Grote honden "foto" meeting! (doggen/molossers)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:16

Citaat:
Beschikbaarheid, vullen jullie het lijstje even aan?

14-4: anneliesdj, Excalibur, karina,sammy_xxs! Reusje0504, Moonfight
21-4: anneliesdj briitje, karina, sammy_xxs, Reusje0504, Moonfight
12-5: anneliesdj, Excalibur, briitje, karina, sammy_xxs, Moonfight

caro29

Re: Grote honden "foto" meeting! (doggen/molossers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:15

Wat leuk om dit te doen. Ik lees dat de honden allemaal aardig jong zijn. Mijn dog is al 8 jaar dus ik denk dat het iets te druk wordt voor "oma". Erg leuk bedacht en zie mooie honden voorbij komen..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 18:30

Dat valt toch wel mee?
Die van mij is 6.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:08

Moonfight schreef:
Citaat:
Beschikbaarheid, vullen jullie het lijstje even aan?

14-4: anneliesdj, Excalibur, karina,sammy_xxs! Reusje0504, Moonfight, RusselNuwell
21-4: anneliesdj briitje, karina, sammy_xxs, Reusje0504, Moonfight, RusselNuwell
12-5: anneliesdj, Excalibur, briitje, karina, sammy_xxs, Moonfight, RusselNuwell

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 02:14

Willen de overigen het lijstje nog even aanvullen?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:46

ik ben er nog niet helemaal uit :D , mijn ep is niet gecastereerd, hoeveel heren gaan er mee ??? hij is nog jong maar begint wel wat haantjes gedrag te vertonen

twijfel de twijfel, is zeg niet dat het gedonder wordt ( tot nu toe speelt hij met iedereen )

ff aankijken nog :o

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:00

Mijn beide honden zijn gecastreerde reutjes;)

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:55

Bella is een meisje :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:54

1 gecastreerde reu (ook nog niet zo lang hoor) en een teef :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 16:04

Baruch is gecastreerd (wel dominant maar komt wel goed) en de Boerboel van vrienden ook, die is wel heel erg speels en onnozel.
Misschien juist een goede les voor je reu? Als je nog nooit problemen hebt gehad zal het nu toch ook wel goed gaan?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:12

Jammer jammer.. Ik heb geen idee hoe mijn Dogo Canario in zo'n groep gaat reageren.
Als mijn man er bij is gaat het eigenlijk altijd direct goed.
Maar zeker weten doe ik het niet want wij komen geen grote groepen tegen.

Waar was de meeting nu precies?
Want Ommen is niet extreem ver voor ons (uurtje ofzo).

Mijn hond is wel heel sexy :+

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 16:13

Haha ik kom ook nooit grote groepen tegen en zeker niet van zulke grote honden, daarom lijkt het me ook zo leuk :D

Ik woon in Ommen :))

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:18

Mijn man wil zoiets al heeeel lang. Wij hebben vaak dat mensen, als ze ons zien aankomen, de benen nemen.
Doodsbenauwd voor onze schat. Ze speelt geregeld met 2 honden in de straat een staffordxfranse bull en een jackrussel x franse bull.

Op eigen terrein is ze soms fel naar de stafford kruising maar dat komt omdat die hond 2 verschillende tekenen geeft. Staart heel hoog naar de rug gebogen en dominant tegen er op springen maar ondertussen wel oren plat en doen alsof hij onderdanig is. L ayka pikt het niet als andere honden op ons terrein dominant tegen der doen.

Buiten is dat anders. Als een andere hond dominant is is het oke als die andere hond maar niet perse boven haar wil (dus kop boven haar kop houden, tegen der op springen uit dominantie etc etc. ) dan snauwt ze wel eens.
Ze heeft gelukkig nooit echt gevochten (echt willen doden) wel eens echt gesnauwd maar dat kwam naar mijn mening omdat de andere eigenaar haar hond VEEEL te ver liet gaan. Die beet steeds in L ayka der kont en in velletjes. En toen was L ayka er zat van. En legde die andere hond op der rug...

Enige roedel die wij wel eens tegen komen is een roedel bobtails. En daar gaat ze niet eens echt op af.
Die interesseren haar niet :+

Ik kan met 'spelen/stoeien' al snel zien als L ayka het niet meer als spel gaat zien. De uitdrukking op der kop veranderd en met een waarschuwing is ze daar meteen weer uit.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:23

Wat leuk blokje als je ook komt. Heb wel eens met je gepm-ed of wij eens konden meeten, aangezien ik ook een dogo had. Helaas is deze er niet meer :(. Maar wel leuk om alsnog jou dogo te zien! Blijf enorm veel van t ras houden!

Mijn ervaring met een grote groep honden is dat ze zich beter gedragen dan 1 op 1 of 2. Aangezien het z'n grote groep is, laten ze zich makkelijk afbluffen. Dit was tenminste bij mijn dogo het geval. En deze kon ook echt nog wel eens uitvallen (zelfde wat jij zegt blokje). Maar in een grote groep, gedroeg die zich voorbeeldig.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:29

Waar is de meeting?

Het lijkt mij wel leuk.
Dan kan ik hubs vragen of hij het leuk vind.

