Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_l_amanda_l_ schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En nog een "groepsfotootje":
[ Afbeelding ]

Murosch schreef:Dank je. Ik heb bij sommige foto's wat met blur geklierd, maar ik ben er niet echt tevreden over. Ik heb ze uiteraard ook nog origineel.
 Niet dat ik er veel over weet (geen verstand van al die effectjes), maar zou je de blurren ietsje egaler over laat gaan in het niet "geblurde", dan is het misschien beter? 
 Nu geeft het echt zo'n harde rand..                                                         
. Waar het mij nu met name om ging was kijken vanaf wat voor standpunten ik het paard/mens goed in beeld krijg en hoe om te gaan met de stand van de zon/schaduw. 

Murosch schreef:Jmaar omdat ik (nog) met een kitlens werk kan ik de F-waarde niet lager zetten dan 4 met geluk, dus heb je nooit echt dat het onderwerp eruit springt, tenzij ik echt close-up fotografeer.
 Nou, ik heb een 2.8 portretlens, en die zet ik juíst op f4 om een mooie vage achtergrond te krijgen.. 

)