Fotomeeting paarden Noorderbos Stadskanaal [GR]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Re: Fotomeeting paarden Noorderbos Stadskanaal [GR]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:18

Jup :j Even geduld hebben nog :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:06

Ik vind het een top idee om met 7 paarden te komen, mochten jullie het nog leuk vinden om een 8ste paard te hebben heb ik nog een superleuk geschoren veulentje voor jullie, veulentje had wat met zijn vacht ( geen idee wat precies ) is nu ongeveer ik denk 10 maanden oud en kan aan het halster lopen, leuk voor portret foto's? Is appaloosa veulen, zouden we ook mooi kunnen maken enzo. Ook wel goede ervaring met meerdere mensen en paarden.

Met de andere pony (naam is Shirley) mag ik ook komen maar kan dus ook in de middag groep met het veulentje als er interesse voor is, mochten jullie dat niet willen wil ik s'middags als fotograaf. Zaterdag ga ik Shirley wassen en ook haar staart en manen, ze heeft van die punkmanen dus vlechten ofzo word het niet, is dat erg?

Ik vind een ochtend en middag groep ook goed.
Zullen we dan vanaf 10 uur tot half 1 / 1 uur de ochtend groep doen en vanaf 1 uur de middag groep tot ongeveer 3 uur half 4? Als jullie het goed vinden hoor.

Graag hoor ik van de modellen welke groep jullie willen. Dan kan ik het schema maken.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:10

Jeej, ik vind een veulentje ook hartstikke cool, dan hebben we mooi 8 modellen, zou helemaal top zijn! Punkmanen is denk ik niet erg, past wel bij het shetlander zijn :P Heeft wel iets ondeugends haha. Ik ben sowieso voorstander van losse manen, maar ik vind dat ieder dat voor zich moet bepalen. De foto's moeten ook mooi zijn voor de baasjes van de modellen :D

Misschien is het wel nog handig om tussendoor dan een pauze te doen, om even wat te eten en/of drinken etc voor de fotografen. Dat het niet allemaal aan elkaar gesloten is! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:17

Ja is top! Ik moet ook in de pauze lopend van paard wisselen (ongeveer 1 km vanaf het bos ) maar daar zit ook wel even tijd in.

Ga ook even een halster voor t veulentje kopen, wat is jullie voorkeur? Zwart of kleur? Anders kijken of er een leren halster is want dat vind ik ook wel heel gaaf haha.

Heb er heel erg veel zin in! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:18

Believe schreef:
Citaat:
Modellen:
- Believe - Appaloosa shetlander - Naamloos - http://i61.tinypic.com/seyqdw.jpg X
- Ineke_Britt - Fjord - Britt - https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7258_n.jpg - X
- eiber's dochter - KWPN - Bibi - http://i18.photobucket.com/albums/b125/ ... M_1192.jpg - X
- eiber's dochter's vriendin - KWPN Roxanne - http://i18.photobucket.com/albums/b125/ ... M_1192.jpg - X
- anniekasaur - shetlander - Chuckie - http://img841.imageshack.us/img841/967/aohd.jpg
- DjobliLover - Arabische volbloed - Radjah - http://i41.tinypic.com/1250qyq.jpg
- Murosch - Wainonia - KWPN - http://i269.photobucket.com/albums/jj47 ... 0425ux.jpg
- Nikki - Veulen - Shet veulen (geschoren) - foto komt morgen - X

Fotografen:
- Jolliej X
- Gydja X
- sannerocky X
- Tigress X
- mcfly X

Zo nu alles aangepast, ga nu de ''oude'' reservemodellen een pb sturen!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:22

Ik zou denk ik een leren halster ook mooi vinden, of in ieder geval iets zwart of wit. Maar ik weet niet hoe de andere fotografen daarover denken?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:38

yeah! super, hier hebben we een prachtige lijst aan :j
een leren halster is vaak erg mooi, geef ik ook voorkeur aan :) Qua kleur liefst zwart, staat vaak netter. Wit is al gauw smettelijk :j

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:27

Super! Ik heb er nu al super veel zin in!
Balloërveld wil ik ook wel komen fotograferen of met eigen paard komen. Ik zal even in het topic reageren.