Heb zelf ook wel eens gedacht om een meeting te organiseren maar je zult zien dan is mijn hond niet lief en moet ik weg haha.
Wij hebben voo rhet huis een enorm groot veld (echt HEEEL groot) met vijvers etc. Echt super geschikt voor een groep honden. Zo leuk.
Nadeel als je een hond hebt die graag jaagt er lopen hier vossen en herten ons hondje is geregeld zoek :+
Daarom draagt ze in bossen ook een trainingsband

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:30

Ach is Bink niet meer?!?!
Hij was toen wij Pb contact hadden al niet heel gezond meer toch?
Zonde zeg.

Layka is nu 4,5

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:58

Even pbtje voor we erg offtopic gaan :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 17:33

blokje schreef:
Mijn man wil zoiets al heeeel lang. Wij hebben vaak dat mensen, als ze ons zien aankomen, de benen nemen.
Doodsbenauwd voor onze schat. Ze speelt geregeld met 2 honden in de straat een staffordxfranse bull en een jackrussel x franse bull.

Op eigen terrein is ze soms fel naar de stafford kruising maar dat komt omdat die hond 2 verschillende tekenen geeft. Staart heel hoog naar de rug gebogen en dominant tegen er op springen maar ondertussen wel oren plat en doen alsof hij onderdanig is. L ayka pikt het niet als andere honden op ons terrein dominant tegen der doen.

Buiten is dat anders. Als een andere hond dominant is is het oke als die andere hond maar niet perse boven haar wil (dus kop boven haar kop houden, tegen der op springen uit dominantie etc etc. ) dan snauwt ze wel eens.
Ze heeft gelukkig nooit echt gevochten (echt willen doden) wel eens echt gesnauwd maar dat kwam naar mijn mening omdat de andere eigenaar haar hond VEEEL te ver liet gaan. Die beet steeds in L ayka der kont en in velletjes. En toen was L ayka er zat van. En legde die andere hond op der rug...

Dat klinkt als een heel gezonde hond hoor, niks mis mee :n
Kleine hondjes zijn bij ons vaak óf bang, óf veel te dominant en opdringerig, dan is een snauw helemaal niet raar hoor. (het lijkt alleen zo eng als een grote hond dat doet)

Baruch is idd op eigen terrein ook zo, dan laat ie zich niet commanderen. Maar tegelijk zie ik wel dat hij veel meer op zijn gemakkie is als er een grotere groep is omdat hij dan wel lekker meedoet maar toch met rust gelaten wordt. Dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat, ik verwacht van hem geen rare dingen hoor, hooguit wat gesnauw. Hij laat zich ook heel goed corrigeren dus als ik er maar bij ben is er niks aan het handje.
Edit; ik zie dat briitje die ervaring ook heeft met een groep :P

Maar jouw hond jaagt ook serieus? Dat is toch helemaal niet rastypisch of wel?
Wij wonen middenin het bos dus houd daar dan wel rekening mee ;)
De meeting is in Ommen.

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:30

Onder voorbehoud van de datum (werk onregelmatig en heb mijn rooster nog niet) vinden mijn vriend en ik het ook leuk om te komen, mits wij welkom zijn met onze Old English Bulldog JAKE..
Niet heel groot, maar wel lomp en staat zijn mannetje wel tegen grote kerels en dames..

Afbeelding

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:31

moet het lijstje ook aangevuld worden door de fotografen? of alleen de modellen?

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:27

*\o/*
Wat een leuke groep gaat t worden...
Allemaal knappe hondjes.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 22:29

Nicolet90 schreef:
moet het lijstje ook aangevuld worden door de fotografen? of alleen de modellen?

Vul maar aan in een apart lijstje, dan kunnen we er iig rekening mee houden.
Ik zal even pb's sturen naar wie nog niet gereageerd hebben.

Prima Djailo, lijkt me gezellig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 22:48

Citaat:
Beschikbaarheid modellen:

14-4: anneliesdj, Excalibur, karina, sammy_xxs! Reusje0504,
21-4: anneliesdj briitje, karina, sammy_xxs, Reusje0504,
12-5: anneliesdj, Excalibur, briitje, karina, sammy_xxs,

Beschikbaarheid fotografen:
14-4: Moonfight, RusselNuwell
21-4: Moonfight, RusselNuwell
12-5: Moonfight, RusselNuwell

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:01

Ik moet heel even checken, maar volgens mij kan ik alle data wel. laat t zo snel mogelijk weten!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:59

Annelies, jeb neus aan de grond en weg is ze :+
Wij wonen ook vrijaf. En dicht bij natuurgebieden. Dan heeft ze de trainingsband om als ze los gaat en kunnen we der corrigeren door die band. Doen we alleen als we zien dat ze gaat. Als ze al gaat dan werkt het niet meer (negeert ze het). Ze is niet bang voor de band maar als wij der roepen en ze luistert meer naar der neus dan oren dan geven we der een correctie en doen der oren het weer en komt ze happy terug rennen :P

Ik hou jullie in de gaten. Ik kan nu niet zeggen of we wel komen. We hebben een kleine van 2 en ben zelf nu zwanger. Dus als ik me fit voel en we tijd hebben komen we misschien ook wel :D
Dan neem ik mijn camera ook wel mee maar verwacht daar maar gewoon recreatie kiekjes van. Ik oefen veeeel te weinig haha.