[P] Animo fotomeeting Appelbergen? (Glimmen, Groningen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [P] Animo fotomeeting Appelbergen? (Glimmen, Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:05

Zeker weten! :j Je weet waar we wonen, kom vooral gauw eens langs! :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 23:19

Niet om te zeuren hoor, haha, maar als er verder iemand nog iets wil bespreken wat niet gerelateerd is aan de fotomeeting, ff via PB doen :) (dit was niet erg hoor, maar even in het algemeen, om alles overzichtelijk te houden)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:13

Wat leuk een keer zo dichtbij!
Niet om iets te verpesten hoor.. maar bedenk je wel dat je in de appelbergen officieel alleen op de ruiterpaden en algemene wegen mag komen..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 09:04

Daar is over nagedacht, ja ;) Maar ja goed, officieel mogen (volgens mij) wandelaars met honden ook niet op ruiterpaden komen, maar zie ze toch elke keer weer voorbij komen :P Er zal vast wel niet een politieagent in het bos rondlopen die iedereen een bekeuring geeft die verkeerd loopt :p En ach, we zullen het 's morgens doen en het duurt denk ik hooguit 2 uurtjes, dus wie heeft er dan last van.. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:24

Nee, wel de boswachter :+ Zou wel er streng op toe zien dat de regels van het bos gehandhaafd worden, je wilt niet dat door één meeting het bos afgesloten/verboden wordt door ruiters...

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:57

Ik rijd zelf altijd in appelbergen en eigenlijk rijdt t merendeel van de ruiters over alle paden.. dus ook de wandelpaden. Heb er nog nooit problemen mee gehad of mensen gehoord die erop gewezen zijn ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:26

In je eentje valt het wel een stuk minder op dan een groep van vijf paarden/ruiters met fotografen en alle toestanden eromheen. En dat je er zelf geen problemen mee hebt wil niet zeggen dat je met een fotomeeting dan ook maar de regels moet negeren.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 19:33

Nou ja, voor zover ik weet is iig de heide, de zandvlakte en het bospad wat in in gedachte heb, gewoon toegankelijk voor paarden ;)

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:14

Voor mij geldt qua datum hetzelfde als iedereen voor wat betreft het weer...

Mijn paard komt met zadel, vandaag nog eens uitgebreid bestudeerd en de schuurplekken zijn echt lelijk, met name op de schouder, daar worden de foto's niet mooier van. Neem wel een halster mee voor standfoto's van bijv. recht van voren!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:12

P.s. als je het schema gaat maken, ik zou wel graag in de buurt van Berdien en Flynn willen blijven. Flynn en Urinka kennen elkaar en Urinka raakt altijd een beetje in paniek als er geen enkel ander paard meer te zien is :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 21:02

Ik kan er niet voor zorgen dat je altijd een paar meter van elkaar vandaan bent bij wijze van. Maar de fotoplekken zijn allemaal wel vrij dicht bij elkaar. Ik denk dat de afstand kort genoeg is om je paard nog rustig te houden hoor :)

Ik ga ook binnen een paar dagen in ieder geval even naar het bos om toch nog even dubbel te checken of de plekken die ik in gedachte had geschikt zijn, daarna zal ik even een schematisch kaartje tekenen.

Zijn er ook mensen die behoefte hebben aan een routebeschrijving naar het bos of vanaf de parkeerplaats naar de zandvlakte? Of is dit voor iedereen duidelijk?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:04

san0123 schreef:
P.s. als je het schema gaat maken, ik zou wel graag in de buurt van Berdien en Flynn willen blijven. Flynn en Urinka kennen elkaar en Urinka raakt altijd een beetje in paniek als er geen enkel ander paard meer te zien is :+

Goeie! :j Aan de hand houd ik Flynn wel bij me, als hij dan een keer wakker kijkt is dat ook wel geinig voor de fotografen :') Maar onder het zadel is het wel fijn als we Urinka en Lisan in het oog houden, anders dan uhm.. is de kans op heel veel actie best groot :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 21:14

Nja je bent 4 van de 5 fotorondes sowieso samen met een ander paard, en 1x dan niet maar alsnog kun je wel andere paarden door een bosje heen zien als het ware :) (dus het valt best mee ;) )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:25

Ik hoop vooral dat het een beetje droog is de dagen voor de shoot. Hij was vandaag ook weer zo, zo goor %)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 22:17

Ja precies, vreselijk al die plassen. Als het idd de dagen ervoor en de dag zelf maar een beetje droog is :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:35

Ik ben nog nooit in appelbergen geweest, dus een beschrijving waar ik precies moet zijn is wel chill :)en inderdaad...mooi weer is wel fijn!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 14:30

Oke als je de weg niet weet moet je gewoon bij google maps intikken: Paviljoen Appelbergen, Hoge Hereweg 33, 9756 TG Glimmen en dan de routebeschrijving vanaf jouw huis daar naartoe :)

Bij het Paviljoen kun je je auto of fiets parkeren en vanaf daar is het nog maar een klein stukje lopen naar het zandpad. Dit zal ik even uittekenen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 15:30

Oke ik heb mij toch bedacht dat het niet erg handig is om een kaartje te tekenen, maar dat diegenen die niet de weg vanaf het Paviljoen naar de zandvlakte weten, verzamelen om kwart over 9 voor het Paviljoen. Diegenen kunnen dan met mij meelopen naar de zandvlakte. De anderen die wel de weg weten, zorg gewoon dat je om half 10 (of eerder) op de zandvlakte bent :)

Ik ga straks nog even naar het bos en dan maak ik foto's van de fotoplaatsen. (dus heide etc). Dan hebben jullie ook een indruk van wat ik bedoel en kun je misschien alvast nadenken over hoe je foto's wilt maken etc :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 15:53

Ik PB straks iedereen ook nog even over het laatste bericht. Dan maak ik ff een lijstje van wie er meelopen en wie niet :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:35

Vaak genoeg in Appelbergen geweest, maar welke precies de zwandvlakte is? Dus als je daar een keer een foto van kan maken dan herken ik het wel :).

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 18:17

Ik heb van alles even foto's gemaakt :) Ga straks even alles duidelijk in 1 documentje zetten.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 23:22

Ik heb een (word) document gemaakt waar alle informatie op staat, de kaart en het schema enzovoorts. Zodra deze af is zal ik hem beschikbaar zetten om te downloaden. Het is zeker raadzaam om die dan ook door te lezen en het schema uit te printen.

Wanneer ik hem klaar heb zal ik hier een downloadlink plaatsen.

Mochten er daarna nog vragen zijn of aanvullingen dan hoor ik het dan wel :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 20:44

Vraagje voor de paardeneigenaren: Is het voor jullie ook mogelijk om een hulpje mee te nemen? Iemand die jouw paard tussendoor kan vasthouden/afleiden, etc

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:19

Dat was ik eigenlijk niet van plan. Wanneer zou dat evt van pas komen? :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:40

Nou ja ik zat mij even af te vragen hoe we het gaan doen met de korte ''rondleiding''. Ik ga namelijk aan het begin met jullie allen even de fotoplekken/paadjes bij langs, maar sommige paadjes zijn erg smal en dan is het niet handig om met die hele troep mensen + paarden er nog bij daar overheen te gaan, tegelijk. Daarom leek het mij misschien handig dat tussendoor even iemand jullie paardjes vast kan houden en dat we dan zonder paarden even de plekken bij langs lopen. Op die manier :P