Kwa halster heb ik ook de voorkeur aan een leren zwart halster.

Moet er nog iets meegenomen worden voor mij als fotograaf afgezien van een camera? Ik heb bijv nog een rond genaaid leren halster of een mooi shetlander hoofdstel, blauw setje voor de shetlander. Zolang ik alles terug krijg mag het geleend worden mochten er mensen niet in bezit zijn van goed of mooi materiaal.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:47

moet het een halster zijn of mag een hoofdstel ook?

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:51

Even een paar "doorsnee" plaatjes van 1 van die "doorsnee" KWPN'ers; in dit geval Bibi:

Afbeelding

Afbeelding

en

Afbeelding

Volgens mij valt er van die "gewone" KWPN ers nog best wel een leuk plaatje te trekken dames. :D ;)

Roxanne mag er overigens ook wezen volgens mij:'

Afbeelding

En in plaats van een "probleem" zou je het fotograferen van een "gewoon" paard ook als een uitdaging kunnen zien: hoe krijg ik daar een bijzondere foto van?
Ik heb me best wel een beetje gestoord aan eerder gemaakte opmerkingen. Maar ik wil de boel niet bederven door spijkers op laag water te gaan zoeken dus we komen gewoon, met onze gewone paardjes en laten ons graag verrassen door de originele ideeën die er ongetwijfeld zullen zijn.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:56

Je hebt ons echt totaal niet begrepen, het ging ons er niet om dat de kwpns te "gewoon" waren, want. Alle paarden zijn goed. Maar de andere paarden zijn OOK interessant voor ons en er was genoeg ruimte voor. Was niet bedoeld om je te beledigen, beetje jammer dat je het zo opvat :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:58

Mij maakt het niet uit wat voor optoming het paard heeft zolang het er maar netjes en toonbaar uit ziet :)

eiber, Leuk paard!! Je kan best van 'gewone' paarden leuke foto's maken. ZEKER! kan heel goed! Alleen toch voegt het niet iets extra's toe aan de foto. Dat je blijft hangen bij de foto door een bijzondere uitstraling van een paard. Ik heb laatst foto's gemaakt van een meisje met een 'gewone' pony. link naar het topic Ben toch nog best wel tevreden over de foto's. Alleen ik heb tot nu toe geen bijzondere rassen in mijn portfolio afgezien van mijn IJslander. De rest is allemaal (sport)pony's of 'gewone' paarden. Ik zou het gewoon leuk vinden om wat meer variatie in mijn portfolio te brengen. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind om een 'gewoon' paard te fotograferen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:17

Jolliej schreef:
Je hebt ons echt totaal niet begrepen, het ging ons er niet om dat de kwpns te "gewoon" waren, want. Alle paarden zijn goed. Maar de andere paarden zijn OOK interessant voor ons en er was genoeg ruimte voor. Was niet bedoeld om je te beledigen, beetje jammer dat je het zo opvat :)

:j klopt.
Daarom zei ik ook inderdaad: no offense ;)

Het gaat mij er niet om dat ze gewoon zijn, tuurlijk, van elk paard kun je mooie foto's trekken! maar dat dat niet mogelijk zou zijn zei ik ook niks over. Niemand hier ovigens :)

Het ging mij erom dat ik het vooral jammer vond dat de reservemodellen degene waren die voor mij juist een hoger ''portfolio'' factor hadden, en dat ik die er graag bij wilde hebben als dat mogelijk was :)
Daarbij trek je mijn complete verhaal ook uit verband, erg jammer ;)
Ik heb het niet over ''gewone'' paarden, ik heb het over het:
Citaat:
het ''gewone'' bruine wat je vaak tegenkomt

Jammer genoeg wordt alleen het negatievere gezien, lees, zo opgevat. Zo heb ik ook gezegd:
Citaat:
Tuurlijk, leuke paarden! Maar een model extra juist omdat het een ander ras is, is wel zo leuk erbij :j

en
Citaat:
In de ochtend hebben we natuurlijk ook al mooie modellen :j Niet om hen weg te cijferen, absoluut niet! Ook deze zullen opgetut (dus gepoetst, knotjes eventueel etc) er prachtig uit zien!

