Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
*Blond* Ethelate schreef:Even in het andere topic gelezen, komt op mij over alsof een foto-meeting-groep zich ooit heeft misdragen (bijv. over de heide wat niet mag) en commentaar van de boswachter heeft gehad.
Dus geen paniek, het kan gewoon.
Wel zullen alle paarden een vergunning moeten hebben (staatbosbeheer, €15 per jaar of voor €1,50 per dag).
Ik heb er 1 voor mijn paard.
Ethelate schreef:Juist met allemaal emailtjes sturen wek je argwaan bij Staatsbosbeheer.
En zo lang en niks gepubliceerd wordt of op borden staat dat je toestemming moet hebben voor een georganiseerde meeting, kunnen ze je geen boete geven.
En natuurlijk komen we niet op de heide of andere plaatsen waar het niet is toegestaan voor paarden.
Ethelate schreef:http://www.np-deloonseendrunenseduinen. ... ebsite.pdf
Artikel 17:
Wedstrijden, evenementen, bijeenkomsten, manifestaties en andere recreatie-activiteiten
Artikel 17
Wedstrijden/evenementen
1. Het is verboden zonder vergunning van de burgemeester, wedstrijden, evenementen, bijeenkomsten of andere manifestaties anders dan bedoeld voor het uiten van meningen of gevoelens, te organiseren of te doen houden.
2. Het is verboden de op de wijze van het eerste lid toegestane wedstrijden, evenementen, bijeenkomsten of andere manifestaties op enigerlei wijze te verstoren of te hinderen.
3. Een vergunning kan worden geweigerd:
a. In het belang van de openbare orde;
b. in het belang van het voorkomen en beperken van overlast;
c. in het belang van de verkeersvrijheid of - veiligheid;
d. in het belang van het uiterlijk aanzien van het gebied en van de natuurwaarden.
4. Het in het eerste lid bepaalde geldt niet voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door artikel 10 juncto artikel 148 Wegenverkeerswet 1994.
Oftewel, je moet voor een evenement niet bij Staatsbosbeheer, maar bij de burgemeester zijn.
Wij organiseren géén evenement, wel een bijeenkomst maar zolang wij geen mening uiten (als in de zin van protesteren) en geen geluid overlast geven,is het niet verboden. En een vergunning niet nodig.
In artikel 16: naaktrecreatie is niet toegestaan, dus modellen: hou genoeg kleding aan
Ethelate schreef:Blingh, heb je een concreet voorbeeld van wie er geweigerd zijn?
En waarom?
Want wat ik heb kunnen vinden waren ze op de heide, ja, daar mag je niet komen..