Vervolg fotomeeting voor mensen met een beperking ~ 24 Aug.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: Vervolg op fotomeeting voor mensen met een beperking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 18:27

Ik weet niet beter dan dat er gewisseld wordt hoor, lijkt me ook zo saai om uren dezelfde persoon + dier te fotograferen. Op een gegeven moment is je inspiratie dan wel op. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:34

Magrathea schreef:
Okee dan doe ik dat :j

Lichte voorkeur voor alleen, maar als de rest liever in duo's zit zal ik er ook niet van sterven :z

Heb jou hieronder vast ingevuld. Je mag je voorkeur gewoon geven hoor. :)

Citaat:
Even aan alle fotografen...

Fotograferen jullie liever alleen of in duo's? Graag zelf even invullen. :)

Alleen: 1
Duo's: 2

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:38

Mij maakt het niet uit, alleen heb je niet zoveel last van foto's die op elkaar lijken, en samen is gewoon supergezellig. Dus voor mij maakt het echt niet uit, ik denk dat ik voor samen ga :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 18:40

Ik heb wel even overlegd en het grote nadeel aan duo's vind ik dat je de groep modellen dan ook op moet splitsen. Ik heb het hier met Hannah ook even over gehad en wij vonden het beide juist zo gezellig dat iedereen de hele dag aanwezig was, zo leer je elkaar net iets beter kennen en het geeft ook rust voor sommige onder ons. Aan het begin maakt iedereen kennis en met die mensen die je het de rest van de dag..

16 fotografen lijkt mij persoonlijk téveel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:43

Dan zou je moeten kiezen om minder modellen mee te nemen. Voor een paard is het gewoon heel vermoeiend om 2 uur model te staan voor portret, en persoonlijk vind ik het ook te veel.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 18:47

Marjoow schreef:
Dan zou je moeten kiezen om minder modellen mee te nemen. Voor een paard is het gewoon heel vermoeiend om 2 uur model te staan voor portret, en persoonlijk vind ik het ook te veel.

Dat is ook een optie, maar de vorige keer hadden we 7/7 gedaan omdat we op de avond ervoor twee afmeldingen hadden en ik moet zeggen dat dat prima ging.

Kijk, het is geen standaard meeting dit en sommige mensen vinden het door hun beperking moeilijker om contact te leggen. Als je dan een dag met een vaste groep bent is dat voor hen veel prettiger en hoeven ze niet steeds aan nieuwe mensen te wennen.

De vorige meeting waren we met een hartstikke gezellige groep, veel extra mensen mee die het ook leuk vonden om te komen kijken en alles ging in rust. We hebben zelfs met de groep tussendoor geluncht met dieren erbij.

Voor mij is het heel belangrijk dat het voor de modellen een top dag wordt en er vooral naar gekeken wordt wat voor hen het beste is. Fotografen kunnen bijna naar elke meeting die ze willen, maar de modellen die voor deze meeting in aanmerking komen over het algemeen niet en daarom heb ik dit georganiseerd. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:49

Je kunt toch ook op de dag zelf kijken? Als je begint met 1 op 1 en dan wil er misschien een model even rust tussendoor, dan gaat een ander als duo wat foto's maken. Al kan dat ook als de fotograaf rust wil :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:51

Ik vind 1 op 1 echt niet fijn, en als je echt 1 op 1 gaat doen meld ik mijzelf af. Je hoeft niet voor mij alles aan te passen hoor ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:52

Marjoow schreef:
Ik vind 1 op 1 echt niet fijn, en als je echt 1 op 1 gaat doen meld ik mijzelf af. Je hoeft niet voor mij alles aan te passen hoor ;)

Waarom niet als ik vragen mag? Ik kon me er niet echt nadelen bij voorstellen namelijk.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 18:53

Magrathea schreef:
Je kunt toch ook op de dag zelf kijken? Als je begint met 1 op 1 en dan wil er misschien een model even rust tussendoor, dan gaat een ander als duo wat foto's maken. Al kan dat ook als de fotograaf rust wil :D

Natuurlijk en er zullen best wat modellen samen op de foto willen of even wat drinken ed. (Al worden er dus ook pauzes gepland).

Hannah en ik willen het gewoon net als de vorige keer doen (met imo nog wat kleine aanpassingen in de planning), voor de rest was dat een geslaagde dag en ging het goed, het was gezellig en de paarden en honden vonden het niet te lang. Althans daar hebben wij niets van gemerkt en ik heb ook niemand erover gehoord. We hebben zelfs toen het afgelopen was nog uitgebreid staan kletsen.