Voordat je opmerkingen plaatst zoals,
Citaat:
"doorsnee" plaatjes van 1 van die "doorsnee" KWPN'ers
en
Citaat:
"gewone" KWPN ers

waar ik nooit iets over heb gezegd. Ik heb het nooit over een gewone kwpn gehad, ik heb het gehad, n.a.v. het bericht van murosch, over
Citaat:
het soort KWPN wat ik juist wél graag voor mijn lens zie verschijnen ;)

Daarmee doelend op de aparte aftekening, en daarmee doelend op het feit dat ik dus graag ook de reservemodellen erbij wilde betrekken wanneer dit mogelijk was. Als fotograaf zijn namelijk de rassen die je minder ziet, of die een andere uitstraling hebben (qua aftekening bijvoorbeeld) vaak je visitekaartje. Dat zijn de foto's die bij klanten sneller zullen blijven hangen :)
Gelieve dus eerst goed te lezen voor je zulke posts plaatst en dingen foutief opvat :) Ik denk namelijk dat hetgeen wat ik durfde te zeggen, wat nu fout wordt opgevat, hetgeen was waar Gydja bang voor was hoe een opmerking opgevat kon worden :)

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:25

Ik had het goed gelezen maar anders opgevat.
No offence. :(:)
Ik hoop dat die dag de zon schijnt en dat we mooie foto's krijgen.
Ik moest gewoon even mijn paardjes verdedigen. :=

De fotograaf die ik mocht vragen kan helaas niet aanwezig zijn, zij zit dat weekend in Italië.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:27

Hihi geeft niet :D Blij dat het even weer uit de lucht is :D
Ik kijk er namelijk zeker naar uit om je paarden op de foto te zetten. Elk paard op de foto is een genot voor mij. Het is leuk, en je maakt de baas er nog blijer mee :D
Hoop inderdaad dat de zon ook schijnt. Bij de vachtkleur die zij hebben kan dan een prachtige glans komen <3

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:33

Zijn de paarden al klaar met verharen dan? Anders krijg je die glans ook niet denk ik.:P

*Komt ook even binnen rollen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:37

Zelfs als ze er nog niet helemaal doorheen zijn kun je die al krijgen :P De complete wintervacht zal er namelijk al niet meer op zitten neem ik aan :)

Afbeelding
Geloof me, meneer zat nog flink in de verharing, maar toch is er al wat glans op zijn schouder te vinden :j

Ook Cocktail zit nog niet compleet in haar ''strakke'' vachtje
Afbeelding

:D
Maar hier is natuurlijk wel een goed zonnetje voor nodig :j

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:42

Onze voorkeur gaat uit naar de middaggroep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:44

Ik krijg net een pb van iemand die ook heel graag wilt komen met zijn paard en erg dichtbij woont. Nu denk ik dat het zo eerlijk is dat jullie mogen kiezen tussen veulen en haar paard omdat het eigenlijk al vol is maar ik hoef veulen niet persé mee. Ook omdat het denk ik toch erg druk is voor hem. Dus diegene van de pb als je dit leest kun je een foto in het topic sturen van je paard?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:56

Foto zou idd fijn zijn!
Believe heb jij ook een foto van je veulen? :D

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:58

ik zit liever in de ochtendgroep.
Mag ik mijn hondje eventueel ook meenemen?? ze is braaf hoor.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:00

Mij maakt het niet uit welke groep, doe ons maar waar plek is! Kijk er naar uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:02

Het is een bijna zwarte tinker. Klinkt gaaf dus maar om 11 uur was er iets bij haar huis ofzo dus ze wist niet zeker of ze kwam. Dus voor donderdag weet ik of tinker mee gaat of veulen. Foto van veulen maak ik morgen avond even! Tuurlijk mag Lizzy mee Ineke! Anniek toppie! Deel jullie straks in.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:05

Glimt je tegemoet zeg... Moet toch vaker kammen denk ik. >;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:07

Uiteraard werd ik vanmiddag gebeld dat ik zondagmiddag mag gaan werken. (Hoe is het mogelijk). Daarom zou ik wel kunnen, maar dan wel in de ochtendgroep. Ik mag wel iets later op mn werk komen zondag, dus wij zijn van de partij.