Fotomeeting Brunssum (Limburg)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Re: Fotomeeting Brunssum (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:33

Dat is de rode beek toch? Daar was toch van de zomer blauw alg gevonden? :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:46

Samantha, dat klopt inderdaad. Maar ook daar mag je officieel niet met het paard komen...

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:14

Het enige waar je geloof ik wel op meer plekken mag komen is in de schinveldse bossen. In augustus was daar ook een fotoshoot alleen niet diep in het bos maar vooraan. Of daar toestemming voor nodig is durf ik niet te zeggen. Maar dat pad met zand is ook heel erg mooi. :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:19

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:55

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik wil mij ook graag aanmelden als fotograaf.
Website: Http://mkashots.weebly.com

Ik zal je erbij zetten Marlies :)

Wat betreft de rest. Eliane gaat inderdaad eerst nog polshoogte nemen of er genoeg plek is voor alles. Daar wacht ik zelf nu ook nog op.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:04

othelloster schreef:
anders kom ik wel eens gratis foto's voor jouw maken

Héé je zou ook eens bij mij komen! _O-

Ben overigens ook wel wat sceptisch over de locatie... Brunssum is niet erg veel, net als Schinveld (al zijn daar genoeg leuke foto's uit gekomen, maar mochten we hier eigenlijk wél van het pad af?)

Ik heb enkel beschikking tot weilanden waar we ook niks aan hebben voor een meeting. Ik ben wel hard aan het denken voor een locatie.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:56

Ik weet niet of je wel of niet van het pad af mocht gaan maar zover ik weet rijd iedereen gewoon kriskras door het bos heen. Zowel door de beek, velden en gewone straat.

En de tevenerheide is dat niks? Ligt ook in die streek en is ook best groot en mooi.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:57

Daar mag je ook niet van de paden af (overigens wel gedaan).

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:06

Ik zou mij eventueel wel willen aanmelden met Kyara, mits er duidelijkheid wordt gegeven. Ik vind het nogal wazig. Welke fotografen gaan er komen. Welke fotografen gaan bepalen of jij mag komen. Ik kan met Kyara op lopend naar de brunssumerheide komen.

Afbeelding

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:49

Ik denk dat er hier erg makkelijk gedacht wordt over dit soort reportages. Je kunt wel zeggen dat het op de Brunsummerheide plaats gaat vinden, geen probleem als de eigenaren zelf de boete willen dragen bij het afwijken van de paden. Maar ik denk dat je er rekening mee moet houden als dit niet het geval is je niet genoeg hebt aan enkel de ruiterpaden (tenminste niet in mijn straatje reportages).
Een ruiterpad kun je uiteraard ook niet af gaan zetten met prikpaaltjes, zo versper je de weg voor andere gebruikers en heb je niet genoeg ruimte ( zeker niet als je met een sportlens werkt ).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:06

Charlottte schreef:
Ik denk dat er hier erg makkelijk gedacht wordt over dit soort reportages. Je kunt wel zeggen dat het op de Brunsummerheide plaats gaat vinden, geen probleem als de eigenaren zelf de boete willen dragen bij het afwijken van de paden. Maar ik denk dat je er rekening mee moet houden als dit niet het geval is je niet genoeg hebt aan enkel de ruiterpaden (tenminste niet in mijn straatje reportages).
Een ruiterpad kun je uiteraard ook niet af gaan zetten met prikpaaltjes, zo versper je de weg voor andere gebruikers en heb je niet genoeg ruimte ( zeker niet als je met een sportlens werkt ).

Amen! _/-\o_ Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is het volgende, het is ook nog eens in het weekend en dan stikt het van de ruiters en wandelaars waardoor jullie waarschijnlijk iedere halve minuut moeten wijken voor het een of ander. ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:24

misschien kan ik mijn vader zo ver krijgen dat de fotomeeting bij mij thuis mag?
Dan wel in het voorjaar ivm kapot trappen gras.
Dan hebben we:
- een parkeerplaats voor genoeg trailers
- prikpaaltjes
- genoeg ruimte
- mooie omgeving
- beekje
- geen gezeik met wetten en toestemming.

foto's die bij mij achterom gemaakt zijn (eigen weiland)
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JLBJWJAA.jpg

Afbeelding

Afbeelding

dit filmpje laat goed het terrein zien, plaats genoeg dus :D

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:16

romyloverrr schreef:
misschien kan ik mijn vader zo ver krijgen dat de fotomeeting bij mij thuis mag?
Dan wel in het voorjaar ivm kapot trappen gras.
Dan hebben we:
- een parkeerplaats voor genoeg trailers
- prikpaaltjes
- genoeg ruimte
- mooie omgeving
- beekje
- geen gezeik met wetten en toestemming.

foto's die bij mij achterom gemaakt zijn (eigen weiland)

Mocht dit een optie zijn ben ik zeker bereid mij weer aan te melden als fotograaf.
Omdat dit mijn werk is zou ik het wel fijn vinden invloed op de modellen te hebben en duidelijke afspraken rondom de verwachtingen van de deelnemers (wat moet er volgens hun tegenover staan?)
Dit aangezien ik niet bereid ben om bijvoorbeeld alle foto's digitaal aan te leveren.

meer informatie over mij op mijn site, http://www.picturepure.nl of https://www.facebook.com/PicturePure?ref=hl

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:33

Ik pas voor een gewoon weiland :o

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:38

Astriidj, een mét water etc.?

Ik zou dat wel leuk vinden persoonlijk, maar dan kom ik wel t liefst het paard de dag ervoor brengen en erna halen, geen gezeur met trailers. _O-

En dan gaan voor een leuk thema om het toch interessant te maken eventueel?