Vandaar dat ik best wil meegaan met de fotografen, maar wij niet ons hele idee van de meeting om gaan zetten. Het gaat in mijn ogen die dag vooral om de modellen. Natuurlijk, de fotografen moeten ook mooi portfoliomateriaal en dat levert het heus wel op, maar zij kunnen naar elke meeting als ze maar willen. Mensen die afhankelijk zijn van hun rolstoel kunnen dat niet.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 18:54

Marjoow schreef:

Is goed, ik overleg nog even met Hannah.
Hannah vond 16 fotografen alleen maar gezellig, maar dat wordt in mijn ogen teveel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:55

_Cowgirl schreef:
Magrathea schreef:

Natuurlijk en er zullen best wat modellen samen op de foto willen of even wat drinken ed. (Al worden er dus ook pauzes gepland).

Hannah en ik willen het gewoon net als de vorige keer doen (met imo nog wat kleine aanpassingen in de planning), voor de rest was dat een geslaagde dag en ging het goed, het was gezellig en de paarden en honden vonden het niet te lang. Althans daar hebben wij niets van gemerkt en ik heb ook niemand erover gehoord. We hebben zelfs toen het afgelopen was nog uitgebreid staan kletsen.

Vandaar dat ik best wil meegaan met de fotografen, maar wij niet ons hele idee van de meeting om gaan zetten. Het gaat in mijn ogen die dag vooral om de modellen. Natuurlijk, de fotografen moeten ook mooi portfoliomateriaal en dat levert het heus wel op, maar zij kunnen naar elke meeting als ze maar willen. Mensen die afhankelijk zijn van hun rolstoel kunnen dat niet.

Zeer zeker :D ik ben flexibel als een elastiekje! Jullie mogen het boeltje regelen en ik hoor wel wanneer ik waar moet zijn om wie te fotograferen :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:57

Magrathea schreef:
Marjoow schreef:

Waarom niet als ik vragen mag? Ik kon me er niet echt nadelen bij voorstellen namelijk.

Omdat het voor mij niet fijn werkt. Ik ben best onzeker wat dat betreft en werk gewoon graag met iemand. Daarbij heb ik nog nooit honden op de foto gezet en ook mensen niet, dus het enige wat voor mij bekend is, zijn de paarden.
Daarbij vind ik meer dan 5 modellen per groep te veel. Ik heb 1x 6 modellen gehad en dus anderhalf uur portretfotos gemaakt en dat duurde gewoon te lang. Ik kan dan niet meer de fotos leveren die ik zou willen leveren.

Er zijn genoeg fotografen nu, dus als het zo gaat sta ik liever mijn plek af aan iemand die het wel graag zo doet :)

[edit]16 fotografen is ook veel te veel :) Laat je beslissing asjeblieft niet van mij afhangen, er zijn genoeg fotografen die mee kunnen toch :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 18:59

Helemaal goed Marjolijn. Wat een optie zou zijn is dat jij met chanelle14 zou gaan, jullie als enige duo? Dat kan in mijn ogen prima, dat de rest dan apart gaat en jullie samen omdat jullie aangegeven hebben om liever in duo's te gaan. Vind je dat wat?

Afzonderlijk van het feit dat er meer dan 5 modellen zijn..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:59

Kan ook ja :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:19

Ik heb ook een sterke voorkeur voor duos! Van anderen leer je en als je zelf geen inspiratie hebt even is het ook handig
Echter is 1 juni een lastige datum voor mij. Mijn moeder is dan jarig en wss hebik de dinsdag erop toetsen, maar ik weet nog niet precies hoe het volgende blok vormgegeven wordt.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:26

Suuszels schreef:
Ik heb ook een sterke voorkeur voor duos! Van anderen leer je en als je zelf geen inspiratie hebt even is het ook handig
Echter is 1 juni een lastige datum voor mij. Mijn moeder is dan jarig en wss hebik de dinsdag erop toetsen, maar ik weet nog niet precies hoe het volgende blok vormgegeven wordt.

Okee.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:29

Kijk, mijn voorkeur gaat uit naar individueel. Ik weet bijvoorbeeld van mijn tante (niet alles hoeft om haar gedraaid te worden daar niet van) dat het voor haar erg moeilijk is om haar hoofd erbij te houden als er veel mensen om haar heen staan. Met één fotograaf vond ze het al vrij lastig om goed op haar te letten en de aandacht erbij te houden (is erg geneigd naar bekende te kijken en mensen in de gaten te houden :P ) dus twee fotografen zou sowieso voor haar sterk in het nadeel zijn omdat ze dan op twee mensen moet letten.

Nu wil ik open staan voor andermans ideeën en wensen en daar zeker over nadenken, maar ik wil wel dat er rekening wordt gehouden met de modellen. Nogmaals, zij kunnen niet naar de standaard meeting en jullie als fotografen wel, vandaar dat ik niet ons hele idee van de meeting om wil gooien omdat de fotografen liever in duo's werken.

