Dressuurpaarden en pony's meeting Groningen/Drenthe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:56

Als een paard L loopt hoeft niet betekenen dat deze niet kan bewegen :)
Maar ik ben het verder wel eens maar de fotografen kunnen altijd selecteren welke mee gaan

Nog een foto van mijn 4,5 jarige merrie
Afbeelding

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:00

Dan is dat duidelijk, dan meld ik mij deze af.
Voor ons nog kansen genoeg als ze wat langer onder het zadel is en hoger op niveau in de training :D
We zijn namelijk nog maar 2 maandjes bezig :)
Zo krijgen de modellen op het gevraagde niveau ook een rieele kans om uitgekozen te worden.
Ik hoop dat jullie een mooie locatie kunnen vinden :)

Fotoveertje

Re: Dressuurpaarden en pony's meeting Groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:01

Zitten mooie paardjes tussen, al zeg ik het zelf. Heb al beetje rond gespiekt... :D

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:08

Seven schreef:
Als een paard L loopt hoeft niet betekenen dat deze niet kan bewegen :)
Maar ik ben het verder wel eens maar de fotografen kunnen altijd selecteren welke mee gaan

Vandaar ook de jonkies met potentie :j Uitzonderingen kunnen er natuurlijk altijd zijn, maar het idee van de meeting is gave dressuurfoto's, zoals bijvoorbeeld Smeetjoew altijd heeft! Dan is het naar mijn idee een beetje misplaatst als je als gemiddelde B ruiter je hier opgeeft, voor mijn idee gaat het hier om paarden met een beetje extra, of dat nou in de zin van beweging of africhtingsniveau is :D En inderdaad, fotografen zullen ook selecteren maar dan nog is het handig om even het doel van de meeting in de gaten te houden :Y)

Ik wil in elk geval niemand beledigen ofzo, ik denk alleen dat je dan bij een andere meeting veel meer kans maakt :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:17

Je voorbeeld ga ik niet op in :D

Maar ik snap je idee en heel eerlijk ik hoop juist door deze meeting meerdere goede bewegings fotos van mijn paard te krijgen. Maar tot hoe ver zijn de fotografen tot dat in staat gaat de ts daar ook in selecteren? Als we toch vragen gaan stellen :D

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:19

Ik zal met het stemmen ook veel meer kijken naar de bewegingen van het paard dan het uiterlijk van het paard. Terwijl ik normaal op paarden meeting's alleen naar het uiterlijk zou kijken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:22

Dat word vrij lastig lijkt me want je ziet maar 1 a2 fotos :)

Daarmee is het erg lastig de echte bewegingen te beoordelen. Ik denk dan dat je naar het gehele plaatje moet kijken looks evt beweging

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:28

Ik weet niet hoe de eisen van de TS voor de foto's maar mij lijkt het handig als er toch minimaal 1 draf foto bij zit en 1 galop foto bij zit. Dan weet ik vaak wel goed, heb onder tussen wat foto's bekeken en ook op de profielen gekeken of daar wat tussen staat. Ik zou al ongeveer weten wie ik graag op de meeting wil zien en wie niet.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:36

Dat is het eeuwige dillema met foto meetings, vind je als model zijnde de fotografen de moeite waard, en als fotograaf de modellen :Y)

Voor zover ik weet zal er geen selectie plaatsvinden wbt fotografen.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:36

Ik heb geen bewegingswonder, maar mijn paard kan best leuk lopen en qua uiterlijk is ze toch anders dan anders, maar kan me voorstellen dat jullie voor iets anders kiezen. Heb al wat mooie paarden voorbij zien komen! Ik wacht de keuze van de fotografen af!

Mijn paard staat btw in Oostwold (bij Leek), dus voor mij zou Emmen afvallen, want dat vind ik toch echt wat te ver...

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:43

CoronaLime schreef:
Dat is het eeuwige dillema met foto meetings, vind je als model zijnde de fotografen de moeite waard, en als fotograaf de modellen :Y)

Voor zover ik weet zal er geen selectie plaatsvinden wbt fotografen.

