(Portret)foto's jaren 30 stijl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nefertarie

Re: (Portret)foto's jaren 30 stijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:17

En IN Utrecht is te ver rijden?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:23

Voor mij niet, heb qua OV prima aansluiting op Utrecht, zowel vanuit Breda als vanuit het huis van mijn ouders.. Maar in Utrecht lopen wel veel mensen rond die niet in dezelfde stijl gekleed zullen zijn. Misschien een beetje zonde qua sfeer?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:27

Tja, daar heb je een punt. Ik ben helemaal niet bekend in een stad, maar misschien zijn er wat straatjes achteraf die gebruikt kunnen worden?
Het is wel lastig om misschien tussen de stad en De Meern te gaan rijden, met mensen vol in de make-up ;)

Maar ik ben wel van mening, dat als we dit gaan doen, met zoveel moeite e.d, dat we het goed moeten aanpakken! Ik ben al eens teleurgesteld door toch te weinig voorbereiding op een meeting, waardoor het originele idee niet echt uit de verf kwam.
Is er niet een mooi restaurant o.i.d die we kunnen bellen als setting?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:30

Kom me maar even melden omdat ik Utrecht voorbij zie komen.

In Utrecht zijn genoeg straatjes te vinden waar het heel rustig is (en die ook nogeens heel oud zijn) Denk aan stukken op de Oudegracht enzo. Veel van de "kleine deurtjes" zijn vervangen maar niet allemaal.

Zal eens kijken of ik voorbeelden kan vinden :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:31

een stuk van de oudegracht buiten het "centrum". Hier zitten geen restaurants. Wel opslag en her en der een kringloopwinkel dacht ik.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/42/Oudegracht_Utrecht_2.jpg

Oude muren, als het goed is is dit vlak achter het domplein (zou evne op zoek moeten naar exacte locatie maar weet dat ik er 80 x langs ben geweest vroeger hahaha)

http://www.frankfotolog.nl/images/utrecht_2_800.jpg

Deze muren komen ook goed in aanmerking. De ramen zitten wel hoog. Als je goed gaat staan met je apparatuur hoef je geen "vreemden" te fotograferen

http://nlstreets.nl/images/azure/city/12/12-banner3.jpg

Er zit in het centrum ook nog een "kruidentuin" met hele ouderwetse stukjes. Daar is het vaak wel drukker. Maar ik denk dat het niet zo moeilijk is om stukjes "voor jezelf" te creeeren.

Voor de mooiste foto's moet je gewoon een rondje gaan lopen. Het barst van de mooie stukjes waar het heel rustig is. De toeristen komen er alleen voor de dom en sommige dagen is het druk bij de tuin. Maar er zijn veel oude straatjes/buurtjes waar je vaak geen kip ziet.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 14-08-14 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:34

Her en der een kringloopwinkel is een understatement, maar inderdaad een mooi stukje Utrecht.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:38

Aan de oudegracht zitten er niet veel Ailill :P Maar bij kringloopwinkels loopt t ook niet bepaald storm dus last van echt veel volk heb je niet bedoel ik.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:42

Aah tof! Ik weet niet super veel van Utrecht, kom er de laatste tijd wel iets vaker dan voorheen, maar alleen in het drukkere gedeelte dan. :j

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:44

Met een paar lege fotolijsten kom je ook al een eind: http://19twentythree.com/fashion/a-jour ... -to-1950s/

Verder vind ik een bruine kroeg ook best in de stijl passen, veel lambrisering enzo...

Qua buiten, een smeedijzeren hek rond een tuin kan soms al voldoende zijn.
En als de buren een oldtimer hebben :P

Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:46

Museumkwartier

http://imagene.youropi.com/museumkwartier-4(p:location,2884)(c:0).jpg

http://i2.wp.com/www.jossarisfoto.info/wp-content/uploads/2014/06/20140607-_MG_0064-Utrecht-Museumkwartier-1600px-3HDR2-NIKCEP4.jpg?fit=460%2C348

Ben er wel al lang niet meer geweest moet ik bekennen

Kruidentuin domplein

http://www.opentuinendagutrecht.nl/euo/otdu/afb/pandhof%20dom.jpg

mariaplaats
http://www.opentuinendagutrecht.nl/euo/otdu/afb/pandhof%20ste%20marie_klein.jpg

(denk wel dat je dan vroeg in de ochtend moet beginnen)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:48

Nefertarie schreef:
Zoiets als dit is toch juist om je skills te verbeteren? Het is juist minder zwaar, omdat je geen betalende klanten hebt toch?
En de fotografen kunnen elkaar juist helpen, lijkt mij. Ik heb weinig ervaring met een studio, maar dit is juist een ideale kans om dat te oefenen.

Ik neem aan dat ik 'Inge' ben? (Voor het geval er nog een inge zich aan heeft gemeld en je het niet over mij had?)

Ja, dat was jij...

En ik vind het vooral ook leuk om zelf een mooie foto te hebben. Qua fotograferen kijk ik graag mee, maar hoef dan geen hoofdrol te spelen ;-)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:54

En nog even praktisch... zullen we binnen starten, dan kunnen we op het gemak iedereen zijn jaren 30 look geven. Kennismaken en een eerste ronde met portretten maken.

