Fotomeeting Mini's en andere aparte paardjes; Soesterduinen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:54

[quote="shetties"][quote]
Zaterdag 1 september
Modellen
- Meavey http://www.lindasminiatures.com
- Jody87

- Larachel
- Sappos
- Femke_Tweety
- sandra3235
- shetties

Fotografen
1. MadelonSunny
2. NinaCharlie
3. IlonavB
4. Gianti
5. Astor
6. Hamsterfan
7. p_tries
8. Herfstwind

Reserve fotografen
1. Nooor_
2. Femkex
3. DvFotografie
[b]4. Lalee_
5. Dreamdust
6. horsieslii
7. Nyckle
8. Laraax
9. Bonny_CT
10. Xmnon

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:59

Waar ik wel benieuwd naar ben, wat krijgen wij er als modellen uit. Ik vind het geen probleem om de paarden klaar te maken voor een fotoshoot maar dan wil ik wel leuke foto's (copyright is geen probleem maar de foto's moeten wel bruikbaar zijn voor op bokt bijv). Dat je als je dingen afgedrukt hebt het kan nabestellen dat is logisch maar ik wil vooraf eigenlijk wel weten wat gebruikelijk is wat de fotografen aan foto's sturen. Ik zie nu namelijk 2 fotografen staan waarbij logo's dwars door het paard gaan. Daar ga ik geen moeite voor doen. Ik heb zelf ook een super camera.

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:04

Sappos schreef:
Waar ik wel benieuwd naar ben, wat krijgen wij er als modellen uit. Ik vind het geen probleem om de paarden klaar te maken voor een fotoshoot maar dan wil ik wel leuke foto's (copyright is geen probleem maar de foto's moeten wel bruikbaar zijn voor op bokt bijv). Dat je als je dingen afgedrukt hebt het kan nabestellen dat is logisch maar ik wil vooraf eigenlijk wel weten wat gebruikelijk is wat de fotografen aan foto's sturen. Ik zie nu namelijk 2 fotografen staan waarbij logo's dwars door het paard gaan. Daar ga ik geen moeite voor doen. Ik heb zelf ook een super camera.

Misschien een idee als iedere fotograaf dat van te voren in dit topic post of aan Madelon vertelt?

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:15

Zou dat ook wel graag willen weten wat ze van ons verwachten.
Welke kosten zitten eraan? Enz.
Dan kan ik kiezen of ik eraan mee wil werken.

Sappos inderdaad jij hebt ook een mega Camera :D

Lalee_

Re: Fotomeeting Mini's en andere aparte paardjes; Soesterduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:17

Ik denk dat de meeste fotografen 10-15 foto's op webformaat met een logo weggeven.
Dan kan je als model zelf kiezen bij wie je na bestelt en welke foto's. Maar die op webformaat zijn dus gewoon geschikt voor op bokt, facebook etc. maar niet om af te drukken.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:19

Nee dat snap ik maar in een ander topic is een discussie begonnen over copyright dwars door het paard heen. Imo is dat niet bruikbaar voor hier, oftewel ik stoor me eraan. Normale copyright in de hoeken hoor je me niet over, ik ga niets wegknippen ofzo. Miss neem ik die dag ook mn camera wel mee :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:21

Lalee: maar niet als er van de linkeronderhoek tot de rechterbovenhoek een logo dwars doorheen staat, dat is het probleem.

Ik snap heel goed dat fotograven een zakcentje willen verdienen, maar het is net, wat ik zo af en toe lees, dat modellen blij mogen zijn dat ze model mogen staan, maar men vergeet het werk wat een model eraan heeft. (even generaliserend).
Dat houdt mij tegen om aan dergelijke dingen mee te doen

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 14:21

Om het voor iedereen eerlijk te houden. Hier een aantal regels voor de fotografen. Je dient je hieraan te houden.
- 10 - 15 foto's (mag eventueel ook meer of minder maar dit is een richtlijn) op webformaat (max 600 x 800) voorzien van logo. Logo mag niet dwars door de foto staan. Maar in een hoek. Deze foto's mag de eigenaar gebruiken op het web.
- De fotografen mogen GEEN gratis foto's uitdelen!

