[P] Fotomeeting Limburg BE

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:58

Er zijn 8-9 modellen tot nu to afhangend of @spatter beide paarden mee neemt of 1tje. Dat 'valt nog mee' maar is natuurlijk nogal veel om voor fotografen uitgebreid op de foto te zetten denk ik?

Vind het wel een goed idee mits de fotografen het natuurlijk willen?
Ik kan toch voor- en namiddag , de locatie is 30 min rijden voor mij.

Dan kunnen we evt onder de modellen ook regelen om eten te voorzien ? Voor de fotografen , omdat ze dan een hele dag willen blijven ?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:03

idd kaat! ik kan ook de hele dag en zou het niet erg vinden om alles te regelen om ginder een picknick te organseren die we dan met de modellen betalen? :D

chimello

Re: [P] Fotomeeting Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:32

Ik kan mn paardgeen hele dag op de trailer laten staan :o we kunnen gewoon deze modellen aanhouden? Ik vind het niet erg wat ik verder fotografeer hoor, hoef niet perse speciale kleurtjes die kan ik thuis toch altijd fotograferen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:34

maar dit zijn te veel modellen en dan moeten er mensen afvallen. Wie in de voormiddag ana de beurt is kan daarna ook gewoon weg en wie in de nmiddag aan de beurt is hoeft er met zijn paardne toch niet in de voormiddg te zijn? :) Ik dnek dt niemand het diervriendelijk vind om paarden hele dag op trailer te laten :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:37

Het is altijd goed om een paar modellen als reserve te houden. Uit ervaring weet ik dat er in de laatste week altijd nog modellen afzeggen.
Maar inderdaad, als model hoef je niet de hele dag te blijven.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:39

Maar ik fotografeer ook, hoe werkt dat dan? En dan moeten we nu al filteren met modellen. Ik heb er 2 opgegeven maar ik hoef ze niet beide mee te nemen, gewoon eentje per persoon kiezen dan zijn er al minder.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:42

Je fotografeert en hebt paarden mee?

In principe is het zo dat je als fotograaf de hele dag blijft en dus alle modellen voor je beeld krijgt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:43

als iedereen maar 1 paard mee neemt zijn er nog 9, wie beslist er dan n hoe word het beslist wie niet mee mag?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:44

Normaal gezien stemmen fotografen op de paarden. Degenen die niet binnen het aantal paarden valt dat mee kan, komt op de reserve lijst te staan, voor wanneer een model zich afmeldt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:45

Maar er fotograferen er meer die ook een paard meenemen toch? Als ik Sansa bv meeneem kan het alleen profiel/portret worden en mss los gooien maar verder niks dan ks fotos van haar snel gedaan, kan ik eventueel makkelijk fotograferen. Moeder kan haar wel bezighouden maar Bones blijft een hengst die kan niet tussen al die paarden blijven staan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:45

dat vind ik dus een jammere manier... Waarom wel fotografen op volgorde van aanmelding en modellen niet? Ik zeg niet dat het zo is, maar voor mijn mening krijgen dan steeds dezelfde mensen een kans?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:46

Op volgorde van aanmelding kan ook.
Ik kan hier later uitgebreider op reageren...

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:54

ik snap jullie reactie, het was dan ook maar een voorstel. Er zijn meerdere fotomeetings die dit idee trouwens wel hanteren.
En ik heb de modellen geteld als iedereen er maar meeneemt ;)

en voor mij apart vind ik het geen probleem dat @chimello haar paard meeneemt, dan gaat zij gewoon als eerste en zet ze daarna haar paard op de trailer , wat zoals ik dat lees, geen probleem blijkt te zijn.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:57

Maar dan is er dus voor in de ochtend een fotograaf minder, wat erg jammer is voor de andere modellen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:58