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:41

Op zich lijkt de locatie wel leuk, maar wat betreft het water: Hetgeen ik kan zien op de foto is het toch onmogelijk om goed foto's te maken doordat het droge oppervlak (waar de fotograaf komt te staan) hoger ligt dan het water. Dan heb je foto's van bovenaf genomen, en dat is echt niet mooi. En ik ga heus niet in het water staan met mijn camera vast.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 19:54

Gezien Eliane hier niet kan reageren leest ze wel het topic mee en geeft mij dus het volgende door!

Bericht Eliane:

oke, ik heb dus met de monumenten afdeling gesproken van Brunssummerheide, de vrouw zei tegen mij dat we officieel niet van de ruiterpaden af mogen, omdat we dan eventueel (als er een boswachter in de buurt is) een boete kunnen krijgen. Ze zei wel tegen me; DAT WE WEL ACHTER DE ZANDVLAKTE BIJ DE PADEN MOGEN ZIJN, daar komen ongeveer 4 of 5 paden die elkaar kruisen, en daar mogen we fotos maken, ze zei dat het niet uitmaakt als je er 4m of 5m naast het pad staat, , daarvoor zal de boswachter geen boete uitdelen, maar wat ze bedoeld te zeggen dat het gaat of je echt op delen bent buiten de paden, maar in ons geval; we kunnen in principe op elk ruiterpad wat zich daar kruist 1 paard zetten, zo komt niemand in elkaars beeld, en het is een groot kruispuntje waar we voor portretfotos genoeg ruimte zullen hebben, voor de rijfotos kunnen we de paden gebruiken, die een MOOIE ACHTERGROND HEBBEN (zoals de zandvlakte als achtergrond, heide etc..) en longeerfotos zou opzich ook wel kunnen of met prikpalen kan er wel gebruikt van gemaakt kunnen worden.ik heb ook gelezen dat we dan de weg in beslag nemen voor andere ruiters, maar officieel zei die vrouw van natuurmonumenten dat het openbaar gebied is en wij ons aan de regels houden (we zijn dus op ruiterpaden) en we daar WEL gebruik van mogen maken. Ik hoop dat we het gewoon door kunnen laten gaan hier, en voor de mensen die dit geen mooi gebied vinden als achtergrond (wat wel gewoon puur mooie natuur is) dan laat dat weten, en dan schrijven we je uit.
gr. Eliane :)

Tevens gaf Eliane aan dit weekeind in de Brunsummerheide aanwezig te zijn om polshoogte te gaan nemen. Aankomende zondag zal dus een update plaats vinden betreft de fotografen die aanwezig zullen zijn en de foto's van de meeting plaats!
Wat vinden jullie trouwens? Alle fotografen incl. de reserve laten stemmen op de modellen of alleen de fotografen die komen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:34

Ben nog nooit bij een fotomeeting geweest, maar aangezien het erg dichtbij is voor mij (paard staat in Schinveld), wil ik het wel eens proberen als het weer een beetje meewerkt. Ik kom dan wel met de marathonwagen.

Moos, Duitsgefokte KWPN'er, 6 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Wellicht wil stalgenootje ook mee, zij heeft een bruine Andalusische hengst voor de wagen staan, 8 of 9 jaar (foto per pb)
Laatst bijgewerkt door Gem op 20-01-14 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:41

Als ik het zo lees maak ik erg weinig kans met mijn 25 jaar oude dame... _O-

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 21:29

Gem schreef:
Ben nog nooit bij een fotomeeting geweest, maar aangezien het erg dichtbij is voor mij (paard staat in Schinveld), wil ik het wel eens proberen als het weer een beetje meewerkt. Ik kom dan wel met de marathonwagen.

Moos, Duitsgefokte KWPN'er, 6 jaar

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wellicht wil stalgenootje ook mee, zij heeft een bruine Andalusische hengst voor de wagen staan, 8 of 9 jaar (foto per pb)

je staat ertussen!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:42

Eerlijk is eerlijk ik denk hetzelfde als Charlotte. Ik denk dat de brunssumerheide een moeilijk verhaal wordt wegens boetes/danwel toestemming om een fotoshoot daar te houden. En nog een goed punt inderdaad. Wat kan zowel een fotograaf als een model verwachten? Moet je als model foto's kopen? Of alleen publiceren inclusief logo?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:42

Gem, waar in schinveld sta je? :)

En mocht ik uitgekozen worden (ik hoop het haha) dan zou ik ook graag willen weten wat er verwacht wordt van mij en wat ik kan verwachten van de fotograven.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 21:57

nou bij de vorige meeting van Schinveld had Marlies een site aangemaakt via weebly.com waar alle fotografen de gebruikersnaam en wachtwoord van kregen en onder hun eigen kopje haar foto's plaatste. Ik vond dat toen een fijn idee en wou dat deze keer ook weer doen. En met de toestemming van de modellen om eventueel ook de foto's te gebruiken voor eigen portfolio. Dat werd toen ook gedaan.

Edit:
qua ideeën of het een "normale" portret shoot wordt of iets met wat extra's ligt aan de modellen wat ze zelf graag willen. Wil je jou paard leuk en fleurig maken met vingerverf? Tuurlijk alles mag! Leef je lekker uit zou ik zeggen :j voor de rest gewoon een schoon paard en schoon tuig natuurlijk zoals dat standaard hoort te zijn bij een fotoshoot :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:04

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:05

snap niet wat iedereen zo moeilijk loopt de doen over de locatie

sorry hoor maar in geen enkel natuurgebied mag je van de paden af