Ben je het hier als fotograaf niet mee eens? Dan moet ik je helaas verzoeken om niet deel te nemen aan deze fotomeeting.

Ik maak tegen die tijd een site waarop deze regels ook duidelijk gezet worden :)
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 18-06-12 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:22

Waarom mag je geen gratis foto's uitdelen :') Ik eh ben te lui om copyright op foto's te zetten en de meeste mensen mogen ze gewoon gebruiken :') (zijn wel 800x600 versies maar zonder copyright)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 14:24

Dat is niet eerlijk tegenover de andere fotografen ;) Maar jij bent toch geen fotograaf dus maakt toch niet uit? :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:25

Haha nee ik sta niet als fotograaf dus maak gewoon foto's voor mezelf :') (aangezien ik veel van de modellen persoonlijk ken)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:26

hoezo niet eerlijk tegenover andere fotografen? Als iemand zich voldoende onderscheidt van de rest, komen de klanten vanzelf :j.
Daarbij: Dergelijke meetings zijn toch om ervaring op te doen? Om te leren?
Krijgt een nogal commercieel tintje zo IMO

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 14:27

@Sappos Foto's voor jezelf maken is geen probleem maar het is niet de bedoeling dat je foto's uit gaat delen. Geef je op max 800 x 600 met een klein logo'tje en dan hebben we geen problemen met de andere fotografen :) We moeten het natuurlijk wel eerlijk houden.

@stef Als je originele formaten uit gaat delen dan benadeel je daarmee een andere fotograaf. Dit is absoluut niet gebruikelijk en heb ik ook nog nooit meegemaakt. Bij alle 3 de meetings die ik heb georganiseerd zijn er nooit problemen mee geweest.
Meetings zijn idd voor de fotografen om van te leren. Als dank krijgen de modellen de foto's op webformaat voorzien van logo, dit is echt niet meer dan gebruikelijk. De modellen mogen de foto's natuurlijk gewoon nabestellen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:29

krijg ik ook nog antwoord op mijn vraag :) Of eventueel mijn heren ook welkom zijn? (blz 4)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:29

waarom benadeel je dan een andere fotograaf? Omdat je bij hem/haar moet betalen? Dan moet hij/zij zorgen dat zijn./haar foto's dusdanig de moeite waard zijn dat ik ze wíl kopen :j

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 14:31

@testebeest Sorry, was even geschrokken van de reacties hier. Helemaal niet aan jouw reactie gedacht! Natuurlijk zijn ze welkom :) In de openingspost staat een lijstje. Wil je die invullen en naar mij pb'en?

@stef Waarom moet hier ineens moeilijk over gedaan worden? Als ik van iemand gratis foto's krijg ga ik niet ergens anders ook foto's bestellen. Misschien 1 hele mooie maar ik ga geen geld uitgeven als ik ze van een andere fotograaf gratis krijg. Het is altijd zo geweest dat je geen gratis originele bestanden mag geven. Sommige vragen 3 euro, is niks maar wel iets. Gratis wordt gewoon niet gedaan.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 14:33

Citaat:
Zaterdag 1 september
Modellen
- Jody87

- Larachel
- Sappos
- Femke_Tweety
- sandra3235
- shetties
- testebeest
Fotografen
1. MadelonSunny
2. NinaCharlie
3. IlonavB
4. Gianti
5. Astor
6. Hamsterfan
7. p_tries
8. Herfstwind

Reserve fotografen
1. Nooor_
2. Femkex
3. DvFotografie
4. Lalee_
5. Dreamdust
6. horsieslii
7. Nyckle
8. Laraax
9. Bonny_CT
10. Vroli1
11. Xmnon

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:34

omdat ik er een heel commercieel gevoel bij krijg.
Mensen steken veel tijd, geld en benzinekosten in het klaar maken van modellen, maar dat lijkt vergeten te worden. (in mijn ogen dan he).
Ik dacht dat dergelijke meeting waren om te leren werken met diverse modellen.

