Bagheera_206 schreef:_Femkee schreef:Ik had vandaag een middagje vrij, dus heb een lange tijd aan de foto's gewerkt. Volgens mij ben ik er nu ook al wel aardig doorheen

Ben alleen nog niet helemaal tevreden over de foto's onder het zadel en cross foto's, vaak is de achtergrond ook scherp of zelfs scherper.. maar misschien dat dit ook een kwestie van oefenen is?
Staan je voorbeelden op het forum? Wat waren je instellingen? Als je camera gewoon op AI SERVO en middelste punt stond en je bleef knop half ingedrukt houden tijdens het "volgen" en je drukte af en toe door dan zou hij gewoon scherp moeten zijn hoor.

Als achtergrond scherper is dan paard betekent dat je camera op achtergrond ipv paard heeft scherpgesteld. En als paard en achtergrond scherp is dan ben je niet ver genoeg ingezoomd of staat je diafragma niet wijd genoeg open om de achtergrond te vervagen.

Nee, ze staan nog niet op het forum en ik heb even bij instellingen gekeken.
Bij deze foto bijvoorbeeld: Je ziet dat de achtergrond scherper is dan het paard http://img854.imageshack.us/img854/1750/dsc03304e.jpg
De instellingen waren: f4.0, 1/2000 en iso200
LynnDenise schreef:Of het paard te dicht bij de achtergrond? Je ziet het ook bij mijn crossfotos
Dat ook ja, ik denk dat ik sowieso helemaal in moet zoemen, volgens mij had ik dat toen niet gedaan.. Want als ik ook kijk naar de foto's als het paard dichterbij was, die zijn beter gelukt. Het was ook een dag vol informatie en tips, die ik door de vele info en snel foto's maken van, met name onder het zadel, nog niet helemaal heb kunnen benutten
Maargoed, dat weet ik voor de volgende keer als ik foto's ga maken. Gewoon veel oefenen
Portret foto's ben ik wel tevreden over, al willen de fries en het zwarte paard soms wel een tikkeltje overbelicht zijn.