Is dat haalbaar in 2 á 2,5 uur met deze hoeveelheid mensen?

Daarna (indien tijd en weer dit toelaten) vertrek met wat auto's naar een mooie locatie, bij voorkeur niet meer dan 15 á 20 minuten reistijd van De Meern.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:02

S_en_Z schreef:
Aan de oudegracht zitten er niet veel Ailill :P Maar bij kringloopwinkels loopt t ook niet bepaald storm dus last van echt veel volk heb je niet bedoel ik.

Niet Sam? Ik kan er zo 10 noemen die allemaal aan dat stukje gracht liggen. . . al is het er wel vaak rustig, dat dan weer wel :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:03

Ik denk dat we òf/òf moeten doen. Ik denk niet dat het te doen is om van locatie te veranderen. Het brengt heel veel met zich mee en om in Utrecht zelf de locatie op te zetten is best een werk en ben je zeker een paar uur mee kwijt. Dus òf in mijn inimini studiootje, òf op een locatie in Utrecht. Als we gaan voor een locatie in Utrecht, moeten we even kijken we de locatie mogen gebruiken en of er elektriciteit en kleed/make-up ruimte mogelijk is.

Van Haarzuilens weet ik dat beide restaurants authentiek zijn ingericht, dus ik zou daar kunnen vragen wat mogelijk is. (Helemaal als we daar blijven eten is het natuurlijk voor het restaurant leuk, maar ik denk niet dat ze er een hele zaal voor gaan afzetten). De restaurants zijn De Vier Balken of Het Wapen Van Haarzuilens.
Het fijne van deze locaties is dat het met openbaar vervoer en met de auto goed bereikbaar is, ruim en je hebt geen last van veel mensen.

In Utrecht Stad denk ik dat je echt moet gaan zoeken naar een mooie locatie en dan ook nog eens gaan overleggen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Je bent letterlijk op straat. Er zijn wel mooie gelegenheden, maar dan is kleed-/make-up ruimte wel heel fijn.

Ik zal eens gaan kijken (maar niet nu... Geen tijd)

Sam, Ik geloof dat we qua fotografen al vol zitten, maar hulp is natuurlijk altijd leuk!!

Kelly, ik ben ook ècht geen superfotograaf! Tegendeel... := Maar ik wil deze kans wel aangrijpen om te leren en ervaring op te doen...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 14:18

Jij hebt zelfs een studio.... daar kan weinig hobbyfotograaf tegenop :D

óf/of geeft wel rust.

Binnen, kan altijd ongeacht het weer. Geeft ruimte voor omkleden en make-up.

Buiten, mooi en interessant voor foto's.
Kan alleen met goed (droog) weer. En moet goed geregeld worden... incl. locatie om te kunnen omkleden etc. bij voorkeur door iemand die in de buurt woont. Wie kan en wil dat op zich nemen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:22

Dan worden het dus 2 data! Lijkt me prima. :j Dan zorg ik dat hier bij mij thuis alles geregeld is en er voldoende in huis is als snacks en dergelijke en ik zorg dat de studio en kleedruimte in orde is, zodat we allemaal kunnen afwisselen. :j Blijft de binnenshoot dan op 7 september 2014 staan?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:30

Ik kan mij zeker niet meer opgeven als model?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:58

Ik zie dat er iets niet helemaal goed is gegaan met quoten. Inmiddels kan ik niet alle 3 de data meer en 7 september heb ik al een meeting. Helaas kan ik dan dus niet mee hier.. Eventueel een andere datum kan ik waarschijnlijk wel :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 15:05

Aangezien 7 september nog veel kans op redelijk mooi weer is, zullen we dan voor buiten gaan?

Mits(!) iemand het op zich wil nemen dit te regelen. Ik woon te ver om dat goed te kunnen doen...
En we moeten kunnen beschikken over kleed en make-upruimte.

Uitwijklocatie met slecht weer: Bij Agossie in de studio

Binnen kan de hele winter nog ;-)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:21

Maar ik wil dan ook een keer bij Agossie binnen komen fotograferen hoor!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:30

Ik weet een supermooie locatie :)

Het spoorwegmuseum in Utrecht! Daar heb je (voor de officiële ingang, dus geen toegang!) hele mooie, oud aangeklede wachtruimtes en ervoor staan ook oude treinen.

Afbeelding

Afbeelding

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 17:39

Gaaf!
Maar hoe groot is de kans dat je hier zonder de bezoekers te storen je gang kan gaan?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:49

ik meldde me niet als fotograaf Agossie, dacht misschien dat iemand er iets aan zou hebben :)

Ailill, is dat zo? Ik loop er vaak voorbij maar kom zelden beneden. Dacht sat t wel meeviel haha.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:55

Denk dat je daar ook toestemming voor moet vragen. :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:11

ik heb ooit al eens toestemming gevraagd, dededn ze totaal niet moeilijk over. Helaas ging die shoot uiteindelijk niet door.