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:36

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 14:38

@stef Mijn ervaringen met fotomeetings zijn dat hoe goed je als fotograaf bent je bijna nooit nabestellingen krijgt. Altijd zijn alle modellen blij met de hoeveelheid foto's die ze op webformaat krijgen en kunnen gebruiken op internet. Er is echt nog nooit moeilijk over gedaan. Ja het is om te leren en de modellen krijgen als dank de foto's. Dit is altijd zo geweest en ik heb nog nooit 'klachten' hierover gehoord..
Ik snap dat er tijd en geld in zit voor de modellen, ik heb zelf ook 2 keer meegedaan. Maar voor de fotografen zit er ook geld en veeel meer tijd in! Dat lijken de modellen soms te vergeten. Per model ben je soms wel 5 uur bezig om de foto's uit te zoeken en bewerken.
Als dit zo moet gaan dan cancel ik deze meeting want ik wordt ik echt verdrietig van..

@Lalee_ Idd, als je het hier niet mee eens bent, ga naar een discussieforum. Maar dit zijn de regels en meer niet..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:41

Madelon: Waarom zou je in vredesnaam cancelen? Ik bijt niet, ik trap niet, ik vraag me alleen iets af. Maar goed, ik verhuis naar het andere topic, wellicht dat ik daar antwoord krijg :j (aangezien ik het zéker niet voor anderen wil verzieken :wave:

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:42

Ik heb me ook per pb aangemeld. :)

MadelonSunny schreef:
Citaat:
Zaterdag 1 september
Modellen
- Jody87

- Larachel
- Sappos
- Femke_Tweety
- sandra3235
- shetties
- testebeest
- Maydine http://www.thstables.nl

Fotografen
1. MadelonSunny
2. NinaCharlie
3. IlonavB
4. Gianti
5. Astor
6. Hamsterfan
7. p_tries
8. Herfstwind

Reserve fotografen
1. Nooor_
2. Femkex
3. DvFotografie
4. Lalee_
5. Dreamdust
6. horsieslii
7. Nyckle
8. Laraax
9. Bonny_CT
10. Vroli1
11. Xmnon

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 14:46

stef schreef:
Madelon: Waarom zou je in vredesnaam cancelen? Ik bijt niet, ik trap niet, ik vraag me alleen iets af. Maar goed, ik verhuis naar het andere topic, wellicht dat ik daar antwoord krijg :j (aangezien ik het zéker niet voor anderen wil verzieken :wave:

Ik wil het niet cancelen maar ik wil van deze fotomeeting wat gezelligs maken en zo vind ik dat erg moeilijk.. Ik wil het iedereen graag naar de zin maken.
Okee :)

We hebben inmiddels echt zoveel aanmeldingen binnen. Het is zeker dat we 10 modellen en 10 fotografen doen. En ik sluit misschien eerder het aanmelden zodat er al gestemd kan worden en de modellen op tijd weten wie ze mee moeten nemen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 14:55

Citaat:
Zaterdag 1 september
Modellen
- Jody87

- Larachel
- Sappos
- Femke_Tweety
- sandra3235
- shetties
- testebeest
- Maydine http://www.thstables.nl
- mariska80

Fotografen
1. MadelonSunny
2. NinaCharlie
3. IlonavB
4. Gianti
5. Astor
6. Hamsterfan
7. p_tries
8. Herfstwind
9. Nooor_
10. Femkex

Reserve fotografen
1. DvFotografie
2. Lalee_
3. Dreamdust
4. horsieslii
5. Nyckle
6. Laraax
7. Bonny_CT
8. Vroli1
9. Xmnon

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:36

Oh start ik mijn computer op om mijn naam erbij te zetten zie ik dat het al gedaan is :D
Thank you :D