Fotogr. Gez ~ Fotomeeting bos Berg en Dal / Groesbeek 17 mei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fotomeeting bos Berg en Dal / Groesbeek 17 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:41

Rood! :D

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:59

Ik heb totaal geen inspiratie eigenlijk.. En eigenlijk vrij weinig setjes :P maar misschien mag ik wel van iemand van stal iets lenen.
Wat zouden jullie doen met een zwart paard?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:38

op een zwart paard kan eigenlijk alles wel vind ik.
Persoonlijk vind ik donkerblauw/navy heel mooi op zwart haha en dan gewoon met een zwart zadel en zwart hoofdstel.
Misschien kan je hier wat inspiratie vandaan halen: www.setjessite.nl

Hihi ik ben ook blauwfan, maar dan donkerblauw fan. ik vind juist de paarse weer leuker, die is wat donkerder.

Ik ben eigenlijk de setjes fase een beetje voorbij. Ik had ooit voor alle dekjes een bij passend shirt en ook beenbescherming. maar nu ben ik meer terug op het simpele. Ik rij het liefst met een simpel dun sjabrak zonder opdruk of randjes, in donkerblauw, bruin of wit haha. Ik vind het wel heel mooi als het bij elkaar past, maar ik ga niet meer speciaal spullen kopen om een setje compleet te maken.

Ik neem die dag ook wel tuig mee, voor als we misschien nog aan rijden toe komen.
Ik doe mijn paard wel invlechten, want hij heeft kroeshaar van zichzelf haha.
Qua rijkleding weet ik het nog niet, maar ik las eens op websites van fotografen dat wit niet zo fijn is met belichting, dus ik doe denk ik donkerblauwe bandages en 1 van mijn donkerblauwe dekjes.
Ik heb meerdere donkerblauwe dekjes, hier een paar voorbeelden:
simpele dunne sjabrak

iets rond lopend met een wit randje

wit met lichtblauw randje en witte stiksels over het hele dekje

blauw met een roze randje

Maar misschien moet ik toch een ander kleurtje mee nemen naar de meeting, omdat ik zo gek ben op blauw heb ik dus al veel foto's met blauw haha. Dus even een afweging, gaan voor de kleur waar ik van hou of juist tóch iets anders. Zo heb ik een meeting een keer in het paars met bruin gedaan voor de afwisseling.

Maar het is nog ver weg, lange tijd om over na te denken.
Zwart is ook wel netjes, maar ik weet niet hoe dat is met fotograferen?

Riannex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:07

Wat zien jullie het liefst op mijn paardje, Western of dressuur?? :P

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:12

Het is wat jij het fijnst vind! Western is er minder vaak dan dressuur dus opzich lijkt het mij wel weer een leuke uitdaging, weet niet hoe de andere daar over denken :P?

antano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:19

Ik vind western wel leuk.
Komt niet zo vaak voor als dressuur.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 09:45

Ik vind het ook lastig wat ik erop moet doen. Of het witte dekje of mijn rode setje met peesbeschermers, strijklappen en qhp pad....

En dan nog de manen, hengstenvlecht, of los?

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:19

Ik doe de manen van Emaika sowieso in roosjes :) Ze heeft totaal geen voorpluk :=
En om nu alleen haar voorplukje in een knotje te doen, vind ik niet mooi.
Fotograven, wat zien jullie het liefste bij een zwart paard qua kleuren? Ik wou namelijk in zwart/wit gaan maar als dat moeilijk te fotograferen is, dan neem ik een andere kleur

Ik zou trouwens een hengstenvlecht doen, vind ik erg mooi bij (volledige) Friesen :)

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 10:32

BAStable schreef:
Ik zou trouwens een hengstenvlecht doen, vind ik erg mooi bij (volledige) Friesen :)

Ik zit te denken aan misschien met rijden in een hengstenvlecht en met loslaten de manen los..
Aangezien ze een moderne fries is en de manen tot ongeveer de onderkant van de nek lengte.. dus niet mega lang en de voorpluk komt net tussen haar ogen...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:33

Als er mensen zijn die beschikken over een hengstenketting voor de portretfoto's, dan ben ik daar wel voorstander van, teugels zijn 9/10x ontzettend storend

