja, je mag niet zomaar afbeeldingen van google gebruiken. Maar zogenaamde 'stockphotos' mogen wel, dat zijn rechtenvrije foto's. Maar vaak mag je die alleen non-commercieel gebruiken of moet je de site erbij zetten als je je bewerking ergens plaatst. Er zijn zat stockphoto-sites, google maar eens. Ik gebruik zelf altijd deviantART.com onder de sectie 'resources & stock images' (Linkje). Daar staat onder de foto vaak voor welke doeleinden het gebruikt mag worden etc, daar moet je dan dus wel even op letten.
Edit: oeps, iemand was me voor. Ik ben inderdaad ook benieuwd wat je aan het maken bent!
Manou_xxx
Geplaatst: 22-12-14 13:46
Aha, dankje! Ik wist indd wel dat je natuurlijk niet zomaar foto's van internet in je eigen foto's mag gebruiken, maar zie vaak wel dat fotografen iets van een achtergrond aanpassing oid in hun foto's gebruiken en dan schrijven dat ze die van internet hebben als je ernaar vraagt.. Vandaar
Verwacht trouwens maar niet teveel hoor haha, ben nog niet zo geweldig met photoshop
Artocreas
Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.
Kon niet kiezen tussen vuur en rook, dus dan maar allebei
minikatje
Geplaatst: 22-12-14 17:13
hamsterfan
Geplaatst: 22-12-14 17:16
Oeh gaaf allemaal! Ik probeerde gister heel simpel een foto te uploaden via Flickr, tinypic en facebook maar hij pakte geen van alle Dus hierbij de hair flip;