Informatie Landgoed Backershagen (24 ha) ligt tussen de Rijksstraatweg N44 en de Backershagenlaan. Het gebied rond de Schelpengrot (zie foto) heeft een sprookjesachtige sfeer. Honden mogen loslopen tussen 1 augustus en 1 maart. Daarna moeten ze aan de lijn. Er is een groot meer waar ze lekker kunnen zwemmen.
Parkeren kan langs de Backershagenlaan. In het aangrenzende landgoed De Paauw mogen honden het hele jaar loslopen. Tip: combineer de gebieden als je zin hebt in een lange wandeling.
Nooit geweest verder maar dit klinkt (en zier er op de foto) erg leuk?
Duindorp en wassenaar is bijna net zo ver? Wellicht kun je laatste stukje met iemand mee? Voor mij is de wassenaarse kant van den haag makkelijker, ik kan vanaf station voorhout en leiden max 3 mensen meenemen als Chica uitgekozen wordt, die moet dan wel op schoot maar dat kent ze.
De andere kant van den haag is ook prima overigens haha. Maar echt richting rotterdam is voor ons te lang in de auto, dat is voor die hond niet leuk .
Anoniem
Geplaatst: 19-06-13 09:38
Bergschenhoek & Capelle ad IJssel zijn voor mij juist weer een heel eind uit de buurt! Den haag kan nog wel! Maar Wassenaar etc zou helemaal toppie zijn voor mij! Als ik dan met de auto kan, kan ik eventueel ook nog wel wat mensen meenemen als die in de buurt wonen of als ik er langs rijd!