Fotomeeting paarden Drunense Duinen zaterdag 18 augustus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:27

Ayleen_R schreef:
Kan ik mijn pony nog opgeven al model?? :+

Lees even mijn posts door, daar staat alles in.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:29

Er zitten al leuke modellen tussen zeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:54

Fotografen:
1. Desiree_1993(organisator)
2. Killyenn(organisator) | site
3. Bagheera_206 | site
4. missfcdb | site
5. Blanket | site (Onder voorbehoud van datum en modellen)
6. Marjoow | site (Onder voorbehoud van datum en modellen)
7. IlonavB | site
8. Horsieslii | site
9. NinaCharlie
10. Goof | site
11. Obelix
12. Lalee_
13. Britt(niet bokt) -> fotografen van bokt.nl gaan voor!

Modellen:
1. Silke | VisibreTeam | Welsh | ovb vervoer | foto 1
2. Star | snoopydogy | Tinker | foto 1
3. Rogan | Blingh | Tinker | foto 1
4. Oakland | Intervarno | Oldenburger | foto 1 | foto 2
5. Vos NRPS of Dunalino Paint | prinsfasco
6. Connor | _Dune_ | Tinker | foto 1 | foto 2 | foto 3 | foto 4
7. Jauke | Amable | Fries | Voor foto's zie: http://www.amable.nl/
8. Sensational Roxy | Destinietje | Paint | foto 1 | foto 2
9. Modesta | Robijntjah | Andalusier | foto 1 | foto 2
10. Anne | Horsieslii | Fries | foto 1 | foto 2 | foto 3
11. Ballyheigue | freakish1977 | Tinker | foto 1 | foto 2
12. Silence | Silence |
13. Ragazzio | Ayleen_R | Welsh NWR | foto 1 | foto 2 | foto 3
14. Cortana | lovecortana | Pre x Appaloosa | foto 1 | foto 2 | foto 3

snoopydogy

Re: Fotomeeting paarden Drunense Duinen zaterdag 18 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:36

haha leuk lijstje al word wel gezellig zo

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:28

zo! 18 augustus staat genoteerd in de agenda!
Ik zie in het lijstje dat er aardig wat mensen uit de buurt zich hebben opgegeven, Gezellig!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:37

Wat is uiteindelijk de bedoeling met de foto's?
Enkele foto's mt logo hier plaatsen, modellen kunnen hun foto's vervolgens op origineel formaat en zonder logo tegen betaling nabestellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:58

Goof schreef:
Wat is uiteindelijk de bedoeling met de foto's?
Enkele foto's mt logo hier plaatsen, modellen kunnen hun foto's vervolgens op origineel formaat en zonder logo tegen betaling nabestellen?

Ja! 5 - 15 foto's met logo op webformaat worden door de fotograaf gegeven aan de eigenaar van de modellen. Hier zal ik t.z.t. nog zelf een forum voor openen, dat het overzichtelijk blijft.

En dan kunnen er foto's nabesteld worden bij de fotografen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:50

min. 5 fotos is best veel, ligt natuurlijk een beetje aan de fotos, maar bij een vorige meeting waren er 2 minipony's die érg moeilijk waren!

En 15 fotos als max is te wenig, ik heb soms 20 fotos voor een model ;)

Ik zou gewoon een minimum van 2/3 fotos stellen, met een logo in de hoek (niet door de foto) binnen 2 weken tot een maand na de meeting afgeleverd :)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:39

Ik heb gpbt :)

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:45

fabske schreef:

Jeuj jij ook, zou leuk zijn alle Brabantse meiden bij elkaar! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:48

freakish1977 schreef:
fabske schreef:

Jeuj jij ook, zou leuk zijn alle Brabantse meiden bij elkaar! *\o/*

Als fab en ik worden uitgekozen komen we sowieso samen :D

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:49

Ja ik hoop dat pres en ik uitgekozen worden
En idd leuk om elkaar allemaal eens te zien :)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:49

Ja cimmy :) doen we

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:21

Fotografen:
1. Desiree_1993(organisator)
2. Killyenn(organisator) | site
3. Bagheera_206 | site
4. missfcdb | site
5. Blanket | site (Onder voorbehoud van datum en modellen)
6. Marjoow | site (Onder voorbehoud van datum en modellen)
7. IlonavB | site
8. Horsieslii | site
9. NinaCharlie
10. Goof | site
11. Obelix
12. Lalee_
13. Britt(niet bokt) -> fotografen van bokt.nl gaan voor!