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:53

DAMWolf schreef:
Wauw wat een kleuren zeg! Omdat ik blauw-fan ben zeg ik: Blauw :P Maar weet natuurlijk niet wat voor paardje je hebt :P

Een donker bruine, staan gelukkig veel kleuren op

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:53

sabine1979 schreef:
DAMWolf schreef:
Wauw wat een kleuren zeg! Omdat ik blauw-fan ben zeg ik: Blauw :P Maar weet natuurlijk niet wat voor paardje je hebt :P

Een donker bruine, staan gelukkig veel kleuren op

Haha ja ik heb een vos, staan gelukkig ook veel kleurtjes op. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:27

Het wordt dus op 17 mei, en verder? Waar spreken we af? De planning? Is er nog iets bekend? :+

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:54

Ja het is inderdaad de 17e. Er komt een ochtendgroep van 4 modellen, en een middaggroep van 4 modellen.
Wij gaan nog kijken voor de precieze plek en parkeerplaats enzo.
Die info komt dus nog, maar het is ook nog 4 maanden!!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:05

We hebben tijd genoeg inderdaad! Als ik mijn voorkeur mag uiten dan wil ik graag in de middaggroep, ik ben echt géén ochtendmens haha. (Werk ook in de nachtdiensten en daardoor altijd een heel verstoord dag- en nachtritme)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:06

Dat weet ik, is ook allemaal wel prima hoor. Doe lekker rustig aan! Maar niet dat er pas de laatste maand dingen worden geregeld, want dat maakt het allemaal haastig en rommelig. :P

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:32

Jameyskatje, ik zal het noteren!

Deetjeeuh, ik snap het wel hoor! Maar we zorgen dat alles op tijd geregeld en duidelijk is.
Ik kan me voorstellen dat je, als je lang niks hoort, twijfels hebt over of het wel door gaat.
Maar de meeting gaat zeker door hoor! :)

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:38

Leuk, een meeting in de buurt! Als ik kan kom ik zeer waarschijnlijk wel even langs om te kijken. Met of zonder knollie. Zag m al voorbij komen op foto 2 van Sabine1979 (de bonte).

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:28

Ik ben nog fotomeeting-maagd, dus mij moet nog wel een beetje uitgelegt worden wat nou allemaal de bedoeling is... buiten dat ik optijd met een schone pownie aanwezig ben.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:10

Ik ben ook niet zo ervaren. Ik heb mijn eerste meeting toen zelf georganisseerd en ik heb laatst bij een meeting gekeken als toeschouwer. De andere shoots die ik had waren 1 op 1. Maar het is allemaal best logisch.

Ik denk dat de organisatoren, in overleg met de groep, uiteindelijk een soort van tijdschema / draaiboek gaan maken waarop te zien is wie welk paard gaat fotograferen op welke tijd en of het dan portret of actie is. Denk maar aan een soort van roulatie.
En de organisatoren zoeken onder andere uiten waar we makkelijk kunnen verzamelen (ook met trailers) en of het is toegestaan om zonder vergunning/dagkaart met paarden in het bos te rijden of dat er toestemming nodig is van een beheerder of iets dergelijks.
Spiek anders eens in topics van andere meetings, daar zie je soms hele handige tijdschema's voorbij komen.

Zorg maar gewoon dat je op de afgesproken verzameltijd aanwezig bent met een schone pony, dan komt het allemaal goed!
En in dit topic kunnen we met de fotografen en paardeneigenaren overleggen hoe we de foto's ongeveer willen hebben, zoals western of engels tuigage, wel of geen knotjes, of zoals de fotografen aangaven dat het handig is om een hengstenketting mee te nemen en geen wit dekje of bandages te gebruiken ivm belichting etc

correct me if I'm wrong

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 12:09

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:09

Heel gaaf Shauni! :D

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 21:48

Ja gaaf hé, mega ervaring weer eens! Was de 3e keer voor ons.

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:36

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:36

Helaas, competitieschema voor buitenseizoen is gepubliceerd, laat het weekend van 17 en 18 mei nou net een van de weinige weekenden zijn waarop we op zaterdag spelen. Ik vind het heel jammer, maar ik moet me dus bij deze afmelden.