Studiofotomeeting | Mensenmodellen | Aalsmeer | 22 Juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

Studiofotomeeting | Mensenmodellen | Aalsmeer | 22 Juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 16:49

Afbeelding

STUDIOFOTOGRAFIE *\o/*

Aangezien ik besmet ben met het virus 'Studio-en-de-mogelijkheden' lijkt het me tof om samen te werken (en wellicht besmetten) met fotografen en modellen hier op Bokt omdat ik denk dat daar wel animo voor is.

Er is een (erg) grote studio beschikbaar met allerlei benodigdheden bij mij op de kunstacademie in Den Bosch:
  • 4 a 5 flisters van Broncolor
  • lampen en spots
  • Reflectiemateriaal, honinggraatjes, softboxen, paraplu's
  • Witte, zwarte en blauwe achtergrondrollen

Voorbeelden van mij in deze studio in samenwerking met 5 modellen en 5 stylisten: http://www.wendyvonk.nl/cms/#163 en voorbeelden om te laten zien hoeveel (spring) ruimte je hebt: http://www.wendyvonk.nl/cms/#151

PLAN VAN AANPAK

Het is iets anders organiseren dan een reguliere fotomeeting, omdat we maar één locatie hebben dus één mogelijkheid per model(len) per fotograaf. Stel we zijn een groep van 5 fotografen en 5 modellen, dan kan denk ik maximaal 1 (heel misschien 2) fotograaf aan het fotograferen zijn. Je werkt tenslotte met flitsers dus je kan niet tegen elkaar gaan flitsen tegelijkertijd. Daarom leek het mij leuk om mee te kijken wat de fotograaf aan het doen is, maar ook meewerken aan de styling van de modellen en het bedenken van de volgende belichtingssetting. Het is dus niet wachten totdat je aan de beurt bent, maar van elkaar leren en/of ideeën inbrengen om het perfecte plaatje te creëren. Dat is het idee.

AANMELDEN

Fotografen
Omdat het een klein groepje moet blijven lijkt mij het effectiefst om naast mij nog een andere fotoraaf te hebben die ervaring heeft met studiofotografie om een basis aan te leggen en als technische hulp kan fungeren. Daarnaast zeker affiniteit hebben met menselijke modellen, je bent echt enthousiast om iemand op zijn mooist/gekst/natuurlijkst/etc neer te zetten, creatief zijn en buiten het boekje proberen te gaan. Werken vanuit een bepaalde sfeer, concept of voorbeeld die je gevonden hebt die je graag zou willen nabootsen (op je eigen manier dan). Dus, 2 fotografen die enigszins weten van hoe en wat, +/- 3 anderen die dit altijd al hebben willen doen maar nog geen mogelijkheid hadden. Ik noem maar even wat. Ik denk dat het belangrijk is om al een portfolio te hebben waarin je bezig bent (geweest) met menselijke modellenfotografie.

Modellen
Geldt een beetje hetzelfde voor de fotografen: je bent al (serieus) bezig (geweest) met modellenwerk, dus je bent enthousiaster dan: 'vind het eens wel leuk om te doen'. Aan de andere kant heb ik vaak genoeg meiden voor mijn lens gehad die wel gevraagd zijn om model te staan maar het nog nooit gedaan hebben en echte natuurtalentjes bleken. Vind dit dus een lastig. Ga voor jezelf na wat je met de foto's kan gaan doen. Je staat niet alleen voor ons model, maar ook voor jezelf.

Omdat de groepen klein blijven vindt er toch een selectie plaats, hoe stom ik dat vind. Ik denk dat ik de fotografen ga selecteren op basis van enthousiasme (bijvoorbeeld ook het inbrengen van ideeën/ concepten) en portfolio en misschien kunnen wij als fotografen er samen uitkomen hoe we de selectie van de modellen gaan aanpakken.

DATA EN LOCATIE
Ik dacht aan vrij snel, wellicht deze maand nog, op een doordeweekse dag in de studio van de kunstacademie AKV ST. Joost in Den Bosch (5 min. lopen vanaf het station)

Citaat:
    FOTOGRAFEN
  • boktnaam | naam | portfolio

MODELLEN
  • boktnaam | naam | portfolio

Ik hoop dat er net zoals ik een aantal mensen enthousiast zijn (geworden) en zin hebben in deze meeting! *\o/* Alles is natuurlijk nog bespreekbaar of mogelijk, maar een basis is er.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 23-06-13 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: In overleg met TS titel aangepast

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:59

Ik wil mezelf graag opgeven als fotografe. Ik heb mijn eigen fotostudiotje maar zou graag de kennis flink opschroeven, maar zou ook hier en daar kunnen helpen.

Seni - Angelique Meester - Mijn website: http://www.angeliquemeesterfotografie.weebly.com
Laatst bijgewerkt door Seni op 07-02-13 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaWitch

Re: STUDIOFOTOMEETING | mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:03

Ik zou mijn graag opgeven als model, maar het is helaas voor mij te ver.
Ik heb laatst een fotoshoot buiten gehad van Monica Brouwer en wil er iets mee gaan doen, maar heb ik gewoon meer foto's nodig.

