Geen fotomeetings meer op de Loonse en Drunense Duinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:40

fabske schreef:
Uhm kim en cimmy
Ik zie dat hier weer dat topic van jullie aangehaald werd.
Waar ts cimmy met diverse dreigementen mijn kant op kwam.
Omdat ze hulp niet weet te apprecieren moet je hier niet nog een x gaan lopen
Zeuren maar mij benaderen!
Ipv hier weer moeilijk te doen.

Sorry hoor maar dat is gewoon achterbaks!

Waarom zou ik in godsnaam jou benaderen?
Je moet niet zo achter de feiten aanlopen. Nalezen en temmen dat is pas achterbaks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:43

Blingh schreef:
Ik hou erover op ja :j

Speciaal voor Fabienne :D

fabske

Re: Geen fotomeetings meer op de Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:45

Ik lees niks na, ik wordt erop gewezen!!

Maar tem idd wel op jou achterbakse gedrag ja.

Maar is prima cimmy
Hou er idd maar over op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:47

fabske schreef:
Ik lees niks na, ik wordt erop gewezen!!

Maar tem idd wel op jou achterbakse gedrag ja.

Maar is prima cimmy
Hou er idd maar over op ;)

Hoeft niet Fabienne, ik heb al getemd :D

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:50

Oh goed bezig! Vermeldt je meteen de dreigementen
Die je uit? En de steken onder water die je zo graag geeft erbij :)
Als je toch aan het temmen bent

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:54

Vecht dit even via pb uit, willen jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:06

xAnthea schreef:
Even een vraagje, zijn fotomeetings op de Soesterduinen verboden? Aangezien ik dat van iemand heb gehoord, maar ik heb er nog niets van gelezen? :)

Dat weet ik niet precies ;)
Zover ik weet niet.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:56

Jammer dat het weer op deze manier omhoog wordt gehaald fabske.. we waren het er net eindelijk over eens met z'n allen om het via PB uit te vechten als dit zo nodig moest, en verder de discussie te laten.. :n

Femke schreef:
@cynn: maar daar zijn toch ook helemaal geen natuurgebieden voor nodig?
Ja, het geeft een keer wat extras aan de foto.
Maar meetings zijn net zo leuk en gezellig en leerzaam op een manege of privestal.

Fotograferen in de natuur kan nog altijd, bijv bij de Konikpaarden in verschillende kuddes door nederland.

Ik snap de problemen niet zo....
Als er door t beheer van t gebied besloten wordt dat t niet meer mag, gaat iederenn toch gewoon ergens anders fotograferen?
Het is maar hobby hoor... niemand die ik hier heb horen klagen is financieel afhankelijk van fotografie, maar men doet alsof hun broodwinning wordt weggehaald.

Gewoon met zn allen niet zo n drama van maken.
Er zijn meer mooie plekjes in Nederland dan alleen deze paar natuurgebieden. :-)

Ik ben inderdaad niet financieel afhankelijk van fotografie, moet dat dan gelijk zo zijn?

En maneges en pensionstallen hebben vaak weinig mogelijkheid tot mooie foto's. Tenminste, in mijn omgeving.
En als je dan met een groep gaat, natuurlijk is dat dan hartstikke gezellig.. maar dan krijg je al hélemaal dat iedereen zegt 'de foto's lijken zo op elkaar'.

En ik vind paarden zo natuurlijk mogelijk gewoon het mooist. Daarom vind ik het zo jammer, dat mag ik toch vinden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:09

Ach, natuurlijk mag je het jammer vinden. Maar het einde van de wereld is het ook niet :).

Je haalt nu wel aan dat 'de foto's zo op elkaar lijken' bij een manege of pensionstal... Dit is met foto's in de LDD niks anders, no offence :D. Wellicht wordt er weer wat creativiteit geprikkeld bij fotografen en zien we eens wat nieuws (zoals de shoot van S_en_Z_) en niet de standaard portretfoto's naast een bosje :).

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:12

Dat zeg ik ook niet. Maar het zou fijn zijn als we ervoor kunnen zorgen dat niet nog meer gebieden verboden worden.. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:14

Dat zou voor jullie wel leuk zijn, ja :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:14

Inderdaad, je ziet op alle meetings dat er veel foto's op mekaar lijken, Tja wat wil je ook als je met z'n 8en op een rijtje bij een paddock zit ... _O-

En ja Cynn, maarja, de enige manier is denk ik het minderen van meetings. Maar ik vrees dat dit niet gaat gebeuren..
't is een Hype, een verschrikkelijk uit de hand gelopen hype... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:15

Dat vrees ik toch ook echt dat de frequentie van de meetings flink omlaag zal moeten gaan.....

