fotomeeting paarden dijkgatbos, 23 November

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: fotomeeting paarden dijkgatbos, 23 November

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:19

ik heb nog wel een western hoed die je mag lenen welke maat heb je? heb hier 57 liggen die ik mee kan nemen

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:21

Thx :D
Nee heb geen foto van mezelf haha hou niet van selfies.
Ik heb geen blauw in mijn showset, ik heb alles zwart. En op mijn blouse zitten groene letters. En mijn trainingspad is groen.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:22

NathalietjeB schreef:
ik heb nog wel een western hoed die je mag lenen welke maat heb je? heb hier 57 liggen die ik mee kan nemen

Ik heb maat 55,5 / 56. Welke kleur is jou hoed? Mss kan het net.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:34

saga schreef:
NathalietjeB schreef:

Ik heb maat 55,5 / 56. Welke kleur is jou hoed? Mss kan het net.

Zwarte hoed

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:39

Ala je hem mee zou willen brengen graag. Mocht ik in de tussentijd niets kunnen vinden dan kan ik die eventueel nog op.

xcarlosx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:43

Ik zal proberen n schema te maken ben er geen held in maar probeer straks wel iets

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:30

Ja helaas maar ik ga je niet blij maken met een dooie mus [***] ga je niet eerst mijn plek geven en je vervolgens weer af laten staan. Veel plezier! Ik kom een andere keer wel weer mee :)

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:07

Wij zijn met z'n tweeën en 1 paard, dus er is altijd iemand met zijn handen vrij.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:23

Ik zie dat er nog helemaal geen regels zijn opgesteld, daarom doe ik hierbij een voorstel (zoals het bij andere meetings ook wel gaat).
Mochten jullie nog op- of aanmerkingen hebben, aarzel dan niet die te uiten.

Algemene regels:
- Mee doen aan de meeting is op eigen risico.
- Neem zelf eten en drinken mee.
- Er is daar geen wc, wel genoeg bosjes, houd daar rekening mee.

Regels modellen:
- Beide netjes en verzorgd eruit zien, bijv. geen vieze plekken op de kont/hakken van het paard.
- Neem eventueel voor de zekerheid extra kleding mee.
Je weet het nooit, misschien wordt je onder gekwabbeld door je paard of val je in de waterbak. Dan sta je gelijk een stuk minder mooi op de foto.
- Zorg ervoor dat je iets hebt voor je paard waar de oortjes van naar voren gaan, dat ziet er een stuk mooier uit op de foto.
- Gooi je paard alleen los in de paddock als je dat vertrouwt. Anders lopen we de kans achter paarden aan te moeten gaan rennen. Als je dit niet durft, mag je paard uiteraard aan de longeerlijn. Kleur van longeerlijn is handig om een effen kleur te zijn, makkelijker wegwerken voor de fotograaf.
- Het kan handig zijn als je iemand extra mee hebt voor afleiden voor oortjes of het opruimen van je spullen/switchen van halster enzo.
- Houd je spullen die je wilt omruilen wel dicht bij je (bijv rugzak), anders duurt het alleen maar langer voordat je kan beginnen met je foto's en is er minder tijd voor jou over.
- Door mee te doen aan de fotomeeting geef je toestemming om de gemaakte foto's te laten gebruiken voor het portfolio van de fotograaf.
- Je mag de foto's die je kosteloos hebt gekregen gebruiken op social media, maar je mag daarbij niet het logo van de fotograaf verwijderen.
- Al wil je foto's nabestellen, moet je contact opnemen met de fotograaf en vragen naar de tarieven voor de bepaalde grootte, of op de site kijken van de fotograaf.

Regels fotografen:
- Per model rond de 5 foto's - 10 foto's, meer mag uiteraard ook, dat ligt aan hoeveel goede foto's je hebt gemaakt.
- De foto's die maakt moeten voorzien zijn van een logo (geen watermerk dwars door de foto) en worden in klein formaat (600x800pix) gestuurd.
De foto's worden op een online webalbum van de fotograaf gezet.
- Foto's moeten binnen 4 weken online staan.
- De fotografen mogen uiteraard dingen vragen aan elkaar als ze bepaalde dingen niet weten tijdens de meeting zelf.
- De fotografen mogen de foto's van deze meeting vrij gebruiken in hun portfolio en social media.
- Op social media mogen de foto's waarop menselijke gezichten herkenbaar zijn, alleen getagd worden na toestemming van het betreffende model.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:36

Baal echt dat ik moet werken.... Nu ik het allemaal
Lees had ik er echt zin in..

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:24

Zijn er nog mensen in voor leuke dingen?
Verkleed, thema's, mooie kleren of komt iedereen "gewoon"?

Ik lees wel iets over een mooie western showkleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:50

Ik heb geen verkleeddingen, dus ik kom gewoon :o . Ben wel in voor leuke dingen, maar ben zo creatief als een oude ui.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:54

Haha, [***]! Nouja, daar valt vast iets van te maken, van een oude ui _O-
Als je verkleed komt als jezelf komt het vast goed.

Ik heb misschien nog een extra paar handen geregeld, even kijken of ze kan.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:13

Ik heb ook een extra iemand mee.
Ik ga idd in showkleding, dat vind ik al verkleed genoeg voor mij haha.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:29

Ik heb wel een knap paard, maar geen verkleed-dingen en geen groom.