Helaas... Kun je ook keer dichterbij komen?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:08

Ik zou dit ontzettend graag willen doen als model. Heb enkele jaren geleden vaak samengewerkt met een kunst fotograaf, helaas is dat verwaterd. Ik zou het ontzettend graag weer op willen pakken :j Ik heb geen huidige portfolio meer, omdat alle foto's wat ouder zijn (3 jaar geleden) http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 474&type=3 (werkt deze link?)

Verder ben ik in het bezit van een hoop kleding en wilde ideeën en woon ik dicht bij Oss.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:28

Wat leuk !
Ik zie stiekem Isa langskomen :) Is een kennisje van mij van school & musical :))

Lijkt mij wel leuk om als model of fotografe mee te doen :) Heb alleen als model niet echt ervaring, heb als fotograaf nu 1 keer studio gedaan wat ik wel erg leuk vond :)
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8079_n.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1009_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9678_n.jpg

Studiofoto's: https://picasaweb.google.com/1159049549 ... smx5PechwE & https://picasaweb.google.com/1159049549 ... nsenPanbos

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:37

Ik wil me eens aanmelden als fotograaf!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:50

Heb me verkeken in mijn reistijd&kosten dus dat wordt m niet voor mij helaas.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:56

Mocht je nou modellen tekort komen omdat het zo kort dag is lijkt me dat heel gaaf. Ik ben bijna elke doordeweekse dag in Den Bosch, dus dat is geen probleem voor mij.
Ik voelde alleen verder niet echt aan je criteria :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:03

Het hangt even af van welke doordeweekse dag het wordt, maar denk dat het erg leerzaam zal zijn voor mij. :)

Zou ik op de lijst mogen?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:28

Ik meld me graag aan als fotograaf! :D
Ik heb nog maar een paar modellen voor m'n lens gehad maar vind het erg leuk om te doen! Binnenkort meer fotomeetings met mensen.
Mijn site > www.revima-pictures.nl
En een foto.
Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 19:40

Leuk leuk reacties :D Ik ben nu nog de hele avond weg, zal morgen even reageren en lijstje bijhouden :)

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:13

Ik meld me ook aan als fotograaf!

Ik heb niet zoveel ervaring met mensenfotografie, alleen wel eens mijn nicht op de foto gezet die model is geweest :)

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:33

PureSylk schreef:
Mocht je nou modellen tekort komen omdat het zo kort dag is lijkt me dat heel gaaf. Ik ben bijna elke doordeweekse dag in Den Bosch, dus dat is geen probleem voor mij.
Ik voelde alleen verder niet echt aan je criteria :+

ja hier hetzelfde. ik heb niet veel ervaring alleen 1x een lingerieshoot en gewone shoot gedaan bij fotoshoot.nl als kado voor vriendlief.
dat is mijn enige professionele studio ervaring. verder woon ik 10 (auto)minuten van je school af

ik ben alleen wel saai voor de fotografen die zich aangemeld hebben want die kom ik komende periode bij 3/4 meetingen tegen of heb al meerdere keren met en zonder dieren voor hun lens gestaan :+

fotos van fotoshoot.nl:
*shoot*
*shoot1*
*shoot2*

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:42

Hoi ik wil wel graag model staan. Geen idee of je nog plek hebt en in mij geinteresseerd bent. Ik kan vaak op de vrijdagen op andere door de weekse dagen enkel in de avonden ivm mijn werk. Ik woon in Rotterdam. Ik hoor het wel;-) http://www.flickr.com/photos/85825254@N ... hotostream

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 00:37

Ik zou mij graag willen aanmelden als fotografe!
Wat een leuk idee! Zo'n kans krijg je niet vaak met dit soort apparatuur :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 15:24

Seni: Leuk! Ik zet je op de lijst :)

xDaantjxx: ik kan niet dichterbij komen met de studio omdat die niet mobiel is en van mijn school is :P Helaas!

solarpleure: Heb je misschien de link naar het werk van die fotograaf? Ben daar wel nieuwsgierig naar!

Lara: de wereld is klein haha :D Jammer dat de reiskosten in de weg staat... :(

Gianti: Ik wil ook sparen voor een eigen studio :j Vind het veel te leuk!

PureSylk: Kan je ook aangeven waarom je niet voldoet aan mijn criteria? :P

Bagheera_206: Tuurlijk mag je op de lijst! ;)

Citaat:

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:27

Lipydo schreef:
PureSylk: Kan je ook aangeven waarom je niet voldoet aan mijn criteria? :P

Omdat ik niet serieus ben (geweest) met modellenwerk. Het lijkt me echter wel heel erg leuk om gewoon een keertje te doen. Ik zou heel graag eens wat leuke, maar misschien ook aparte foto's hebben van mezelf. Gewoon omdat ik nu eigenlijk altijd aan de andere kant van de lens sta en nu echt 0 leuke foto's heb van mezelf. Terwijl het niet is alsof ik vreselijk lelijk ben ofzo volgens mij :+
En deze locatie zou opzich wel ideaal zijn omdat ik toch vaak in de buurt ben, en doordeweeks over het algemeen geen probleem is voor mij.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:30

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:31

Ik denk er nog eventjes over na, vind het wel heel gaaf, maar het is wel ver weg...