Hoezo steeds dezelfde? Ik heb een keer een shoot gedaan en dat was de grootste teleurstelling ooit. Ik zou het heel leuk vinden als ik mijn veulen mee kan nemen en een paar foto's van haar en mij samen heb. Ik vind het verder echt helemaal prima wie mee doet, ik fotografeer ze allemaal als het moet :) desnoods korten we de tijd in, als er 7/8 fotografen zijn krikgt iedereen toch een aantal foto's toch? Hoeven er geen 20 te zijn. Kan iedereen een meenemen. Er hoeft exht niet gefilterd te worden op speciaal, ieder paard kan goede foto's maken.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:59

Nja, dat snap ik wel. Is het trouwens zo dat je paard per paard doet of iedere fotograaf met 1 paard begint en dan doorschuift?

Plus als er tegen die tijd verschillende modellen zich afmelden kun je voor degene voor wie dat mogelijk is nog wat spreiden en verdelen,
stel er vallen 2 modellen weg in de namiddag dan schuift alles gewoon kwa tijd op en zijn jullie ook eerder klaar?

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:04

@chimello : @zoe_97 bedoeld dat als je dan een standaard paard hebt zoals iedereen ( bruine warmbloedpaard bv.) die niet of niet veel vd kan of geen ZZ rijdt je niet snel word uitgekozen onder de fotografen en je dus nergens snel mee mag.
Laatst bijgewerkt door x_Kaat_x op 04-12-15 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 14:05

Ik reageer straks ook even tegoei, het lijkt me leuk om eens een meeting te doen met paarden die anders minder snel aan de beurt gaan komen. Dus ofwel stemmen de fotografen, maar dan met bovenstaand in achterhoofd, ofwel op volgorde van aanmelding.

Wat ik fijn zou vinden is een aantal gewone paarden en dan een paar speciale. Dan is er veel diversiteit, zit er iets leuk tussen voor portfolio van fotografen, en hebben de mensen die anders niet gekozen worden weinig kans.
Ik wil ook graag de mensen die het algemene topic gestart zijn wat meer kans geven. Zou niet eerlijk zijn dat zij een oproepje doen, maar alsnog niet kunnen meedoen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:07

Ik kan bv portret als laatste doen als de modellen zich klaarmaken voor rijfotos? Sansa kan alleen portret doen. Prima opgelost dan toch? Dan fotografeer ik gewoon portret mee, valt er niemand weg hoor.
Ik vind variatie ook fijn, maar de kleur maakt me Weinig uit. Ik heb alleen maar speciale kleurtjes om mee te nemen, ik bood Bones alleen aan voor variatie :o

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:09

@chimello voor mij is dat good hoor, ik ben al blij als ik mee zou mogen haha :P zet mij apart dan maar bij het moment dat jij ook met je paard bezig bent als er modellen zijn die het niet leuk vinden dat ze 1 fotograaf minder hebben ;)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:11

Ik heb de pol ook ingevuld, voor mij zijn alle zaterdagen wel OK, zolang ik tijdig verlof kan aanvragen. Voor de zondagen heb ik nog niets ingevuld aangezien de wedstrijddatums nog niet uitgegeven zijn, dus daar ga ik nog eventjes voor afwachten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:12

ik weet nog niet of ik rijfoto's ga kunnen doen :) Olaf is geen makkelijk te rijden paard en als hij nerveus en niet op zijn gemak is stijg ik liever niet op ivm veiligheid :)

Mij maakt het aantal fotografen helemaal niet uit overigens :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:15

Voor de mensen die zich voor beide hebben opgegeven, model & fotograaf, hoe gaan jullie dat dan regelen die dag?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:17

Ik zal iig vrij vragen zodra er een datum is :)

@leverage, ik heb een veulen, doe protret als aller laatste als de rest gaat opzadelen. Dan mis ik niemand bij portret en rijfotos kan ik toch niet doen dus dan fotografeer ik ook gewoon.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:21

Leen, hou je mij op de hoogte als de datum vast ligt? Indien het dan 22 mei is, houd ik er rekening mee in het kiezen van de datum voor de meeting in Averbode ;)