[P] [N-H] Thema Cowboy's vs Indianen, Bergen en Schoorl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:33

Oké !
Inprincipe gewoon vrij die dag zoals het er nu uitziet , mocht het veranderen hoor je dit uiteraard van me .

Note : ( die foto's met het harnachement zijn niet haar meest mooie foto's hoor ! Was meer om te laten zien wat ik heb :p )

Afbeelding

Edit : kan ook zonder zadel !
Edit edit: is het wel handig met mijn merrie tussen een hengst en een ruin te rijden ? ) :+

Leo

Re: [P] [N-H] Thema Cowboy's vs Indianen, Bergen en Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:46

Leo - Marylon Brouwer - www.marylonbrouwer.nl

Even onder voorbehoud, zie wel wat staan bij die datum. Zijn er al tijden bekend?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:53

Ik meld mij met deze af als fotograaf. Had er veel zin in, maar het is gewoon niet erg handig in combinatie met het thuisfront (bedrijf en dochterlief).

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 22:13

teiger150 schreef:
Citaat:
1. Priscilla – teiger150 – Jack – Tinker (irish Cob) – Bijz: kan enkele VD kunsjes zoals Liggen, blok enz. heeft veel beharing. hoofd: [ Afbeelding ] hele paard: [ Afbeelding ]
2. Famke - Ladykim - Kim - Fries - aparte bewegingen foto hoofd: [ Afbeelding ] foto lichaam: [ Afbeelding ]
3. annelot - Ryon O'malley - Tinker - [ Afbeelding ]
reserve
4.
5.
6.

Indianen paarden.
1. Amy – amybaltus – Bloem – Franse rijpony – Bijz: Super life, kan ook enkele truckjes – Hoofd:[ Afbeelding ] hele lichaam: [ Afbeelding ] Kan niet op gestemd worden.
2. Priscilla – teiger150 – Martje –Fjord – Bijz: kan gereden worden op neckrope, en enkele truckjes Hoofd: [ Afbeelding ] hele paard: [ Afbeelding ]
3. Ambiiee - Whitney - paint - foto hoofd [ Afbeelding ] lichaam: [ Afbeelding ]
reserve
4. Biscuitje / Biscaja / Haflinger (tank met flinke manen) kent enkele VD kunstjes / Hoofd paard/ Lichaam paard
5. Elisa /xElisaSophie / Vally / Quarter Horse/ hoofd paard: [ Afbeelding ] lichaam paard: [ Afbeelding ]
6.

Fotografen
1. KimdeGroot94 - Kim de Groot Fotografie - http://www.kimdegrootfotografie.nl
2. Phiep - Philippine - http://creatingmomentsfotografie.jimdo.com (ovb datum)
3. puppy1128 - Naomi - http://n-joyphotography.weebly.com/
4. love__mandy - Mandy - http://mlkfotografie.weebly.com/
5. Poess91 - Kim - http://www.500px.com/KimGudde
6. Jolliej - Jolanda - http://jolliespictures.weebly.com/
7. xcarlosx- marit - http://www.carlophotography.weebly.com
9. Leo - Marylon Brouwer - www.marylonbrouwer.nl
10. Larissa96 - LMH Photography - https://www.facebook.com/pages/LMH-Phot ... 031?ref=hl
11. MarijtjevdM - Marijtej -
12.

Reserve fotografen

@Leo We wilden in de middag beginnen rond een uur of 1 a 2, hoe lang we bezig zijn weet ik niet pressies. Ik denk dat we zeker wel rond een uur of 4 klaar zijn.

