Fotomeeting op het strand van Scheveningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winner91

Fotomeeting op het strand van Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:11

Hallo Bokkers,

Ik ben al enige tijd bezig met het idee om een fotomeeting te organiseren op het strand van Scheveningen.
Omdat je tot 15 mei overdag op het strand aanwezig mag zijn met je paard is dit het ideale moment mijn idee door te zetten.

Afbeelding

Mijn idee was het volgende:

Het makkelijkste is om de trailers op het Zwarte pad te parkeren
en daar te beginnen.

Het adres daarvan is:

Parking Zwarte Pad,
2586 HZ Den Haag

Voor wie?

Modellen:
Ik ben op zoek naar bijzondere modellen. Het liefst met een bijzonder kleurtje of
een bijzondere uitstraling. Of dat nou een KWPN-er een Fries of een Shetlander is dat maakt niks uit!
Als het maar een opvallend plaatje is! Dit mag ook een hengst zijn mits die goed te hanteren is.

Omdat het op fotomeetings snel te druk is en daardoor hectisch kan worden heb ik besloten om met
8 modellen aan het werk te gaan. Wanneer zich meer modellen aanmelden moet er worden gestemd.

De aanmelding voor de modellen is tot zondag 20 januari 20.00 uur.
Op zaterdag 26 januari om 12.00 uur zullen de modellen bekend gemaakt worden nadat er die week is gestemd.

Fotografen:
Ik ben op zoek naar 10 verschillende fotografen.
Voor de fotografen geld, wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Er zal ook een reservelijst gemaakt worden omdat er regelmatig onverwachts fotografen af kunnen vallen.

De aanmelding voor de fotografen is tot zondag 3 februari 20.00 uur.

Wanneer?
Zondag 17 februari of zondag 3 maart. Dit is afhankelijk waar de meeste voorkeur
naar uit gaat. Deze datum word bekend gemaakt op zondag 20 januari om 20.00 uur.

Ik heb besloten dat er 1 groep komt en dat er onderling word afgesproken in welke volgorde de modellen op de foto
worden gezet. Het strand is groot genoeg en daardoor kunnen er meerdere modellen tegelijk worden gefotografeerd.

Ik ben de gehele dag aanwezig en zal tussen 12.00 en 14.00 mijn pony ophalen of terug brengen afhankelijk of ik in de ochtend of de middag
groep kom.

Aanmelden:

Modellen:

Boktnaam - Naam - Foto paard/pony - Voorkeur datum
Winner91 - Kimberly - http://www.mijnalbum.nl/Foto-USCEKCVK.jpg - Geen voorkeur

Fotografen:
Boktnaam - Naam - Website - Voorkeur datum
.

Toileteren
Tegenover de fotografen is het respectvol dat je paard/pony er tiptop in orde uit ziet.

Ik hoop op deze manier jullie voldoende hebben geinformeerd.
Jullie kunnen nu zelf aanmelden en op de genoemde data worden de modellen en fotografen bekend gemaakt.
Zoals jullie weten is er altijd een reservelijst zowel voor de modellen als voor de fotograven.

Voor meer informatie kunnen jullie mij altijd pben.

Ik heb er heel veel zin in en ik ben ervan overtuigd dat het een geslaagde dag word!

Groetjes Kimberly

*Zowel de modellen als de fotografen werken op vrijwillige basis en krijgen de modellen hun eigen foto's.
Wel hebben de fotografen het recht hun watermerk op de foto's te zetten.

Laatst bijgewerkt door Winner91 op 29-12-12 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Bagheera_206

Re: Besloten fotomeeting op het strand van Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:18

Is dit in een ochtend- en middaggroep verdeeld met de modellen? Blijf jij er als TS de hele dag bij?

Marit

Re: Besloten fotomeeting op het strand van Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:22

De meeting is besloten, wie kunnen zich aanmelden?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:26

@ Bagheera, ik heb toch besloten het bij 1 groep te houden zodat ik zelf de hele dag aanwezig kan zijn en mijn pony niet de hele tijd op de trailer hoeft te staan. Omdat het strand erg groot is kunnen er op verschillende stukken fotografen en modellen aan het werk gaan.

@ Marit, de meeting is besloten voor de modellen die binnen dit kader vallen maar kan voor verwarring zorgen, ik zal de titel aanpassen.
Laatst bijgewerkt door Winner91 op 29-12-12 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:32

Winner91 schreef:
Aanmelden:

Modellen:
1. Winner91 - Kimberly - http://www.mijnalbum.nl/Foto-USCEKCVK.jpg - Geen voorkeur

Fotografen:
1. Marit - Marit - komt nog zit op iPod - februari

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:34

Winner91 schreef:
@ Bagheera, ik heb toch besloten het bij 1 groep te houden zodat ik zelf de hele dag aanwezig kan zijn en mijn pony niet de hele tijd op de trailer hoeft te staan. Omdat het strand erg groot is kunnen er op verschillende stukken fotografen en modellen aan het werk gaan.

@ Marit, de meeting is besloten voor de modellen die binnen dit kader vallen maar kan voor verwarring zorgen, ik zal de titel aanpassen.

1 Groep van 8 modellen betekent wel dat het model veel langer stil/geconcentreerd moet staan. :=

Winner91

Re: Fotomeeting op het strand van Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:37

@Bagheera, dat is zeker waar. Maar omdat we met meerdere modellen + fotografen werken ben ik ervan overtuigd dat dit goed te doen is. Mijn streven is daarom max 8 modellen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:39

Kun je niet beter iemand anders meenemen zodat je zelf de hele dag aanwezig kunt zijn en 2 groepen kan maken?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:41

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Trust me, het komt goed. :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:43

Hoeveel fotografen zullen er dan komen?

Ik zou me evt graag willen opgeven met tinker jaron
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:46

Winner91 schreef:
Aanmelden:

Modellen:
1. Winner91 - Kimberly - http://www.mijnalbum.nl/Foto-USCEKCVK.jpg - Geen voorkeur
2. Snackie - Andrea - Tinker Jaron - Geen voorkeur

Fotografen:

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:47

[naam] - [naam] - Arabisch volbloed hengst - Geen voorkeur
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:56

Snackie schreef:
Aanmelden:

Modellen:
2. Snackie - Andrea - Tinker Jaron - Geen voorkeur

Fotografen:
2 Goof - Suzanne - www.fotosuus.nl - geen voorkeur. (wel afhankelijk van de aangeboden modellen)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:01

Laatst bijgewerkt door Winner91 op 29-12-12 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:01

8 modellen in 1 groep is veel te veel! Met 8 fotografen ben je dan al 2 uur bezig met portretfotos en dat duurt veel te lang!Daarbij vind ik het raar dat deze meeting door een model georganiseerd word, die kennelijk geen kennis heeft van de meetings.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:04

@Marjoow, ik vind het jammer van je uitgesproken mening en vind het daarom erg vervelend op welke manier je deze uit.
Als er echt veel animo is voor 2 groepen moet er iets op bedacht worden maar mijn voorkeur gaat uit naar 1 groep. Daarbij vind ik het niet gek dat ik mijn eigen pony ook meeneem aangezien ik genoeg personen mee heb die mij kunnen helpen.

Verder zie ik leuke aanmeldingen voorbij komen. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:06

1 groep is inderdaad echt teveel. Paarden krijgen meestal al na zo'n 15 minuten genoeg van het stilstaan en dan is het voor fotograaf en model echt teveel. Bovendien moeten met de rij- en losgooi foto's alle paarden om de beurt. Dan moeten ze ontzettend lang wachten op zo'n winderig strand, lijkt me niet handig.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:06

Het idee van meetings, is dat fotografen een kans hebben om hun portfolio uit te breiden. Wanneer een model een meeting organiseerd, komt dat op mij over om een op een goedkope manier aan foto te komen.
Daarbij, als je kennis hebt van meetings, ga je geen groep met acht modellen maken, daar denk je niet eens over na. Klinkt misschien hard, maar is wel de waarheid.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:10

8 paarden in 1 keer is inderdaad een veel te grote groep.. Dat gaat dan zeker betekenen dat er fotografen zijn die niet alle modellen op de foto zullen zetten..
Het strand is groot genoeg inderdaad maar het is wel fijn dat de fotografen geen marathon hoeven lopen over het strand van model naar model..

