fotomeeting Sant-poort Noord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke dag komt het beste uit?

Poll eindigt op

20 April
2 (40%)
27 April
Geen stemmen
4 Mei
Geen stemmen
11 Mei
3 (60%)

Totaal aantal stemmen: 5

Niekje4

fotomeeting Sant-poort Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 12:47

Goedendag,

Ik ben Nicole Dijkhuizen. Ik fotograveer zelf al een tijdje en doe ook veel mee met fotomeetings!
Nu ik zelf een paard heb vond ik het een leuk idee om een fotomeeting te organiceren.
Er is een groot aanbod aan paardenmodelen, die zijn dus niet meer nodig!
Wel zoeken we nog fotograven!

De fotomeeting vind plaats op Stal Beeckestijn.
Rijksweg 236 Sant-poort Noord.

De datum word nog bepaald, de data die mogelijk zijn:

- 20 April
- 27 Spril
- 4 Mei
- 11 Mei

Het word dus sowieso een zondag!

De dag zal verdeeld worden in een voormiddag en een namiddag.
We zullen beginnen rond 12 uur.
Dan kunnen we eerst nog mesten en de paarden poetsen/wassen.

De Paarden die meedoen zijn:
- Be Colored (Zwartbonte Kwpner) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KU6PQTJN.jpg
- Donna (Zwarte Merens x Haflinger) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VEV8AN6V.jpg
- Chello (Bruine New Forest) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CEDJCIYQ.jpg
- Juulsa (Vos Shetlander, helemaal geschoren) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-8VJFC73H.jpg
- Guinnes (Vos Kwpner zonder aftekeningen) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-XLYM3GBJ.jpg
- Angel (Bruine Kwpner x Engelse Volbloed) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SO37ZHRY.jpg
- Troy (Witte Andalusier) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BQDRNXLR.jpg
- Liantha (Vos Kwpner met kol) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-X67K4RUS.jpg
- Kyrana ( Bruine Kwpner met volbloed) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VTQYWQKO.jpg
- Billy (Bruine Kwpner) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CSIKL3RZ.jpg
- Chico (Lichte Haflinger) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NBOVRV6B.jpg
- Idske (Fries) http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7ZVYQUIC.jpg

Foto's zijn hieronder te vinden en via de link achter het paard!

We zoeken dus nog wel fotograven!

De Fotograven die meedoen zijn:
- Eef (Nikon D3100, 18-55 en 55-200 lens)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Zoals jullie zien hebben we nog veel fotograven nodig!
Dus zoek je nog mooie paarden voor je portfolio, dan is dit je kans.

Er zullen verschillende paarden gereden en losgegooid worden.
En natuurlijk portret foto's van de paarden en een paar met de eigenaar.
Als verrassing hopen we dat onze vosbonte shetlander Joy dan haar veulen heeft van een schimmel Welsh. Zij zullen aan het eind van de dag dan losgezet worden!!

Liever niet allemaal op het forum reageren!!
Stuur me een pbtje, email of whatsapp even.

Met vriendelijke groet,
Nicole Dijkhuizen

niekje4@live.nl
0626497124

Faelivrin

Re: fotomeeting Sant-poort Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:56

Ik heb even voor je getemt, daar dit op Bokt Meetings thuis hoort m.i. :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:09

En het is fotografen, niet fotograven ;) Succes met je meeting!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:43

FK -> FM

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:49

Dit lijkt mij meer een "de hele stal gratis aan foto's helpen dag" en daar zijn fotomeetings niet voor bedoeld.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:21

Ben het eens met anne! Dit is gewoon de hele stal van gratis foto's willen voorzien

Beetje jammer dat de meetings tegenwoordig deze kant op gaan en afwijken van waarvoor ze bedoelt zijn (en dat is dus noet voor gratis foto's)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:36

AnneXxX schreef:
Dit lijkt mij meer een "de hele stal gratis aan foto's helpen dag" en daar zijn fotomeetings niet voor bedoeld.

Hier ga ik helemaal in mee, succes met het vinden van fotografen die wel er toe bereid zijn om even gratis foto's te komen maken, al denk ik niet dat dat er veel zullen zijn ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:40

Er staat nergens dat het gratis moet.......

En XxJustinexX/Karlli wat is het doel van de meetings dan?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:54

Gezelligheid, bijleren en portfolio opbouwen. In de fotografie-wereld ook wel 'Time For Portfolio (TFP)' genoemd.
Al is het bij meetings gebruikelijk om originele grootte foto's via nabestelling aan te bieden.

Doel van een Bokt fotomeeting is toch het meest om een gezellige dag te hebben (tenminste, in mijn ogen :D ), fotografen weer iets bij leren en modellen foto's krijgen (web-formaat) voor hun moeite. Als er wordt gezegd door de TS dat er liever niet hier gereageerd mag worden, sla je de plank in mijn ogen finaal mis.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:06

Een fotomeeting is naar mijn idee echt op locatie als bv. hei, zandvlak ect. niet een stal gezien hier meestal geen echte locaties zijn waar echte goede achterronden zijn, zonder storende objecten.
Daarnaast wordt er nergens over een vergoeding gesproken en uit de hele opzet haal ik dit er ook niet uit.
Meetings zijn niet bedoeld om aan gratis foto's te komen, en op mij komt het over alsof TS samen met haar stal een stel fotografen naar hun toe wil halen, die tijd, moeite en kosten hebben, om vervolgens zelf gratis (al dan niet op groot formaat) en als fotograaf zijnde er niet veel aan overhoud voor je portfolio (gezien locatie) en ook alles echt niet eruit haalt kwa nabestellingen.

Hoop dat mijn mening zo een beetje duidelijker is ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:24

Maar het TFP principe houdt ook in dat het met gesloten beurzen werkt, model en fotograaf investeren tijd en beide houden er mooie portfolio foto's aan over.

Op bokt meetings is het bijna taboe om foto's gratis ter beschikking te stellen en modellen moeten maar zeer dankbaar zijn dat ze uitverkoren zijn dat ze uitgekozen zijn.

(terwijl je aan de foto's vaak ziet dat de fotograaf echt nog veel moet leren en je er als model echt niet al te veel echt goede foto's aan over houdt.)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:34

De tijd die een fotograaf besteedt is in verhouding een stuk meer dan die van een model, en dat wordt nog wel eens vergeten. Maar helemaal TFP is het dan niet inderdaad, omdat dit principe werkt voor menselijke modellen die een portfolio nodig hebben om bekend te raken als model en hierin verder willen. Is toch wat anders als een foto van je huisdier voor aan de muur :) Dus opzich vind ik het fair dat er alleen webformaat foto's gegeven worden.

Ik denk alleen dat dit niet helemaal de plek is om hierover te discussiëren :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:46

Zou graag als fotograaf komen, alleen reis ik liever niet met de trein.
Als er toevallig iemand langs Haarlem rijd, zou ik dan mee mogen rijden?

Canon EOS 1100D, Lenzen: 18-55 en 55-250
1 jaar ervaring.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:49

Als je vanuit Haarlem moet komen, dan kan je tien keer beter met de fiets gaan.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:57

Leek me wel leuk aangezien het bos van beeckenstijn een prima locatie is, maar spijtig dat het echt de hele stal is. Denk niet dat je veel fotografen kan vinden voor 12 paarden..

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:18

Ik sluit me bij wendy en karlli aan

En, het moet wel toevoeging zijn voor mensen hun portfolio, vandaar dat de fotografen inderdaad de leukere paarden kiezen. Dat is misschien heel vervelend. Maar dit komt echt over als wij willen met de hele stal op de foto worden gezet.

En daarbij zijn 12 paarden voor 1 meeting een beetje te veel van het goede, 10 is al veel laat staan 12 aangezien het werk wat er achteraf nog aan gaat zitten.

En meetings zijn inderdaad bedoeld als portfolio opbouw en voor de gezelligheid. En daarbij krijgen de modellen dus als bedankje een aantal gratis foto's ja.

Ik wens je in ieder geval succes met het vinden van fotografen die zo gek zijn dit te willen doen.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:20

Gratis foto's vind ik niet de juiste benaming. Je krijgt een aantal foto's met logo op webformaat als bedankje en kan nabestellen als je de foto's afgedrukt wilt hebben of zelf wil laten afdrukken.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:20

xIirtJj schreef:

Ik ga met de bus naar Haarlem. (woon in hoofddorp en ga geen 18 km fietsen :') )

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:32

Het is wel degelijk "gratis foto's" aangezien ze gratis gemaakt worden en op webformaat geleverd worden. Nabestellen gebeurd al vaak niet meer, omdat veel modellen een foto voor op Facebook oid tegenwoordig wel genoeg vinden en mocht er toch nabesteld worden, dat is bij een betaalde shoot ook niet inbegrepen.

Mocht op de stal van TS een probleem zijn dat de paarden niet gekozen worden worden bij meetings of geen vervoer oid, dan moeten zij gewoon een fotoschoot boeken.
Foto's krijgen d.m.v. een meeting moet je zien als extraatje of als een luxe, niet als een recht van iemand met een paard of een verplichting van een fotograaf.
Bedoel voor een betaalde fotoshoot wil je net zo goed dat je paard schoon en netjes is in een nette set en een mooie locatie dus daar zal je als model even veel moeite voor moeten doen.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:53

AnneXxX schreef:
Het is wel degelijk "gratis foto's" aangezien ze gratis gemaakt worden en op webformaat geleverd worden. Nabestellen gebeurd al vaak niet meer, omdat veel modellen een foto voor op Facebook oid tegenwoordig wel genoeg vinden en mocht er toch nabesteld worden, dat is bij een betaalde shoot ook niet inbegrepen.

Mocht op de stal van TS een probleem zijn dat de paarden niet gekozen worden worden bij meetings of geen vervoer oid, dan moeten zij gewoon een fotoschoot boeken.
Foto's krijgen d.m.v. een meeting moet je zien als extraatje of als een luxe, niet als een recht van iemand met een paard of een verplichting van een fotograaf.
Bedoel voor een betaalde fotoshoot wil je net zo goed dat je paard schoon en netjes is in een nette set en een mooie locatie dus daar zal je als model even veel moeite voor moeten doen.

AMEN _/-\o_

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:10

xRiiannex schreef:
xIirtJj schreef:

Ik ga met de bus naar Haarlem. (woon in hoofddorp en ga geen 18 km fietsen :') )

De stal zelf is niet met het OV te komen. Ik ken de betreffende stal en het ligt tussen Velsen, Velserbroek en Santpoort in zo'n beetje. Precies een punt waar écht geen bussen oid komen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:13

misschien gewoon op stal vragen? Kunnen ze ook gelijk gaan mesten ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:26

Maar even voor mij he, als ik de foto's terug zie van de gemiddelde shoot tijdens zo'n meeting zou ik daar echt niet voor willen betalen als model.
Je mag al blij zijn als er 1 of 2 bij zitten die echt bijzonder of super mooi zijn, de rest is dertien in een dozijn en kan je zelf ook wel maken met je eigen camera.

Ik vind dat de fotograven hier zo uit de hoogte doen, ze hebben een dure camera gekocht, die moet kennelijk terugverdient worden en de modellen, tja het is dat ze wat op de foto willen zetten maar anders zijn ze alleen maar lastig.

Kom eens van troon af en wees eens realistisch, het merendeel van alle fotograven doet het nog maar relatief kort en moet nog veel leren. Waarom zou je als model geld uitgeven aan foto's waarvan je denkt "hmmmm wel leuk, maar echt super, nee"
Iedereen die twee shoots heeft gedaan heeft inmiddels een eigen site en wil er geld voor hebben, maar zo werkt het niet, je zal wel kwaliteit moeten leveren.

Ik denk namelijk dat dit ook een reden waarom er zo weinig bijbesteld wordt en voor mij de reden om niet eens mee te doen.
Als ik een stel mooie foto's wil hebben dan vraag ik wel een goede fotograaf en wil daar best voor betalen omdat ik dan tenminste zeker weet dat daar ook mooie platen uit komen rollen en ik niet uren zoet ben om mijn paard er zo voordelig uit te laten zien, om vervolgens te denken dat ik mijn middag beter had kunnen besteden door iemand anders het touwtje vast te laten houden en zelf de foto's te maken. (en ik beschouw mezelf echt niet als goede fotograaf, eerder met het motto, als je maar veel foto's maakt zit er vast wel een goede bij :D , alhoewel een black foto ook nog wel wil lukken)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:30

Er zijn inderdaad fotografen die nog een hoop moeten leren, maar daar is een meeting toch juist goed voor? Ik vind mezelf door alle meetings écht wel vooruit gegaan als ik even eerlijk mag zijn..
En dat kan je van te voren toch ook wel bepalen of de fotografen goed zijn?

Edit; Goede fotografen moesten ook oefenen voordat ze de kwaliteit konden leveren die ze nu leveren.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:34

Je hebt ook erg weinig tijd tegenwoordig op een meeting, je kan ook niet 12 paarden in een dag, hier in een middag zelfs op de foto zetten. Als iemand bij mij een shoot boekt heb ik alle tijd, ik heb al vaker alleen portret en rijfoto's gemaakt waar ik 3 uur lang mee bezig ben, ipv 15 min voor een aantal portret foto's en misschien maximaal 15/20 min voor rijfoto's.
Tsja, hoe wil je dan echt hele goede platen neerzetten? (--> Dit heeft trouwens ook weer heel erg veel te maken locatie en andere omstandigheden) Ik weet dat ik nog veel moet leren, je bent in mijn opinie trouwens nooit uitgeleerd en ik vraag inderdaad geld voor een fotoshoot, maar dit heeft ook andere redenen.
Hoe dan ook, ik ga nu me niet meer met deze discussie bemoeien ;)