Ayleen_R schreef:Kan ik mijn pony nog opgeven al model??
Lees even mijn posts door, daar staat alles in.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Wat is uiteindelijk de bedoeling met de foto's?
Enkele foto's mt logo hier plaatsen, modellen kunnen hun foto's vervolgens op origineel formaat en zonder logo tegen betaling nabestellen?
Marjoow schreef:min. 5 fotos is best veel, ligt natuurlijk een beetje aan de fotos, maar bij een vorige meeting waren er 2 minipony's die érg moeilijk waren!
En 15 fotos als max is te wenig, ik heb soms 20 fotos voor een model
Ik zou gewoon een minimum van 2/3 fotos stellen, met een logo in de hoek (niet door de foto) binnen 2 weken tot een maand na de meeting afgeleverd
Killyenn schreef:Marjoow schreef:min. 5 fotos is best veel, ligt natuurlijk een beetje aan de fotos, maar bij een vorige meeting waren er 2 minipony's die érg moeilijk waren!
En 15 fotos als max is te wenig, ik heb soms 20 fotos voor een model
Ik zou gewoon een minimum van 2/3 fotos stellen, met een logo in de hoek (niet door de foto) binnen 2 weken tot een maand na de meeting afgeleverd
Het is een globale richtlijn5 foto's vind ik persoonlijk geen hele hoge grens maar mocht het nou exht niet lukken dan is 3 of 4 natuurlijk ook geen ramp. Maar het zou jammer voor de modellen zijn als de een van elke fotograaf 25 foto's krijgt en de ander maar 2. Aan de andere kant van het verhaal is ht ook niet de bedoeling dat je ál je mooie foto's gratis weggeeft. Evt. Kun je een selectie van max. 15 (en ook hier weer globaal, 16 of 17 is echt geen ramp) en de overige mooie foto's ook online zetten maar niet voor gebruik door het model, zodat ze die nog wel na kunnen bestellen. De regel is er dus om het aan de ene kant voor de modellen eerlijk te houden en aan de anre kant ook voor de fotografen: zet de een al zijn mooie foto's online dan wordt de kans kleiner dat de modellen bij anderen nog foto's gaan nabestellen. Vandaar
Ook moet je niet vergeten dat je als fotograaf wel grátis je hele handel weg aan het geven bent, terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Het is dus ook een stukje marktbescherming in het algemeen
Amable schreef:Maar laten we wel wezen, het model komt om mooie foto's te krijgen. Die maken ook kosten he
Marjoow schreef:Amable schreef:Maar laten we wel wezen, het model komt om mooie foto's te krijgen. Die maken ook kosten he
Ja maar toch, als je ziet hoe veel de fotografen normaal rekenen voor een fotoshoot. Je krijgt een gratis dienst. Natuurlijk kiezen we er zelf voor, maar ik vind niet dat de fotografen zich aan bepaalde regels moeten houden
Blingh schreef:Nouja zoals ik ook in een ander topic al eerder heb vermeld is het een wisselwerking. Zonder modellen hebben jullie geen shoot en zonder fotografen wij geen foto`s. We doen er allemaal veel moeite voor.Wij als model moeten de paarden op tijd wassen, zorgen dat ze netjes zijn en we er zelf ook nog een beetje fatsoenlijk uitzienFotografen moeten natuurlijk ook komen,zorgen dat de batterijen zijn opgeladen, lensen schoon zijn.
Beide partijen moeten geven en nemen, anders lukt het niet..
Marjoow schreef:Blingh schreef:Nouja zoals ik ook in een ander topic al eerder heb vermeld is het een wisselwerking. Zonder modellen hebben jullie geen shoot en zonder fotografen wij geen foto`s. We doen er allemaal veel moeite voor.Wij als model moeten de paarden op tijd wassen, zorgen dat ze netjes zijn en we er zelf ook nog een beetje fatsoenlijk uitzienFotografen moeten natuurlijk ook komen,zorgen dat de batterijen zijn opgeladen, lensen schoon zijn.
Beide partijen moeten geven en nemen, anders lukt het niet..
Beide partijen moeten geven en nemen, dat ben ik met je eens, maar de fotografen moeten zich níet aan strenge regels houden.
Geen fotografen voor de modellen --> geen fotos. Simpel zat. Als ik het alleen voor de fotos zou doen, kwam ik niet eens meerJe komt voor de gezelligheid.
Je doet er moeite voor, en je krijgt er gratis fotos voor terug. Bedenk wel, dat als je van 10 fotograven 2/3 fotos krijgt, je in totaal 20-30 fotos hebt. Dit krijg je na een betaalde shoot ook, en dan moet je er geld voor betalen.