Om één of twee duo's te maken vind ik zelf echt geen probleem, maar ik vind het zonde dat we dan óf de groep moeten splitsen wat Hannah en ik eigenlijk niet willen ook om de reden die ik hierboven heb gepost óf we moeten minder modellen meenemen 4 á 5 en dat vind ik dan ook weer zo jammer. Er zijn buiten deze meeting, voor zover ik weet, geen/heeeeeel weinig meetings die mensen met een beperking de mogelijkheid geven mee te gaan en als wij het aantal modellen dat mee mogen ook dusdanig beperken is er nog maar plaats voor 2 of 3 (aangezien mijn tante en Hannah sowieso al mee gaan).
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 26-02-14 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:30

In dat geval Anna, zie ik liever dat ze naar de hond kijkt die ze mee heeft, bijvoorbeeld. Maar nogmaals laat je beslissing niet aan mij afhangen :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:34

Marjoow schreef:
In dat geval [naam], zie ik liever dat ze naar de hond kijkt die ze mee heeft, bijvoorbeeld. Maar nogmaals laat je beslissing niet aan mij afhangen :)

Het is meer dat dat ook een onderdeel van haar beperking is, wanneer het te druk is kan zij haar hoofd er niet goed bijhouden. Op een gegeven moment werd ze bij de vorige meeting ook erg duizelig en misselijk omdat ze het zó spannend vond en er zoveel "nieuws" gebeurde om haar heen dat ze het even niet meer bij kon houden en dat uit zich dan in dit soort dingen.

Nu is ze helaas nog verder achteruit gegaan en blijft ze achteruit gaan. Voor haar is het dus ook fijn om te weten wat haar te wachten staat en dat ik haar kan vertellen dat het net zo als de vorige keer is, met andere fotografen en een aantal andere modellen. Dat stelt haar dan ook gerust dat ze weet hoe of wat.

Over het punt aandacht, ze houdt mij en mijn oma heel erg in de gaten, dus met één fotograaf valt dat wel te regelen, maar als twee mensen dan dingen van haar gaan vragen is dat voor haar dus gewoon veel minder. Maar nogmaals, het hoeft niet helemaal naar mijn tante aangepast te worden, ik weet alleen dat Hannah (die mij gaat helpen organiseren) het ook fijner en leuker vind om individueel met een fotograaf aan de slag te gaan.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:36

De vorige meeting was echt perfect geregeld!! +:)+ +:)+
De rust die er was had een hele prettige uitwerking op mens en dier. Het zo fijn zijn als we dat weer voor elkaar kunnen krijgen :D

Ik merkte de vorige keer wel aan mijn paard dat ze na 3 rondes een pauze nodig heeft. Dan is ze het zat om braaf stil te staan. Dit heb ik toen opgelost om er de vierde ronde erop te gaan zitten en rij-foto's te maken.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:38

Ik vul morgen even datum prikker in 1 juni heb ik al wat staan dacht ik.

Vader en moeder dag doen we niet aan.

Wat betreft de duo's of alleen
Duo's is gezelliger werken en kan je ideeën uitwisselen, maar alleen werken heb je wel 1 op 1

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:39

Ik doe zelf wel aan vader- en moederdag en ik denk wel meer mensen, dat lijkt mij, net als 4 mei niet zo'n handige datum.

Voor de gezelligheid in duo's, hmm ja, maar je hebt onderling ook wel contact lijkt mij. :P

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:40

Ohja wel hoor met rij foto's zit ik altijd te kletsen en af te kijken gaha

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:41

Ik vind de discussie over wel of niet in duo's gaan erg moeilijk, snap het niet helemaal dus meng me er niet in. Ik laat het aan Anna over en pas me daaraan aan. :)

Heb wel bericht terug van het model wat ik ook wou meenemen, namelijk dat ze mag en kan! Het gaat om iemand van zeventien jaar die geestelijk een stuk jonger is, zo penny als het maar zijn kan, dol op paarden (en alles wat ermee te maken heeft) en in het bijzonder die van mij wat niet altijd zo handig is haha, overal enthousiast voor te maken. Af en toe is ze misschien wat moeilijker te verstaan en zal niet alles helemaal snappen, maar daar is het een speciale meeting voor. Ik begeleid haar een paar dagen per week op de manege en vind het ontzettend leuk om te doen, omdat het zo'n lief iemand is.

Dus dat worden foto's van twee modellen met één paard.
Mijn paard vond het poseren de vorige keer niet vermoeiend oid, die heeft lekker stil gestaan en met haar oortjes zitten draaien naar alles wat er om haar heen gebeurde. Ze is ontzettend braaf, ik kan er veel mee. :j Er was veel pauze en tijdens de lunch kon ze lekker grazen en hooi eten. Ik denk dat ik veel vermoeider was dan het paard.

Boktnaam: hannahaapje
Naam: Hannah en N.aladi
Beperking(en): Hannah autisme, N.aladi is verstandelijk gehandicapt.
Afhankelijk van een rolstoel: Nee.
Neemt mee: Paard van Hannah
Foto: ivm privacy N.aladi haar foto hier niet :) http://i57.tinypic.com/2j41z0w.jpg
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 26-02-14 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt