Fotomeeting omgeving zwolle Modellen (mensen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Juudith

Fotomeeting omgeving zwolle Modellen (mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 16:48

Ik heb een aantal keer een meeting georganiseerd met paarden en honden.
Nu lijkt mij het heel erg leuk om een fotomeeting met mensen te organiseren.
Ik zie vaker fotomeetings voorbij komen met menselijke modellen en vroeg me af als er animo voor is in de buurt van zwolle.

Wat is het idee:
Een fotomeeting in de buurt van Zwolle/Meppel (roept u maar mooie locatie's) met menselijke modellen. Aan de hand van de locatie kunnen we bijvoorbeeld een leuk thema of sfeertje koppelen.

Voor wie:
4 modellen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar meiden die al wel een beetje kunnen poseren en zich totaal niet ongemakkelijk voor de camera voelen.

8 fotografen. Bij voorkeur fotografen die al wel een beetje met modellen kunnen werken. Dit zodat het ook leuk blijft voor de modellen die een dag tijd en moeite er in steken. En niet alles vanuit het model moet komen.

De Modellen worden gekozen door de fotografen.

Wanneer en waar:
Een datum word geprikt wanneer er genoeg animo is. Mijn voorkeur gaat uit naar een zaterdag of zondag ergens in september. De locatie word ook nader besproken

Hoe verder:
Lijkt je het leuk om model te staan of te fotograferen, laat dan even een reactie achter of stuur een pb'tje naar mij.

Modellen kunnen zich opgeven door een pb'tje te sturen naar mij met hun naam en leeftijd, modellen ervaring en een paar foto's zodat de fotografen kunnen zien hoe en wat.

Fotografen kunnen een pb'tje sturen met hun naam en website (of eventuele voorbeeld foto's)

Wil je me helpen met organiseren of weet je een leuke locatie?

Ik heb nog nooit eerder wat uitgebreidere meetings georganiseerd dus tips en adviezen zijn zeer zeker welkom!

Judigno

Re: Fotomeeting omgeving zwolle Modellen (mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:51

Ik heb nog niet heel veel ervaring maar zou het wel heel leuk vinden om te fotograferen! Ik weet ook wel een mooie locatie, alleen heb ik geen idee meer hoe het heet... Ga het even opzoeken!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:04

Ik heb gepb't :)

Wat bedoel je met uitgebreidere meetings?
Als je al eens meetings met paarden en honden hebt georganiseerd, moet dit ook wel te doen zijn, denk ik? Maar ik heb totaal geen organisatie-ervaring, ben alleen wel naar meerdere meetings geweest, zowel met paarden als honden als alleen menselijke modellen. Dus misschien kan ik wel iets inbrengen aan tips gaandeweg..

Ben benieuwd!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 17:09

Haha nou bij de meetings die ik organiseerde plande ik een datum vooraf, konden mensen zich opgeven, konden fotografen hun voorkeur door geven en maakte ik een tijdsplanning en zagen we op de dag zelf wel precies hoe en wat.

Dat lijkt me voor deze meeting niet heel handig. Het lijkt me leuk om een locatie te hebben waar je meerdere dingen kunt doen, bijvoorbeeld bos/heide en water of zand ofzo en eventueel visagie erbij.
Ook kwa attributen mag het wel wat uitgebreid zegmaar.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:11

heb je een thema? Of wat is ongeveer je idee? :)

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:18

Bos in Hattem? (Molecaten/Hattemerbroek/leemkuule)
Engelse Werk?
De molen/gemaal/kolk/dijk in Hasselt?
Iets in/bij Giethoorn?
Kolk in Genne?
*noemt random plekjes in de buurt van Zwolle*

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 17:31

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:33

Denk dat je dan in het Engelse werk wel een paar mooie plekjes hebt :) Je hebt daar een rad waar je in zou kunnen klimmen, een bunker-achtig iets, water met leuke bruggetjes, bomen en een open veld :)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 17:36

Jaa goeie @sthebestmt ik ken niet alle locatie's maar ga ze vanavond even opzoeken op internet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:37

ik heb me aangemeld! :) Zelf heb ik 1 juni een meeting gehad. Hier de weebly voor wat inspiratie. http://meetingjuni.weebly.com/

Mocht je hulp nodig hebben dan weet je me te vinden. Ik had zelf ook gevraagd of de modellen zich wel wouden optutten, maar dat hadden ze zelf ook al in gedachte. Vaak loopt het wel los. :)

Ik had het in Biddinghuizen, het spijkbos. Dit is suuuper mooi met water, riet, strandje, gras, alles wat je je maar kan bedenken. :) In zwolle ben ik niet heel bekend.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 17:38

Leeuk pimaude! ik ga even op de site kijken! =D

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:39

Haha ik ben geboren en getogen in Zwolle, dus kom/kwam er regelmatig :)

Mag ik me aanmelden ook als fotograaf om even wat te kunnen oefenen weer en ervaring op te doen? :)

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:27

Wat leuk :) ik heb een pb gestuurd :)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:12

Ik heb misschien ook wel interesse als fotograaf!
Even afhankelijk van datum en locatie :)

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:24

Even een kleine impressie van wat plekjes die ik weet te vinden in het Engelse werk:

bruggetje
rad
bunker achtig ding
tunneltje

Weet niet of je het iets vindt :) ook weet ik wel een aantal mooie grote bomen te vinden :)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:32

In zwolle, bij de willemsvaart is het mooi, niet super groot maar wel mooi. is dichtbij engelse werk denk 5 minuten lopen dus kun je samen doen.

als je zoekt op willemsvaart spoolde zie je het wel op google afbeeldingen, 2 bruggetjes en oude sluizen

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 23:06

Sthebest ik zet je op de lijst voor fotografen
Apolootje staat genoteerd,

Gurde idd daar is het erg mooi!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:10

_Juudith schreef:
Haha nou bij de meetings die ik organiseerde plande ik een datum vooraf, konden mensen zich opgeven, konden fotografen hun voorkeur door geven en maakte ik een tijdsplanning en zagen we op de dag zelf wel precies hoe en wat.

Dat lijkt me voor deze meeting niet heel handig. Het lijkt me leuk om een locatie te hebben waar je meerdere dingen kunt doen, bijvoorbeeld bos/heide en water of zand ofzo en eventueel visagie erbij.

Oh zo!

Ik zat meer te denken dat dit makkelijker zou zijn qua locatie (je mag niet overal met paarden komen), parkeerplekken (nu geen trailers nodig) en tijd om model mooi op de foto te zetten (geen geluidjes nodig voor oortjes naar voren, etc) :+ :')
Hoewel voor dat laatste best wel wat tijd uitgetrokken mag worden bij mensenmodellen natuurlijk, is alleen maar fijn :j

Maar ik snap je!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 23:14

Niobe schreef:
_Juudith schreef:

Oh zo!

Ik zat meer te denken dat dit makkelijker zou zijn qua locatie (je mag niet overal met paarden komen), parkeerplekken (nu geen trailers nodig) en tijd om model mooi op de foto te zetten (geen geluidjes nodig voor oortjes naar voren, etc) :+ :')
Hoewel voor dat laatste best wel wat tijd uitgetrokken mag worden bij mensenmodellen natuurlijk, is alleen maar fijn :j

Maar ik snap je!

Haha ja daar heb je ook een punt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:49

Al veel aanmeldibgen?:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:52

Ik geef me ook op ovb datum en locatie als fotografe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:03

Leuk malis !!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:29

Leuk wiancar ik zet je op het lijstje!

Voor fotografen heb ik nu al best wel aanmeldingen. Voor modellen nog niet.

De locatie Hatelte werd nog geopperd en ik zat zelf misschien nog te denken aan het staphorsterbos, whytemerplas, de Sahara in Ommen?

Iemand nog suggesties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:32

Staphorster bos vind ik wel leuk. Als we dan eind augustus/begin september doen hebben we wel veel wisselende locaties. Dan hebben we bos, heide en strand. Bij goed weer kunnen we dan misschien ook wel water foto's maken!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 13:10

WiancaR schreef:
Staphorster bos vind ik wel leuk. Als we dan eind augustus/begin september doen hebben we wel veel wisselende locaties. Dan hebben we bos, heide en strand. Bij goed weer kunnen we dan misschien ook wel water foto's maken!

Vind k een goeie! Veel variatie is altijd goed!

Ik zal vanavond of morgen even een lijstje maken met alle opgaves!