Dat gebeurd volgens mij ook helemaal niet vaak dat de modellen fotografen uit kiezen. Tenminste heb het nog niet eerder mee gemaakt :+

Ik denk dat nu de fotografen op volgorde van aanmelding mee gaan.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:46

Huh jij vat 'm heel anders op geloof ik :P

Ik bedoel dat je als model ook kan besluiten om je af te melden als je vind dat er geen goede fotografen zijn, en dat je als fotograaf ook kan besluiten niet mee te gaan als je de modellen niet leuk vindt, snappie? :P

En Seven vraagt of TS gaat kiezen welke fotografen er mee mogen, ivm niveau. Maar voor zover ik weet gaat het inderdaad op volgorde van aanmelding.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:51

Aah zo bedoel je! Ik vatte hem idd anders op :') Ik denk dat het overigens bij de fotografen veel gebeurd als toch de modellen er niet bij zitten die ze graag mee op de meeting willen helpen melden ze zich af. Terwijl bij de modellen eerst een goede reden moeten hebben voor dat ze zich pas af kunnen melden. Ben wel met je eens!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:53

Ik heb misschien niet het type dressuurpaard. Maar met zn 5.5 (bijna) m1 startgerechtigd vind ik toch wel een beetje talent :P helemaal voor zijn ras. Doel is uiteindelijk dat Z te bereiken.
Het feit dat hii dekhengst is werkt qua uitstralingheel goed in zijn voordeel haha.

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:55

Ik heb mij aangemeld als fotograaf omdat ik veel toffe modellen voorbij heb zien komen. Ik wil wel eerlijk zeggen dat ik nog niet zo goed ben met bewegingsfoto's. Ik sta nu reserve, maar hoor graag wat jullie er van vinden..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:56

Als je je ruim op tijd afmeldt vind ik het persoonlijk om het even waarom, maar kort van tevoren vind ik dat je als fotograaf en als model allebei wel een goede reden moet hebben :j

Als organisatie is zo'n situatie wel een drama, als dan een van de modellen met veel stemmen afvalt dan heb je soms dat ook veel fotografen zich afmelden, kan je alles opnieuw gaan zitten regelen :=

Sorry voor de hele discussie, jullie hoeven niet in de verdediging te schieten hoor :o Het was puur iets wat me opviel, ik vind iig dat er tot nu toe gave modellen zijn aangemeld en ik vind het heel gaaf dat er zulke verschillende paarden tussen zitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:59

Ik ben ook geen ervaren fotograaf ofzo, maar wil wel beter worden, en die kans is t grootst door naar meetings te gaan.. daarbij meld ik me nooit Af als de moddelen niet bijzonder zijn, ieder paard heeft wel iets gaafs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:09

Misschien is het wat om de modellen ook een filmpje te laten plaatsen indien aanwezig? Want het genoemde voorbeeld is ook een voorbeeld van een knap staaltje Photoshop.

Een filmpje is qua beweging wel makkelijker te beoordelen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:21

Filmpje is van vóór ik L2 startte. Inmiddels is ie beter voor het been en actiever

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:59

Ik heb een filmpje die bij de pb mag naar de fotografen maar die zet ik hier niet openbaar :D

Wianca :j

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 10:01

Goedemorgen :-) Een filmpje toevoegen is inderdaad een goed idee, geeft de fotografen een betere indruk.

Willen alle modellen mij via PB even een link sturen van een film van jullie training of wedstrijd?
Liever wel via PB zodat ik een beetje het overzicht kan houden. :o

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:01

Zal dit weekend een filmpje proberen te maken :j

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 10:13

En de discussie: welke paard is nu geschikt en welke niet...
Daar gaan we een beter beeld in krijgen wanneer er filmpjes komen. Ik ga verder niet selecteren, als iemand zichzelf en z'n paard hier geschikt voor vind, ben ik wel de laatste om die de grond in te gaan trappen en te zeggen dat ie niet mee mag. De richtlijnen zijn tot zover wel duidelijk denk ik.

Maar om het doel in ogen te houden wil ik eigenlijk de verantwoordelijkheid leggen bij de fotografen tijdens het stemmen. Ik ga er duidelijk bij vermelden: stem wel op de paarden die voor dit thema het meest geschikt zijn. En daar vertrouw ik ook wel op dat dat goed komt :-)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:16

Stuur dan geen info mee van de eigenaren ij het stemmen en verwijder de lijst van modellen en doe dat enkel per pb dat zal de meest eerlijke stemming worden :D

O en laat het stemmen vroegtijdig gebeuren zodat de mensen met de paarden weten waar ze aam toe zijn

Worden er ook portretten gemaakt of enkel onder het zadel?

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 11:18

Seven schreef:
Stuur dan geen info mee van de eigenaren ij het stemmen en verwijder de lijst van modellen en doe dat enkel per pb dat zal de meest eerlijke stemming worden :D

O en laat het stemmen vroegtijdig gebeuren zodat de mensen met de paarden weten waar ze aam toe zijn

Worden er ook portretten gemaakt of enkel onder het zadel?

Wanneer de locatie bekend is en er daardoor niet te veel afmeldingen zijn kan het stemmen wat mij betreft beginnen. :-)

Wanneer de locatie het toe laat is het zeker ook de bedoeling om portret foto's te maken!