Modellen:
1. Silke | VisibreTeam | Welsh | ovb vervoer | foto 1
2. Star | snoopydogy | Tinker | foto 1
3. Rogan | Blingh | Tinker | foto 1
4. Oakland | Intervarno | Oldenburger | foto 1 | foto 2
5. Vos NRPS of Dunalino Paint | prinsfasco
6. Connor | _Dune_ | Tinker | foto 1 | foto 2 | foto 3 | foto 4
7. Jauke | Amable | Fries | Voor foto's zie: http://www.amable.nl/
8. Sensational Roxy | Destinietje | Paint | foto 1 | foto 2
9. Modesta | Robijntjah | Andalusier | foto 1 | foto 2
10. Anne | Horsieslii | Fries | foto 1 | foto 2 | foto 3
11. Ballyheigue | freakish1977 | Tinker | foto 1 | foto 2
12. Silence | Silence | Arabier x Welsh | foto 1 | foto 2
13. Ragazzio | Ayleen_R | Welsh NWR | foto 1 | foto 2 | foto 3
14. Cortana | lovecortana | Pre x Appaloosa | foto 1 | foto 2 | foto 3
15. Precious Present | fabske | Appaloosa | foto 1 | foto 2 | foto 3

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:33

Lijst begint al flink te groeien. :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:42

Marjoow schreef:
min. 5 fotos is best veel, ligt natuurlijk een beetje aan de fotos, maar bij een vorige meeting waren er 2 minipony's die érg moeilijk waren!

Ik zou gewoon een minimum van 2/3 fotos stellen, met een logo in de hoek (niet door de foto) binnen 2 weken tot een maand na de meeting afgeleverd :)

Het is een globale richtlijn :) 5 foto's vind ik persoonlijk geen hele hoge grens maar mocht het nou exht niet lukken dan is 3 of 4 natuurlijk ook geen ramp. Maar het zou jammer voor de modellen zijn als de een van elke fotograaf 25 foto's krijgt en de ander maar 2. Aan de andere kant van het verhaal is ht ook niet de bedoeling dat je ál je mooie foto's gratis weggeeft. Evt. Kun je een selectie van max. 15 (en ook hier weer globaal, 16 of 17 is echt geen ramp) en de overige mooie foto's ook online zetten maar niet voor gebruik door het model, zodat ze die nog wel na kunnen bestellen. De regel is er dus om het aan de ene kant voor de modellen eerlijk te houden en aan de anre kant ook voor de fotografen: zet de een al zijn mooie foto's online dan wordt de kans kleiner dat de modellen bij anderen nog foto's gaan nabestellen. Vandaar :) Ook moet je niet vergeten dat je als fotograaf wel grátis je hele handel weg aan het geven bent, terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Het is dus ook een stukje marktbescherming in het algemeen ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:57

Gezellig! Veel mensen uit de omgeving! 5 tot 15 foto's lijkt mij een mooie richtlijn.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:06

5 tot 15 fotos vind ik wel een goed idee en evt nabestel

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:35

Killyenn schreef:
Marjoow schreef:

Het is een globale richtlijn :) 5 foto's vind ik persoonlijk geen hele hoge grens maar mocht het nou exht niet lukken dan is 3 of 4 natuurlijk ook geen ramp. Maar het zou jammer voor de modellen zijn als de een van elke fotograaf 25 foto's krijgt en de ander maar 2. Aan de andere kant van het verhaal is ht ook niet de bedoeling dat je ál je mooie foto's gratis weggeeft. Evt. Kun je een selectie van max. 15 (en ook hier weer globaal, 16 of 17 is echt geen ramp) en de overige mooie foto's ook online zetten maar niet voor gebruik door het model, zodat ze die nog wel na kunnen bestellen. De regel is er dus om het aan de ene kant voor de modellen eerlijk te houden en aan de anre kant ook voor de fotografen: zet de een al zijn mooie foto's online dan wordt de kans kleiner dat de modellen bij anderen nog foto's gaan nabestellen. Vandaar :) Ook moet je niet vergeten dat je als fotograaf wel grátis je hele handel weg aan het geven bent, terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Het is dus ook een stukje marktbescherming in het algemeen ;)

Het ligt naar mijn mening niet aan het aantal fotos, maar aan welke fotos je plaatst ;) De een zet 5 retegave fotos online, de ander 50 baggerslechte fotos ;)
Aantallen zijn slechts richtlijnen, maar als ik 20 fotos goed vind, zet ik er 20 online en ga ik ze niet nog een keer uitsorteren.
Ik vind dat hierin de fotograaf de vrijheid moet krijgen om zoveel fotos te plaatsen als dat hij/zij wilt. Aangezien wij geen eens een reiskostenvergoeding krijgen, en geheel gratis fotoshoot weggeven lijkt het me raar als er ook nog allerlei strenge regels aan vast zitten.

Bij de meetings die ik organiseer, is de richtlijn om ten minste 2/3 fotos per model online te zetten, op een klein formaat met een logo in de hoek. Om zo de modellen tegemoet te komen. Je komt uiteindelijk eigenlijk voor je portfolio, althans, ik wel :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:40

Maar laten we wel wezen, het model komt om mooie foto's te krijgen. Die maken ook kosten he :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:45

Amable schreef:
Maar laten we wel wezen, het model komt om mooie foto's te krijgen. Die maken ook kosten he :)

Ja maar toch, als je ziet hoe veel de fotografen normaal rekenen voor een fotoshoot. Je krijgt een gratis dienst. Natuurlijk kiezen we er zelf voor, maar ik vind niet dat de fotografen zich aan bepaalde regels moeten houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:06

Marjoow schreef:
Amable schreef:

Ja maar toch, als je ziet hoe veel de fotografen normaal rekenen voor een fotoshoot. Je krijgt een gratis dienst. Natuurlijk kiezen we er zelf voor, maar ik vind niet dat de fotografen zich aan bepaalde regels moeten houden ;)

Nouja zoals ik ook in een ander topic al eerder heb vermeld is het een wisselwerking. Zonder modellen hebben jullie geen shoot en zonder fotografen wij geen foto`s. We doen er allemaal veel moeite voor.Wij als model moeten de paarden op tijd wassen, zorgen dat ze netjes zijn en we er zelf ook nog een beetje fatsoenlijk uitzien :+ Fotografen moeten natuurlijk ook komen,zorgen dat de batterijen zijn opgeladen, lensen schoon zijn.

Beide partijen moeten geven en nemen, anders lukt het niet..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:09

Blingh schreef:
Nouja zoals ik ook in een ander topic al eerder heb vermeld is het een wisselwerking. Zonder modellen hebben jullie geen shoot en zonder fotografen wij geen foto`s. We doen er allemaal veel moeite voor.Wij als model moeten de paarden op tijd wassen, zorgen dat ze netjes zijn en we er zelf ook nog een beetje fatsoenlijk uitzien :+ Fotografen moeten natuurlijk ook komen,zorgen dat de batterijen zijn opgeladen, lensen schoon zijn.

Beide partijen moeten geven en nemen, dat ben ik met je eens, maar de fotografen moeten zich níet aan strenge regels houden.

Geen fotografen voor de modellen --> geen fotos. Simpel zat. Als ik het alleen voor de fotos zou doen, kwam ik niet eens meer ;) Je komt voor de gezelligheid.

Je doet er moeite voor, en je krijgt er gratis fotos voor terug. Bedenk wel, dat als je van 10 fotograven 2/3 fotos krijgt, je in totaal 20-30 fotos hebt. Dit krijg je na een betaalde shoot ook, en dan moet je er geld voor betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:18

Marjoow schreef:
Blingh schreef:

Beide partijen moeten geven en nemen, dat ben ik met je eens, maar de fotografen moeten zich níet aan strenge regels houden.

Geen fotografen voor de modellen --> geen fotos. Simpel zat. Als ik het alleen voor de fotos zou doen, kwam ik niet eens meer ;) Je komt voor de gezelligheid.

Je doet er moeite voor, en je krijgt er gratis fotos voor terug. Bedenk wel, dat als je van 10 fotograven 2/3 fotos krijgt, je in totaal 20-30 fotos hebt. Dit krijg je na een betaalde shoot ook, en dan moet je er geld voor betalen.

Ik heb me aangemeld omdat ik het leuk vind om foto s van Rogan te krijgen. Het me leuk lijkt voor de fotografen iets apart te fotograferen en voor Rogan is het gewoon een goede oefening. Dat het gratis is,is leuk meegenomen maar als ik zou moeten betalen zou ik het alsnog doen ;) . Ik bedoel een vostinker is toch vrij apart.

Als fotograaf zijnde vind ik idd dat je gewoon de vrijheid moet hebben om zelf te beslissen hoeveel foto s je online gooit. Enne ik weet nu adat iedere fotograaf van mij een bestelling kan gaan verwachten :') :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:23

Blingh: Ik snap ook echt het punt van de modellen, maar ik hoop dat je ook het punt van de fotografen begrijpt. Gratis fotoshoots is eigenlijk nooit aan de orde, en dat is nu wel het geval. Natuurlijk gaat een fotoshoot veel uitgebreider te werk als een meeting, maar toch. Wij hebben ook de reiskosten, het werk aan het nabewerken en dergelijke ;)

Maar misschien interessant voor iedereen, heb ik een discussie gestart:
[LZP] Fotografiemeetings: Wat vind jij er van?