@It_is_me jammer maar wel begrijpelijk!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:15

Oh dat is perfect! In de ochtend kan ik dan naar dat andere, hoef ik niks af te zeggen. :)

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:26

Die tinker hengst ( als k t goed gelezen heb ) is echt enorm gaaf! Maar we moeten ook rekening houden met merries. Ik zou graag veilig zonder zadel op mijn merrietje willen zitten. En als er net eentje hengstig is... Oeii.. Ik wil geen ongelukken krijgen of paardjes die ineens zeggen: de massel ik ga de weide wereld in :wave: :')

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:05

Mijn merrie staat nu namelijk op stal met allemaal "je weet wel " hengsten (ruinen ) . En dat gaat eigenlijk altijd goed , ondanks dat ze spontaan hebgstig wordt soms als ze met ze los staat , we moeten denk ik dus even kijken of het kan in combinatie met de hengst ? Kan namelijk gevaarlijke situaties opleveren

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 12:54

Ik vind dat als de eigenaresse van Ryon O,mally haar hengst in bedwang kan houden, de eigenaresses van merrie's hun dieren ook in bedwang moeten kunnen houden.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:29

Oh ja hoor ze is dan echt niet lastig , is meer dat ik niet wil dat de hengst misschien teveel getriggerd wordt door de evt geur enz .
Die van mij gedraagt zich niet echt anders met een zadel er op , behalve dan als ze los staat met de hengst . Maar lijkt me dat dat niet gaat gebeuren . Ook omdat ze altijd tussen de mannen heeft gestaan en staat zal het niet echt een probleem worden denk ik .

Vroeg me alleen af hoe dit voor de andere merries is , moet gewoon goed opgelet worden . Zeker aangezien er ernstige ongelukken kunnen volgen en dat wil ik voorkomen

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:30

En misschien ook voor de hengst , iets waar we rekening mee moeten houden.

Edit : pris ik zie dar je ook tussen de indianenpaarden staat ? Maar je zei toch dat je niet allebei kunt zijn ?

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 16:31

@Ladykim..... Ik kan inderdaad niet alleen met 2 paarden vandaar dat mario met Jack mee gaat doen en ik met Martje.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:08

teiger150 schreef:
Ik vind dat als de eigenaresse van Ryon O,mally haar hengst in bedwang kan houden, de eigenaresses van merrie's hun dieren ook in bedwang moeten kunnen houden.

Dat vind ik wel weer erg kort door de bocht. Ik denk wel dat iedereen zijn eigen paard in bedwang kan houden, maar dat de ene het kan zegt niets over de ander. Ik heb er overgerins geen problemen mee hengst tussen de merrie's. Maar dan moet idd wel iedereen het vertrouwen. Veiligheid gaat wel voorop!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:25

Hier regelmatig mee gedaan met shoots en ik ga er van uit dat een ieder zijn paard onder controle heeft en rekening houd met elkaar en dus afstand houd van Ryon. In de praktijk heb ik al meerdere onverantwoordelijke paardenhouders mee gemaakt. Dit waren niet alleen merrie houders maar ook mensen met een ruin die denken dat een hengst daar niet op reageerd....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:30

Ik vertrouw mijn merrie ook niet 100% met ruinen, maar dat is ook de reden dat ik niet mee doe met meetings. Ze is gewoon te fel en sterk tussen vreemde paarden en vreemde omgeving. :) En neem aan dat als je twijfelt of je paard geschikt is in een groep dat je niet meedoet met zoiets. Mijn eerdere ervaring met meetings waar hengsten aan meedoen is dat er absoluut geen probleem is, zolang de andere paarden maar op gepaste afstand blijven. :) En iedereen zijn paard onder controle heeft. Hengst, merrie of ruin maakt daarin m.i. niets uit.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:16

Ik meld me bij deze dan af... Whitney zal Ryon never niet iets aan doen, maar heb een merrie die echt chronisch geil is, en ik deze trigger voor haar niet wil. Ze zal dagen erna ontsnappen en door sloten heen gaan bonjouren. Het is nu mooi rustig met haar omdat er niet veel bijzonders op stal meer staat en dat wil ik graag zo houden ...

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:32

Ambiiee schreef:
Ik meld me bij deze dan af... Whitney zal Ryon never niet iets aan doen, maar heb een merrie die echt chronisch geil is, en ik deze trigger voor haar niet wil. Ze zal dagen erna ontsnappen en door sloten heen gaan bonjouren. Het is nu mooi rustig met haar omdat er niet veel bijzonders op stal meer staat en dat wil ik graag zo houden ...