Ben het met Marjoow eens

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:12

Gezien de voorkeur van meerdere groepen ga ik zorgen voor 2 groepen. Bedankt voor de tips. Verder wacht ik de aanmeldingen af :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:15

Ik zal zo even een meer uitgebreide uitleg geven waarom een model een meeting niet goed kan organiseren, gaat een beetje lastig op de tablet.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:16

Graag pb

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:28

Of je maakt gewoon een kleine meet, met 4 paarden?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:32

Dat is ook een optie. Ik wacht nog even de aanmeldingen af.
Ik heb iemand die mijn paard kent en kan begeleiden
met de foto's zodat ik mijn handen vrij heb.
Dus dat is ideaal.

Wat een mooie modellen al zeg!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:44

Nou kijk. Als jij als model meegaat naar een meeting, gaat al je aandacht naar je paard (logisch natuurlijk). Als je dan daarnaast ook nog een meeting moet organiseren, is dat gewoon niet haalbaar.
Fotografen moeten richtlijnen hebben. Strakke schema's maken hoeft niet persé, maar het is wel handig om in tijdsvakken te werken. Een kwartier of 10 minuten portretfoto's per paard is vereist. Als je dan 16 fotografen hebt over 8 modellen, werken de fotografen in groepjes van 2 en zijn ze met alleen portretfoto's al bijna 2 uur bezig! Denk maar niet dat dat paard wat jij in het tweede uur op de foto moet zetten dan nog zo vrolijk kijkt en zijn oren nog naar voren doet hoor ;)
Daarbij, is dat gewoon veel te veel.
Dus, óf 2 groepen met 8 modellen, of 1 groep met 4 modellen. Reken per model 2/3 fotografen dus dan zit je aan een max van 8-12 fotografen.
Maargoed, dan doe je dus 2 groepjes. Ga jij een halve meeting aanwezig zijn als je zelf niets te doen hebt? Je paard laat je dan op de trailer staan? Lijkt mij geen goed plan.
Daarbij, er moet elke 15 minuten een signaal zijn om aan te geven dat er gewisseld moet worden. Zelf heb ik een harde stem dus schreeuwen is voor mij die manier, maar een fluitje ofzo kan ook een idee zijn. Dit moet je wel in de gaten houden! Langer dan een uur kun je van een paard niet verwachten dat hij stil staat en de oren naar voren doet ;)
Dan moeten er losgooi of longeerfotos gemaakt worden. Er moet dus een stuk strand beschikbaar zijn en er moeten prikpaaltjes en lint geregeld worden. Modellen doen dit om de beurt en de fotografen staan er dan gewoon omheen.
Rijfoto's is gewoon met zijn allen tegelijk.
Denk je er ook aan dat je bij sommige gebieden penningen en dergelijke nodig hebt? Is de parkeerplaats groot genoeg voor de trailers, en mag je daar uberhaupt met je paard het stand op? Wat vinden de mensen er daar van als er ineens 4 trailers op de parkeerplaats staan? Wat doe je als het mooi weer is en er dus veel strandgasten zullen zijn?

Wat ik gewoon even duidelijk wil maken: een meeting organiseren is méér dan een paar modellen en fotografen naar een afgesproken plek sturen. Ik ben al naar vele meetings geweest (zowel als fotograaf als model), heb er zelf ook een aantal georganiseerd en ervaring leert dat als de meeting door een model georganiseerd is, de meeting gewoon in het honderd loopt. Vorige week nog, een meeting in Den Treek, georganiseerd door een model. Ik ging samen met de andere verzorgster mee met mijn verzorgpaard. Uiteindelijk stond ik te schreeuwen wanneer er gewisseld moest worden.

Naast dat het organiseren gewoon veel gedoe is, geeft het ook een raar idee. Ik ga uit principe niet als fotografe naar een meeting die een model heeft georganiseerd. Naar mijn mening is dat gewoon een goedkope manier om aan fotos te komen :)

Als je graag een meeting wilt organiseren, doe dit dan even in overleg met iemand anders. Schiet een fotograaf aan of iemand die ervaring heeft met meetings. Of, meld jezelf en je paard gewoon aan bij een andere meeting. Heb jij ook geen gezeik als het allemaal niet goed lukt.

[edit]En de reden dat ik dit niet per PB stuur maar gewoon in het topic post, is omdat ik dan hoop dat er meerdere modellen zijn die dit lezen en dan bedenken dat het niet zo slim is om als model zijnde een meeting te organiseren ;)