Bijna ieder weekend is er nu overal wel 1...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:17

Fading schreef:
Inderdaad, je ziet op alle meetings dat er veel foto's op mekaar lijken, Tja wat wil je ook als je met z'n 8en op een rijtje bij een paddock zit ... _O-

Precies :D. Dus foto's maken kan dan ook prima op een manege of pensionstal zoals Femke aanhaalt, of ben ik abuis?

Edit: En het aantal fotomeeting-topics is echt enorm, inderdaad...
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 06-08-13 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:18

Inderdaad, en mensen kijken voor ze doen.

Dan maken ze een topic aan met is er interesse voor een fotomeeting in (even als voorbeeld) Brabant?

Terwijl er al 1000en zijn.. -,- ''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:19

_San87_ schreef:
Fading schreef:

Precies :D. Dus foto's maken kan dan ook prima op een manege of pensionstal zoals [***] aanhaalt, of ben ik abuis?

Jazeker, ;)

En ik vind de LDD echt niet meer speciaal voor foto's iedereen heeft al zandfoto's.. Ik heb er ook al genoeg. In een weide is voor mij ook al prima bij wijze van..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:26

Ik heb er niet zoveel, dan heb ik gewoon pech _O- :')

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:28

Deze foto is gemaakt in een weiland. Wel een van de mooiere die ik heb gezien, maar toch.

Afbeelding

Deze foto zelfs in een (Spaans) paddock. (maar toegegeven, die teld niet helemaal mee).
Afbeelding

(en nog eentje in een Spaanse buitenbak http://i48.photobucket.com/albums/f238/ ... 36f4f3.jpg)

Van portretfoto's kan ik ook nog voorbeelde geven van foto's die in een niet-natuurgebied zijn gemaakt waarvan je dat niet zo zou zeggen.
Ik denk dat Femke, van Hypofocus nog veel meer voorbeelden heeft.

Neemt niet weg dat het wel vreselijk jammer is dat natuurgebieden minder toegankelijk worden voor fotoreportages.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:30

Inderdaad prachtige foto's. :j

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:31

Cynn_x schreef:
Inderdaad prachtige foto's. :j

Dank je wel. Wilde net mijn berichtje toch nog even weghalen omdat hij niet 100% aansluit op de discussie, maar je had al gereageerd. Ach, het heeft er wel genoeg mee te maken :).

Maar ondanks het feit dat er genoeg mogelijkheden zijn om mooie foto's te maken vind ik het dus wel vreselijk jammer dat natuurgebieden minder toegankelijk worden voor paarden-fotografie. Ik hoop ook dat er niet nog meer wordt "verpest" door de vele meetings die worden georganiseerd. Zoals wat ik eerder al aanhaalde, in Lommel begint het ook al te rommelen..
Laatst bijgewerkt door MerelBormans op 06-08-13 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:34

Klopt, het is gewoon helemaal zuur, dat straks door meetings er ook geen betaalde reportages meer op zulke locaties mogen worden gedaan als het zo doorgaat vrees ik.

Inderdaad, je hebt mooie en minder mooie weide's, maar er is prima in te fotograferen hoor!

Afbeelding

Merel, heeft er weldegelijk mee te maken ;)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:35

Het verbaast mij eigenlijk niks dat er weerstand is ontstaan tegen paardenfotomeetings in natuurgebieden. Ik zie zo vaak foto's van paarden en pony's die omwille van het mooie plaatje midden in de hei worden gezet, of er in draf of galop doorheen worden opgedreven. De schade aan de natuur lijkt dan compleet genegeerd te worden.

Deze reactie van natuurmonumenten is dan ook niet zo vreemd.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:36

Ik moet gewoon gaan verhuizen naar Spanje ofzo :') ...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:37

Een groene wei is er natuurlijk ook niet in alle seizoenen en wei vind ik alleen mooi voor foto's los, niet voor rijfoto's. Een rijbak moet al wel heel netjes zijn, zonder storende eyecatchers op de achtergrond voor echt mooie rijfoto's.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:39

Het is zeker jammer dat natuurgebieden minder toegankelijk worden. Aan de andere kant snap ik het ook wel heel goed. Als er ieder weekend een fotoreportage is, met paddock/rijfoto's, dan wordt er toch behoorlijk kapot getrapt/omgewoeld, het gaat namelijk niet om één paard, maar om 8 paarden op hetzelfde stukje grond. Ik kan me wel voorstellen dat de beheerders van het natuurgebied daar absoluut niet op zitten te wachten.

Ik vind bovenstaande weidefoto's erg mooi, niet eens per se opvallend dat het om een 'simpele weide' gaat, de paarden trekken de aandacht, zoals het hoort.