Fotomeetings, de Do's en de Don'ts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 17:39

Cynn_x schreef:
Als je nou in 2008 dat topic had geopend.. *Baalt nog steeds heel erg dat ik nooit een fotoshoot heb laten doen met mijn oudje*

Ja sorry toen had ik dat nog niet bedacht -O-

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:39

Is het niet een keer een idee om dan in een opvanghuis of oude paardenopvanghuis een fotomeeting te organiseren.

Niet om individuele oude paarden te eren, maar oude paarden in het algemeen?

Ik vind het vaak jammer dat altijd de bijzondere paarden zo vaak gefotografeerd worden en ook gekozen worden als model.
Ja ik snap het, maar als eigenaar van 2 dood ordinaire pony's vind ik het wel jammer.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:40

Ik ken nog wel een oudje bij ons op stal eventueel.. maar ik denk ook niet dat zij haar nog op de trailer wil hebben.. en zeker niet zo'n eind. Balen is dat!

Wel erg jammer trouwens om hier al die slechte ervaringen te lezen van fotomeetings.. Het kan zo ontzettend leuk zijn -O- Schrik er best van!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 17:42

Dat is zeker jammer, en ook wel een rede dat veel bokkers het na een paar keer opgeven om nog gekozen te worden als model.

Natuurlijk snap ik de fotografen wel, tenslotte ben ik er ook 1, maar soms baal je als model wel van al die mooie populaire paarden op bokt. Maar ja daar kun je weinig aan doen, want ten slotte mag iedereen zelf weten hoe de modellen geselecteerd worden.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:42

Uit mijn ervaring is 80% ook zeker positief, maar er gaan gewoon vaak dingen mis.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 17:42

Cynn_x schreef:
Ik ken nog wel een oudje bij ons op stal eventueel.. maar ik denk ook niet dat zij haar nog op de trailer wil hebben.. en zeker niet zo'n eind. Balen is dat!

Wel erg jammer trouwens om hier al die slechte ervaringen te lezen van fotomeetings.. Het kan zo ontzettend leuk zijn -O- Schrik er best van!

Ik schrik er ook van hoor, wist wel dat er wat rotte dingen tussen zaten, maar zóveel en zó erg in sommige gevallen :oo

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:30

nou, jongens... in de zomervakantie ga ik het proberen, en iedereen mag tips en trucs geven!
*dus allemaal naar mij *

en zal me best doen :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 08:45

unihorses schreef:
nou, jongens... in de zomervakantie ga ik het proberen, en iedereen mag tips en trucs geven!
*dus allemaal naar mij *

en zal me best doen :)

+:)+

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:49

Marjoow schreef:
Nou Susan, die tweede meeting viel enorm mee. Dat ging zeker niet hoe jij het schetst. De modellen hadden wel vergunningen, deze hadden zij zelf allemaal al. Iedereen, behalve het ene indianenmodel was op tijd. En op een gegevemoment dat jij de groep kwijt was, misschien kwam dat omdat jij met 1 model ergens anders heen liep zonder ook maar iemand iets te laten weten?

Nee ik ben het er ook niet mee eens, hoewel ik wel snap dat je het niet fijn vond dat we te paard kwamen. Maar mijn pony was binnen 10 minuten droog nadat we het zadel eraf gehaald hadden, het was een warme dag zodat ze snel opdroogde, kan ik me herinneren. Ja ik vond het qua tijdsschema idd niet geweldig geregeld, want heb bijvoorbeeld van jou susan, maar 1 portretfoto, heel jammer. Toch vind ik het erg jammer dat je zo negatief was over de modellen, hallo, wees blij dat het nog door gaat! Ons is niet verteld dat het indianen was, ik ben namelijk geregeld door een vriendin die dit niet door gegeven had, ja daar kon ik ook niets aan doen. Helaas dat dit zo in jouw herinneringen zit...

Oeps heb marjoow gequote.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:50

vivan schreef:
Marjoow schreef:
Nou Susan, die tweede meeting viel enorm mee. Dat ging zeker niet hoe jij het schetst. De modellen hadden wel vergunningen, deze hadden zij zelf allemaal al. Iedereen, behalve het ene indianenmodel was op tijd. En op een gegevemoment dat jij de groep kwijt was, misschien kwam dat omdat jij met 1 model ergens anders heen liep zonder ook maar iemand iets te laten weten?

Nee ik ben het er ook niet mee eens, hoewel ik wel snap dat je het niet fijn vond dat we te paard kwamen. Maar mijn pony was binnen 10 minuten droog nadat we het zadel eraf gehaald hadden, het was een warme dag zodat ze snel opdroogde, kan ik me herinneren. Ja ik vond het qua tijdsschema idd niet geweldig geregeld, want heb bijvoorbeeld van jou susan, maar 1 portretfoto, heel jammer. Toch vind ik het erg jammer dat je zo negatief was over de modellen, hallo, wees blij dat het nog door gaat! Ons is niet verteld dat het indianen was, ik ben namelijk geregeld door een vriendin die dit niet door gegeven had, ja daar kon ik ook niets aan doen. Helaas dat dit zo in jouw herinneringen zit...