Haha ohw sorry klinkt grappig :')

Die van mij kan ik ook prima in bedwang houden , doet niks geks en ken haar door en door.
Maar zoals hierboven al gezegd wordt controle en afstand is belangrijk , dan komt het helemaal goed .

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:50

Ik denk als we van te voren wat afspraakjes maken. En over goed op letten, dat er vrij weinig kan gebeuren. En er zijn natuurlijk ook regels in de duinen zelf. Zelf heb ik ook een hengst gehad. En die kon prima met merries. Maar! Er moet gewoon op gelet worden. Het zijn wel dieren van heel wat kilo's ;)

Natuurlijk absoluut niet om bang te maken. Maar we moeten wel opletten :j

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:18

Bij deze meld ik me af. Ik wil niet dat het te beladen word dat er een hengst meegaat. Ook vind ik het jammer dat er mensen gaan afzeggen ik gun hen de kans ook op mooie foto's. Ik moet zowiezo nog vrij regelen voor die dag dus dan hoef ik dat niet te gaan doen. Ik blijf het topic wel volgen hoor.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 17:28

Ik en Amy hebben vanmiddag eventjes ge-videochat over de fotomeeting, aangezien we een A-week hebben en elkaar daarom op school niet zien.
@Annelot Bedankt dat u het zo sportief oppakt, we willen u alsnog bedanken dat u zich wilde opgeven want het is een hele eer z'n prachtige hengst als Ryon.
Bij deze kunnen er zich geen hengsten meer opgeven, omdat wij hebben gemerkt dat de andere deelnemers het niet fijn vinden.

Wij leren heel veel van de reactie's en kritiek aangezien we de paardenhouderij opleiding doen, en voor onze opleiding ook veel moeten organiseren.
Ik en Amy zijn verantwoordelijk voor deze fotomeeting dit hebben we dan ook besproken met de boswachter. We hebben ook besproken dat we het schoon en netjes achter laten daarom maken we ook een paar regeltjes. Zodat er in de toekomst meer fotomeetings kunnen worden gehouden in het Schoorlse bos, je hoort tegenwoordig namelijk te vaak dat een meeting is fout gegaan en er daarom op sommige locatie's geen meetings meer mogen worden gehouden.

Nu willen we het ook nog eventjes hebben over honden, veel fotografen nemen vaak honden mee. Ik en Amy hebben hier geen probleem mee zolang ze maar niet te dicht bij de staart/benen van de paarden komen, alleen moeten andere modellen hier ook geen probleem mee hebben. Dan kunnen we afspraken maken wat betreft honden. ;)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 17:36

Jolliej schreef:
teiger150 schreef:

Dat vind ik wel weer erg kort door de bocht. Ik denk wel dat iedereen zijn eigen paard in bedwang kan houden, maar dat de ene het kan zegt niets over de ander. Ik heb er overgerins geen problemen mee hengst tussen de merrie's. Maar dan moet idd wel iedereen het vertrouwen. Veiligheid gaat wel voorop!

Mijn excuses voor de bovenstaande reactie, een vriendin bleef slapen 2 dagen en kon daarom eigenlijk niet echt goed reageren in dit topic. Maar heb toch eventjes snel gereageerd met mijn telefoon wat achteraf niet zo handig is geweest.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:05

Jammergenoeg moeten ook wij ons afmelden, m'n vriendin viert die dag haar verjaardag en ik kan het niet maken om niet te komen, sorry...

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:06

Haha, ow voor mij hoef je de excusses niet aan te bieden hoor :P

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:49

T klinkt ook wel grappig. Vaak lachrn we er ook wel om. Maar de capriolen die zr uithaald als dr hormonen weer omhoog schieten.. ......

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:52

Oh je hoeft niet je excuses aan te bieden hoor , had het ook niet zo bedoelt . Wou gewoon dat iedereen er rekening mee hield , niet dat mensen dat niet doen . Maar gewoon zodat het een leuke dag zou worden

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:38

Staat de datum inmiddels al vast?