Als jullie heel origineel doen, dan houdt Twister zijn oortjes wel naar voren.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:42

Ik heb wel een leuk paard, maar die is 2,5.. 23 nov is mn verjaardag dus dat is wel leuk! als dit mogelijk is hoor ik t graag.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:58

Heb je het eerste berichtje gelezen in dit topic Alexandra_?
Als je mee wilt doen, een pb'tje naar TS.

xcarlosx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 00:15

het schema hoop dat ie beetje duidelijk is!
zat zelf te denken om met de hele groep allemaal om 11:00 daar te zijn en dat we geen ochtend/middag groep hebben iedereen daar mee eens?

@ Alexandra heb al genoeg modellen maar je kan nog bij de reserve modellen!

Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:43

Prima opzet TS!

Misschien willen de fotografen ook reageren?
Ik kan me voorstellen dat ze het fijn vinden om in tweetallen te werken zodat ze ook met elkaar kunnen overleggen of vragen kunnen stellen, maar dat kan ik niet voor ze invullen.

Ik kan me ook voorstellen dat 15 minuten per model erg veel is, misschien is 10 minuten wel genoeg.
Dan zouden we na de standfoto's eerst nog tijd kunnen vrijmaken voor losgooifoto's.

@Letsdunit hoe gaat het met je camera?
Ze staat nu als fotograaf, maar dat was wel onder voorbehoud, anders komt ze met haar jaarling hengstje.

Een ochtend en een middagploeg vind ik prima. Als het kan zou ik dan graag bij Silmitan en [***] ingepland worden, de tijd maakt me niet uit.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:06

10 min per model is echt voldoende! Na 5 minuten ben ik meestal al inspiratie loos :o

Zijn er van de modellen nog voorbeeld foto's ofzo wat ze leuk zouden vinden? Vind ik altijd erg fijn! Kan ik beetje in gedachte brengen hoe en wat iedereen wilt.

En voor de fotografe; Ik ben al een tijdje omzoek naar photoshop voor mijn mac alleen ik kan het nergens gratis vinden terwijl ik het op windows wel kan zetten maar die computter is gewoon echt dood… Dus misschien heeft iemand hier een tip voor mij?

Zijn er nog fotografe nodig? want ik kan wel even rondvragen:)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:19

Ik denk dat meer fotografen zeer welkom zijn.
Zeker als er toch in tweetallen gewerkt gaat worden.

Die 10 minuten heb je denk ik wel nodig, daar zit ook de wisseltijd in.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:15

Ik hou dit topic even in de gaten als de meeting eventueel niet door zou gaan op 23 november. Ik heb die dag sinterklaas, maar gaat de meeting niet door ivm het weer, dan houd ik me aanbevolen ovb van vervoer. Maar ik hoop natuurlijk voor jullie dat het wel doorgaat! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:28

sunnybellami schreef:
10 min per model is echt voldoende! Na 5 minuten ben ik meestal al inspiratie loos :o

Zijn er van de modellen nog voorbeeld foto's ofzo wat ze leuk zouden vinden? Vind ik altijd erg fijn! Kan ik beetje in gedachte brengen hoe en wat iedereen wilt.

En voor de fotografe; Ik ben al een tijdje omzoek naar photoshop voor mijn mac alleen ik kan het nergens gratis vinden terwijl ik het op windows wel kan zetten maar die computter is gewoon echt dood… Dus misschien heeft iemand hier een tip voor mij?

Zijn er nog fotografe nodig? want ik kan wel even rondvragen:)

Persoonlijk vind ik zwart/wit foto's erg mooi! Verder zie ik hier wel eens foto's voorbij komen waarbij de kleuren e.d zo ontzettend overdreven zijn dat het bijna niet echt lijkt.Dat zijn van die gekunstelde foto's. Dat vind ik afschuwelijk.... Detailfoto's zoals een oog of neusgat o.i.d heel scherp in beeld gebracht vind ik ook mooi.

Verder kan ik het slecht uitleggen want zoals al eerder gezegd, ben ik bijzonder a-creatief.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:47

saga schreef:
Ala je hem mee zou willen brengen graag. Mocht ik in de tussentijd niets kunnen vinden dan kan ik die eventueel nog op.

Uiteraard ik hoop btw wel op goed weer en niet zoals vandaag.
T dijksgat bos heeft paar prachtige stukken voor foto,s en kleurt nu echt prachtig.

Ik als fotograaf hou met de herfst enorm van sfeer en kleur.
En niet al te geposeerde blikken en poses.
En vooral de band tussen ruiter en paard

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:37

Het duurt nog even, maar het weer ziet er niet verkeerd uit. In ieder geval een stuk beter dan vandaag.
8-10 Graden, 4 Beaufort en 30% kans op 0,5mm regen.

Ik vind het lastig om aan te geven wat ik mooi vind. Iedere fotograaf heeft zijn eigen manier en zo zie je foto's waarvan ik ze nooit zelf verzonnen had, maar toch heel mooi zijn.

Detailfoto's kunnen mooi zijn, sfeermomentjes, de herfsttinten op de achtergrond, actiefoto's. Ik weet niet of het lukt, maar in galop door de waterbak lijkt me ook mooi.
Losgooi foto's vind ik ook fraai.

Voor de foto's aan de hand en los heb ik een Western touwhalster in gedachten en de rijfoto's wil ik met mijn springzadel en Micklem hoofdstel doen, als het niet te glad zou ik een paar actiefoto's leuk vinden.