Kwaliteit gaat in mijn ogen voor kwantiteit :) Maar daarin verschil ik waarschijnlijk met de meeste van jullie die fotomeetings doen :)

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:01

SSDesign schreef:
Kwaliteit gaat in mijn ogen voor kwantiteit :) Maar daarin verschil ik waarschijnlijk met de meeste van jullie die fotomeetings doen :)

Over dat ik maar eenfoto van jou heb? ik vind het een prachtige foto, daar niet van, maar had graag nog een ( aantal) fotos gehad, vooral om te zien hoe prachtig je fotos zijn haha, maar ik snap zeker wat je bedoelt!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 09:20

Cynn_x schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik geloof wel zoiets. In ieder geval redelijk strak georganiseerde meetings, waarbij -volgens mij- van zowel de modellen als de fotografen een kleine bijdrage wordt gevraagd. (Paar euro of zoiets) daar wordt dan de locatie van geregeld, en nog wat extra's.
Maar precies weet ik het niet, ik ben er zelf nooit geweest.

Klopt, ben 1x mee geweest. Was allemaal erg goed geregeld. Jammer zijn deze meetings er niet meer omdat er idd dus geld voor werd gevraagd.

Hoor ik daar HPE? Haha :)
HPE ligt op het moment helaas even stil, qua meetings, maar achter de schermen zijn we hard bezig met een geheel nieuwe website en veel andere leuke plannetjes :D we hopen in het najaar weer de eerste nieuwe HPE te kunnen organiseren :D We hebben een facebookpagina http://facebook.com/horsephotoevents , voor als iemand op de hoogte wilt blijven, daar komen alle updates en nieuwtjes op te staan.

Anoli

Re: Fotomeetings, de Do's en de Don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 10:45

weer even een kleine update:
Omdat ik nog niks heb gehoord van een mod of van het boktteam over een eventueel sticky, en ik dat toch wel erg jammer vind ga ik even zelf contact opnemen.

Dit naar aanleiding van een topic wat net gestart is over algemene regels rondom fotomeetings. als hier een sticky van gemaakt wordt dan krijgen we geen dubbele topics en meer verwarring. :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:12

Ik had reeds aangevraagd voor een sticky, maar dat kon niet want dan behoorde het tot de regels. Daarom hebben ze het wel bij richtlijnen ed. gezet.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 12:24

Klopt ik had al een pb gekregen van de betreffende mod :j
Maar op deze manier is het ook goed :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:04

Wellicht is het ook een idee om globaal in de openingspost aan te geven hoe de foto's gemiddeld genomen afgeleverd worden, formaten en hoe het zit met nabestellingen? Wat kun je gemiddeld genomen wel gratis weggeven en wat niet?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 20:05

Dat is wel een goed idee, maar natuurlijk wel heel afhankelijk van de fotograaf.
Dus nogal moeilijk om daar richtlijnen voor te maken :)

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:07

Goed idee inderdaad, maar wel moeilijk omdat iedereen haast andere ideeën daar over heeft.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:12

Goed idee, Maar het zal inderdaad wel lastig worden om daar 1 lijn in te trekken.
Sommige printen bij Hema of Kruidvat, maar sommige geven ook professionele afdrukken waardoor de kwaliteit (en dus prijs) hoger ligt dan bij een andere fotograaf.

Dus dat is inderdaad een keuze die je als fotograaf maakt. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:21

Ik bedoel meer de rode draad, dus:
- Webformaten tot 800 pixels lange zijde met logo worden gratis geschonken;
- Voor afdrukken van foto's op welk medium dan ook wordt de prijs van de betreffende fotograaf gehanteerd;
- Dito met digitale bestellingen.

Zoiets, niet over waar je je foto's laat afdrukken/prijzen etc. Maar niet ieder model lijkt op de hoogte te zijn dat ze niet álles gratis kan krijgen van de fotograaf en als daar iets over zou komen dan zal dat achteraf al veel irritatie voorkomen, denk ik.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 20:29

Dat is idd wel een slim iets ja :j

Ik zal eens pb-en met de mod en dan zullen we zien :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:30

Top!

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:33

Super!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:39

Lijkt mij een heel goed idee. Of mensen zich eraan gaan houden betwijfel ik. Er zijn nu mensen die gewoon een stuk of 50 digitale (originele!) bestanden gratis leveren. Per model.
Kom ik aan met mijn netjes 10 kleine formaten gratis foto's, en origineel formaat €15,- per stuk.

Door zulke verschillen verziekt de markt echt.. De modellen denken 'Als die ene persoon alles gratis doet, is zijn de rest afzetters' oid. Daardoor krijg je amper nog nabestellingen.. Ik krijg heel vaak te horen 'Wat ben jij duuuuur'. Terwijl de rest hun originele bestanden (die je oneindig groot kunt afdrukken) voor nog minder weggeven dan 10x15 afdrukjes (die je alleen klein hebt) :+ Hallo, logica? :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:43

Dat zeker, maar dan weten ze iig dat je niet bij iedereen alles gratis/voor onder de bodemprijs krijgt.