Ik heb namelijk zelf thuis een studio, enkele ervaring met modellenfotografie, en het lijkt me leuk om daar met verschillende fotografen weer op een andere manier naar te kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:33

Superleuk idee zeg :D Ik vond jouw laatste topic op FK ook weer zó inspirerend, lekker anders dan anders. Krijg meteen de kriebels, dus ik trek de stoute schoenen aan en meld me ook gewoon aan, wie weet :)

Zelf heb ik een kleine 'thuisstudio', maar helaas maar beperkt de ruimte waardoor niet alles mogelijk is om uit te werken. Ik probeer dan maar altijd zoveel mogelijk creatieve dingen te bedenken met de mogelijkheden die ik heb :D Vaak ga ik met een vriendin op pad en kopen we bij de Zeeman of Action allerlei accesoires, of stukken stof op de markt, en gaan we aan de slag met onze gekke ideeën. Ik heb mapjes vol inspiratiefoto's en probeer soms zelf wat primitieve moodboards in PS/Word te maken voor ik aan de slag ga. Dit lijkt mij uitgelezen kans om eens te dingen uit te kunnen werken die bij mij thuis vaak niet mogelijk zijn door ruimtegebrek :D

Voorbeeldjes: (http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8196_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5020_n.jpg
En mijn wat oudere portfolio: http://fotogenikki.nl/portfolio/portretten/index.html)

Het voelt allemaal nog wat te 'gepolijst' vaak, dus ik zou het leuk vinden eens wat meer uit m'n standaard-ideeën te stappen en wat geheel nieuws te proberen, iets 'rauwer' qua beeld dan wat ik normaal doe.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:43

Het lijkt mij ook heel erg leuk om mee te gaan als model, ik heb echter geen ervaring als model.
Het lijkt mij erg leuk en leerzaam om mee te gaan naar deze meeting, ook omdat ik zelf graag fotografeer, maar hier veel te weinig mee doe en nog veel in moet leren.
Verder heb ik eigenlijk een beetje hetzelfde als PureSylk, het lijkt mij leuk om een keer te proberen en om eens leuke en 'aparte' foto's van mezelf te hebben, aangezien ook ik degene ben die altijd de foto's maakt en ik dus eigenlijk geen foto's van mezelf heb.
Ik zou mij dus opzich graag opgeven als model, maar voldoe dus niet echt aan je 'eisen'.

Verder woon ik niet om de hoek, maar ben student en heb week-ov, dus kan door de week gratig reizen. Zeker als de meeting deze maand nog plaats zou vinden ben ik behoorlijk veel beschikbaar aangezien mijn studierooster aardig zelf in te vullen is de eerste weken.

Even een foto van mezelf, deze foto is alleen al van 2 jaar terug ofzo... heb inmiddels geen rood haar meer..
Maar een recentere foto heb ik eigenlijk niet..
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/217448_147852371946863_1067388_n.jpg

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 16:16

PureSylk: okidoki! Ik ken het probleem, daarom had ik laatst met klasgenoot (die ook fotograaf is) foto's gemaakt van elkaar in de studio :j Heb je misschien foto's van jezelf die je kan laten zien?

solarpleure: zitten onwijs gave platen tussen zeg :j leuk!

WildWings: mooi portfolio hoor! Leuk dat je mijn werk inspirerend vond! Ik snap wat je bedoelt. Je wilt niet weten hoeveel inspiratiemateriaal ik opgeslagen heb zo verspreid over mijn computer :+ Het helpt wel ontzettend! En inderdaad, het is erg fijn om veel ruimte te hebben. Daarom maak ik maximaal gebruik van de studio bij mij op school zo lang het nog kan ( ik studeer af in juli :( ).

dauphine: ik denk dat je als fotograaf zijnde ook wel ergens een voordeel heb wat betreft model staan, omdat je ongeveer weet wat interessante poses zijn, of hoe je het moet aanpakken. Als ik model moet staan denk ik in ieder geval wel aan hoe ik het zelf zal aanpakken en kom ook zelf met ideeën om die uit te voeren. Heb je misschien meerdere recentere foto's? Of maken? :D (Zelfportretten zijn ook leuk om te doen!)
Laatst bijgewerkt door Lipydo op 08-02-13 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:18

Wauw, zie mooie foto's voorbij komen! Zou het zo gaaf vinden om zulke foto's te maken.
Ben alleen niet zo creatief :')

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 16:19

Citaat: